Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 731
  • 648
# 195
От 7 клас. И то по български е повече да свикне с формата на изпита.
Олимпиадите по био и химия - пълна издънка.
Ще целим нещо с английски и нагоре профил биология, но не е толкова важно.
Виж целия пост
# 196
Моето дете само си избра.Всъщност нямаше и особен избор, защото държеше на определени предмети, а такъв профил практически има само в едно училище. Балът и беше доста висок, желанията - 4 , написахме още две, като компромис, но с надежда да не се стига до тях. Влезе по първо желание и е много доволна (аз също).
Виж целия пост
# 197
Благодаря ви момичета Hug

Синковецът ходи на английски 2 пъти седмично, но ще се опитам да го преместя на друго място, където да ходи веднъж седмично в събота по 4 часа, защото сега втория срок му е много трудно. Часовете са му в понеделник и сряда от 10.20 до 12.00 ч. и вторник, и сряда са му много тежки дни, защото във вторник учи за вторник и за сряда, а сряда става рано, за да донаучи за сряда и му идва в повече. Ходи на английски от 3-ти клас и си мислех в 7-ми клас да го спра и да го пусна на уроци по математика и БЕЛ, за да се подготви за матурите. Но сега се чудя, ако в 6-ти клас го пусна на английски в събота, кога да му бъдат уроците по БЕЛ и математика. Мисля за индивидуални уроци и през първия срок ще е по-лесно, когато е първа смяна. Обаче втория срок направо не знам как ще стане и да не вземе да му дойде много Rolling Eyes
Виж целия пост
# 198
Школите си правят курсовете в събота и неделя - коя през кой ден е за шестокласници трябва да го провериш. Според мен не си заслужава да се дават пари за частни уроци в шести клас, ако детето няма очевадни пропуски по текущия материал. Английският не би ми бил толкова важен, защото няма да се явява на изпит по английски в седми клас, а на изпити по БЕЛ и мат. Все някак ще избутате шестица по английски в седми клас, обаче по изпитните предмети е важно да няма пропуски и да се надгражда. Сега се сещам, че моите ходиха на английски до шести клас, после прекъснаха, и то английският им беше през седмицата, стандартен курс, а не през почивните дни.
Виж целия пост
# 199
Дъщеря ми ходи само на български и мат. И танци вечер, но сега ги спряхме. Първа смяна е този срок и някои дни я виждам, че е много изморена. Даже ляга да спи следобед и аз я оставям.
Виж целия пост
# 200
В моя случай исках да дам на децата си възможността да избират информирано. За целта им трябваха както достатъчни знания, така и достатъчно свободно време. Плюс спорт за да са здрави. Което означаваше читаво училище, в което да научават всичко нужно на достатъчно добро ниво, за да им остава свободно от учене време. Уроци за кандидатстване имаха само в 7-ми клас, само в събота или неделя, и само по БЕЛ.
И досега съм уверен, че за децата е по-важно да имат свободно време, отколкото да ходят на допълнителни уроци.
ПС Висенето пред компютърна игра, телевизор или социална мрежа е по-скоро загубено, отколкото свободно време за мен.
Виж целия пост
# 201
читавото училище си е читаво училище, а  подготовката за изпитите е друга бира. Кой как ще организира ежедневието на детето си е въпрос на негови собсствени приоритети. В шести клас си ходеха на всякакви извънкласни занимания, но в седми спряха всичко, освен свиренето, и то участваха само в коледния и великденския концерт. Подготовката за кандидатстването и текущото учене за удостоверерието си бяха натоварващи, плюс ходенето на олимпиадите. В осми клас си подновиха част от извънкласните неща, както и започнаха нови в гимназията и извън нея.  Играеха си компютърни игри, имаха си постоянна групичка и така си почиваха.
Виж целия пост
# 202
 Малко деца знаят какво и защо да изберат. То и аз доста се колебаех. На този етап мисля, че сме избрали възможно най-правилното. Сега ,когато сме го обсъждали казва, че не е вярвал че ще може да влезе там и затова като първо желание искаше да избере друго. Детето е боец по принцип и състезател, но това което учат и начинът, по който го учат дава възможност за съмнения. Нормално е на 14 години да не си наясно защо, и кога това което се учи ще ти трябва. Познавам доста хора, които на 40 не могат да се справят с тест на 14 годишни, въпреки че имат зад гърба си образование и практика. За матурите го подготвях основно аз. При него курс би бил само губене на време. Той имаше нужда от индивидуална работа, не заради изпуснат материл, а заради затруднения с осмислянето.Втория срок включих и един час седмично учител по математика, главно за самочоувствие, щот тя непрекънснато го хвалеше, но така и не беше наясно с кого с имаше работа. Има деца,като моето, с които трябва работа с повече обратна връзка и това, че е решил 20 задачи без грешка за час, не значи че на другия ден ще реши и една. Допълнителните занимания ако са важни за детето не бих ги спирала. Моето дете е състезател и е свикнало да е в залата всекидневно по няколко часа. Не е спирал от 6 годишен, не спря и в 7 клас. Два три часа на ден не са проблем изобщо. На уроци по английски не съм го давала изобщо. Английският е достатъчно здраво застъпен в учебната програма, а след 7 клас пък много здраво. Ако няколко часа на ден не са му достатъчни, не знам как 2 часа седмично ще го направят по справящ се с езика.
Виж целия пост
# 203
В моя случай исках да дам на децата си възможността да избират информирано. За целта им трябваха както достатъчни знания, така и достатъчно свободно време. Плюс спорт за да са здрави. Което означаваше читаво училище, в което да научават всичко нужно на достатъчно добро ниво, за да им остава свободно от учене време. Уроци за кандидатстване имаха само в 7-ми клас, само в събота или неделя, и само по БЕЛ.
И досега съм уверен, че за децата е по-важно да имат свободно време, отколкото да ходят на допълнителни уроци.
ПС Висенето пред компютърна игра, телевизор или социална мрежа е по-скоро загубено, отколкото свободно време за мен.

Хм, в СМГ престоят на децата е доста по-дълъг от този в другите училища. Докато нашите приключваха след 14.00 и се прибираха ежедневно към 15.00 часа,  а в някои дни и към 17.00, на мои колежки децата в същата възраст всеки ден към 13.45 вече си бяха у дома. Това при първа смяна.
Като добавиш и частните уроци или школа по английски за тези, които посещават (а това са почти всички деца от класа), и школа по математика в училище, (отново почти всички деца от класа я посещават), никак не мога да кажа, че са имали много свободно време. Просто подготовката за НВО по математика се случва в училище заради това, че имат 9 часа седмично математика, вместо 4 часа.

Ходенето на школи е въпрос не само на необходимост, но и на лично виждане за обучението. В това отношение съм на мнението на Андариел, изказано по-горе.
Виж целия пост
# 204

Хм, в СМГ престоят на децата е доста по-дълъг от този в другите училища. Докато нашите приключваха след 14.00 и се прибираха ежедневно към 15.00 часа,  а в някои дни и към 17.00, на мои колежки децата в същата възраст всеки ден към 13.45 вече си бяха у дома. Това при първа смяна.
Като добавиш и частните уроци или школа по английски за тези, които посещават (а това са почти всички деца от класа), и школа по математика в училище, (отново почти всички деца от класа я посещават), никак не мога да кажа, че са имали много свободно време. Просто подготовката за НВО по математика се случва в училище заради това, че имат 9 часа седмично математика, вместо 4 часа.

Ходенето на школи е въпрос не само на необходимост, но и на лично виждане за обучението. В това отношение съм на мнението на Андариел, изказано по-горе.


Призма,
Както знаеш, СМГ беше избор на малкия. Не мой.
Факт е, че като изключим математиката, подготовката в СМГ беше недостатъчна.
Пораженията още си личат по литература (частта български беше ок), човек и природа и особено по география.
Въпреки това, предпочетох да му дам свободно време, вместо да го пращам на частни уроци или школи (изкл. тази по математика в СМГ - пак по желание на дребния). Традиционно забранявах всякакво допълнително решаване на задачи в къщи. Често се прибираше късно, защото оставаше да рита топка със съученици в двора на СМГ. Simple Smile

Свободното време не е само почивка, а и възможност за изграждане на самостоятелна личност. Със собствени възгледи, цели и желания и мотивация да ги постига. В дългосрочен план, това е далеч по-ценно от допълнителните знания, според мен. Принципът за свободата на избора, ме накара и да приема СМГ. Донякъде. Признавам си, че ако не беше Томова, вероятно щях да си плюя на принципите и да сложа вето.

Има и известна доза късмет с АК. Английския му беше добър още в 4-ти клас, а сега ще го полират до блясък така или иначе. Литературата и сложиха едно рамо в 7-ми клас в неделното подготве за НВО. Сега ще му смъкнат кожата в АК и мисля, че ще запълнят грозно зеещите ями.
Географията обаче ще се наложи да я учим на практика през ваканциите. Същото важи за трудовото обучение.
Виж целия пост
# 205
Собствени, собствени на детето, но доколкото не противоречат на възгледите на родителя. Няма какво да се лъжем - всеки родител е ок с изборите на детето си, доколкото те не са контра на изборите на родителя за това дете, а ако се окажат контра, веднага влиза в сила друго правило.
Виж целия пост
# 206
Въпросът е в това да сме полезни на родителите с по-малки ученици.
Според мен е необходима задълбочена и системна подготовка + постоянен контрол на напредъка и усвояването на знанията и ако те не се случват в училище, било заради неудачен учител, било заради малък брой часове по предмета, е добре тези дефицити да се компенсират със школи.
Като пример ще дам БЕЛ. Бях доволна от учителката ни, но с хораруима, който е предоставен, нямаше как да се слува това, което ставаше в часовете по математика /ежеседмични контролни, класни дълги по 90 минути, чести изпитвания/. От 6 клас детето пое на школа по БЕЛ, 8 деца в група,  там им даваха домашни, проверяваха се, и това се отрази положително. Ходеше ведъж в седмицата за час и половина /2  учебни часа/ от октомври до април, от месец май нататък спря, защото графикът ни се размина. Не беше кой знае какво усилие, но детето се чувстваше по-уверено, а това ни позволи в 7 клас да изберем школа с по-малък хорариум /3 учебни часа, вместо 4 часа и отгоре, каквито школи избраха част от съучениците/.
Виж целия пост
# 207
Именно, не е кой знае какво усилие ходенето на школа за няколко часа от шести клас.
1. Главният ми съвет към родителите, които сега започват да се пекат на огъня е да не вярват на успокояващи приказки как щом в училище всичко е ок, няма нужда от допълнителна подготовка. От година на година конкуренцията става все по-сериозна, защото наборите са по-големи заради повишената раждаемост.
2. Фразата "има място за всички деца" важи само за тройкаджиите, но не и за отличниците. Отличниците се борят за една шепа места в най-добрите гимназии и там конкуренцията е за всяка точка.
3. не мислете за това как изглеждате в очите на познатите си и че могат да ви обвинят, че се поддавате на истерията и да ви приказват митове и легенди как "моето дете не ходи на уроци, пък влезе". Техните думи всъщност не са ви от помощ, а означават само едно "моето дете е умно, затова нямаше нужда от нищо, в нашето семейство сме гениални". Някои спестяват част от истината, а други директно ви гледат в очите и ви лъжат, за да се представят в по-положителна светлина. Както се казва, пилците се броят наесен, а в нашия случай през юни. Едно 99 процента от децата с космически бал са ходили на курсове и уроци със сигурност в седми клас, а много от тях и от шести клас.
4. Това, което направите в шести и седми клас с подготовката, това ще е най-важната основа за шанс за високи оценки. В университет могат да кандидатстват всяка година, но изпитите за гимназия са веднъж и определят коловоза за поне пет години напред.
5. Пийте си валидола и по-спокойно. Wink
Виж целия пост
# 208
Въпросът е в това да сме полезни на родителите с по-малки ученици.
Според мен е необходима задълбочена и системна подготовка + постоянен контрол на напредъка и усвояването на знанията и ако те не се случват в училище, било заради неудачен учител, било заради малък брой часове по предмета, е добре тези дефицити да се компенсират със школи.
...........
Това е най-добре работещият вариант за подготовка за НВО и според мен. С малко уточнение, че според детето, понякога частните уроци може да са по-добрият вариант. Особено, ако родителят няма възможност осъществява споменатия контрол.  Peace
Виж целия пост
# 209
Собствени, собствени на детето, но доколкото не противоречат на възгледите на родителя. Няма какво да се лъжем - всеки родител е ок с изборите на детето си, доколкото те не са контра на изборите на родителя за това дете, а ако се окажат контра, веднага влиза в сила друго правило.
Контра бих сложил на "избори" от сорта на лентяйство, нездравословни зависимости, проституция, насилие. Останалото е личен избор. И правя всичко, което мога, за да е информиран. И то честно и многостранно, а не манипулативно.
Също така държа на отговорността, свързана с направения избор и останалите права на дадената личност.

Въпросът е в това да сме полезни на родителите с по-малки ученици.
Според мен е необходима задълбочена и системна подготовка + постоянен контрол на напредъка и усвояването на знанията и ако те не се случват в училище, било заради неудачен учител, било заради малък брой часове по предмета, е добре тези дефицити да се компенсират със школи.
Като пример ще дам БЕЛ.
Скрит текст:
Бях доволна от учителката ни, но с хораруима, който е предоставен, нямаше как да се слува това, което ставаше в часовете по математика /ежеседмични контролни, класни дълги по 90 минути, чести изпитвания/. От 6 клас детето пое на школа по БЕЛ, 8 деца в група,  там им даваха домашни, проверяваха се, и това се отрази положително. Ходеше ведъж в седмицата за час и половина /2  учебни часа/ от октомври до април, от месец май нататък спря, защото графика ни се размина. Не беше кой знае какво усилие, но детето се чувстваше по-уверено, а това ни позволи в 7 клас да изберем школа с по-малък хорариум /3 учебни часа, вместо 4 часа и отгоре, каквито школи избраха част от съучениците/.
Да бъда полезен е и моя стремеж.
За съжаление, в твърде много училища, подготовката най-меко казано куца. И има два избора:
Да се взема от времето на децата за допълнителна подготовка или да се преглъщат негативите. И двете решения си имат цена. За мене е по-просто да се плати за училище, което не губи времето на децата.
В противен случай, трябва да се избира. И аз приоритизирах в полза на свободното време. Обясних защо по-горе.
Ако се приоритизира в полза на допълнителната подготовка, следва да се направи компромис. Защото в денонощието има само 24 часа, от които минимум 11 са за сън и хранене. Ако 8 са за училище и транспорт от/до него, остават 5 часа. Без домашните - 4.
За тези 4 часа, кое по-напред:
- покриване на пропуските в образованието;
- подготовка за НВО (не е същото като горната точка);
- игра на открито;
- спорт ;
- участие в домакинските задължения;
- свободно време?
Да не се лъжем: школа по предмет за 1,5 часа, означава и път около 30 мин и допълнителни домашни за поне 2 часа. Един работен ден от живота на детето замина, че се не видя. Айде един по БЕЛ, ха още един по МАТ, добави и тоз английски, и на свободното време и спорта сложихме кръст. Или на домакинските задължения.
И това в борба за "шепата места" в "най-добрите гимназии"? Където продължаваме да диплим частни уроци?
И после се чудим, че добре обучените деца знаят кой университет е елитен, но не знаят коя специалност в него искат да учат? И затова избират "елитните" специалности, които са елитни днес, но не и като завършат (поради морално остаряване и пренасищане с кадри)? И се чудим, защо много от младежта мразят иначе "елитната" си кариера?
Или се чудим на многото хора с прекрасна кариера и доходи, които остават самотни? Или на големия брой разводи, защото никой от младите няма идея, откъде да похване домакинската работа?
Изборите не бива да са късогледи или натрапени...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия