Първа кола

  • 46 255
  • 698
# 675
какви са симптомите на акумулатор за смяна?
На 5 години е моя и днес имах проблем с паленето,но не знам дали е от него.

Ако е акумулатор ще върти стартера по-бавно, измъчено, и лампичките на таблото ще намаляват интензитета на светенето (по-слабо ще светят) докато върти.
Ако върти добре, но просто не пали от раз, както при топло време, а след по-продължително въртене, проблемът е от горивната система свещи (при дизел, бензин), помпа (при бензин) филтър (при дизел, бензин) центровка - при по-стар бензин с карбуратор или моноинжекция, и още 100 неща може да са, зависи от куп неща. Но такъв проблем отново неминуемо води рано или късно до проблем с акумулатора, особено ако е по-старичък и особено ако в резултат на влагата клемите са се окислили или на акумулатора или на алтернатора и не зарежда добре.
Та, не гадай , а минавайки покрай някой акумулаторджия (има навсякъде) спри и помоли да го замери, ще ти каже каква е хавата - напрежение, стартов ток и какво подава алтернатора.
Обикновено акумулаторите изкарват по 4-6 години, зависи от много неща, но средно, марка средна хубост. Ако не е разреждан. Иначе от масовите боклуци  може и на третата година някой да сдаде багажа... Оригиналните (заводските) единствено карат повече, над 6, че дори и 7 години.
И ако сменяш акумулатор внимателно се разрови кой е твоят, има значение, не разчитай, че сваленият е правилният.

Благодаря за изчерпателния отговор.Утре е събота,свободна съм и ще ида до едно място,където са уж доверени хора и продават акумулатори.
Страх ме е,че съм жена и човека ще ми каже-ооо,за смяна е,трябва да купите нов.Реално,какъв е смисълът да ми казва,че е наред,като може да ми продаде нов Grinning
Ще хвана и мъжа,колкото и да не разбира от коли,за респект поне.
Върти малко по-умряло,особено като го задържа повече стартера заглъхва,но това предполагам,че е от студа.Като беше нов акумулатора не правеше така.Иначе кабели и свещи сменях миналата година.
Виж целия пост
# 676
Da, вероятно е от студа. Но всъщност акумулаторът не пада само в студа, а и в жегата, това като информация.
Но в студа много по-често си проличава, първо защото  мотора е на парче лед и маслото е желе (затова и задължително се пали с натиснал съединител) и второ заради влагата, предхождала студа, която още повече затруднява доброто  сцепление на контактите и оттам затормозява протичането на силен, каествен стартов ток към стартера от акумулатора.
Прочее, при "тръгнал да си отива" акумулатор е препоръчително преди завъртането на стартера в студа да се включат за малко 10-15 сек. фаровете, да го възбуди.
Но ако всичко останало е наред, има ли признаци за трудно завъртане на студено, акумулаторът е за смяна... Ако изкара зимата, ще те изненада неприятно лятото, по жегата.
Естествено, има куп други условности - наличие на утечка, например, други вероятности, но това ще стане ясно и ще се търси, ако и новият акумулатор започне да "пада", тогава проблемът е определено друг.
Като начало, проверете стартовия ток на стария (не напрежението, то може да си е в норма 12.8-13.5) и как зарежда алтернатора. Защото при недозареждане и движение на къси разстояния, в комбинация със студ и нов акумулатор може да дава такива проблеми.
Кабелите и свещите са отделна бира.
Колкото до продавачите на акумулатори - на Сливница, след сточна гара посока лъвов мост отдясно преди два месеца спрях по същата причина с молба да ми проверят колата. На човека му отне 15 минути да замери всичко и да ми каже, че според него, макар акумулаторът ми да е на 6 години (оригинален Варта, старт стоп система) според него е ОК, да търся проблема другаде. А струва 320 лв, не е 100, не 200, та определено има интерес да ми продаде нов... Оказа се софтуер, преинсталираха го и проблем сега нямам.
Та, не е правило казаното.... Хора, включително майстори, всякакви.... 
Виж целия пост
# 677
Няма кола нов внос, която да не е карана. Ние километраж не гледахме, гаранция че е бъзикан. Поне е карана по читави пътища, което маааалко отлага във времето ремонтите по ходовата част.
Е как беееее........само немски бабички ги карат, с внучето до училище. 10-12 год., на 100-120К макс. Joy

Дам, кола 2014-2015 г. е на 200 000, тая от 2006 на 150 000 , доообре.
Виж целия пост
# 678
Ако пусна фаровете,няма ли да прецакам и малкото останал заряд?
някъде прочетох,че е хубаво и да се даде няколко пъти на контакт и да се задържи така 5-6 секунди преди да се завърти ключа.
Това няма ли също да"изяде"тока?
За съжаление я карам на доста късо разстояние,всеки ден,но само до работата ми и обратно,която е на 7 км от нас.Предполагам,че и това оказва влияние.
А искам да попитам,защото има много разногласни мнения по въпроса-ако я запаля и работи на място(подавам леко газ или не,но работи)зарежда ли се акумулатора или се хаби повече?Трябва ли колата да е в движение само,че да се зарежда?
Виж целия пост
# 679
Е, точно това ще ти кажат като мерят напрежението на алтернатора и кога (и дали) включва релето. Дали на празен ход 650-700 оборота алтернатора зарежда. Или трябва да вдигаш оборотите (на място или да караш)
Ако всичко е наред, на празен ход би следвало да зарежда, но не трябва да имаш включени консуматори - фарове (освен ако не са лед) подгряване на седалки, стъкла, огледала.... Просто, за да е по-ефективно зареждането.
Но няма как да се сравни със заряд на изправител - ако акумулаторът ти е 65 Ач го слагаш на 1А  6.5 часа и е готов.
Но ако е вече сдал багажа няма да изкара дълго.
Виж целия пост
# 680
Дам, кола 2014-2015 г. е на 200 000, тая от 2006 на 150 000 , доообре.
[/quote]

Принципно наистина е как и колко точно е карана колата. Аз за 2 г. имам 2 хил. км. Мъжът ми има 100 хил., че и отгоре...
Виж целия пост
# 681
Няма как да се знае как и колко е карана, поне на пръв оглед и за това изобщо не взимахме под внимание показанията на километража. За това и заради много други неща, просто е късмет на каква кола ще попаднеш.
Виж целия пост
# 682
Е, точно това ще ти кажат като мерят напрежението на алтернатора и кога (и дали) включва релето. Дали на празен ход 650-700 оборота алтернатора зарежда. Или трябва да вдигаш оборотите (на място или да караш)
Ако всичко е наред, на празен ход би следвало да зарежда, но не трябва да имаш включени консуматори - фарове (освен ако не са лед) подгряване на седалки, стъкла, огледала.... Просто, за да е по-ефективно зареждането.
Но няма как да се сравни със заряд на изправител - ако акумулаторът ти е 65 Ач го слагаш на 1А  6.5 часа и е готов.
Но ако е вече сдал багажа няма да изкара дълго.
Я пак?  6,5 часа по 1 ампер правят 6,5 амперчаса. За да се зареди напълно са му нужни 65 часа по 1 ампер, но като се има в предвид, че а препоръчително оловните акумулатори да се зареждат с ток, равен на 10% от капацитета им, то 10 часа по 5-6 ампера са достатъчни. Лично аз съм на мнение, че след като акумулатора не е от скъпите, за 5 години е нормално да е към края на живота си. Авторката да си купува нов, за да няма проблеми в студовете.
Виж целия пост
# 683
Абе, не е супер малка, ама не е и голяма. Пежо 207. Нямам резервна гума, багажникът не е супер малък, но, ако сложа газова уредба, ще го запълня целия...не става някак си.  newsm78 Thinking
Хич, не ѝ разбирам, ама май била по-мощна, та затуй горяла повече + че е автоматик.
Може да сложите по малка бутилка.
Виж целия пост
# 684
Абе, не е супер малка, ама не е и голяма. Пежо 207. Нямам резервна гума, багажникът не е супер малък, но, ако сложа газова уредба, ще го запълня целия...не става някак си.  newsm78 Thinking
Хич, не ѝ разбирам, ама май била по-мощна, та затуй горяла повече + че е автоматик.
Може да сложите по малка бутилка.

Няма резервна гума или е "патерица"? Силно се съмнявам, че десетина годишна кола е без резервна гума. Обикновено се помещава в леген в панела на багажника.
Виж целия пост
# 685
Има някакво спрейче, което се ползвало при спукана гума. На мен, честно казано, ми се иска да си взема една резервна или патерица, каквато може, но трябва да я държа в багажника. Tired Няма специално място за гума.
Виж целия пост
# 686
Не ли забранено да караш без резервна гума?

Моята кола е миниатюрна.
Газовата бутилка - 27 л е под кората/долния под на багажника. Резервната гума е закрепена с въжета за багаж за задната лява седалка.


Виж целия пост
# 687
Има някакво спрейче, което се ползвало при спукана гума. На мен, честно казано, ми се иска да си взема една резервна или патерица, каквато може, но трябва да я държа в багажника. Tired Няма специално място за гума.
НЕ може да няма.Ако не е в багажника под кората е под самата кола има една скара стегната с болт към купето и там е гумата.
Виж целия пост
# 688
Има някакво спрейче, което се ползвало при спукана гума. На мен, честно казано, ми се иска да си взема една резервна или патерица, каквато може, но трябва да я държа в багажника. Tired Няма специално място за гума.

Какво Пежо 207 е това чудо? Току що изрових ръководството на потребителя, в което си има глава за смяна на  гума и за хеча, и за комбито. Да не излезе, че не знаеш какво има в колата ти Simple Smile?
Виж целия пост
# 689
Няма да влизам в обяснения. Няма резервна гума колата. Ако реша, мога да си купя, но няма място за нея, трябва да е в багажника.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия