На 5 години е моя и днес имах проблем с паленето,но не знам дали е от него.
Ако е акумулатор ще върти стартера по-бавно, измъчено, и лампичките на таблото ще намаляват интензитета на светенето (по-слабо ще светят) докато върти.
Ако върти добре, но просто не пали от раз, както при топло време, а след по-продължително въртене, проблемът е от горивната система свещи (при дизел, бензин), помпа (при бензин) филтър (при дизел, бензин) центровка - при по-стар бензин с карбуратор или моноинжекция, и още 100 неща може да са, зависи от куп неща. Но такъв проблем отново неминуемо води рано или късно до проблем с акумулатора, особено ако е по-старичък и особено ако в резултат на влагата клемите са се окислили или на акумулатора или на алтернатора и не зарежда добре.
Та, не гадай , а минавайки покрай някой акумулаторджия (има навсякъде) спри и помоли да го замери, ще ти каже каква е хавата - напрежение, стартов ток и какво подава алтернатора.
Обикновено акумулаторите изкарват по 4-6 години, зависи от много неща, но средно, марка средна хубост. Ако не е разреждан. Иначе от масовите боклуци може и на третата година някой да сдаде багажа... Оригиналните (заводските) единствено карат повече, над 6, че дори и 7 години.
И ако сменяш акумулатор внимателно се разрови кой е твоят, има значение, не разчитай, че сваленият е правилният.
Благодаря за изчерпателния отговор.Утре е събота,свободна съм и ще ида до едно място,където са уж доверени хора и продават акумулатори.
Страх ме е,че съм жена и човека ще ми каже-ооо,за смяна е,трябва да купите нов.Реално,какъв е смисълът да ми казва,че е наред,като може да ми продаде нов
Ще хвана и мъжа,колкото и да не разбира от коли,за респект поне.
Върти малко по-умряло,особено като го задържа повече стартера заглъхва,но това предполагам,че е от студа.Като беше нов акумулатора не правеше така.Иначе кабели и свещи сменях миналата година.