Трудно проговаряне - тема 23

  • 112 308
  • 774
# 615
Българка ли е тази докторка която споменавате
Виж целия пост
# 616
Нещо интересно и полезно, което искам да споделя с вас. Говорих си с нашата психоложка, по повод книгата "Откъснати деца".
Тя ми каза за системата  от елементарни движения(упражнения), които са разработени още през 1970 г от американски доктор Пол Денисън наречена "Гимнастика на мозъка".
В изследването са взели участие 19 ученици от специално училище, диагностицирани като "неспособни на обучение". Всеки от тях правел упражненията Гимнастика на мозъка всеки ден по 15 минути, показателите им за прогрес след 1г. се покачили с 50%.
Значително се повишила и способността им за концентрация и изпълнение на задачите.
Тази система се използва освен за деца също и за възрастни хора, прекарали инсулт и имащи поражения на мозъка.
Идеята е чрез тези упражнения да се стимулират други части на мозъка, които до момента не са били активни и те затаботвайки да компенсират частите които са поразени след инсулта.
Който може да чете на руски ето линк:
https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url= … HmODiCvRJ6ahrUHM2

Виж целия пост
# 617
Здравейте!  Моля,  за малко помощ. Търся добър логопед в гр.  Велико Търново,  ще съм благодарна на мнения от ваша страна и телефон за връзка.
Виж целия пост
# 618
Здравейте!  Моля,  за малко помощ. Търся добър логопед в гр.  Велико Търново,  ще съм благодарна на мнения от ваша страна и телефон за връзка.
Ако проявявате интерес,имам координати на страхотен логопед  за Г.Оряховица!
Виж целия пост
# 619
Нещо интересно и полезно, което искам да споделя с вас. Говорих си с нашата психоложка, по повод книгата "Откъснати деца".

Погледнах я, аз, тази книга. Звучи добре, но да питам има ли практически указания?

Моят син стана вече на седем и сега като е започнал да ме тормози, че не иска да ходи на градина, а на училище - голям ентусиазъм има... а мен пък ме притеснява, че на есен може да се разочарова. Как беше при Вашите първолаци? Другото, което го интересува от няколко дни е "смъртта", какво се случва, ако човек умре и след като му обясних ме заби с въпрос: "Градината ще умре ли?" Mr. Green.... Та такива неща при нас. Ще се радвам да се включат вече миналите през първи клас и как са били приети от децата и госпожите. Благодаря предварително.
Поздрави
Виж целия пост
# 620
Бенчолино госпожата прие моето дете много добре. Всячески се стреми да и помага. Децата също я приемат. В началото бяха пробвали да и се смеят на говора, но с помощта на госпожата вече не го правят. Тъй като тя е много дребна и слаба, далеч от нормалните първокласници, я приемат като по- малко детенце и другите момиченца я гледат като кукла. Тя в училище е много кротка и тиха.
А ентусиазъм и тя имаше, но бързо спря. Но тя не може да чете, пише, смята и училището се оказа страшно трудно, та вече не иска да ходи. Доколкото съм те чела твоето дете чете и смята, та предполагам ще му бъде интересно.
Виж целия пост
# 621
Нали и моята мома става на седем тази година та и аз се интересувам, въпреки че я отлагам с една година. Ние в детската сега сме точно както го е описала laurentin, в началото първа и втора група й се смееха, а сега си я отглеждат като по-малката сестричка, моята също е дребничка и те просто я възприемат като по-малка дори си мислят че е така, знам защото съм чувала от децата че е на 3 години. Тя ентусиазъм за училище няма никакъв, напротив не иска. Не познава буквите, разпознава само няколко: В, Ж и Н и още няколко но само по асоциациите а не по самата буква, отброява до 5 доста бавно с осочване, а за четене и писане дума да не става, аз затова я и отложих, за да може да понавакса все пак ще има още една година работа.
Виж целия пост
# 622
При нас всички специалисти с които работихме казаха че детето трябва да тръгне на училище четящо и пишещо и смятащо ако има капацитет. И започнаха да го учат на цифри и букви още невербално на 3,5. Правеха картинно четене. Всичко съм разказвала. Тръгнахме на училище наистина ограмотени. Горе долу всичко от първи клас  бяхме минали без ръкописане. Давам си отчет че ако не беше така,, щяхме да се удавим. Той цял първи клас се нагаждаше към обстановка, госпожа (която го гледаше като чумав) , как да я слуша с разбиране и т. н.
Виж целия пост
# 623
Бенчолино
При всяко дете началото на разбирането в различно. Трудно може да се даде съвет. При дъщеря ми големият ужас беше от това че тя ще умре. При синът ми ужасът че умира любим човек (дядо му). Опитвам да му давам ирационално обяснение. Не бих го сринала с атеистични истини. Някога, когато се случи, ние винаги ще сме до него където да сме след като тялото ни не съшествува. Това му казвам. Дали е заблуда не знам, но докато сам открие своето равновесие, това сработва.
Виж целия пост
# 624
Авторът на "Откъснати деца "Робърт Мелило   беше в предаването" На кафе" миналия месец . Успях да гледам само  малко ,но ми стори доста полезно . Ще пробвам да го намеря в Нова плей , но не помня датата .
Виж целия пост
# 625
Не съм гледала предаването, книгата ми я даде да я чета моя близка роднина, но като видях заглавието и я оставих настрани...не ми хареса. Тогава споделих с психоложката и тя не се учуди, даже ме изненада с информацията че още 70-те години е измислен метод за стимулиране на развитието на нефункциониращи части на мозъка с помощта на съвсем лесно и прости "упражнения". Посъветва ме да видя клипчетата в интернет защото е по-ясно как се правят.
Виж целия пост
# 626
Аз гледах предаването. Беше много интересно. Имаше една силна и смела майка, завела сина си, с диагноза аутизъм, в Брейн баланс в Щатите. Ако, да речем, проблемът е в дясното полукълбо, всячески се стимулират всички сетивни органи в лявата част на тялото. Правят се различни стимулиращи упражнения както в центъра, така и вкъщи. След завършения курс  показаха медицински документ с отменена диагноза аутизъм. Синът й не е говорел въобще, в момента е на около 8г мисля, говори 3 езика и проявява желание да учи още езици.
Виж целия пост
# 627
Да моят чете, пише и смята - точно за това работих с него за ограмотяване, въпреки че всички казаха, че бързам - но виждам, че му се отразява доста добре, включително и от към самочувствие, което при него е голям проблем. Аз от една страна се притеснявам, че училището ще го завлече на долу, но от друга си мисля, че като вече не е с децата от градинската група може да се поотпусне да говори. Факт при него е, че с братовчедите си комуникира доста добре, включително се шегува с тях, но с децата от градината си е свикнал да не говори и толкоз. Госпожите много му помагат, защото го карат да чете и го "изпитват", та барем подобрим това самочувствие newsm78. Другото, което ме притеснява, че той не е никак дребен (разбирайте доста е висок - почти ми стига раменете) и в повечето случаи го бъркат с първокласник и момчетата обичат да се борят с него, щото е по едър, пък е добър и не се бие  кара го на бутане, ама....
 _re_ge, аз не се притеснявам от въпросите за смъртта, считам че е нормално, даже ме радва донякъде, че ме пита за такива неща - значи мисли, свикнала съм да давам конкретни отговори и не залитам в излишества. Както казваш с опита си, сам ще стигне до неговата истина.

За книгата ще помъдрувам дали да я взема, ще я разгледам в някоя книжарница.

Момичета Благодаря за отговорите и подкрепата - наистина ми е стегнато и идвам да тормозя Вас с въпроси, защото няма къде другаде да ми изяснят нещата искрено
Виж целия пост
# 628
Здравейте!  Моля,  за малко помощ. Търся добър логопед в гр.  Велико Търново,  ще съм благодарна на мнения от ваша страна и телефон за връзка.
Ако проявявате интерес,имам координати на страхотен логопед  за Г.Оряховица!

Да,  ще ви бъда много благодарна!
Виж целия пост
# 629
Бенчолино и аз бих искала да съм могла да я ограмотя преди да тръгне на училище, но засега това е трудно постижимо и за учителката и в училище. Но това е положението. Дано успее да навакса с говора, другото и него ще борим
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия