Питам, т.к. не съм запозната с френската система изобщо. Как е устроено там обучението по математика? В смисъл - как е обяснено - нов урок се взема и после упражняват ли отделно? Как се получава там?
Много би било полезно да се снима страница с урок по математика, с упражнителните задачи. Ако имаш такава възможност, ще съм много благодарна.
Иначе учат доста по-различно от тук. Не знам дали е по-добре или не, не съм специалист по това. На мен ми е трудна тяхната система, защото е различна, движат по различна логика. Когато учат умножение умножават директно до 100, но само с числата до 5, а следващата година до 1000 и с останалите числа до 10. Това е във втори и трети клас.
Понеже спомена дроби, те са в четвърти и пети клас. Ето ти една поредица на въвеждането на дроби, което след това върви паралелно със сравнение на мерни единици в текстови задачи (например, превръщане на литри, милилитри, сантилитри, децилитри и тн)
https://www.mathslibres.com/fractions/coloriage_groupes_figures_fractions_001.pdf
https://www.mathslibres.com/fractions/modele_frac_moities_et_tiers_001.pdf
https://www.mathslibres.com/fractions/representation_fractions_2345_001.pdf (тук трябва да се определи какво показва в дроби модела)
https://www.mathslibres.com/fractions/rapport_equiv_esp_vides_dr … ment_diff_001.pdf
https://www.mathslibres.com/fractions/comparaison_fractions_9iem … im_propre_001.pdf
https://www.mathslibres.com/fractions/ordre_fractions_bandenumer … 60_facile_001.pdf
Така учат. Въртят съответното нещо до припадък от всички страни, от които е възможно и го свързват с каквото друго е възможно. Не стоят отделно нещата. Само геометрията, но и тя е свързана с превръщането на мерни единици, например.
А за материала ми се струва, че са по-напред гледайки българските учебници и сборници. Нашите задачи просто са написани сложно, но реално са по-прости. Това, естествено, е напълно лаишко мнение на родител, възможно е изобщо да не съм права.