Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 631
  • 738
# 375
За мен МОН е виновен, че се допуска възможност да се създава объркване и критерии, които да се тълкуват двузначно и да подлежат на разнообразни интерпретации. Едно е училището да има свобода на избор на критерии, съвсем друго е да има неяснота и възможност за интерпретации по коренно различен начин, с което да се създаде възможност за объркване, грешки, злоупотреби и т.н.
Виж целия пост
# 376
Друг е въпросът защо нито един родител на шестокласник миналата година не е реагирал и не е вдигнал шум в МОН, за да се избегне разпространението на този слух.
В свидетелството на миналагодишния шестокласник няма да присъстват оценки от 5 и 6 клас. Той се движи по комбинирана нормативна база.
И на шестокласниците миналата година никой не е говорил, че ще има усреднен бал и оценки.
По-скоро на миналогодишните петокласници може да е шумяно по училищата.
Виж целия пост
# 377
Друг е въпросът защо нито един родител на шестокласник миналата година не е реагирал и не е вдигнал шум в МОН, за да се избегне разпространението на този слух.
В свидетелството на миналагодишния шестокласник няма да присъстват оценки от 5 и 6 клас. Той се движи по комбинирана нормативна база.
И на шестокласниците миналата година никой не е говорил, че ще има усреднен бал и оценки.
По-скоро на миналогодишните петокласници може да е шумяно по училищата.
Да, моя грешка, исках да кажа на миналогодишен петокласник, сегашен шестокласник.
Виж целия пост
# 378
maria77bg  Peace
Не знам дали към края на учебната година се появиха слуховете.
Виж целия пост
# 379
За мен МОН е виновен, че се допуска възможност да се създава объркване и критерии, които да се тълкуват двузначно и да подлежат на разнообразни интерпретации. Едно е училището да има свобода на избор на критерии, съвсем друго е да има неяснота и възможност за интерпретации по коренно различен начин, с което да се създаде възможност за объркване, грешки, злоупотреби и т.н.
Какво двузначно има в чл.57 на Наредба 10? Според мен някой е прочел Наредба 11, направил е интерпретация, че оценката ще е средноаритметична и изобщо не си е направил труда да прочете чл.57 от наредба 10, защото "бала пак ще си се сформира с НВО и оценките по 2 предмета". Този някой е казал на някой с висок ранг и той го е казал я публично, я кой знае къде и всички преповтарят нечии думи, защото е много по-лесно да преразкажеш някаква статия, отколкото да отвориш прочетеш нормативен документ.
Виж целия пост
# 380
Факт е, че децата ни учат в различни училища и дори градове, а това се повтаря от известно време на родителски срещи, и е притеснително...ти сама видя колко време отне да се "разсее" простотията с имената на олимпиадите, дето също тръгна от една глупост. Просто казвам, че е притеснително че институциите дават мегдан и насоки за такива слухове, обърквания и т.н.
Виж целия пост
# 381
То като почнем от нелепостта да се сравняват несравнимите оценки от дипломи и свидетелства, нещата са си повредени.

Надяваме се само, каквото и да измислят да няма обратна сила (като примера, който дадох). Т.е. ако ще слагат скока с парашут като допълнителен критерий, поне да ни дадат време да го направим.
Виж целия пост
# 382
То като почнем от нелепостта да се сравняват несравнимите оценки от дипломи и свидетелства, нещата са си повредени.

Надяваме се само, каквото и да измислят да няма обратна сила (като примера, който дадох). Т.е. ако ще слагат скока с парашут като допълнителен критерий, поне да ни дадат време да го направим.
Принципно няма пречка със закон да се предвиди обратна сила на нова разпоредба... И няма да е нещо ново.  Grinning
Виж целия пост
# 383
Уви, така е.

Judy, цял ден днес си оптимистът във вица: Песимистът казва, че по-лошо не може да стане, а оптимистът казва: "Може, може.".
Не ни напомняй, моля те. Simple Smile
Виж целия пост
# 384
Да бе, така е, аз предупредих каква съм.  Laughing
Виж целия пост
# 385
Вече открихме втория срок с първата оценка по математика. Току-що ми се обади по телефона на път за английския.
Айде, дет' се вика, да е на хаирлия!  Laughing
...
Да споделя - нало моето има дислексичен проблем, уговорили сме консултация с Дисоциация "Дислексия" в Русе. Много се надявам да ни помогнат от там специалисти да си оправи човекът малко почерка, че не всеки може да му чете и това ще го спъва занапред много. Аз каквото можах - направих, повече от това на специалистите само мога да разчитам. Нямам повече капацитет.
Някой от нашата темичка да е ходил там или да има познати, които са ходили?
Може и на лични да ми пише за мнение. Много ще съм благодарна.
Виж целия пост
# 386
И моето има неотложна нужда от корекция на почерка. Към логопед ли трябва да се насоча?
Виж целия пост
# 387
И моето има неотложна нужда от корекция на почерка. Към логопед ли трябва да се насоча?
Ами виж първо логопед. Ние оттам почнахме в началото. Поне основните проблеми да се отстранят. Сега остана финото шлайфане.  Laughing
Бе ще направя каквото мога - пък от там- насетне наистината да става каквото ще! Не я е закъсал, все пак. Няма да прекарва живота си в скриптория, надявам се. Нито ще въвеждат тепърва отново ръкопис по работните места, само щото в нашите училища това е единственият начин на писмена комуникация.
Виж целия пост
# 388
Хайде, нов срок, нова програма. Блокови часове. От една страна, раницата ще по-лека, от друга зле - ще трябва да вземат по два урока. Сега ми се жалва, че днес взели два урока по история. По ЧП няма да се усети толкова. Там почти след всеки урок имат лаболаторно упражнение, правят си го, та няма да е проблем да имат два часа за един ден. Обаче по история, география, за мен е абсурдно да се учи по този начин. Всъщност, още в началото на учебната година, ни бяха предупредили, че ще е така втория срок. Тогава директорката сподели, че различните предписания толкова много си противоречат, че правенето на учебната програма се превръща в мисия невъзможна.
Виж целия пост
# 389
Хайде, нов срок, нова програма. Блокови часове. От една страна, раницата ще по-лека, от друга зле - ще трябва да вземат по два урока. Сега ми се жалва, че днес взели два урока по история. По ЧП няма да се усети толкова. Там почти след всеки урок имат лаболаторно упражнение, правят си го, та няма да е проблем да имат два часа за един ден. Обаче по история, география, за мен е абсурдно да се учи по този начин. Всъщност, още в началото на учебната година, ни бяха предупредили, че ще е така втория срок. Тогава директорката сподели, че различните предписания толкова много си противоречат, че правенето на учебната програма се превръща в мисия невъзможна.
Ще свикне и ще му хареса. И в нашето училище са на блокове, категорично съм убедена, че това е по-добрият вариант. Дори и да взимат по два урока (а това се случва рядко), когато си подготвят уроците е много по-лесно да научиш два урока по история, отколкото един по история и един по география. Някак си си на една вълна и има връзка, с това, което си учил допреди 20 минути. Освен това се готвиш максимум за 3 предмета, а не за 5-6.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия