Първокласници през учебната 2018/ 2019 година в град Варна

  • 49 385
  • 250
# 210
Школа по изобразително изкуство Радко Мурзов.
Страницата във ФБ.
https://www.facebook.com/RadkoMurzov/

Художествена школа ,,Идея,,
https://www.facebook.com/pg/ShkolaIdea/about/?ref=page_internal
Виж целия пост
# 211
Споделете малко повече за школите, от каква възраст започват, има ли безплатни и т.н.

Има безплатни школи към ОДК - Варна - общински детски комплекс- ходим на рисуване и школа по конструиране

Не съм чувала да има безплатни школи.
Има танцови школи-балет,народни танци,латино танци...Има школи по рисуване,театрално изкуство,езици,математика....
Дъщеря ми започна да посещава танцова школа-балет на 4 години.
На 5 години-школа по рисуване.
Сега ходи на английски.
Но навсякъде се плаща.


 



Виж целия пост
# 212
Математиката ще я научи в училище

Баш там ако чакаш да се научи ще е малко като спорта в часа по физическо. Иначе и в математиката си трябва мнооого дисциплина, че и колективна работа - има сума ти състезания, в които децата се явяват отборно - шуменското, нац кръг на Математика без граници, ПМС, Созополското...
Виж целия пост
# 213
Сигурно сте права. По мое време( доживях и това да кажа) до 6 клас не посещавахме школи или уроци по математика. Беше достатъчна в училище. Имаше такива , като мен , на които им се отдаваше и домашното се пишеше за 5 Мин в междучасието. Имаше и такива които изкарваха 3ки и 4 КИ с голям зор. Сега гледам масово се ходи на школи по математика още от първи клас? Нима е толкова зле положението в училищата? Или нашите амбиции, като родители са прекалени ?!? Незнам . Аз съм ЗА извънкласно да ходят само и единствено на спорт.
Виж целия пост
# 214
Европа, на школи се ходи за да се решават предимно състезателни задачи, а покрай тях децата се запалват по голямата математика, учат се на концентрация и дисциплина. По твое време колко 7 годишни можеха да решават рачешки задачи, да съставят уравнения чрез отсечки, да разсъждават за възможности чрез комбинаторика или да решават математически ребуси? Във втори клас вече се включват множества, принцип на Дирихле, редици на Гаус, елементарни диофантови уравнения най-вече за броене на глави и крака, елементи от теория на числата... Всичко това за съжаление не се учи в училище, но го има по състезания и създава една невероятна логическа основа у децата, която в абстрактен смисъл им е полезна за цял живот, а в по-практически, като дойде 7 клас и дойде време за НВО, децата биват в голяма степен подготвени, защото тенденцията е все повече да се падат нестандартни за училищния материал задачи. А в училище, за голямо съжаление математиката много често се свежда единствено до смятане, въпреки че смятането има толкова общо с математиката, колкото боядисването с рисуване. Освен това домашните по математика вече не са по 5 задачи ( то на контролни дават между 15-25 задачи), та в междучасието трудно може да се напише домашното - моят син често е имал по 20-30-40 задачи за домашно от днес за утре. Въобще вече нищо не е каквото е било вчера и честно казано, това му е хубавото - децата имат възможност да станат много по-можещи и знаещи от нас, ако .... им се предоставят правилните учители. А тях вече е борбата, най-вече в частните уроци.
Виж целия пост
# 215
Тепърва ще минавам По този път с децата си. Ноооо това което описвате никак не ми се нрави. Нито многото домашни , нито претоварване на малкото им свободно време пак със седене на столове в затворени стаи. После защо при нас е на висока честотата на инфарктите, диабета и гастрита?!??! Силно се замислям за обучение в друга страна, за жалост.
Виж целия пост
# 216
Само да напомня, че от професионалния спорт травмите са къде къде по-сериозни. А децата ако имат нормален режим и правилно хранене, не виждам защо ще са затлъстели или болни. Пък и ако само от стоене се разболявахме, какво да кажат всички, които работят в офиси - сигурно да бяхме вече умрели.
Виж целия пост
# 217
Тепърва ще минавам По този път с децата си. Ноооо това което описвате никак не ми се нрави. Нито многото домашни , нито претоварване на малкото им свободно време пак със седене на столове в затворени стаи. После защо при нас е на висока честотата на инфарктите, диабета и гастрита?!??! Силно се замислям за обучение в друга страна, за жалост.

Не си мисли, че в друга страна обучението е по-добро Simple Smile или по -ненатоварено. Навсякъде искаме децата ни да са здрави, умни, да се развиват и учат. Важно е да преценим възможностите им, да се вслушваме в желанията им за извън класни дейности. За момента не бих казала че са супер натоварени, всичко в рамките на нормалното- както аз си го представях. Аз също не съм на мнение, че от първи клас по уроци и школи и ще стане виртуоз- всяко начинание изисква желание и постоянство. Всички не сме математици, нито спортисти или художници. Ако детето има дарба, тя няма да се загуби. Важно е да им дадем уют, спокойствие и любов. Цял живот се учат- важно е на какво- ценности, морал, трудолюбие, уважение. Постигнала съм доста в живота и без рачешки задачи, ако детето ми има желание, ще Го подкрепя, но няма да го подтискам и принуждавам.
Дерзайте мами Simple Smile май раждането беше най-лесно, а ни се струваше краят на света Simple Smile
Виж целия пост
# 218
Не съм чувала за рачешки задачи, даже?! Как 30-40 задачи за домашно?! Че аз няма да успея да ги реша за цял ден? Кое е това училище, да бягаме от него като дявол от тамян?
Виж целия пост
# 219
Мненията за необходимостта от уроци и школи от ранна възраст много ме забавляват. Всъщност е най-добре от яслата да се започне, като се замисля. Никога не бих причинила на детето си частни уроци от първите класове и търпеливо изчаквам да видя какво му се удава. За съжаление родното училище до 7ми клас разделя децата на математици и литератори, като че ли други предмети не съществуват.Според мен допълнителните уроци по математика, български могат да започнат в края на 6ти клас, английският от втори клас и то в школа, където материалът се поднася по лек, забавен начин. Но разбира се това е само мнение на човек, минал скоро по този път, всеки има право на собствено, не искам никого да засегна.
Виж целия пост
# 220
Това, което спортът дава и на което учи в ранна ученическа възраст, не може да бъде заменено от никакви школи и рачешки задачи. Смятам така като родител на дете, което се е занимавало и с двете...
Виж целия пост
# 221
Не съм чувала за рачешки задачи, даже?! Как 30-40 задачи за домашно?! Че аз няма да успея да ги реша за цял ден? Кое е това училище, да бягаме от него като дявол от тамян?
За математическа паралелка става дума. Като се замислиш два стандартни теста са по 15 задачи, ето ти 30 по стандарт Simple Smile. А като сложиш и другите домашни, времето ти е запълнено. За мен пък тричасовите тренировки са истинска смърт. Въпрос на гледна точка 😉.
Виж целия пост
# 222
 За мен пък тричасовите тренировки са истинска смърт. Въпрос на гледна точка 😉.
[/quote]

От 3 годишен ходи на спорт и повече от 1-1:15 Мин не е тренировката в тази възраст. За здравето е хубаво поне 1-2 в седм да тренират любим спорт. Така и натрупаното напрежение се изразходва.
Виж целия пост
# 223
Художествената гимнастика, поне в някои школи, са им по 3 часа тренировките още на 7 години. И аз им се чудя на тия родители, но... те си знаят.
Manzhelkа, може ли името и на училището, на лични, ако те притеснява?
Аз много отдавна съм била ученичка, а детето тепърва ще става, нямам никаква представа какви са тези тестове по 15 задачи. По мое време контролните се състояха от 3 задачи, може би и 4, но повече не мисля, никога. Много често и толкова не сварвахме да решим за един учебен час. Допускам, че това са някакви други задачи, макар че не виждам как може една едновремешна задача сега да бъде раздробена на 5-10 отделни. Всъщносст аз говоря за по- горни класове, в началния курс не си спомням добре, но 15 задачи наистина не мисля, че някога са ни давали.
Виж целия пост
# 224
Пина, не ме притеснява. Завърши ОУ "Цар Симеон", но в 5 клас след изпити беше в математическата паралелка. Имаха 9 часа седмично математика - стандартните 4 за училище + 3 зип и 2 сип. Отделно ходеше на школа по мат извън училище между 1 и 4 клас, английски в Британика до 7 клас, тренираше плуване с индивидуален треньор до 5 клас и тук-таме вместваше нещо допълнително - школа по астрономия, роботика, гражданско образование, визуално програмиране. От училището в общи линии съм доволна - имаха високи изисквания, част от предметите бяха проектно базирани още от 1 клас. В периода 5-7 клас участваше в много състезания, печелил е много призови места, вкл и това че в 5 клас спечели първо място на областната олимпиада по история, в шести - беше на второ с 2 точки разлика от първото място. Има грамоти от много математически състезания, олимпиада по астрономия, по бел. Стана даже ученик на годината в училище. Мога да кажа, че училището не остъпва на никое друго в града. Но образователния процес е ефективен само когато е в комбинация с родителска подкрепа, изразена във възможност за извънкласни занимания. Тази година е осмокласник в Първа ЕГ. На НВО изкара резултат , който го класира в първите 2% на явилите се деца във Варненска област ( според статистиката на РУО Варна с неговия или по-висок резултат бяха само 87 деца от 3650 явили се).

А за задачите, те още от предучилищната по състезанията са около 20 за 60 мин, което прави средно по 2 мин на задача (като сложиш и времето за пренасяне на верните отговори в бланката). Тестовете, за които говоря са от популярните сборници на Коала, Архимед, Веди...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия