Математически турнири 1-4 клас. Тема №48

  • 120 527
  • 738
# 300
The Invisible, листът с условията на задачите остава в децата. Затова на беловата трябва да има чертеж и в него детето да си номерира квадратите.
благодаря  bouquet
Виж целия пост
# 301
От явилите се познати деца всички са с медали злато и сребро.
Принципно, нивото на явилите се е високо. Малко родители биха дали 50лв за квалификация просто за да се пробва детето или да свиква да ходи на състезание.

Честно казано това просто не е вярно!
Ще дам пример с дъщеря ми - тя не само има златен медал, но е класирана трета в международния ранкинг, което на пръв поглед изглежда много добре. НО реално е решила вярно 18 от 25 задачи, което на всяко друго състезание си е средно представяне - не слабо, но не и особено силно. Ако пък погледнете статистика за нейната възраст при максимални 100 точки, има деца с 60 точки и златен медал ! Да не говорим за бронзовите - нужни са 16 точки ! При 25 задачи статистически все ще нацелиш 4 верни и ето ти бронзов медал !
Състезанието не е показателно за нищо, освен за глупостта на родителите ( и тук не изключвам себе си) да хвърлят едни 50 лв на вятъра. На мен лично цялата организация ми изглежда като страхотен маркетинг на една туристическа агенция как да събере парите на свръх-амбициозни родители и да ги прати на интересно пътешествие до Тайланд. Не че е лошо да отиде човек да види, но може да стане и без TIMO като повод Simple Smile

И финално се сетих да добавя - дори и рипорта, който планират да пратят за всяко дете няма да е релевантен, защото задачите реално не бяха съобразни с материала за БГ училищата - от дъщеря ми ( 2 клас) разбрах само за две задачи и двете бяха за умножние/ деление на едноцифрено с трицифрено число, а в училище те тъкмо започнаха таблицата за умножение!
Виж целия пост
# 302
Това е хубавото, че няма как да ги нацелят - всички задачи бяха с отворени отговори. Де да можеше всички състезания да са така!
И както се вижда, перфектни резултати няма, или аз бъркам?
Тоест, съвсем не е било толкова лесно.
Виж целия пост
# 303
А къде се гледат точките?
Аз виждам само класиране без точки.
Защо в global ranking-a има пропуснати номера на местата? Първо, трето, единадесето....
Виж целия пост
# 304
А къде се гледат точките?
Аз виждам само класиране без точки.
Защо в global ranking-a има пропуснати номера на местата? Първо, трето, единадесето....

За точните точки щяло да излезе по места ( там, където сте се явили).  В нашия случай поради активното ми разпитване във FB организаторът ми писа и ми каза колко точно има.
А пропуснатите номера са от това, че има децата с еднакъв брой точки. Ако има три деца на трето място, то това няма четвърто и пето място, а направо шесто - на мен лично това ми допада и не знам защо тук не се практикува.
Виж целия пост
# 305
Поне при SASMO, perfect scores са с различен цвят и пише, че са такива. А не пише gold award. Но тук може и да е различно, не знам.
Виж целия пост
# 306
Това е хубавото, че няма как да ги нацелят - всички задачи бяха с отворени отговори. Де да можеше всички състезания да са така!
И както се вижда, перфектни резултати няма, или аз бъркам?
Тоест, съвсем не е било толкова лесно.
На FB страницата си, организаторът за България е публикувал имената на няколко деца като "абсолютни победители в TIMO" /постът е от 28.12/  Не са ли това перфектните резултати?
Виж целия пост
# 307
Гая, никога не съм имала желание да посетя Тайланд, но наистина съм възмутена как могат да дават умножение с трицифрено число на второкласници на TIMO. Чак пък такива математици да са индонезийците и тайландците....
Виж целия пост
# 308
А защо се учудвате, те не вървят по нашия материал. Примерно, в Сингапур в 4 клас учат действия със смесени числа.
Виж целия пост
# 309
Гая, никога не съм имала желание да посетя Тайланд, но наистина съм възмутена как могат да дават умножение с трицифрено число на второкласници на TIMO. Чак пък такива математици да са индонезийците и тайландците....
Може би се очаква децата да са находчиви и макар да не са учили този материал да намерят начин да ги решат задачите, било то и с "brute force"...както беше направила дъщеря ми, но й беше отнело много време.
В крайна сметка един от организаторите е българин и много добре знае нивото по класове, та е можело да го съобразят не само с азиатските деца, но и с българските.
 
За мен не е проблемът, че са дали такива задачи, а че това не беше изяснено като записвахме децата - нямаше примерни задачи да се види нивото и да се прецени дали материала е ок...да не говорим, че в крайна сметка раздават медали на почти всички, та трудността и усилията се обезсмислят.

За тези, които все пак решат да похарчат едни пари за пътешествие до Тайланд - сигурно си струва да се провери на какво ниво материал ще са задачите там и да се подготвят децата.
Виж целия пост
# 310
От явилите се познати деца всички са с медали злато и сребро.
Принципно, нивото на явилите се е високо. Малко родители биха дали 50лв за квалификация просто за да се пробва детето или да свиква да ходи на състезание.

Честно казано това просто не е вярно!
Ще дам пример с дъщеря ми - тя не само има златен медал, но е класирана трета в международния ранкинг, което на пръв поглед изглежда много добре. НО реално е решила вярно 18 от 25 задачи, което на всяко друго състезание си е средно представяне - не слабо, но не и особено силно.
Не сравнявайте така отделните състезания. Азиатските са много по-различни от традиционните ни български състезания. При тях идеята не е да се решат 90-100% от задачите от добрите деца, а да се предизвикат да изкарат възможно най-много. Затова в България имаме по 10-30 максимални резултата от всеки набор, а там са толкова малко. И класирането на дъщеря Ви е добро. Друг въпрос е вече анализът на резултата-кои задачи не са решени, защо, как е разпределила времето, какво може да подобри и т.н.
Виж целия пост
# 311
Май нямаше перфектни резултати. Някъде имаше таблица с максималния брой точки и максималния получен. Това са просто децата с най-добър резултат.
Всъщност сега разгледах този global ranking и като преизчислих с липсващите места, българчетата са се представили доста добре на цялостния фон, независимо как са раздавани медалите. Особено ако се предположи, че е имало материал от по-горни класове.
Виж целия пост
# 312
Ето я таблицата (на 2-ра страница - Statistics), в нито една от групите няма перфектен резултат: http://www.thaiimo.com/uploads/2/8/9/2/28923219/timo_2017_heat_r … nd_statistics.pdf
Също така, по групи се вижда, че медалите не са получени с еднакъв брой точки. Например, за злато в 4 клас са нужни поне 68 точки, а в други групи са били достатъчни и 52.
Виж целия пост
# 313
Успелите деца на България:
http://dberbatov.org/nagradi/term/2-KOGA-KADE-KOGO-KOY
Виж целия пост
# 314
Резултати от олимпиадата по математика, 119-то СОУ:
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия