Ментална аритметика

  • 78 683
  • 141
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?
Виж целия пост
# 1
Водих дребния на пробен урок. Влизат и родителите. На мен лично не ми допадна метода.
Виж целия пост
# 2
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?
Не знам какви са тези курсове, но звучи като смятане без писане.
Работих в казино и там смятането е много, няма листчета, химикалки или калкулатори. Справях се с визуализация, сега съм изгубила тренинг, но ги виждах числата все едно са написани и не събирах от единици към стотици, а от стотици към единици.
Според мен всяко размърдване на мозъка е полезен и носи позитиви стига да се предостави достатъчно време за почивка. Почивка, но навън, на чист въздух, гледайки зеленина, а не пред телефона/компютъра, над книгата или учебника.
Работата там ми беше полезна, но както казах, вече не смятам толкова бързо, а не ми и трябва. По- важно е да може да измисли как да си реши проблемът, отколкото да го решава както са го научили в училище.
Виж целия пост
# 3
Много ми се иска да видя мнение на родител, чието дете е посещавало курсовете поне 2-3 месеца. Не са евтини и изискват доста работа вкъщи.
Виж целия пост
# 4
Като бяхме на презентационния урок, казаха, че е нужно поне 2 години непрекъснато посещение, вкл. лятото. На мен не ми хареса начина, по който се представя математиката. За мен този метод изключва логиката на нещата. Така поне ми се видя, нека се вкючат хора, които са по-запознати. Peace
Виж целия пост
# 5
Две от децата ми посещават курс по ментална аритметика от 2 месеца. На 11 и 12 години са. Присъствах на пробния урок и на мен ми се видя малко излишно, като да учиш нова система на смятане. Децата обаче останаха очаровани. Интересно им е и на двамата. Предполагам е от значение и личността на преподавателя и това, че правят и други неща, като например състезания по бързопис. Ходят с голямо желание. За времето, което посещават могат да смятат събиране и изваждане на двуцифрени числа. Синът ми е много нетърпелив да почнат по - труднички неща, както умножение и деление. Нямам представа колко време ще отнеме, но докато имат желание да ходят, нека го правят.
Виж целия пост
# 6
Здравейте,
Извинете ме, ако не е това правилното място за тази тема, но имам един въпрос. Със съпруга ми наскоро се преместихме в "Младост" и все още нямаме кой знае колко много контакти, нито много представа за определени неща. Имаме дъщеричка в предучилищна, и ѝ търсим някакви занимания по математика, защото догодина е първокласничка и с писането и четеното, криво-ляво ще се оправим, но в математиката хич ни няма. Моя позната ми спомена, че в детската на сина ѝ правили презентация на някакъв нов метод - ментална аритметика. Чували ли сте го това животно? Имат център Smarty Kids на Александър Малинов- Метро сити. Ако някой ги е чувал и има впечатление, моля да сподели, че се чудя, преди да запиша малката на безплатна демонстрация.
Виж целия пост
# 7
Ние ходим на ментална математика от 6 месеца Simple Smile Детето е много доволно, аз също Simple Smile Препоръчвам школата, защото се занимават с децата Simple Smile Не правя реклама, само споделям Simple Smile
Наскоро видях друга подобна школа и не ми хареса изобщо! Беше на едно изложение в мол Парадайс. От 2 часа занимания само 30 минути са математика и после игра. За мен това не е клубче и не разбирам логиката. Направиха тест на дъщеря ми, която завърши 2-ро ниво и се изумиха какво може. Явно при тях умишлено се разтяга учебният процес и децата почти нищо не учат. Очакванията им за завършила второ ниво бяха за знания, които ние имахме след 5 посещения на първо ниво Simple Smile
Това са най-общи впечатления Simple Smile
Мисля че нашата школа има офис в Младост.
Ако искате да ме питате още неща -пишете ми Simple Smile
Виж целия пост
# 8
Mental Maths - провери в Гугъл, за да добиеш представа + примерни нива и задачи.
При нас си е официална система в училищата отдавна.

Най-просто казано - има определени задачи, за определени нива/възраст. Когато детето ги решава без проблем, не се минава на следващо ниво - по-трудни задачи, а се развива скоростта - да ги решава по-бързо и по-бързо. Така намирането на решението се превръща един вид в рефлекс. На следващо ниво се минава, при достигане на следващата възраст. С прости думи.  Simple Smile
Виж целия пост
# 9
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?
Виж целия пост
# 10
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?

Да, в Исма ходи моята дъщеря Simple Smile
Виж целия пост
# 11
Аз се чудя кое от двете да избера, ИСМА или Smarty Kids (на Ал. Малинов).
Накой с отзиви за тези офиси в Младост дали има? Благодаря!
Виж целия пост
# 12
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
Виж целия пост
# 13
Моите деца 5 и 6 клас ходеха в Abakido. Занятията са близо до Кауфланд Младост3. Паснаха си с преподавателката и с чиста съвест я препоръчвам. Пробвахме и с малкия ми син на 4 години, но при него изобщо не се получи. Трябва да порасне още.
Виж целия пост
# 14
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile 

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!
Виж целия пост
# 15
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile  

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!

Моите деца са големи и сами си работят. Аз не се занимавам с тях. Ако детето е по - малко вероятно ще има нужда от малко помощ, като например да му се прочете задачата, ако детето не може да чете, или да засича с хронометър времето. Работеха с 2 комплекта тетрадки и едната оставаше за проверка, а другата с домашното е при детето. По принцип се дава домашно за всеки ден и не трябва да се пише наведнъж, с цел да се упражняват ежедневно. Синът ми обаче е с доста бърз мозък явно и го изписваше наведнъж. Дъщеря ми пък се случваше и да е без домашно. За големи ученици като моите не мисля, че имаше някаква конкретна полза в училище, защото това си е само аритметика, а не цяла математика и просто материала е различен. Практически се научават много бързо да пресмятат събиране и изваждане. Последното занятие им показаха и умножението, но няма геометрия, дроби... Методът обяснено много лаишки е, че ги научават много бързо да съобразяват, че примерно 8=-2+10 . А -8 = -10+2, 4=+5-1, -4=-5+1 и подобни., Нещо като съдружителното свойство. Така успяват да преобразуват числата, които пресмятат в удобни за смятане и успяват да го правят много бързо. Всеки път взимаха по няколко такива формули и тренираха как да ги прилагат. Не ми се е налагало да ги карам да се занимават, защото им беше забавно като игра, като една умствена гимнастика. Те специално ходеха за удоволствие. Интересно обаче, че дъщеря ми след няколко месеца посещение получи големи похвали от учителите си в училище, затова колко е съсредоточена в час. Аз не мога да кажа дали се дължи на менталната аритметика, но ми направи впечатление, че съвпадна по време. Там където ние ходехме имаше упражнения и за бързопис, в които засичаха с часовник и се състезаваха сами със себе си имайки резултатите от предните посещения. Задачите, които решаваха ментално се диктуват на глас и доста бързо и трябва действително да внимаваш, за да успееш да сметнеш отговора, което си е упражнение в концентрация. Ние миналата седмица приключихме целия курс и преподавателката ми обясни, че от сега нататък имат даден метода и единственото, което могат да правят е да се упражняват, да увеличават скоростта и евентуално, ако много искат да се пробват на състезания по ментална аритметика. състезаването, обаче иска редовни тренировки. Моите си избраха засега да почиват и евентуално да се пробват отново наесен. Simple Smile
Виж целия пост
# 16
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile
Виж целия пост
# 17
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile

Там където ние посещавахме курсът приключи с умножението. Може някъде другаде да преподават дроби, коренуване и пр.
Виж целия пост
# 18
Интересувам се от темата, имали някой който да посещава курсовете?
Виж целия пост
# 19
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
СПОРЕД КОЕ ВАШЕ ВИЖДАНЕ системата на Смартикидс е РАЗВОДНЕНА? Може би защото сте посещавали курса?Или защото сте виждали резултатите? Децата, учещи в Смартикидс имат много по-добри резултати от всички останали центрове за Ментална аритметика, само че ИСМА ги е страх да направят това сравнение ....
Виж целия пост
# 20
Здравейте, има ли разлики в методиката на обучение в ИСМА и Амакидс? Коя от двете школи бихте препоръчали?
Виж целия пост
# 21
Здравейте,

И аз търся мнения за добра школа по ментална аритметика. Детето ми е на 5 г. 5 м. и искам да я запиша уикенда да ходи. Къде ще ми препоръчате - Амакидс, Исма или Смарти кидс?
Виж целия пост
# 22
Дъщеря ми е на 4 и половина и ходи от няколко месеца. Аз много харесвам метода, защото научи цифрите, създаде си навик за учене и писане на домашни. Вече смята наум с числа до 9 и с абакус до 100. Според мен определено е полезно . Аз също се уча с нея. Те правят и други неща, които стимулират мисълта и съм доволна определено
Виж целия пост
# 23
Слях темите.
Виж целия пост
# 24
Здравейте! Силно препоръчвам ИСМА! Ние бяхме едни от първите, които се записахме, посещаваме (редовно) курсовете вече две години и половина, и тук няма НИКАКЪВ спор, ме ако изберете тях, ще черпите от извора. Познавам няколко дечица, които посещават други школи, но както и по-горе е споменато, сериозността към преподаването на метода е по-различен. Всеки избира кое би било по-подходящо за детенцето му, но ако искате детето да се научи на постоянство и ангажираност, няма спор при избора.
Виж целия пост
# 25
Моята дъщеря посещаваше Амакидс, но не беше доволна.
Виж целия пост
# 26
Аз вече имам личен опит с 2 школи и в трета водих детето само за сравнение. Според мен спорът коя школа е по-добра е излишен.
Има един субективен фактор - личната харизма на преподавателя, той е човекът, който внася "свежест" в монотонните упражнения, той увлича и "запалва" интереса на детето.
    Здраво се учи навсякъде, формулите са едни и същи, учебниците са сходни, електронното приложение също,  абакусът си е абакус навсякъде. 
     Зависи също на каква възраст детето започва да се занимава с ментална аритметика. Ако е по-малко 5-6г. за мен по-добрият избор е Смарти Кидс, заради многото игри и герои в различните нива. Трудно е да задържиш вниманието на едно малко дете, а увлекателните им игри ги предразполагат, ходят с желание, имат достатъчно време да напреднат с материала.
    Ако детето вече е в училищна възраст (над 10г.) има опит с обработването на голям обем данни и издържа на натоварване то тогава ИСМА е идеален вариант. Сериозно се подхожда, много по-бързо се навлиза в материала, който смея да твърдя от опита си е малко суховат.
   Все пак имайте предвид, че повечето школи са на франчайз принцип, въпреки стремежите им да уеднаквят услугата, която предлагат, неминуемо има разлика от един офис до друг на една и съща школа.
    Най-важна ми се струва на мен упоритата работа вкъщи, нищо не дава по-добри резултати от всекидневните занимания, независимо от школата.
    Заведете детето на пробни уроци в няколко школи, които са ви удобни като локация и оставете избора на детето си! Успех ви пожелавам! Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Цената на нивата еднаква ли е, или се увеличава пропорционално?
Виж целия пост
# 28
На мен не ми допадна, ИЗПОЛЗВАТ ДЕВЕТИЧНА БРОЙНА СИСТЕМА, А  В УЧИЛИЩЕ УЧАТ ДЕСЕТИЧНА
Виж целия пост
# 29
От октомври ходи в Исма и съм много доволна. Учителката е готина и успя да и грабне вниманието и да ходи с желание и да учи.
Виж целия пост
# 30
Училищна математика и ментална аритметика нямат нищо общо помежду си, не пречи в никакъв случай. Игри казвате много, а знаете ли какви са тези игри? Те са развиващи, без тях те просто се научават да смятат на сметалото и после без него. Но на менталната аритметика - не това е целта. Бързото смятане е бонус към това, което получава едно дете, ако се занимава редовно. Като когато ходите на фитнес - я пробвайте да ходите всеки ден за по 40 минути, или да се напънете веднъж седмично за 3 часа. В школите освен самото ментално смятане - рисуват, пишат с двете ръце, правят брейн фитнес, пръстова гимнастика, развиват всякакъв вид памет, двете полукълба под вид на игра. И всичко това допринася това, че децата почват да учат по-добре и математика, и стихотворения, запомнят материала още в училище, имат фотографска памет.
За мен ментална аритметика и шах - са най-доброто нещо.
Виж целия пост
# 31
Чудесно, това е Вашето мнение. За мен това не е подходящо да детето ми. Така съм преценила.
Виж целия пост
# 32
Разбира се, вашето мнение за вас е водещо!
Аз за своето дете имам друго мнение, детето дава невероятни резултати и съм супер доволна! Затова, хората, четейки тук да имат различни гледни точки.
Виж целия пост
# 33
Аз научих за менталната аритметика от майка ми, която сподели, че при малки деца (6-7 г.) на нейни приятели, посещенията са имали такъв поразителен ефект, както описва Luss. Опитахме с по - големи (11-12 г.). Не мога да кажа, че ефектът беше така забележим, но определено се забавляваха и не съжалявам, че посещаваха цяла година. Малкият (5г.) не можа изобщо да се заинтригува. Вероятно за него трябва да поизчакам още 1-2  години.
Виж целия пост
# 34
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.
А такова нещо като деветична бройна система няма.
Виж целия пост
# 35
Здравейте, открива се център по ментална аритметика и в нашият град. Ходихме на пробен урок и ми допадна, на синът ми почти на 5 също му хареса.
Тъй като гледам, че темата е отпреди година близо. Може ли да споделите впечатления от заниманията и пречи ли им след това в училище? (Въпреки, че като гледам част от учебниците на племенницата ми има тяхната логика с минусите, което по наше време не се използваше)
Виж целия пост
# 36
Няма да пречи, това са два различни предмета.
Виж целия пост
# 37
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!
Виж целия пост
# 38
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!


Моето дете е на 6 г. и ходи от септември 2018 г. на ментална в Исма. Доволна съм и доста добре се справя. Сега завършва 1 ниво и живот и здраве продължаваме с 2-ро ниво.
Сега може да смята едноцифрени и двуцифрени числа доста бързо.
Виж целия пост
# 39
Здравейте, някой има ли отзиви за школата в Плевен ?
Виж целия пост
# 40
Записах синът си (почти на 5 ) и посещава часовете от близо месец. Много е ентусиазиран, съсредоточен. Към момента не мога да дам точни резултати, но определено това, което виждам като напредък ми допада. Съчетават интересно математика с игри и рисуване, което също му допада. Начинът на работа е занимателен и вероятно ще продължим. На племенницата ми, която е първи клас също и е много интересно и често иска да му помага с домашните. Реално има доста общи неща с начина на представяне на задачите  в 1 клас и тук.
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)
Смятам, че смятането наум би могло да е само плюс за детето. А относно сметалото - абакус, което на мен ми бе сложно, се оказа доста лесно и занимателно за употреба. Като нашето сметало е, но със своите си правила и е само в помощ на детето.
Виж целия пост
# 41

По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)



Ко, ко?  Ей тук ме изуми напълно. Даже не мога да повярвам.
Виж целия пост
# 42
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3


Този начин на изписване е абсурден и объркващ за възрастен, а какво остава за едно дете, което има доста неясни виждания за числата, че да му се тръсне и понятието ‘отрицателно число’. Не знам чия е тази измислица, но материалите по ментална аритметика, които аз съм разглеждала (а те са много), не съдържаха подобни безумия.

Уверявам те, че и до ден-днешен минусът стои на второ място. Синът ми е първи клас.
Виж целия пост
# 43
Про домашните на моята племенница в училище често има задачи, в които минусът е на първо място. Това за мен беше много объркващо да и обяснявам, и им обясняват смятането по някакви безумни начини (вероятно си е от учителката начинът).

Синът ми доста добре се ориентира, при условие че числата са учили до 5 в градината (аз вкъщи не съм учила). Знае от кака си като му обяснява с домашните.

За мен менталната аритметика е нещо полезно - далеч съм от амбицията да стане математик. Това, което ме провокира да опита е интересът му към математиката. Системата им е интересна, средата също ми допадна. Не го приема като задължение, а като забавление.

Дали ще му пречи в училище - съмнявам се. В някои части се покрива с материалът в училище.
Полезното, което при нас се създаде е навикът и отговорността
Виж целия пост
# 44
И аз съм напълно убедена в полезността на менталната аритметика. Единствената причина синът ми да не ходи, е, че няма кога да я сместим в натоварената му програма. Иначе съм се запознала с идеята и подкрепям с две ръце.
Виж целия пост
# 45
На 20-ти имаше олимпиада в СмартиКидс и са презентирали "ментално четене".
Виж целия пост
# 46
Някой може ли да сподели какви са цените на съответните нива?
Виж целия пост
# 47
При нас цената е 100 лв на месец. Мисля че за всичко нива е такава цената.
Виж целия пост
# 48
Вчера заведохме сина ми на 6г. На пробен урок в ИСМА. Харесало му е. Мислим да пробваме как ще върви натам
Виж целия пост
# 49
Може ли да ми разкажете повече за този метод, защото и аз мисля да запиша дребните. Как всъщност протичат заниманията, какво представлява?
Виж целия пост
# 50
При нас протичат с най-различни занимания и игри, които развиват мисленето. Иначе се смята на абакус. Начинът на смятане е различен от този, който се учи в училище, но развива двете полукълба на мозъка и децата се учат да смятат много бързо. За смятането се изпозва специално сметало, наречено Абак или Абакус. Дават им много домашни при нас.
Виж целия пост
# 51
Проверете дали не можете да посетите пробен урок и да видите дали харесва на вас и децата. Аз присъствах на такъв пробен урок. За протичането е от значение и възрастта на децата, казвам го , защото бях с 12,13 г. и втори път с 5 годишен. Писала съм тук, но накратко , на големите им хареса, на малкия никак.
Виж целия пост
# 52
Е то нали все пак е по-важно на детето да му хареса.
Виж целия пост
# 53
Благодаря, а колко често са заниманията и какви са таксите? Преподавателите там учители ли са и упражненията главно математически ли са или има разнообразни задачки?
Виж целия пост
# 54
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.
Виж целия пост
# 55
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.
Безкрайно благодаря за информацията! Simple Smile
Виж целия пост
# 56
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.
Виж целия пост
# 57
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.
Това с пробния час е чудесна идея.
Виж целия пост
# 58
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Виж целия пост
# 59
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Синът ми е на 6 години. В момента е на първо ниво и ще започне четвъртия месец от обучението. В момента смята задачи от сорта на 55+22-11+11 (съвсем условно). На този етап задачи до 100, но само с кръгли цифри. До 19 смята и с къдрави окончания.
За мен обаче, акцентът не е в смятането, а в това, че този метод развива логическото мислене, концентрацията, форографска памет и т.н.
Моят син има известни затруднения с фината моторика и концентрацията и в този смисъл съм изключително доволна от резултатите, които има.
Виж целия пост
# 60
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?

Мисля, че няма да могат. Трябва да погледва пак учебниците какви бяха точно "малки приятели". Моята дъщеря отдавна не ходи и сме позабравили.
Виж целия пост
# 61
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Не, няма да можете.
Това е 3-то ниво и формулите "големи приятели и семейство":
94-39
първо правите 90-30=60
следващото трябва да направите 4-9, трябва да използвате смесена формула: -9=-10+5-4
И цялат история ще изглежда така: 94-30=94-30-10+5-4

50-35
използваме формулата -5=-10+5
На абакуса ще изглежда така: 50-30-10+5
Виж целия пост
# 62
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.
Виж целия пост
# 63
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.
Децата, които тренират всеки ден, нямат проблем нито с формулите, нито с ментално смятане.
Тези, които решават задачите за 1-2 дена и идват с думите - направих всичко - само харчат парите на родителите. Това е всекидневен труд, години труд. Само 15 минути на ден - няма нужда от повече, много по-малко отколкото децата ви "висят" на компютърите, смартфони и т.н.
И още едно много важно нещо - не карайте децата да ходят на ментална аритметика, защото няма да има резултата, само изхарчени пари и голямо разочарование на родителите и недоволство от школата - независимо каква е тя. Детето трябва да харесва методиката и само иска да прави, да ходи. Има такива и не са малко. И няма значение как се казва - Смартикидс, Амакидс, МАЕ, Абакус или друго - методиката е една и съща - другото е упорит труд и желание на детето (не ваше).
Виж целия пост
# 64
Ще следя темата интересна ми е. Благодаря и за споделените мнения
 Синът ми/вчера навърши 8/ има 4 урока за момента. Аз въобще не съм се интересувала предварително, просто исках ваканцията да има някакъв ангажимент докато е в Поморие при баба си, иначе е цял ден с топката на игрището... И това намерих там. То пък се оказа супер интересно и на него му харесва. Само се надявам като му стане по трудно да не се откаже. В момента са на 55+22-11-11 ....
Виж целия пост
# 65
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.
Виж целия пост
# 66
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

Няма значение, всичките школи обучават по една систена с различен пълнеж.
Разбира се за няколко урока детето ще ви възвърне  всичко, но ако на детето не му се занимава - откажете се, запишете го на други неща. Менталната аритметика е дългогодишен всекидневен упорит труд. Трябва да го приемете като чистене на зъбите. Няма пропуск, всичко останало е оправдание.
Виж целия пост
# 67
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.

Така беше и при моето дете в началото. Наум е по-лесно, но като вземат големите помощници и числата станат трицифрени, събиране и изваждане на по три числа и хвана сметалото.
Виж целия пост
# 68
Дъщеря ми (на 5,5 години) ходи на ментална аритметки в Смартикидс. Посещаваме от скоро .. 4 урока. Прави ми впечатление, че много лесно възприема смятането до 9. В момента целта ми е да я науча/приуча да работи всеки ден. Мотивират я допълнително с получаване на звезди и подобни стикери. За сега и харесва, ще видим по нататък.
Виж целия пост
# 69
За 4 посещения вече смятат до 9 ли? Моят син ходи в АМА Кидс вече 3 пъти, като първия път взеха числата от 0 до 2, след това 3 и последния път 4.
Виж целия пост
# 70
За 4 посещения вече смятат до 9 ли? Моят син ходи в АМА Кидс вече 3 пъти, като първия път взеха числата от 0 до 2, след това 3 и последния път 4.
Да, и ми се видя първоначално много претоварващо. Разговарях с госпожиците и ми обясниха, че на 9 ще задържат много време. В интерес на истината се справя много добре, чак ми е чудно. До 4 не среща никакви трудности.
Виж целия пост
# 71
Явно различните центрове имат различни методи на обучение. Благодаря за отговора Simple Smile
Виж целия пост
# 72
Здравейте, моля за мнения за тази школа за ментална аритметика (Smarty kids ментална аритметика) Simple Smile Има ли дечица, които посещават офиса в Стрелбище Simple Smile За София става въпрос Simple Smile
Виж целия пост
# 73
Явно различните центрове имат различни методи на обучение. Благодаря за отговора Simple Smile

Методи на започването са различни, но към 5-6 урок се изравняват, децата имат страхотни резултати и в Смарти и в Ама кидс. Тук зависи от мотивацията, от желанието на детето да смята, а също от Вас, скъпи родители. Без да кажете, сядай да правиш, да включите компютър (на по-малки деца) и да следите за ВСЕКИДНЕВНО изпълнение на домашното - няма как да търсете добър резултат - само пари на вятър. Няма дете, което се занимава и не се научи!!! За децата 10+ - единственото услвие за успех - е само желанието да учи, защото децата и на 5 и на 15 години започват от 1+1. Simple Smile
Виж целия пост
# 74
Абс подкрепям мнението на luss. Заниманията в къщи са ежедневни, с малки пропуски. Всеки ден/вечер решаваме задачи с менталната карта или абакуса. Отделно тя под формата на игра си прави различни упражнения на таблета. Звучи сложно и т.н, но на практика това е неповече от половин час вечер.
Виж целия пост
# 75
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват
Виж целия пост
# 76
Тези се учат на второ ниво(поне в нашата школа). Още в началото питах за 5-4 и госпожата каза "По-натам".
Виж целия пост
# 77
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват

Много е лесно, стига да са научили формулите:
52-19: формулите за десетиците -1 = +4-5, за единиците -9 = -10+1
55-29:     -2=+3-5 и -9=-10+1
63-18:    десетици: 60-10=50, след това са единиците -8=-10+2, при това когато от десетиците (вече са останало 50) пак използваме формулата: -1 =+4-5
43-14: десетиците - нямат формула, има просто 40-10, единиците са -4=-10+6

Това е отговор без отговори Simple Smile
Виж целия пост
# 78
Мисля, че тези се учат в третото А ниво. Всички преминавания в 10-цата. Със завършването му би трябвало да могат да събират и изваждат без ограничения.
Виж целия пост
# 79
Дъщеря ми учи цяла учебна година в СмартиКидс и чак към края на учебната година започнаха да учат такива пресмятания.
Виж целия пост
# 80
А с какво мислите, че менталната аритметика превъзхожда традиционната?
Според мен, ако има всекидневни упражнения, детето би се научило да смята добре независимо от методиката.
Нямам опит с уроци по ментална аритметика, но темата ми е интересна.
Виж целия пост
# 81
На мен лично не ми допада,  но доста центрове се откриха, явно има търсене.
Виж целия пост
# 82
Развива мисленето и работата на мозъка с двете полукълба.
Виж целия пост
# 83
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват

Моят син нямаше проблем с пресмятанията.
Виж целия пост
# 84
Менталната аритметика е по - скоро гимнастика за ума, упражнение на концентрацията. От опита ми с по - големи деца (12 г.), които минаха основния курс по ментална аритметика мога да кажа, че се забавляваха, беше им интересно да видят и този начин на пресмятане, но в ежедневния си живот си използват конвенционалната аритметика.
Виж целия пост
# 85
Моят син е на 9 и основно смята ментално, защото му е по-бързо. А иначе за забавата сте абсолютно прав. Той поне с желание ходи на на заниманията и си прави домашните, без да му се припомня.
Виж целия пост
# 86
Моето дете още не ходи на училище и не мога да,се ориентирам затова искам да попитам майките, чиито деца вече са ученици, как се отразява заниманията по ментална аритметика на учебния процес? Има ли деца, които са започнали занимания, след 1ви клас и има ли промяна при тях?
Виж целия пост
# 87
Ние започнахме преди първи клас и определено самочувствието в училище е на ниво. Детето се оправя по-добре не само по математика. Учебният процес е някакси между другото, лесно е по всичко. Може и да е до дете.
Виж целия пост
# 88
Silvi А можеш ли да споменеш къде ходите на аритметика
Виж целия пост
# 89
Ние сме от провинцията.
Виж целия пост
# 90
А ок. Някой от София да сподели място от което да е доволен. По- конкретно учител
Виж целия пост
# 91
Моят сун ходи в Brainy Sofia. Вече е второ ниво. Аз съм изключително доволна. Имаше известни затруднения преди да започне, сега е супер. Обаче той все още не ходи на училище. Искам мнението на родител чието дете е започнало след като е станало ученик.
Виж целия пост
# 92
Моето дете започна април месец вече беше почти завършил първи клас. Аз също имах притеснения, че ще наруши учебния процес, но не. Посещенията не го товареха, напротив ходи с интерес. Като позитиви при нас: изчисти почерка, диктовките се подобриха, стана по-музикален и започна да рисува. И това само след месец посещения. Нито за миг не съжалявам, че го записах. Единствено ме е яд, че не го направих по-рано.
Виж целия пост
# 93
Здравейте, някои школи предлагат дистанционно онлайн обучение за деца в момента заради ситуацията, да знаете Simple Smile)
Виж целия пост
# 94
Здравейте, майчета,
трябват ми учебници и тетрадки по ментална аритметика от нивата.
Някой, който може да ми съдейства?
Виж целия пост
# 95
А за гр.Бургас към коя школа бихте ме насочили ?
Виж целия пост
# 96
Имам впечатления само от МАЕ и НЕ препоръчвам!
Виж целия пост
# 97
Откакто ИСМА стана МАЕ и аз не препоръчвам Blush
Виж целия пост
# 98
ИСМА станаха Brainy и просто се ребрандираха.
Виж целия пост
# 99
А за гр.Бургас към коя школа бихте ме насочили ?


Препоръчвам Амакидс, конкретно Стефан Петров - освен, че е млад и хубав, той е и страхотен учител, човек, психолог... неговите деца едни от първите на международни Олимпиади по ментална аритметика.

А Вие както решите
Виж целия пост
# 100
Олимпиадата ще я има ли? Аз разбрах, че заради извънредното положение няма как да се проведе в София...
Виж целия пост
# 101
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.
Виж целия пост
# 102
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.
И къде сте я посещавали - кажете школата, ако може и преподавателя... за първи път чувам...
Виж целия пост
# 103
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.

Ама ОКТОМВРИ 2020 не е дошъл?!?!?
Виж целия пост
# 104
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

Здравейте, препоръчвам ви школата на Абакус академия, това е първата Българска школа по ментална аритметика. За повече информация вижте на https://abakus.bg
Виж целия пост
# 105
https://www.youtube.com/channel/UCewH2O8NEAQuaCmtrskMIgw
Здравейте, това е каналът на синът ми. Той се занимава с ментална аритметика от миналата година. Започна през лятната ваканция. Интересно му е и иска да показва и на другите деца как става. Може да им пуснете клипчетата.
В момента учи изцяло онлайн към Нумерика. Ние сме от Поморие, а госпожата му е в София. Напредва бързо и му е интересно. 
Пишете ми ако ви трябва още инфо.
Виж целия пост
# 106
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.
Виж целия пост
# 107
Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.
Виж целия пост
# 108
Моля да споделите в София къде пропоръчвате да запиша моите деца на ментална аритметика?
Благодаря ви предварително
Виж целия пост
# 109
Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .
Виж целия пост
# 110
Моля да споделите в София къде пропоръчвате да запиша моите деца на ментална аритметика?
Благодаря ви предварително

Аз лично препоръчвам нашата школа, но ми пишете на лични за контакти, тъй като рекламата е забранена. Ако искате ще ви изпратя пак на лични клипчета с постиженията на моето дете за изминалата учебна година, сред които първо място на Международната олимпиада (деца от 5 страни участваха).
Виж целия пост
# 111
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .
Виж целия пост
# 112
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

Благодаря Ви Kissing Face . Тео също е страхотен. С лекота ги прави нещата, а и  има желание. Това са предпоставките за успех. Надявам се да се видим на предстоящите олимпиади. Simple Smile Всичко добро и ако имате нужда от нещо на линия съм. Специални поздрави на Тео. Смело напред и нагоре. Heart Exl
Виж целия пост
# 113
Цитат на: Msgm link=topic=1012344.msg41176735#msg
[/quote

Аз лично препоръчвам нашата школа, но ми пишете на лични за контакти, тъй като рекламата е забранена. Ако искате ще ви изпратя пак на лични клипчета с постиженията на моето дете за изминалата учебна година, сред които първо място на Международната олимпиада (деца от 5 страни участваха).

Здравейте, бихте ли споделили в коя школа ходите на ментална аритметика Blush

Опитах да Ви пиша на лични, но сте забранили получаването на лични съобщения Simple Smile
Виж целия пост
# 114
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитри

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

Благодаря Ви Kissing Face . Тео също е страхотен. С лекота ги прави нещата, а и  има желание. Това са предпоставките за успех. Надявам се да се видим на предстоящите олимпиади. Simple Smile Всичко добро и ако имате нужда от нещо на линия съм. Специални поздрави на Тео. Смело напред и нагоре. Heart Exl

Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!
Виж целия пост
# 115
Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!
[/quote]

Здравейте, писах ви на лични защото не съм много сигурна дали е разрешено тук да пиша имена на фирми и телефонни номера....
Насреща съм за въпроси

Исках да добавя /не знам дали го писах това като инфо/ че школата, в която учи Тео е в София, а ние сме от Поморие. Часовете се провеждат онлайн. Нещата се случват много добре и Тео продължава нататък с обучението.
Онлайн обучението в тази школа е развито много добре и работи идеално 😊
Виж целия пост
# 116
Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!

Здравейте, писах ви на лични защото не съм много сигурна дали е разрешено тук да пиша имена на фирми и телефонни номера....
Насреща съм за въпроси

Исках да добавя /не знам дали го писах това като инфо/ че школата, в която учи Тео е в София, а ние сме от Поморие. Часовете се провеждат онлайн. Нещата се случват много добре и Тео продължава нататък с обучението.
Онлайн обучението в тази школа е развито много добре и работи идеално 😊
[/quote]

Може ли и на мен да пуснете информация за школата.
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 117
Здравейте, моного ще се радвам ако пуснете и на мен и на мен да пуснете името и контактите на школата!  Поздрави
Виж целия пост
# 118
Здравейте! Има ли записани дечица в по-късен етап? И как се справят?
Познавам дечица, които посещават такава школа,но от 5-6 год. възраст. Моето дете е на 7,5, но е 2ри клас. Има пропуски по математика, госпожата не обяснява добре, не се упражняват достатъчно и като цяло изостават повечето деца в класа. Дъщеря ми вече има страх и е доста неуверена, губи желание.
Виж целия пост
# 119
Моето дете стартира в края на първи клас. По това време беше на повече от 7,5. Ефектът при него го видях още в края на първия месец.
Виж целия пост
# 120
Моето дете стартира в края на първи клас. По това време беше на повече от 7,5. Ефектът при него го видях още в края на първия месец.
Благодаря за споделеното мнение. Под ефект сигурно имате предвид и развиване на други способности, освен бързо смятане.
Виж целия пост
# 121
Бързото смятане е страничен ефект. Изчисти диктовките. Подобри се финната моторика. Стана по-рисувателен (за моето дете дето като видеше цветни моливи беше наказание), по-музикален.
Виж целия пост
# 122
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....
Виж целия пост
# 123
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....
Подкрепям мнението ви. Моята дъщеря също ходеше 1 година точно като започна първи клас. Там се справяше много добре, но в училище не й е помагало да смята по-бързо или по добре, даже казваше че бърка 2та вида смятане. Относно концентрацията, там винаги е било на ниво. Но при нас се получи следното: преподавателката обръщаше прекалено много внимание на децата чиито родители са по-заможни въпреки че всички плащахме еднаква такса.  Два поредни случая не обърнах внимание, но на третия толкова прозираше това подмазване спрямо родителите и реших да я отпиша тъй като тя самата казваше че се чувства изолирана. Разбирам да плащаме различни такси че децата да са с приоритет , но явно е до късмет.
Виж целия пост
# 124
Преди съм писала в темата негативното си мнение за менталната аритметика, няма да се повтарям. Разбира се, нямам против, на който му хареса, да си записва детето.
Виж целия пост
# 125
Привет, някой да има лични впечатления от център по ментална аритметика "Менталика" в Лозенец?
Виж целия пост
# 126
Аз не бих записала мое дете на такива курсове по една основна причина - не виждам никакъв смисъл да обърквам детето си с учене на някаква система да се прави на калкулатор, която няма нищо общо с класическата математика. Ако ще си развивам детето в логиката и математиката, ще започна да се занимавам с класическа математика и да трупа обща култура. Менталната аритметика е поредната мода, която има единствено за цел да гали самолюбието на родителите. С ментална аритметика няма да стигнете до олимпиадата по математика. Който иска да си записва детето - детето си е негово, средствата са си негови.
Виж целия пост
# 127
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование. Иначе  в нета  има доста  програми и литература .... безсмислено е детето да ходи на курсове и да губи време в път
Виж целия пост
# 128
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование.

Това пък ми е най-малкото основание. За мен това е безсмислено упражнение, пари, време и усилия, хвърлени на вятъра за нещо само, защото звучи модерно.
Милион пъти по-добре да си запишеш детето на курс по състезателна математика, ако го влече.
Виж целия пост
# 129
Интересувам се от мнението на родители, чиито деца имат по-продължителен опит в изучаването с този вид дейност. Как се отразиха тези знания и опит и с какво помогнаха в ежедневните дейности и в училище?  Как съчетават придобитите нови умения с тези умения, които се изучават в училище? В по-горните класове кой метод използват за учене? Успяват ли да вървят в синхрон с учебния материал в училище или изпитват някакви затруднения в прилагането на знанията от менталната аритметика? В училище се обучават по един метод, при менталната аритметика методът е друг - как детето успява да възприема материала в училище (питам за по-горните класове !!!). Като цяло се интересувам от изводите, които един родител е направил след продължително (например след  3-4 години, а защо не и повече) проведено обучение по ментална аритметика.

Благодаря предварително 🍀
Виж целия пост
# 130
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.
Виж целия пост
# 131
Менталната аритметика няма никаква заслуга за ученето на стихотворения и т.н.. Детето тези неща ги е имало и преди и въпреки менталната аритметика.
Виж целия пост
# 132
Не съм съгласна. Бързото смятане е страничен ефект от системата. Работи се за концентрация, за памет.
Виж целия пост
# 133
Твоя воля да не си съгласна. Нещата не работят така, както ги представяш. Ако едно дете има проблеми с вниманието, паметта, зрително-пространствените и т.н., то няма да се справи с менталната аритметика или справянето ще е с много мъка и нетраен ефект.
Виж целия пост
# 134
Бих поспорила. Системата има много позитиви. Бързото смятане не е търсения ефект. Идеята е съвсем различна. В моя кръг от приятели няма деца, които да са ходили и да не са се "справили". Аз бях най-големия скептик преди да почнем, но още в края на първия месец, видях коренна промяна в много аспекти.
Виж целия пост
# 135
Щом имате време и пари за това, няма лошо. За мен това е ненужно и объркващо децата занимание. Всеки сам си преценЯ обаче!
Виж целия пост
# 136
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.
Извинявам се, ако темата е приключена, но аз да попитам (понеже се интересувам от всяко едно ново умение, което човек евентуално би придобил) - НЕ МУ Е ПРЕЧИЛО или МУ Е ПОМАГАЛО в усвояването на училищния материал по математика? Защото има разлика между двете неща. Едно нещо е един кран да не ти пречи да минаваш покрай него, за да си свършиш работата, съвсем друго нещо е да ти помага да си свършиш въпросната работата по-бързо, по-лесно и по-ефикасно. Това ме интересува по-конкретно. За разни други странични умения покрай това - ок, да кажем, че вярвам, че са ефект от въпросните курсове, макар че едва ли това може да се докаже, възможно е детето да си ги е имало като заложби, просто с времето и възрастта да се се проявили и затвърдили и това да е съвпаднало с курса, т.е. може би щеше да ги развие и без менталната аритметика. Ще кажа защо задавам този въпрос с лек привкус на скептицизъм. Аз съм ЗА всеки опит да се въведе нещо ново и да се разчупи старата рамка. Живея на принципа "от опит глава не боли". Откакто детето ми е ученик (а и преди това), сме опитвали какво ли не, за да излизаме от време на време от коловоза на конвенционалното образование. Включително съвсем сериозно, а не с предубеждение и подигравка, проучвам курсовете по ментална аритметика. Просто до момента имам следния опит:
1. Всяка "революционно нова" идея е всъщност "нищо ново под слънцето"
2. Всяко илзизане от "ужасната, потискаща, смазваща индивида" система те вкарва в друга матрица. Разбирате ли... по-различен калъп, но пак калъп.
3. Наистина ли си мислим, че 90% от учителите, директорите на училища и онези в МОН са толкова тъпи (за да не го осъзнават), садистични (та измъчват за удоволствие безценните ни отроци - тези центрове на Вселената, тези недооценени мамини генийчета, тези пренебрегвани индивидуалности) и мазохистични (та да си тровят собствените нерви и живот 40 години, при това срещу не особено атрактивно заплащане), че се натискат в нещо толкова неработещо и мъчително, а не приемат с отворени обятия всяка нова, работеща на 100% методика, която се зароди в нечия глава нейде по света?
Не ме разбирайте погрешно, аз лично ще подължа да проучвам и опитвам нови неща, но винаги вече с едно наум.
Виж целия пост
# 137
И едно допълнение, което няма пряка връзка точно с менталната аритметика, но е свързано с образователната система като цяло и евентуални нейни алтернативи и допълващи методи.
Колкото и странно да звучи, не мисля, че най-големият проблем в образователната ни система е самата система, а субектите в нея - учинеци, родители, обкръжаваща среда, общество. Всъщност системата в сегашния й вид, колкото и недостатъци да има, е изградена така, че който има желание и възможности, може да надгражда. Който няма такива, може да бута и все ще я избута (имам предвид да вземе най-ценното от нея, доколкото му е възможно). Който иска, може да се откаже изцяло от нея. Няма перфектна система; каквато и нова такава да се въведе, тя ще е добра за едни и лоша за други. И някой, като ми каже нещо от рода на "джунглата, наречена училище" и "индивидуален подход към всеки ученик" и ми иде да се самообеся безкрайно. Ами то животът след училище какво е? Библиотека с книжки и тишина наоколо или цветна градинка с хвърчащи пеперуди? А индивидуален подход в масовото образование не може да има. Индивидуално отношение кралят Слънце ще получи вкъщи при мама, тате и баба.
Виж целия пост
# 138
Накратко - Аз лично не харесвам тази система и не намирам нищо полезно в нея. Предпочетох курс по състезателна математика за моя син.
Много майки в темата обаче споделят, че са доволни.

Не е и нужно детето да опитва всички възможни занятия и курсове, които се предлагат на пазара.....
Виж целия пост
# 139
Здравейте, мами,
виждам, че темата е от отдавна, но хайде да я посъживим.
Моето ходи И на ментална, И на състезателна математика от около 2 години. Смея да твърдя, че двете си помагат взаимно. На този етап не му идва "в повече", ще видим как ще сме през новата учебна година.
 Преди около месец разглеждах детайлно азиатските математически олимпиади, тъй като проявява интерес и към тях. Направи ми впечатление едната олимпиада, която е от два раздела.
раздел 1 - състезателна математика
раздел 2 - ментална аритметика.
Като и двата раздела са еднакво важни и допринасящи за резултата от състезанието.
Мисълта ми е, че в Азия, които са най-напред с материала по математика, не разделят МА от състезателната така, както ние тук го правим. За тях И ДВЕТЕ неща са математика. Имат състезания и за едното, и за другото, и за двете заедно. Децата там стартират с МА от 4, най-късно от 5-годишни. И ей на - резултатът на азиатските състезатели е впечатляващ и почти недостижим за никоя част от останалия свят.

Моето ходи от около две години в АмаКидс. Много сме доволни. Веднъж седмично е, но решава домашните с гигантско желание и редовно. Мисля, че веднъж седмично е достатъчно.
Имам наблюдения и от СмартиКидс. При тях заниманията са два пъти седмично, и ми се привижда, че освен математика, имат И допълнителни занимателни и увлекателни игри за малките. В тази школа часовете са два пъти седмично. Бих казала, че са По-разводнени, но за сметка на това - децата добиват допълнителни знания и умения. Тоест, второто седмично посещение компенсира с това, че децата ходят не само заради математиката, ами и заради логическите игри/организират им екскурзии за сплотяване на групата и повишаване на лоялността към школата/и прочие допълнителни занимания.
 Имат голямо количество състезания - което нахъсва дори и най-свитите и притеснителни, за да се отпуснат и преодолеят страха си пред вида на стотици деца конкуренти, сбрани на едно място. Е, все някое се разплаква като види тълпата - ама са малки, и  с времето свикват да не им прави впечатление и да не им пречи на концентрацията.
Посещавали сме състезания и към двете школи. И при двете школи ОСНОВНОТО е, че детето трябва да се упражнява много, и с желание, вкъщи - за да се отличи на състезанията. Магически пръчки няма.
за нас. менталната аритметика - се оказа свръх полезна. Мога да дам сравнение с по-големите ми деца, които учат стихотворения наизуст с 300 зора. Малкият ми син прочита два-три пъти стихотворението и го рецитира без проблем. Знам, децата СА различни. Но тренирането на ума със сигурност му е помогнало да помни като слон.

за ИСМА не съм чувала. чувала съм за школа МАЕ във Варна, мисля. Може и в други градове да имат клон.
При нас и Смарти, И Ама - са доста популярни.
Бих казала още, че в Добрич една голяма част от училищата в начален курс имат заложена ментална аритметика в учебните си задължителни програми. Ако някоя мама от там може да се включи да даде впечатление, ще е по-обективно.

Единственото, което ме притеснява е: че в АмаКидс мисля материалът приключва с таблицата за умножение. А в СмартиКидс достига до сложните формули и сметки за умножение на двуцифрени с трицифрени числа, делние на многоцифрено число  на двуцифрено и намиране на остатъка, и тем подобни по-сложни задачи. Тоест, се опасявам, че в някакъв момент - ако моят завърши всички нива в АмаКидс, може да се наложи да сменим отбора, ако все още има  желание да ги "разбива" тия задачи Wink

В този случай не знам как точно ще сместваме в седмичната програма двете математики и спорта, ама ще видим.
И, последното ми мнение по въпроса - според мен, в някакъв момент децата надрастват необходимостта от ментална аритметика. Ползва се като инструмент за постигане на мозъчна гъвкавост, но има и други подходящи инструменти. Състезателна математика, кубче на Рубик ако ви се отдава ..
Виж целия пост
# 140
Здравейте, започнах да проучвам курсовете по ментална аритметика и от прочетеното смятам, че ще допадне на дъщеря ми, която скоро ще навърши 5 год. Най-удобна локация ми е Школата на СмартиКидс на Шипченски проход. Дали някой има отзиви конкретно от това място?
Виж целия пост
# 141
Някой знае ли каква е разликата в обучението между СмартиКидс и Абакидо?
Има центрове и на двете в квартала и се колебая къде да запиша детето?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия