Задачка пак те затруднява - тук някой бързо я решава. Условието ти му дай и инфо за класа подай! :)

  • 84 470
  • 771
# 180
Много благодаря!Ще го имам в предвид
Виж целия пост
# 181
Много благодаря!Ще го имам в предвид

Най-лесно ще видиш разликата, ако се опиташ да решиш една задача  и по двата начина. С уговорката, че едва ли точно такава ще дадат на 1 модул по изброените по-горе съображения - ето една:

Имате тъпоъгълен  триъгълник АВС с тъп ъгъл при върха С. Построени са симетралите на АС и ВС  и пресечната им точка е О, а страната АВ те пресичат съответно в точките М И Р. Ако ъгъл АОВ = 100 градуса, намерете ъгъл МСР. Ако тръгнат хронологично да действат, им трябват на децата едни 7-8 минути по чертежа и то ако знаят откъде да подхванат задачата. Ако не знаят, целият час за 1 модул пак няма да им стигне. Но който си знае ОЗ и какво характерно има в случая, ще каже наум колко е търсеният ъгъл и ще мине нататък. В спестените  7-8 минути ще обърне внимание на друга задача.
Виж целия пост
# 182
А ,така е. Няма да им стигне времето за тази задача.
Виж целия пост
# 183
Е чак толкова трудна не е 😀
А който си знае ще я разпише за 30 секунди. С което по абсолютно никакъв начин не отричам необходимостта от усвояването на основни задачи. Само съм против механичното им наизустяване. Точно тази седмица ми се случи да чуя два пъти от майки как всичко трябвало да се наизусти и нямало да има проблеми.
Красотата на математиката е в разбирането й.
Пенсионирана Русалка, това не е срещу теб, знам колко много помагаш тук и ОЗ са хубаво нещо.
Виж целия пост
# 184
Знам, че не е  насочен срещу мен постът ти:) И с това изречение за математиката и  за това в
 какво се състои красотата й съм напълно съгласна. Но има и нещо друго, преполагам, че знаещите ОЗ и можещите да решат задачите и без тях, са така или иначе едни и същи деца. Защото за едно неразбиращо  по принцип свойствата  на симетралата дете, получаването оттам на равнобедрения триъгълник под АВ, еднаквите триъгълници вътре, тази задача ще си остане така или иначе непонятна. Не е трудна, да, съгласна съм, но я я дай на определен брой деца - малко ще я решат. Голяма част дори няма да знаят, че пресечната точка О е извън триъгълника..
Виж целия пост
# 185
На единият модул да се готвят да пестят по пътя към решението, на другият да опишат детайлно решението. Според детето, все единият подход ще има превес.
Моят петокласник реши първата от двете задачи, като решението му в запис беше 20% - 6,5
8.6,5=52
След четири години ограждане на отговори, не знам сега  дали до 7 клас, ще се научи да разписва. Чуди се това дето си е ясно, защо да се пише.
Виж целия пост
# 186
Тя първата си е точно за пети клас. Част от число и процент. Във втория модул само две от задачите са с описание, другите две са със свободен отговор.
Виж целия пост
# 187
Солничка, пак си зависи според мен  от учителя. Някои много държат на разписването и учат децата как трябва да се представя  едно решение. Други - вятър ги вее на бял кон.
Виж целия пост
# 188
Малинка, ама нещата не са съвсем сравними. По наше време изпитът си беше от  няколко задачи за разписване. И времето за тях беше предостатъчно. Както е сега с 2 модул, в който въпросните ОЗ не вършат работа. Сега 1 модул с 20 задачи, макар и лесни за усвоилия материала ученик, е за 1 час. Ако сложиш 3-4 мин за нанасяне на отговори в бланката и за последна проверка още 4-5, минутите за работа станаха 50. И всякакви хитринки са добре дошли. Предтстави си една задача с  правоъгълен с 15 градуса да има в модула. Зависимостта  между дължината на височината към хипотенузата и самата хипотенуза се доказва с допълнително построение на медиана, с равнобедрен триъгълник и с правоъгълен с 30 градуса след това. Кой ще има време само за 1 задача да приложи горното, вместо директно да знае, че h=c/4? За мен поне истината е, че трябва еднакво добре да се знаят и ОЗ, и начините им за доказване. Тогава всичко ще ти е ОК и на двата модула. Поне аз така процедирах с моите деца - исках да са отработили и двете неща. Им и още по-трудоемки и времеемки задачи от тази за 15 градуса - примерно при симетрали в тъпоъгълен, там ако на 1 модул смяташ да минеш през всички стъпки, тежко ти... Но пък те са и по-сложни като цяло и тези от МОН не ги дават, съвсем умишлено според мен, ни в 1-ви, ни във 2-ри модул, защото се знае, че процентът деца, решили ги, ще е доста нисък.. А нали все гонят успеваемост да отчитат онези горе...с лесни задачи.



Олеле... като ги чета тези стратегии и свят ми се завива - аз съм от бавните и подробни, направо от сега още те цаня за частен учител на стратегии и тактики за като стане нещото в 7ми клас... никакъв шанс нямам да го усвоя това.
Виж целия пост
# 189
Хаха, не си нацелила човека, аз съм много детайлна в разписването на задачи. Просто споделих как най-лесно сработват нещата за децата при такъв формат и че съм държала моите да знаят/умеят и двете неща - хитринки за бързо справяне и истинско разписване.. Солничка назад сподели опасения, че двете неща взаимно си пречат  - ми не си. Simple Smile  Но това на ниво деца, аз няма да решавам изпит в реални условия,  затова с  кеф си карам при интересни задачи единствено и само по добрия стар начин - с детайлни обяснения кое откъде идва. Simple Smile
Виж целия пост
# 190
Здравейте, моля за помощ в превода на зад 1 за 2 клас. Преведох я, но нещо не ми се връзва, Предварително благодаря.
https://drive.google.com/file/d/1r81zqk71EB2r--93P22t6jZVfGEvBagl/view
Виж целия пост
# 191
Здравейте, моля за помощ в превода на зад 1 за 2 клас. Преведох я, но нещо не ми се връзва, Предварително благодаря.
https://drive.google.com/file/d/1r81zqk71EB2r--93P22t6jZVfGEvBagl/view
  Моите приятели са готвач и лекар. Бащата на лекаря се казва Николай Петрович, а бащата на готвача - Иван Василевич.Каква е професията на внука на Петър Иванович. Ако той няма дъщери, а само един внук и това е единият от моите приятели.
Виж целия пост
# 192
Много благодаря!Мисля, че лекар е отговорът.
Виж целия пост
# 193
Много благодаря!Мисля, че лекар е отговорът.
Да, защото тези имена са собствено и бащино. Дядото на лекаря е Петр, а дядото на готвача - Василий
Когато се казват и трите имена са: фамилия, име, бащино.
Виж целия пост
# 194
Да, ама доде се сетя защо ми казват ,че няма дъщери
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия