За граматиката родна щом ти имаш колебания, попитай тук и запълни пропуските в своите знания :)

  • 77 418
  • 771
# 315
Smileys,  споменатото от мен има всъщност общо с темата. Много от писалите тук знаят,  че девойката е 12 клас, което автоматично означава,  че всичко учено в 5-6 най-вероятно й е тотално изветряло и не следва да е особено надеждно  казаното от нея. Та затова уточних,  че има причина за солидно припомняне.  Вярно ли е или не казаното от нея,  не мога да кажа, но поне се аргументира тя и с примери,  и с линк. Докато ти влезе,  постанови,  че едикое си не е обстоятелствено пояснение и толкова..Грешки имало в материала от линка и сие. Това не направи поста ти по-информативен..
Виж целия пост
# 316
Smileys,  споменатото от мен има всъщност общо с темата. Много от писалите тук знаят,  че девойката е 12 клас, което автоматично означава,  че всичко учено в 5-6 най-вероятно й е тотално изветряло и не следва да е особено надеждно  казаното от нея. Та затова уточних,  че има причина за солидно припомняне.  Вярно ли е или не казаното от нея,  не мога да кажа, но поне се аргументира тя и с примери,  и с линк. Докато ти влезе,  постанови,  че едикое си не е обстоятелствено пояснение и толкова..Грешки имало в материала от линка и сие. Това не направи поста ти по-информативен..


Добре. Не съм постановявала нищо. Извинявай за включването.

Усмихнат ден!
Виж целия пост
# 317
 Коя съм аз, че да ми се извиняваш... Отбелязах само,  че се заяде кое е по темата или не е,  а на по-същественото ми питане в края на поста къде е истината за разликата между непряко допълнение и обстоятелствено пояснение,  зададени с предлога С,   не даде отговор. Някак си е логично като кажеш убедено,  че нещо не е така, както е написал друг,  да поясниш и защо не е..  Само толкова. Хубав ден и на теб Simple Smile

В тази връзка - остава си актуално питането ми.
Виж целия пост
# 318
 Както обещах , питах приятелката си гимназиална учителка по БЕЛ  за непрякото допълнение. lorenca e права - "От нови картини"
Виж целия пост
# 319
Може ли да помогнете (става въпрос за 4 клас - започнаха преговор) с верния отговор на следното:
Най-малката единица на езика е:
а) дума
б) изречение
в) звук


Детето писало звук, поправено е на дума и на мен ми е трудно да обясня защо.
Виж целия пост
# 320
Ами звукът "а" например го има във всички езици/мисля/. Тогава що за единица в българския език, например е "а" . И ако изговаря само а, а, то не е език. Ама го обясних.
Виж целия пост
# 321
Ами звукът "а" например го има във всички езици/мисля/. Тогава що за единица в българския език, например е "а" . И ако изговаря само а, а, то не е език. Ама го обясних.
т.е. случайна съвкупност от звуци не винаги е смислена реч, по-скоро животинско "говорене", може и да ми свърши работа това обяснение, благодаря за помощта!

п.п. попитали учителката защо и отговорът бил - защото така пише в отговорите и показала лист:disappointed_relieved:
Виж целия пост
# 322
добре е било да напишат “ смислова единица”, заради разни философчета като моето, дето започва да разсъждава в посока - каква ще да е тази дума,  в която няма звукове . . .
Виж целия пост
# 323
Според дъщеря ми е най-малката част на речта е звук, след това морфема, после дума, изречение, текст.

По нашия казус се оказа, че според нашата учителка по БЕЛ няма непряко допълнение в изреченията. Казала е, пе най-близо до непр. доп. е "със закъснение", но повече било обстоят.пояснение за начин-как.
Скрит текст:
Домашните при нас се дават за целия випуск и явно въпросното не е съставено от учителката.
Виж целия пост
# 324
Най-малката ЗНАЧЕЩА единица в езика е морфемата, те май не са запознати с понятието морфема.
Според мен въпросът е не много коректно зададен, но тук сигурно трябва да се разграничат понятията език и реч- звукът е елемент на речта, не на езика.
Виж целия пост
# 325
В начален етап учат, че езикът е изграден от звукове - думи - изречения - текст, а най-малката значеща единица е думата. И според мен не е коректно зададен въпросът, щом отговорът е дума.
Виж целия пост
# 326
Както обещах , питах приятелката си гимназиална учителка по БЕЛ  за непрякото допълнение. lorenca e права - "От нови картини"
Питай и прогимназиална учителка, за да свериш. Гимназиалните са забравили фундаментални неща, защото имат основно литература. Българският за матура е практически и подобни разбори не им трябват.

Изразът „изложба от нови картини” е разширено допълнение. Изложба е допълнението, а нови картини е разширението (пояснението), което в частност е несъгласувано определение.

Виж целия пост
# 327
И за мен "от нови картини" е несъгласувано определение.

 "Художникът направи изложба от нови картини." Каква изложба?
Виж целия пост
# 328
Добре де, щом дори гимназиалните учители по БЕЛ  са забравили уж основни неща, аз продължавам да не проумявам за чий им са на нашите деца. И аз започвам да се чувствам все едно никога не съм учила българска граматика. Нямам спомени за толкова завързани неща, уроците по български все лесни ми се струваха.
Виж целия пост
# 329
Добре де, щом дори гимназиалните учители по БЕЛ  са забравили уж основни неща, аз продължавам да не проумявам за чий им са на нашите деца. И аз започвам да се чувствам все едно никога не съм учила българска граматика. Нямам спомени за толкова завързани неща, уроците по български все лесни ми се струваха.
За какво ще ми потрябва в живота е въпрос с неудобен отговор. Ще се опитам по любезния начин.

Голяма част от наученото се забравя. Остава един верен усет, който е незаменим. Ти го имаш, учила си го. Защо да лишаваме децата? А, да, на първо място, за да им е лесно и да не си затормозяват мозъците с нещо, което така или иначе ще забравят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия