Частни училища - информативна тема 19

  • 89 394
  • 755
# 300
Скрит текст:

Разбирам и споделям доста от нещата, които си описал. Само не разбирам защо все така упорито дразниш аудиторията с обиден изказ, като ти е ясно какво ще предизвикаш и че то няма да е разбиране или градивна дискусия, ама то си е твое решение. И преценка. Просто независимо от характер, манталитет, mindset, всеки ще е обиден, когато засягат ролята му на родител и най-скъпото му и не схващам за какво го правиш. В общия случай всеки е убеден, че прави най-доброто и няма да се промени зарад хейта на някого...


Защото се храни от поведението си. Това го зарежда. Кеф му е да се самодоказва и провявява мускули и тестостерон чрез откровено грубиянската си и невъзпитана комуникация... в женски форум. Не е първият мъж в този форум с това поведение, нито ще е последния. Всички сме го виждали. Въпросът е дали осъзнава, колко ехидни и леко жалостиви усмивчици зад мониторите предизвиква.

Но е изключително комично как наистина въпреки, че доста по-отдавна от нас е част от тази схема и изобщо не е истина, че "подхода" му е уникален и нещо различно от на всички останали в тази тема, се самоизключва от:


концентрацията на зомбита с амбициозни мами, намалявайки токсичността на получената смес.

Толкова е зомбиран от АК, и толкова анти някои други училища...


Ежко, то как ще го наречеш и дали ще има класиране е без значение. Факт е, че има подбор. Та и "идеалното" според уникалния ти подход  К. Охридски не е това за което го представяш.
Виж целия пост
# 301
От собствен опит, КО не е това което беше. Всичко, което пише Ежко е вярно, но преди години. Проблемите излизат наяве в периода, пети - седми клас.
Виж целия пост
# 302
E, ето така сте стигнали до уникалната ситуация хем да плащате, хем да ви избират с конкурс! Защото търсите "най-доброто", а не най-подходящото училище. И то по резултатите от !@$!%$%№$% НВО, които показват всичко друго, но не и нивото на полученото образование! В СС първи са реагирали на "пазарното търсене", като са въвели подбор на постъпващите деца. Защото при равно предлагано образование, резултатите зависят от "материала".
Само че нещата няма да спрат до тук. Конкуренцията ще принуди другите училища не само да въведат и те подбор, но и да се съсредоточат върху дресирането за НВО. Което не е същото, като даването на образование.
СС, което за сега предлага И съвсем прилично образование, няма да има друг избор, освен да последва подхода и да наблегне върху дресурата за НВО.
След което, Миленита и ко НАИСТИНА ще се видят в чудо...
Щеше да е смешно, ако не беше страшно.


Съгласна съм с тази част. Специално се поинтересувах от формата на матурите и моето мнение също е, че висока оценка на матура не означава добро образование. Но каква е алтернативата? Защото нашият преглед на училищата, включително иновативни с много добри и ценни идеи, не изкара други алтернативи. Високите резултати от външното оценяване до миналата година ми бяха анти-критерии, мислех си, че няма да си набутам там детето, за да го готвят по отживял за времето формат, който не му дава почти нищо, един ограничен поглед върху изучаваното и етикета, че е в добро училище, а това в нашата ценностна система е нищо и половина. Но за 1 година търсене стигнахме до заключението, че алтернативите са по зле и изборът ни ще се сведе до най малкото зло. Не знам, може би не подходихме правилно, но резултатът при нас е, че не намерихме нормално училище, в което хем да го видяхме като стабилно и даващо добро образование (в образованието включвам и авторитета на институцията, защото децата имат нужда от това да усещат авторитета на училището според мен), хем да отчита съвременните тенденции и, че един модел от наше време не е подходящ за времето, в което живеем сега (има международни проучвания за адекватността на образованието и те дават много добра преценка, но и новините да погледнем можем да си направим лесно извода, че нещо някъде се пука и всички ни засяга).. Та и аз се записвам в групата "видяхме се в чудо"Simple Smile Но си мисля, че нещата вървят към добро, защото все повече хора се замислят и коментират, в един момент думи като "иновативно" или "висок резултат на НВО" и т.н. ще си останат голи маркетинг думи, ако няма нещо стойностно като услуга зад тях.
Виж целия пост
# 303
Но за 1 година търсене стигнахме до заключението, че алтернативите са по зле и изборът ни ще се сведе до най малкото зло.

ама съвсем баш ептен това е положението в едно изречение  Tired
Виж целия пост
# 304
...в един момент думи като "иновативно" или "висок резултат на НВО" и т.н. ще си останат голи маркетинг думи, ако няма нещо стойностно като услуга зад тях.
...и дано този момент дойде по-скоро!
Виж целия пост
# 305
Но за 1 година търсене стигнахме до заключението, че алтернативите са по зле и изборът ни ще се сведе до най малкото зло.

ама съвсем баш ептен това е положението в едно изречение  Tired

Е точно де. Ама НВО ни е важно на всички заради гимназията. С едно дребно изключение - АК. Та как да пренебрегнеш НВО още в първи клас, като изобщо не знаеш след 7 г. дали ще иска АК или немската. Вярно е, че висок резултат на дадено училище на НВО съвсем не значи добро обучение. НО... в някои конкретни случаи, значи че обучението е на достатъчно високо ниво, достатъчно ситематично и последователно, че детето да няма пропуски. И само с малко външна помощ да се допълни нивото му на знания и опит, така че да изкара необходимите му оценки. Но в други училища може да се наложи запълване на дупки черз допълнителни уроци и реално високото НВО да не е зарадиди училището.

Та затова е полезна темата. Всеки си вади изводите. Избора е труден, и понякога грешен.
Виж целия пост
# 306
В нашето училище приемат деца със СОП. Това е и една от причините, поради които училището е назад в класациите от НВО. На състезания обаче е представено добре, защото се явяват (обяснимо) само силни деца. На мен това не ми е никакъв проблем, тези класации не ме касаят, защото ми е ясно, че не са абсолютна стойност. В този смисъл, разбирам много добре позицията на Ежко и за себе си я споделям. Естествено е, не за всеки да е така, нормално ми се вижда болшинството да дърпа към училища със слава. Аз обаче не обичам тълпите и съм доволна, че избрах училище със здравословна, добронамерена атмосфера, което учи детето ми на ценности и то ходи с удоволствие там. В същото време, благодарение на това болшинство сме сравнително встрани от истериите с "конкурси" и приеми за начално училище, които не пасват на моя вкус, така че съм ок и с тия истерии Smile.
Виж целия пост
# 307
Естествено е, не за всеки да е така, нормално ми се вижда болшинството да дърпа към училища със слава. Аз обаче не обичам тълпите и съм доволна, че избрах училище със здравословна, добронамерена атмосфера, което учи детето ми на ценности и то ходи с удоволствие там. В същото време, благодарение на това болшинство сме сравнително встрани от истериите с "конкурси" и приеми за начално училище, които не пасват на моя вкус, така че съм ок и с тия истерии Smile.

Съвсем не значи, че училищата със слава не са "със здравословна, добронамерена атмосфера, което учи детето ми на ценности и то ходи с удоволствие там". Дори може там да е повече. И комбинацията от горното + добри резултати на 99% от випуска да обяснява наплива и наличието на изпит/подбор.  Wink
Виж целия пост
# 308
Ми...може, не знам. Само че, както казах, аз лично предпочитам уютни, незадушни места, където аз (и детето ми в случая) се чувстваме добре, без да сме избирани специално за целта. Не знам как да го обясня, а не е и нужно, след като и всички сме доволни от избора си.
Мисля, че споменах, че за мен 99 % успешни единици, които са подбрани на входа, а след това окастряни в движение, не са критерий. При нас има всякакви и това за мен е ок.
Виж целия пост
# 309
Bliss точно по тази логика, че един ден ще трябва и гимназия, стигнахме до заключението за "най малкото зло".

"Кафе с мед" ако не е тайна моля те, сподели кое е вашето училище. Все си мисля, че може би пропускам някое училище и точно то пък да се окаже моделът, който търсим. Хич не искам да сме в "училище със слава", но в другите, които посетихме имаха други кусури, с които по-малко можем да направим компромис. 

Да не говорим, че като написах избор се усетих, че е условно избор, ако не ни приемат в тези "училища със слава". Защото поне ако не друго, не подготвяхме детето в допълнение на това, което правят в детската градина.
Виж целия пост
# 310
дами, някой знае ли нещо за училищата “русская школа"? такова училище присъства в софия от 2016 г., но за пръв път чувам за него. явно са система от частни училища и сега е представено в софия.
Скрит текст:
с риск да стана досадна, но побутвам поста си от преди няколко страници, защото някак потъна на фона на дискусията с ежко.
някой има ли някаква информация за училището?
Виж целия пост
# 311
Кафе, а кой казва, че това е вярно: "99 % успешни единици, които са подбрани на входа, а след това окастряни в движение"? Много далече от действителността е това нещо.

За мен единственото положително на подбора на входа е, че средата е балансирана. Ядох попарата, на клас в който имаше и избързващи, и изоставащи. Нищо, че обясняваха, че приетите са с най-високи точки. Ама забравиха да доуточнят какво е нивото на теста.  Wink За пример входящия тест в 1 клас на целият випуск беше доста (да не кажа пъти) по-лесен от този в края на ПУК(изходящия). Нали се сещате защо. В 1 клас се приеха 2 1/2 паралелки, за сметка на 1 1/2 продължаващи от ПУК. И ако не си бях равнявала и проверявала знанията на детето по някои външни фактори и сега щях да си живея с идеята, че нивото е страшно високо. Пфу.

В крайна сметка 1 клас го броя като моята първа година практически учителски опит. Не, благодаря. Мога и искам да помагам на детето си с допълнителни занимания, но не искам да го играя основна учителка, само защото класа се движи по тези, които не познават българската азбука в началото на 1 клас. Всичко е чудесно с идеята децата със СОП да са заедно с другите. Не съм елитарно настроена. Но само, ако на тези деца и на изоставащите им се помага ефективно и индивидуално и така, че тяхното темпо да не се отразява на мнозинството. Практически обаче, това което се случи в нашия случай е точно обратното. В крайна сметка плащам за моето си детете и изисквам това, за което ми говориха на опознавателната среща. Ако не ми го дават - довиждане.
Виж целия пост
# 312
Живият живот показва, че селектираната среда не е най-работещия модел за прогрес. Който има време и да желание да гледа - ето  Peace
 
Виж целия пост
# 313
Живият живот показва, че селектираната среда не е най-работещия модел за прогрес. Който има време и да желание да гледа - ето  Peace
 


Няма селектирана среда. Кой както иска да го разбира.
Виж целия пост
# 314
дами, някой знае ли нещо за училищата “русская школа"? такова училище присъства в софия от 2016 г., но за пръв път чувам за него. явно са система от частни училища и сега е представено в софия.
Скрит текст:
с риск да стана досадна, но побутвам поста си от преди няколко страници, защото някак потъна на фона на дискусията с ежко.
някой има ли някаква информация за училището?
Аз го чувам за първи път. Като гледам снимките им сякаш все още нямат ученици, а само детска градина.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия