Частни училища - информативна тема 19

  • 89 411
  • 755
# 225


Блис, замислих се, че директорката може да се е рекламирала като дългогодишен психолог и без да има стаж като такъв. Simple Smile

Права си. Ако е Монтесори това училище, ще ме извините, но ми затвърждава негативизма изобщо към Монтесори наплива в нашата мила Родина.

А Дрита са се накичили с "Иновативно" училище. Сега очаквам и другите ЧУ, участвали в програмата на Мегленка да се накичат като иновативни. И "ще плеснем и ще се прегърнем" от толкова иновации в образованието.
Виж целия пост
# 226
Milenita, да, в петък беше на изпит, вчера се обадиха с добрата новина.
Виж целия пост
# 227
За мен е справедливо, поне относително по-справедливо, всичкии деца да се явят на еднакъв тест в един и същ ден, по едно и също време, в стая за изпит. Това е обективност към този момент за коннкретния тест. Така очевидно ще отпаднат деца, които са под някаква летва.
По-справедливо е , но така няма да могат да бъдат обследвани от психолог, нито ще могат да прекарат време в училището.


Какво правят иновативните училища? Мина доста време от началото на учебната година и вече би трябвало родителите да имат впечатления.
Нашето не участва в програмата.
Виж целия пост
# 228
Ако някой ми обясни на ясен български език що е това "иновативно" училище, ще му се поклонят виртуално!
Виж целия пост
# 229
дами, някой знае ли нещо за училищата “русская школа"? такова училище присъства в софия от 2016 г., но за пръв път чувам за него. явно са система от частни училища и сега е представено в софия.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 230
Тези, които са минали летвата, спокойно могат да изкарат втори кръг в училище и с психолог. Обаче въпросът е дали искат да е справедливоо към децата или само си мислят кое по техните неясни критерии е справедливо.

Иновативно го водят всяко, което не е по класиката в момента на МОН. Няма значение какво, важното е да звъни иновативно.  А за мен няма нищо иновативно - повечето неща са достатъчно добре забравени или модифицирани стари. Обаче е добър начин за реклама да се пишеш иновативен.
Виж целия пост
# 231
За мен е справедливо, поне относително по-справедливо, всичкии деца да се явят на еднакъв тест в един и същ ден, по едно и също време, в стая за изпит. Това е обективност към този момент за коннкретния тест. Така очевидно ще отпаднат деца, които са под някаква летва.

А според мен, подобен формат е крайно неподходящ за подбор на малки деца. Той ще засили още повече, появилата се в последните години порочна тенденция, 5 годишните да се готвят за изпит за прием - частни уроци, минаване на Азбуките по 3 пъти и други подобни безумия. Решаването на един тест за звукови модели, числови редици и т.н. в рамките на един час, не може да даде никаква представа за потенциала на детето, а само за амбицията на родителите му. Много по-важно е да се видят социални умения на детето, интелектуален потенциал, възпитание. Ако има хора, компетентни да оценят тези неща при подбора, тежестта трябва да е върху тях, а не върху това, колко "знания" са  набити в главата на 5 годишното. Избирайки училище за детето си, на мен ми е много важна средата. Надявам се на деца от семейства със сходни с нашите ценности и възпитание, деца без поведенчески проблеми, агресивно поведение и т.н. Навремето в СС, посещението на детето беше за цял ден - гледат се социални умения, способност за адаптация и т.н. Сега е по-кратко, но според мен, пак акцентът не е върху резултатите от теста и се надявам това да не се промени. Вярно е, че така има много повече субективизъм, но другият вариант е много по-лош, според мен.
Виж целия пост
# 232


Иновативно го водят всяко, което не е по класиката в момента на МОН. Няма значение какво, важното е да звъни иновативно.  А за мен няма нищо иновативно - повечето неща са достатъчно добре забравени или модифицирани стари. Обаче е добър начин за реклама да се пишеш иновативен.

Моля те!

Ако някой ми обясни на ясен български език що е това "иновативно" училище, ще му се поклонят виртуално!

Заповядай: https://www.mon.bg/bg/1683
Виж целия пост
# 233
Тези, които са минали летвата, спокойно могат да изкарат втори кръг в училище и с психолог. Обаче въпросът е дали искат да е справедливоо към децата или само си мислят кое по техните неясни критерии е справедливо.
И това по-справедливо ли ще е според теб? Нали пак трябва време, за да обследват всички деца, и пак ще има деца, които ще трябва да изчакат седмици.
Виж целия пост
# 234
Ако трябва моето дете да кандидатства, бих предпочела да е така. Да, ще има деца, които ще чакат седмица, но пак ще има повече обективност на първия етап, защото детето ще е направило някакви точки. Нататък е срещата с психолога и социалните умения. Социалните умения няма да вкарат едно дете, което не може да отговори на нивото, което се търси като обучителни характеристики, защото ще започне да сее задъхва на края на втория месец. Навремето си е било за навремето - сега е съвсем друго. Или се хващаш на хорото и го тропаш, или свят широк - училища всякакви. Всеки родител първо трябва да е наясно с какво се захваща и да няма завишени очаквания, а в повечето случаи си трябва подготовка, малко саа децата, които от въздуха си го имат.
Виж целия пост
# 235
В прогресивно чакат в библиотеката ако закъснеят и почистват стаите и столовата. Но никога не съм чувала да чистят тоалетната.
Освен това директорката е филоложка а не психоложка с дълъг стаж...Останалите факти веднага мога да ги свържа...
Иновативно, в системата на IB, общностно, с голямо текучество, на Ул нишава... и вероятно с промени в договорите. Там се коментират проблемни семейства също.
Къде другаде има библиотека?
Ааа сега видях - цветната улица.
Ооох мъка! Понякога имам желание Инспектората да защитава интересите на ученика, а не на директорите

Виж целия пост
# 236
Описаното по никакъв начин не отговаря на случващото си в Прогресивно.
Освен това от тази година никой не чака в Библиотеката (и предишната по мой спомен дъщеря ми не е чакала, а закъснявахме доволно), защото имат 20 Мин. среща преди часовете - т.е. трябва да са там в 8,30, имат кръгче за игри и всякакви дискусии, и в 8,50 започват часовете.
По никакъв начин не си представям някой в Прогресивно да се държи така с децата, Лейка, знам, че вие не бяхте доволни и напуснахте, но атмосферата там е съвсем различна.
Договорите са като миналата година, нямат нови санкции.
Виж целия пост
# 237

А Дрита са се накичили с "Иновативно" училище. Сега очаквам и другите ЧУ, участвали в програмата на Мегленка да се накичат като иновативни. И "ще плеснем и ще се прегърнем" от толкова иновации в образованието.

"Дрита" са иновативни - т.е. прилагат методи и подходи, различни от конвенционалните - откакто съществуват. Само за пример, преди повече от 10 години в този форум се опитвах да обясня на една възмутена дама, която беше чула, че там използват елементи от педагогиката на Френе, че това не е секта Grinning Това е едно от малкото училища, които и като администрация, и като педагогически състав поставят в центъра детето / младежа и неговото личностно развитие. Непрекъснато осъвременяват и усъвършенстват методите си, а не карат по закостенели модели. Не разбирам защо фактът, че са го облекли във формалната дума, наложена от МОН (при всичките ми критики към тази институция), трябва да предизвиква насмешка.
Виж целия пост
# 238
Оо много облекчаващо е да чуя това, Олив.
Виж целия пост
# 239
Не виждам нищо лошо в почистването на класната стая. При нас всяка седмица две деца са дежурни /въртят се/ и отговарят за хигиената и реда на стаята. За тоалетната не бих била съгласна. В къщи също не оставям децата да чистят сами тоалетната, седя до тях, давам помощни средства и "методически указания".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия