Частни училища - информативна тема 20

  • 70 934
  • 747
# 645
Друго е тъпото на това явяване на П. Берон. Почти съм убедена, че се е преписвало свободно и масово. Което не е хубаво да се поощрява. Докато при Кл. Охридски очевидно няма такова нещо.
Виж целия пост
# 646
Вероятно е точно така, Блис, многобройното участие точно на такива мисли навежда, аз не съм имала обаче за цел да ги похваля ПБ за справянето, дадох само пример как тезата на Ежко за  достигнато ниво В2 едва ли не от всички сериозно издиша. Не може на Кенгуруто да имаш  едва 35 точки, а на  изпитите по езиковата рамка  няколко месеца по-късно да си вече с В2.
Виж целия пост
# 647
Изпуснах дискусията, но от СС няма ни едно дете от 4клас. Нито класирано, нито некласирано. Пълна мистерия защо имената не са включени.
Виж целия пост
# 648
А ако погледнем математическото кенгуру или напоследък и олимпиадата по математика, СМГ ич го нема напоследък в тази дисциплина Grinning
Стига с тези измислени състезания и матури...
Виж целия пост
# 649
Изпуснах дискусията, но от СС няма ни едно дете от 4клас. Нито класирано, нито некласирано. Пълна мистерия защо имената не са включени.

Това ми направи впечатление още когато видях файла за първи път. А би било интересно да се проследи представянето им, колкото и Ежко удобно да неглижира такива прояви като показател за ниво.
Виж целия пост
# 650
Друго е тъпото на това явяване на П. Берон. Почти съм убедена, че се е преписвало свободно и масово. Което не е хубаво да се поощрява. Докато при Кл. Охридски очевидно няма такова нещо.

Нито преписването на ПБ е доказано, нито липсата на преписване на Кл. Охридски.

Русалка, аз прекрасно те разбрах защо го пусна. Просто ми направи впечатление факта. Иначе си съвсем права в изводите си.
Виж целия пост
# 651
Каква е темата тук?
Аз пък съм толкова доволна от обучението по английски на двете ми деца, та изобщо не се питам що са им тези сертификати и защо си давам парите. Синът ми чете Пърси Джаксън, а е в 4-и клас. Говори напълно свободно.
...
Който иска, да ходи на алианс, да трепери дали тази година ще е с добър прподавател, дали в новото ниво ще надградят или ще задържат, дали групата деца ще е ОК, да виси по 2-3 часа по два пъти в седмицата, да се чуди по какъв канал да установи редовна комуникация за пропуски и силни страни на детето си  - моля, негов избор.

Аз честно казано също поизгубих идеята на темата в последните страници, но споделям едно към едно тук написаното. Коментираше се зубрене на граматика за сертификати, но от гледна точка на децата изобщо не е така и часовете по английски са от любимите. Отдавна не се учи по системата, която аз лично помня от моя подготвителен клас - "This is Philip. This is a desk. Philip is at the desk." Недоумявам защо трябва да се чака детето да стане 7 клас и тогава да му се даде достъп. Чуждият език обогатява невероятно много, включително и с погледа върху напълно различна култура. Едно е да четеш наистина хубавия превод на Роалд Дал на български, но друго е да можеш да прочетеш оригиналните му заигравания с думи.

С ръка на сърцето, нямам представа какви нива сертификати се покриват по класове - дъщеря ми иска пари за изпити, носи ги, явява се, но това не ми е някаква ценност и не го коментираме повече, нито някога е било цел, да не говорим за самоцел. Коментираше се как някой може да я изпревари в 8 клас - ами то не е състезание, нито пък този, изпреварващият, ще й вземе удоволствието от досега с езика през годините.

За втория чужд език от 5 клас обаче съм в сериозна дилема - тя иска да учи немски, аз я разубеждавам, защото ако правилно се ориентирам, специално в Света София това би било за сметка на други часове и нямам точна представа кои. А и два часа седмично наистина скоро няма да й дадат практическа възможност да използва наученото.
Виж целия пост
# 652

С ръка на сърцето, нямам представа какви нива сертификати се покриват по класове - .... иска пари за изпити, носи ги, явява се, но това не ми е някаква ценност и не го коментираме повече, нито някога е било цел, да не говорим за самоцел.

И в къщи е същото. Детето иска да се явява и го прави ... макар, че не му трябват на този етап, а докато му потрябват (евентуално) ще трябва да ги прави пак. Аз не бих го пращала да ги прави сега, но мога ли да му чупя хатъра и ентусиазма? Simple Smile
Виж целия пост
# 653
Личното ми мнение е, че доста родители настояват за явяването за сертификати с цел външен контрол на обучението по езика. Което говори за необходимост от външен одит на качеството. И за тази тема ще е полезно. Simple Smile
Виж целия пост
# 654
Скрит текст:
Каква е темата тук?
Аз пък съм толкова доволна от обучението по английски на двете ми деца, та изобщо не се питам що са им тези сертификати и защо си давам парите. Синът ми чете Пърси Джаксън, а е в 4-и клас. Говори напълно свободно.
...
Който иска, да ходи на алианс, да трепери дали тази година ще е с добър прподавател, дали в новото ниво ще надградят или ще задържат, дали групата деца ще е ОК, да виси по 2-3 часа по два пъти в седмицата, да се чуди по какъв канал да установи редовна комуникация за пропуски и силни страни на детето си  - моля, негов избор.

Аз честно казано също поизгубих идеята на темата в последните страници, но споделям едно към едно тук написаното. Коментираше се зубрене на граматика за сертификати, но от гледна точка на децата изобщо не е така и часовете по английски са от любимите. Отдавна не се учи по системата, която аз лично помня от моя подготвителен клас - "This is Philip. This is a desk. Philip is at the desk." Недоумявам защо трябва да се чака детето да стане 7 клас и тогава да му се даде достъп. Чуждият език обогатява невероятно много, включително и с погледа върху напълно различна култура. Едно е да четеш наистина хубавия превод на Роалд Дал на български, но друго е да можеш да прочетеш оригиналните му заигравания с думи.

С ръка на сърцето, нямам представа какви нива сертификати се покриват по класове - дъщеря ми иска пари за изпити, носи ги, явява се, но това не ми е някаква ценност и не го коментираме повече, нито някога е било цел, да не говорим за самоцел. Коментираше се как някой може да я изпревари в 8 клас - ами то не е състезание, нито пък този, изпреварващият, ще й вземе удоволствието от досега с езика през годините.
За втория чужд език от 5 клас обаче съм в сериозна дилема - тя иска да учи немски, аз я разубеждавам, защото ако правилно се ориентирам, специално в Света София това би било за сметка на други часове и нямам точна представа кои. А и два часа седмично наистина скоро няма да й дадат практическа възможност да използва наученото.
Спорт и/или рисуване
Виж целия пост
# 655
Изпуснах дискусията, но от СС няма ни едно дете от 4клас. Нито класирано, нито некласирано. Пълна мистерия защо имената не са включени.
Те не ходиха ли на състезание на Кеймбридж училищата, а не на Лингвистично Кенгуру. Не помня много...
Виж целия пост
# 656
Детето беше казало Кенгуру. Към Кеймбридж също има Кенгуру, но global. Нямам представа на кое и защо има две.
https://www.cambridgeschools.bg/kgl-2018
Виж целия пост
# 657
Толкова безсмислени приказки отдавна не бях чел наведнъж. А и толкова глупости също.
 В четвърти клас B2  та и отгоре, в пети С1, в седми D18. И то в посредствено спрямо езика училище, и то от всички.
 До седми клас никакъв език, после за 4 месеца B2 и си готов. Да ама не. Едно дете което бъкел си няма представа от езика може да научи граматиката за 4 месеца и какво от това, ще научи думите, произношението, изразите, и уместноста им точно другия път. Ще стане като огромна част от учителите ми по английски от едно време, теория без практика. В никакъв случай не казвам че после не се учи, но за 4 месеца и в Англия не можеш да го научиш. По тази логика за една година 3 езика B2, защо ще се занимаваме 12 години.
От друга страна в момента живеем в свят, където ако дори на 5, не го знаеш под някаква форма, се чувстваш странно. В класа на дъщеря ми 6 годишни свободно комуникират на английски, да с 200-300 думи, сега да кажем аууууу ужас, или аууу на тати гордостта, дрън дрън, езика е навсякъде, ползва се ежедневно, телевизия, надписи, екскурзии, децата са като гъби и искат да учат,особено песни и детски, и когато не им убиеш желанието, нещата стават от само себе си.
 А относно сертификата, който желае го слага в рамка, който не желае под леглото, но обективно разбираш дали се справя. Защото иначе става съм тайм люн съм тайм уин.
Виж целия пост
# 658
Къде прочене нещо за 4 месеца?  Да, защо да се занимава 12 години с един език като за един срок в подгответо настига съучениците си, които от детската градина са го дъвкали този език? Това са фактите - който е бил в езикова гимназия и е започвал език от нулата, или има деца в езикова гимназия, които започват език от нулата, хич не се чуди.

Брей, ако дори на 5 не знаеш език какво, чувстваш се странно? Верно ли? Или така ти се иска да бъде? Свободно комуникират на английски, викаш! И на какви теми си комуникират? Езикът може да е навсякъде, ако са в англоезична страна - там наистина езикът е навсякъде - в магазина, в градския транспорт, в училище.
Децата не са като гъби - не ги обиждай. Това с гъбите е дълбоко грешно. Цялата работа с езиците от първи клас е много шум за нищо. Те български не знаят още, ама зор за английския! кАжи, баба, тенкю!
Виж целия пост
# 659
.......................................................................
 А относно сертификата, който желае го слага в рамка, който не желае под леглото, но обективно разбираш дали се справя. Защото иначе става съм тайм люн съм тайм уин.
С някои неща в този пост съм съгласна, включително и с неподчертаното, понеже в край на краищата всеки е свободен да процедира както иска с детето си - да го пуска или не на изпити, да плаща или не за сертификати, да ги закача в рамка или да ги прибира в някой кашон.. Но чак пък обективно да показва един сертификат дали се справяш, ами не за жалост. Ориентир е , да, че не е а ла  Стоичков, но не и показател, че е супер-друпер, щом има В2 или С1 на относително ранна възраст... Изобилства при големите ученици, какво остава при малките, на хора с конкретен сертификат на признати чужди  изпитни центрове за високо ниво, които обаче са  относително добри на ниво граматика, знаят и доволно количество лексика, при тренирането на формата са наизустили  фразелогизми и идиоми. Но речникът им, дори да е богат на теория, често е пасивен, а в  рабирането и устната комуникация най-вече, а не на лист/компютър проличават сериозни бариери за преодоляване. Неслучайно една част от заминалите за Франция, Германия, Австрия да следват се връщат. Някои го правят от носталгия, други заради финансови проблеми, но има и такива, за които обучението на чужд език се оказва просто голяма лъжица въпреки наличния сертификат. Някой ще каже, голяма работа, като е там вече ще го доизпипа. Да, ама  докато това стане, този някой ще изпокапе на поредица от изпити и ще му покажат вратата. Та щом при големите има голяма доза отклонения въпреки сертификатите (двама души с С1 определено не значи, че непременно владеят езика еднакво добре), как при малките  въпросните сертификати са  толкова обективен показател? Ориентир за напредъка са, да, ама поставено в чуждоезична среда да комуникира с някой нейтив  детето  много по-точно ще покаже какво знае или не от  въпросните сертификати.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия