Частни училища - информативна тема 20

  • 70 942
  • 747
# 660
Неслучайно една част от заминалите за Франция, Германия да следват се връщат. Някои го правят от носталгия, други заради финансови проблеми, но има и такива, за които обучението на чужд език се оказва просто голяма лъжица въпреки наличния сертификат. Някой ще каже, голяма работа, като е там вече ще го доизпипа. Да, ама  докато това стане, този някой ще изпокапе на поредица от изпити и ще му покажат вратата. Та щом при големите има голяма доза отклонения въпреки сертификатите (двама души с С1 определено не значи, че непременно владеят езика еднакво добре), как при малките  въпросните сертификати са  толкова обективен показател? Ориентир за напредъка са, да, ама поставено в чуждоезична среда да комуникира с някой нейтив  детето  много по-точно ще покаже какво знае или не от  въпросните сертификати.

Абсолютно е така и съм срещала много хора, завършили езикови гимназии, а дори и филологии, които не могат да говорят добре езика. Имам предвид лошо произношение, неадекватен речник, липса на усет към конструкциите и словореда. Лично за мен потапянето на децата в чуждоезична среда от малки върши чудеса за това да развият този усет към езика, който сертификатите не доказват. Под "чуждоезична среда" нямам предвид само да живеят в съответната държава. Специално английският език под формата на филми, музика, книги, компютърни игри, търсене на информация в интернет и общуване при пътувания извън страната така или иначе ни залива отвсякъде. Не е едно и също обаче просто да те залива и да те залива след като имаш и някаква училищна основа, която да ти дава по-системна представа.
Виж целия пост
# 661
Андариел ако това ти е представата за шест годишни, дълбоко се съмнявам с какво се занимаваш. Да комуникация с деца на чужд език уааа. Подай ми топката, много силно хвърляш, моята рокля е на цветя твоята е на маргаритки. Ти очакваш Шекспир ли да рецитират?!? С запас от 300 думи се чувстват спокойни и освободени, заявяват аз знам английски. Рецитират песни, гледат филмче и ако не разберат дума питат.
Русалка права си, но сертификата ти дава едно спокойствие, че детето е овладяло граматиката, а не само отделни думи и фрази. До каква степен ще се отпусне да го говори е друга тема.
Виж целия пост
# 662

Русалка права си, но сертификата ти дава едно спокойствие, че детето е овладяло граматиката, а не само отделни думи и фрази. До каква степен ще се отпусне да го говори е друга тема.
Не е друга тема, нещата са свързани... Мен лично не би ме топлило  и успокоявало много да знам, че детето ми е овладяло граматиката, а по други параграфи отстъпва. Език човек казва, че владее на някакво прилично ниво (нарочно не казвам това масово изхвърляне с "перфектно", понеже цял живот има какво да се научи), когато се справя комплексно с нещата - и граматиката знае, и разполага с активна лексика, достатъчна за нивото, и умее писмено и устно да се изразява, и разбира написаното или чутото, и говори свободно. Точно затова казах,че сертификатите от последователни нива отразяват напредък, да, но не са чак толкова показателни за цялата съкупност от умения, особено пък на едно дете.
Виж целия пост
# 663
Хубаво, дайте да приемем, че сме много тъпи да плащаме за частни училища и няма смисъл от ранния английски (чужд език) и да караме напред.

Относно втори чужд език - на мен ми се щеше да го стартират, но засега е след 5ти клас при нас.
Аз още миналата година бях повдигнала въпроса, че някак не върви като се наричат училище по чуждИ езицИ да  нямат опция за по-рано и повече езици, пък макар и  под формата на  опции в рамките на допълнителните  занимания. Трябваше да стартират такива тази година, но нали залагат на сугестопедията и нещо имали трудности с намиране на подходящи сугестопедагози.
Дано догодина се справят ( макар че подозирам, че логистиката покрай новата сграда ще създава някакво напрежение и трудности и другите въпроси ще са временно на заден план - дано не е така - ще видим).


Виж целия пост
# 664
Кои са тези хиляди деца, които няколкото ЧУ, където наистина се учи сериозно език, а не проформа, бълват и които отиват в гимназия със същия чужд език като първи? Повечето отиват с първи немски или испански. Да не гворим, че за хиляди и дума не може да става. Единствено в АК учат повече деца, които и преди това са учили англ.
Виж целия пост
# 665
Кое е извъртане? Повечето деца, учили английски от ПУК, избират немски. Изключения правят тези, които отиват в АК, и тези, които не са приети с немски. Това е и цялата идея на ученето на език отрано.

Много хора избират Шилер или немско училище именно защото знаят, че ще насочат децата си към АК след седми клас.
Виж целия пост
# 666
Аз пък не мога да разбера защо хора, които са си избрали своето училище и явно няма да го сменят, си губят времето постоянно да хвалят избора си. Разбрах, че от Св охрисдки децата влизат където си поискат без странична подготовка, че с 300 думи могат да си комуникират с чужденци и че тези, които не вярват по-добре да не се обаждат .. камо ли да се споменават държавни училища с по-добри резултати от състезания.
Обаче, съгласете се, има и хора, които още не са направили своя избор и лекичко се съмняват в някои от вашите твърдения. И тези хора не виждат нищо лошо да се сравяват ЧУ и ДУ, както и да се подлагат под съмнение някои от успехите на ЧУ. Andariel пише нещо с което вие не сте съгласни, какъв е проблемът? За мен нейните мнения са интересни и полезни Много съм благодарна и на Аспарагус и други потребители, които са решили да споделят информация без абсурдни хвалби и генерализации.
Виж целия пост
# 667
Че то по-голяма антиреклама от това, което тя сама си прави, е трудно да се измисли. Освен, че е досадно, но е и дълбоко невярно повечето от това, което е писала. И хората от личен опит го знаят. Не знам какви деца ограмотява и какво прави, но не виждам кой с капка разум в главата би й поверил детето си за каквото и да било.
Защо ли се меся, като никой не ме закача - ами защото ужасно е дразнещо да се четат локумите й пост след пост, изказани с категоричността на истина от последна инстанция, а да виждаш на база личен опит, че са много далеч от истината. Че скролвам, скролвам и гледам да не я чета, ама без да искам, успявам да прочета достатъчно, че да се издразня и да затворя темата, а има много хора, които казват много полезни неща.
Виж целия пост
# 668
За да стане съвсем ясно за какво говоря, ще представя обратната ситуация - имаме емигрантско семейство. Първото нещо, което се прави е детето да бъде записано на ясла, градина или училище с местни деца. Никой по-ококорен емигрант не иска детето му да е в емигратски клас, защото интуитивно дори, а и рационално е наясно, че детето му ще усвои правилно и в достатъчно голям обем езика, само ако е постоянно в такава среда и трябва да общува и да учи на този език с деца/възрастни, които са носители на този език. Като се започне от елементарните битови взаимодействия и свършим с четенето, писането и ученето на география на този език. Иначе не става. Също и когато едно дете има езикови затруднения, първото нещо, което съветваме родителите е да запишат децата си в масова детска градина, защото там детето няма да има друг избор, освен да използва и учи този език в контекства на ядене, обличане и общуване с другите деца, плюс учебния материал, който задължително се покрива. Няма как да се постигнат подобни резултати с учене на много часове английски в училище или ДГ, обаче само в контекста на английския и разиграване на битови ситуации "на сухо", а в останалото време всичко да е на български. Когато изпращате децата си на езикови ваканции искате съвсем логично децата да са в чуждото семейство, за да общуват само на англисйки, не искате да са групичка българчета , които през повечето време да са заедно и да карат на български.  Затова в Питагор ще се отпуснат да пишат в осми клас, а на житейски теми ги карат да пишат и осмокласниците в подгответо - щат-нещат, по цял ден учат, после вкъщи имат един тон домашни за учене цяла година и така наваксват и в девети клас са доста добре. Питагор няма заявка да са езиково училище, но не пропускат да се възползват. Това е.

Супер, значи щом това, което пиша е антиреклама, значи със сигурност не си правя реклама и не ми е целта да се рекламирам. Ако не сте съгласни, то спорите не с мен, а с теорията и практиката. На мен ми е все тая дали ме атакувате, защото съм абсолютно уверена и зная, че това, което пиша е вярно. Няма как  даго опровергаете, затова единствено можете да ме атакувате на личност и професия. Но не става така, знаете го, не сте глупави!
Виж целия пост
# 669
Спрях да чета! Нищо информативно няма в темата. Хора които не са помирисвали ЧУ, а са чули, чели и са сътворили филм в главите си почнаха активно да пишат. Кофти е за новите попълнения , които изобщо няма да поучат представа за ЧУ.
Виж целия пост
# 670
Спрях да чета! Нищо информативно няма в темата. Хора които не са помирисвали ЧУ, а са чули, чели и са сътворили филм в главите си почнаха активно да пишат. Кофти е за новите попълнения , които изобщо няма да поучат представа за ЧУ.

не спирайте. все някой трябва да дава актуална информация за ЧУ. и кой по-добре ще обясни, ако не родител с дете в ЧУ сега. не преди 10 години и не в ДУ, но знаещ всичко за всички частни училища.

просто пропускайте някои постове.
лесно е. говоря от личен опит. Simple Smile
Виж целия пост
# 671
Подкрепям казаното от Русалка. Забелязвам, че някак е традиция да се нападат, наричат и направо да се гонят потребители с различно мнение от това на мнозинството в дадена тема - пример - темата за АК. А всъщност различните мнения помагат за по-пълното представяне и изясняване на която и да било ситуация. А всеки четящ за себе си може да си отсее тези, които му вършат работа, и просто да игнорира другите.

Конкретно за Андариел с някои неща съм съгласна, с други не, като опитът ми е отдавна, но е и с ЧУ, и с ДУ, и то точно с езикови. Но си е само личен опит, какъвто, впрочем, е и на всеки друг в тази тема (да не говорим, че Ежковите деца и те доста отдавна са минали началната фаза на образование, и опитът му с ЧУ по тази логика също може да се смята за остарял) с изключение на Андариел, която базира мнението си също и на проучвания и обобщени данни. Да, някои неща се изменят, но други - като психиката на детето и възможностите му да учи, са относително постоянни.  Затова и аз смятам, че мненията й са полезни. А изборът дали да е ДУ или ЧУ е личен на всеки, но той не трябва да води до опити за запушване на устата (образно казано) на потребители.
Виж целия пост
# 672
Попеа, не знам защо така наедро обобщаваш, че само Андариел говори на база проучвания и данни? А и аз нито веднъж не въм видяла Андариел да подкрепи думите си с линк или статистика. Не мога да знам на базата на какво имаш такова доверие на думите. Да изградиш форумен образ на много компетентен е доста лесно. Особено когато търсиш професионална изява тук.

А иначе съм съгласна, че не е нормално да обвиняваш друг тук в тази тема за собственото си поведение, пък макар и в темата за СМГ или АК.

Защото 1) и аз съм чела сериозни проучвания с подобни изводи и 2) за другите е съвсем очевидно на каква база говорят (вкл. и Русалка, и аз). Не знам дали е лесно, обаче, да се дадат линкове, обикновено сериозните пейпъри не са фрии. Но ако може, наистина би било хубаво да има линкове към изводи и/или данни.
Между другото, и моите наблюдения над класа на сина съвпадат с казаното от Андариел - в края на подгответо нивото по немски на абсолютно начинаещите и вече училите относително се изравнява  - с което не искам да кажа, че всички еднакво го знаят, а че има такива с много добро знание както почнали от 0, така и вече учили преди това в ЧУ. На вторите, обаче, определено им е по-лесно.
Кое е извъртане? Повечето деца, учили английски от ПУК, избират немски. Изключения правят тези, които отиват в АК, и тези, които не са приети с немски. Това е и цялата идея на ученето на език отрано.

Много хора избират Шилер или немско училище именно защото знаят, че ще насочат децата си към АК след седми клас.
Тук съм съгласна с Дъждец.
Виж целия пост
# 673
Аз професионална изява тук не търся, защото дори ми е по-лесно да си спестя информацията, която давам тук, а да взема двайсет лева на частен прием и консултация.
Не си държа един наръч линкове или статистики под ръка, за да ги давам в някоя тема. Все едно от всеки лекар да искаш да ти дава линк за всяко нещо, което ти каже.  Имам сигурно гигабайти документи, имам цяла библиотека с книги и учебници, имам абонамент за електронни ресурси, имам опит, имам минати обучения. Няма да тръгна да ровя и да давам линкове и цитати за всеки, на когото му скефне да ми каже "не ти вярвам, докажи ми". Ми, ако щеш ми вярвай! Аз няма да доказвам, че не съм камила.
Като е толкова лесно да създаваш образ на знаещ, защо не изградиш такъв? Лесно е! Wink
Виж целия пост
# 674
Аз съм изключително благодарна за конкретни мнения за конкретни частни училища и най-вече на елементарна информация за процесите в училището, програмата и други. Благодаря на всички споделили такива. Изчетох доста теми назад. Съвсем нова съм в темата, но се надявам от есента да мога и аз да споделям такава.

Това, което мога да споделя като личен опит с чуждите езици е, че никога не изпреварих деца  (ходили на школи по английски от по-малка възраст), учейки сериозно английски в и извън СМГ чак след 7 клас. Просто разликата в нивото беше осезаемо. За сметка на това сестра ми изпревари по немски деца, пак в СМГ, уж знаещи немски, с помощта на сериозна външна подготовка по школи. Така, че зависи от много неща - мотивация на детето, конкретно училище, конкретен учител и конкретна школа. Според мен дори има разлика и в езика, както някой беше споделил - едно е английски, друго е немски.

И все пак съм съгласна, че темата много се отклони от основната си идея и ви моля да спрете този спор. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия