Частни училища - информативна тема 20

  • 70 959
  • 747
# 540
Е, хайде сега, Седлейди говорила с недомлъвки Simple Smile На Седлейди тези дни ѝ се налага да пише от телефона и ѝ е малко невъзможно да дава линкове. Така че, благодаря за линка. Също така, не предполагах, че ще предизвикам толкова полемики.
Блис, за ПБ не исках да навлизам в подробности, защото причините за напускане там нямат общо с това, което обсъждахме. Поне аз не знам за случай за напуснало дете заради несправяне.

За дете от СС знам за отишло в Меридиан  22.
Виж целия пост
# 541
Ако ПБ гонеше деца за несправяне, биха останали с 2/3 от учениците си Simple Smile
Виж целия пост
# 542
Е, хайде сега, Седлейди говорила с недомлъвки Simple Smile На Седлейди тези дни ѝ се налага да пише от телефона и ѝ е малко невъзможно да дава линкове. Така че, благодаря за линка. Също така, не предполагах, че ще предизвикам толкова полемики.
Блис, за ПБ не исках да навлизам в подробности, защото причините за напускане там нямат общо с това, което обсъждахме. Поне аз не знам за случай за напуснало дете заради несправяне.

За дете от СС знам за отишло в Меридиан  22.



Хахаха, че то нивото е толкова ниско в ПБ, че ще е смешно да се каже, че някой е напуснал поради несправяне. Пак да повторя личния опит: изходно ниво в ПУК в пъти по-сложно от входно ниво в 1 клас. Имам ги на хартия. Поради причини, че ПБ приема основно в 1 клас деца, а не в ПУК. От тук си правете изводи за нивото на децата "подбрани с изпит" за 1 клас. В 1 клас децата, които са били в ПУК тъпчеха целия 1 срок на едно място за да има уравновиловка с новоприетите. Wink В 1 клас нито едно контролно извън входно-изходните нива. Нито една родителска среща. Нито една опция да разбереш обективно напредъкът и нивото на детето. Стандартната реплика на класната беше "ще го минем този материал". Но на коментарът "госпожо, важното е не само да го минете, а и да сте сигурна, че всички деца са го усвоили перфектно" нищо не успя да каже. Нивото на дъщеря ми без допълнителните занимания по български и математика, които имаше, беше около 4-ката в новото и училище.

Садлейди, всъщност коментирайки "текучеството" в СС ти сама подхвана темата. И текучеството и причините за него в ПБ са абсолютно същата тема като текучеството в СС. Когато тръгваш да говориш за нещо, е редно да си подготвена да се коментират всички аспекти по темата. А не само тези, които ти изнасят.
Виж целия пост
# 543
Блисс, не разбирам какво имаш предвид с „да ми изнася”. Коментирах темата за трайно високите резултати на НВО на някой училища и към изброените причини допълних за текущия подбор. Идеята ми беше единствено, някой да не остане с впечатлението, че приемът е достатъчен, например в ПЧМГ, за да ти гарантира високи резултати на НВО. Освен качеството и количеството на преподадения материал, там се държи и на съответната успеваемост по въпросния материал. Което не става с лежане на стари лаври, а изисква системна подготовка, което се оказва не по силите на всеки. Затова изобщо не виждам какво има общо ПБ, при положение, че вече стана ясно, че там такъв подбор няма, нито пък са били дори в топ 10, камо ли на първите места на НВО. Да, заслужава да се обсъдят причините за напускане на ПБ (все пак темата е информативна за ЧУ), но не и в горния контекст.
Виж целия пост
# 544
Добър опит! Всъщност, успеваемостта в тези училища най-малко се дължи на отпадането през годините на 2-4 деца от випуск 70-80. В горният контекс е и коментарът за текучеството и причините за него в ПБ. А именно защото темата е информативна, всичко коментари по темата са достатъчно детайлни за да могат странични наблюдатели да схванат разликата в причините за текучество в двата типа училища и разликата в мащабите.

И наистина не казахте във вашият 2 клас колко деца напуснаха миналото лято? До нашето напускане в нашият бяха 3. Доколкото чух след това е имало още, но не мога да бъда сигурна.
Виж целия пост
# 545
Добър опит за какво? Написах, че това е допълнителен елемент, а не основна причина. Не знам защо държиш да придаваш някакъв странен смисъл на думите ми. Доживях да ме подозират в реклама на ПБ...
Виж целия пост
# 546
Наистина ли смятате, че това е фактор за успеваемост на НВО? Всъщност истината е малко по-различна. Едва ли всички напускащи го правят поради несправяне. Та едно дете на випуск от 80 сама можете да изчислите колко процента е. Успеваемостта се дължи на друго. 😉

И грешите. ПБ беше една година на 9 място доколкото помня. Не помня коя беше точната година, но е била върхова за децата. Свръх постижение е това. Браво!
Виж целия пост
# 547
Ежегодната пресявка на децата в Света София, за да останат само тези, които ще им осигурят добри резултати на НВО, е абсолютен мит. Класът на дъщеря ми си е все един и същ вече 4 години, няма нито едно напуснало или помолено да напусне дете. Може би пропуснах същината на дискусията в последните страници, но в цитирания форум пише за 30% изключени в годините, което категорично е много далеч от истината. Освен ако не ни изненадат в 6-7 клас.
Виж целия пост
# 548
Според мен една матура не може да е единствен критерий за успеваемост.
Един възможен критерий е какво успява едно училище да постигне в повече, в сравнение с предната учебна година.
Какво успяват да постигнат 50% от учениците му, а не 5%. Как успяват учителите да мотивират децата те да развиват талантите си.
Освен това, смятам че различните родители имат различни представи за добро училище. Някои искат ред и дисциплина тип ранно военно обучение, други си представят училището като хипи комуна, където всички само се държат за ръце и пеят песни, трети искат децата им да копаят,сеят,плетат и рисуват до откат...всякакви модели има и училищата на пазара се опитват да отговорят на тези модели, които клиентите налагат.
Затова са и толкова различни и в едни те изключват без предупреждение, а в други дават тест като за ПУК в 1 клас, само и само да си дадеш детето при тях...
И всяко училище има собствени критерии за успех. В едно са медалите, в друго са дали са успели да вдъхновят всяко дете да следва мечтите си.
Аз не съм против да има всякакви училища, в рамките на закона и правилника. Щом има търсене-има и предлагане. В демократична държава живеем.
Виж целия пост
# 549
Абсолютно вярно. Само при едно условие обаче. Всичко това да е ясно комуникирано, без неодмлъвки, заблуждения и откровенни лъжи преди да си запишеш детето и да си платил една торба с пари. Защото на мен ми обещаваха високо ниво на обучение и нейтив от ПУК. Но действителността се оказа точно обратната.
Виж целия пост
# 550
Абсолютно вярно. Само при едно условие обаче. Всичко това да е ясно комуникирано, без неодмлъвки, заблуждения и откровенни лъжи преди да си запишеш детето и да си платил една торба с пари.

Това от една страна. И от друга - много училища поддават твърде лесно на родителски искания и ултиматуми и се лутат, от което страда концепцията им. За съжаление важи най-много за "алтернативните" училища, от каквито пазарът ни много има нужда.
Виж целия пост
# 551
Високото ниво по език се удостоверява с явяване пред независима сертификационна институция. Всяко ЧУ би трябвало да съдейства за това. Така ако масово деца не вземат дадено ниво,можете да претендирате да ви върнат дружно парите за английски. В крайна сметка имате подписан договор.
Поне в двете ЧУ , в които е било детето ми беше така.
Да, винаги има деца , които по-бавно възприемат чуждия езиков модел и ако са само 1-2 такива, това няма как да е проблем на училището. Също както има деца, които се затрудняват с други предмети. Не знам дете, дето всичко да му върви.
Като се замисля и аз мога да се оплача, че в предното ЧУ работиха повече с изоставащите деца и на моето не обърнаха внимание, щото го брояха за "силен" и той и до ден днешен си пише грозно, понеже с него не работиха допълнително за това, както с други. Но като разсъдих, това би следвало да е наистина справедливия училищен модел-да се помага на по-бавните да напреднат, а другите да са в режим на изчакване, без значение от еднаквата платена такса. Защото идеята на големите училища е в уеднаквяването на нивото, а не в инвестирането на време само в силните. И специално с английския им се получаваше перфектно общото ниво.
Виж целия пост
# 552
Какво ви е мнението за втория чужд език в ЧУ? Мен ми се струва загуба на време изучаването му. Вместо него може детето да има малко повече свободно време вкъщи или разтоварващ час на училище.
Преди време обаче някой попита тук дали да запише детето си на трети чужд език и всички бяха единодушни, че било много полезно. Говорим за семейства, в които родителите не са нейтив по някой от езиците.
Сега се чудя как да постъпя с моето дете, тъй като то иска да ходи на език, а аз бях решила да не го записвам. Какъв е смисълът от цялото упражнение, ако след седми клас, дай боже, ще учи втория език интензивно в гимназия или поне школа?
В СС пети клас PET ли покриват по англ. или малко повече?
С този КЕТ в четвърти клас имам чувството, че цяла година спаха и почти нищо ново не научиха.
И тук ще се оплача колко малоумни са учебниците на Кеймбридж за КЕТ.
Виж целия пост
# 553
Какво ви е мнението за втория чужд език в ЧУ? Мен ми се струва загуба на време изучаването му. Вместо него може детето да има малко повече свободно време вкъщи или разтоварващ час на училище.
Преди време обаче някой попита тук дали да запише детето си на трети чужд език и всички бяха единодушни, че било много полезно. Говорим за семейства, в които родителите не са нейтив по някой от езиците.
Сега се чудя как да постъпя с моето дете, тъй като то иска да ходи на език, а аз бях решила да не го записвам. Какъв е смисълът от цялото упражнение, ако след седми клас, дай боже, да учи втория език интензивно в гимназия или поне школа?
Много добър въпрос. Ето и нашия опит:
Да, има смисъл от ученето на втори език в ЧУ. Ако се учи както трябва, децата без да се преуморяват овладяват първия език на ниво В2 до 4-ти клас. Вдигането до по-горни нива става по-бавно (необходимо е детето да изгради допълнителен речник и на родния си език). Което отваря време за започване на втори език и достигане на В1 до седми клас без натягане. В гимназията, двата езика спокойно се надграждат до С1/2 и В2 съответно. И може да се захване трети език за достигане на поне А2 (с идея да се достигне до В2 в университета). Всичко това лежерно и без работа през лятото.
Езиците винаги са били голямо богатство.
Виж целия пост
# 554
Високото ниво по език се удостоверява с явяване пред независима сертификационна институция. Всяко ЧУ би трябвало да съдейства за това. Така ако масово деца не вземат дадено ниво,можете да претендирате да ви върнат дружно парите за английски. В крайна сметка имате подписан договор.
Поне в двете ЧУ , в които е било детето ми беше така.
Да, винаги има деца , които по-бавно възприемат чуждия езиков модел и ако са само 1-2 такива, това няма как да е проблем на училището. Също както има деца, които се затрудняват с други предмети. Не знам дете, дето всичко да му върви.
Като се замисля и аз мога да се оплача, че в предното ЧУ работиха повече с изоставащите деца и на моето не обърнаха внимание, щото го брояха за "силен" и той и до ден днешен си пише грозно, понеже с него не работиха допълнително за това, както с други. Но като разсъдих, това би следвало да е наистина справедливия училищен модел-да се помага на по-бавните да напреднат, а другите да са в режим на изчакване, без значение от еднаквата платена такса. Защото идеята на големите училища е в уеднаквяването на нивото, а не в инвестирането на време само в силните. И специално с английския им се получаваше перфектно общото ниво.


В кое ЧУ в договорите има поет ангажимент за достигане на точно определено ниво по английски? Аз съм виждала договори на 3 броя ЧУ и в нито един от тях няма такава калуза. А само наличието и е основание за искане на пари обратно от таксата.

Идеята на големите училища(какво значи голямо?) е да уеднаквават нивото, а с конкретни деца независимо дали са изоставащи или изпреварващи да се работи според нуждите им. Но идеята не е едни деца да тъпчат на едно място заради новопостъпило, което в 1 клас не знае нищо, което е трябвало да усвои в ПУК (букви и първи срички), нали? Та е въпрос на тълкуване какво значи уеднаквяване. Според мен точно тук се вижда доколко е адекватно училището и дали има система и стартегия за псотиженията на всеки един випуск. То следва да има програма във всеки един момент до къде трябва да е покрит учебния материал, вкл. и материала за надграждане. А тези, които не се справят достатъчно добре да получат допълнителна помощ, която да не забавя и да не се отразява на напредъка и темпото на останалите. Избързващите пък да получат допълнителни занимания извън основните часове по конкретен предмет свързан с интересите им.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия