Американски колеж - единадесета тема

  • 89 339
  • 763
# 15
Аз вече гледам към НВО и другите възможности. Не съм голям оптимист за прием в АК. Не и с тръшкането след изпита, че не е доволна от написаното.
Чудничко ще е да ни приемат, но да видим и другите варианти сега...
Иначе ще ми гръмне тенджерата. 😅

Добър подход. Спасява донякъде тенджерата. Колкото до оптимизма - никое дете не излиза оптимист от изпита Simple Smile
Виж целия пост
# 16
И аз да благодаря за темата. И да пожелая на всички кандидатстващи скоро щастливи да ни се хвалят.
Моят малко друг поглед за Колежа, в смъ, че нали Дивакът далеч не е от отличните и блестящи деца и съответно сега е в рандъм UK уни. Имах много съмнения миналата (кандидатстудентска) година дали не са прави близки и познати, които поддържаха мнението, че, ако беше останал в СМГ, нямаше да се размине с желания университет и да си прецака перспективите за по-нататък... От позицията на изминалото време, поне засега, не мисля, че са прави. И не съжалявам за избора ни. За мен си вярвам, че това, което получи от Колежа и като образование, и като знание и опит за живота по принцип, нямаше да получи на друго място и му е и ще бъде от изключителна полза за по-нататъшната реализация. Това е МОЯТА позиция за МОЕТО дете. И да, знам, че СМГ нямаше да му даде дори наполовината от това, което му даде Колежа. И не го пиша, за да подклаждам дискусията за двете училища (винаги ми е била противна), а защото просто там учеше преди това.
Виж целия пост
# 17
Ежко се оказа прав. Моята тенджера вече е на път да гръмне, не знам до петък Simple Smile
Иначе, и ние мислим за НВО, даже вече подреждаме желанията. Винаги трябва да има и план Б, В, Г.
Виж целия пост
# 18
Ежко се оказа прав. Моята тенджера вече е на път да гръмне, не знам до петък Simple Smile
Иначе, и ние мислим за НВО, даже вече подреждаме желанията. Винаги трябва да има и план Б, В, Г.
Следващия петък, не този Smiling Imp така, че изпускайте парата по всички възможни начини - разходки уикенда (ако времето благоволи да е прилично пролетно!), кино и шопинг с приятелки (ако бюджета позволи Wink) и т.н.

И много е важно да има план Б, В, Г... За моя син преди явяването на изпита АК беше "Ако ме приемат да съм спокоен после", а при НВО беше "Като ме приемат да имам избор" Wink А малкия трепереше за НВО, щото не си беше оплел кошницата и нямаше как да има избор.
Скрит текст:
аз там треперех по друга причина де... докато не излезе резултат различен от нула, че му изчезна личната карта на първия НВО - влязъл с нея, излязъл без нея... Та ходене до училището пак, среща със зам директорката да влезе в класната стая да търси лична карта... че матурата на 12ти клас продължаваше и като не се откри в класната стая... направо се беше отказал от явяване на НВО Мат... Намери се личната карта в джоба на съученик доста след второто НВО. Едва съм го надъхвала, че даже и 0 да е, ако има прилична оценка на Мат все ще стигне за... нещо Rolling Eyes Само в този момент чух "Защо не ме приеха в Колежа? Сега щях да съм спокоен!" А иначе за АК той просто не искаше защото "Всички ще ме сравняват с тоя моя брат Scream Ама аз не мога и не искам да съм като него, а всички това ще очакват! Затова и да ме приемат не се записвам, ясно!?!" А аз все обяснявах, че човек трябва да си подсигури възможности за избор ( и спокойствие) Simple Smile
Успех и търпение, омнннннн!
Виж целия пост
# 19
...манна падне суун! Grinning
Виж целия пост
# 20
Ха-ха Grinning Разсмяхте ме, благодаря!
Иначе аз този петък го броя минал вече Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 21
Благодаря за новата тема!
Успех на форумските деца!
Чакането е доста изнервящо.
Съгласна съм с Пенева, че е друго , когато може да се избира.
И напълно подкрепям Миленита, че наученото в АК е изключително полезно в последствие. В настоящата работа на дъщеря ми непрекъснато използва знанията придобити в колежа - като организация, самодисциплина, преоритизиране на задачите и не на последно място бързата работа с ексел и изготвянето на презентация. До толкова са й автоматизирани от АК, че колегите й англичани й се възхищават как успява да им изнесе по забавен начин темата за финансиите и хем да им е интересно, и хем забавно –а това въобще не й е специалността. Но както Амели е писала при проектите им в училище е трябвало толкова неща да отчитат, че вече се справят с лекота с тези задачи в ежедневието.
Виж целия пост
# 22

 Ако не бяха те, това нямаше как да се случи! Да има такава добра подготовка в множество области, които да и позволяват да взима трудни курсове в галоп.В момента тя се развива с втората си специалност ( надявам се някой ден да ги комбинира) и си мисля, че ако не беше АК, втора специалност нямаше да има.

От близък знам, който е бил олимпиец по физика и математика (втората е спрял поради съвпадения на състезания и подготовки), че съжалява за нивото на знания по други предмети. Не мисля, че са се подобрили нещата в МГ-тата. Вярно в дадена област си топ (друг е въпроса и колко деца са топ), но какво става с другите науки?
Дори при някой деца няма как на 13 да знаят какво искат от живота.
rosss, коментарът ми касае конкретното твърдение на Ежко, че нивото на АК по природни научи е по-високо от това на СМГ. АК може да има много  предимства (аз също харесвам предпоставките в него за развитие на по-широк кръгозор у децата), но изказването на Ежко в този му вид просто не е вярно.
Виж целия пост
# 23
Още веднъж Ива. Нивото на ОБУЧЕНИЕТО, което дава АК, е по-високо от това в СМГ, по предметите физика, химия и биология. Като сравнявам базово с базово и профил с школа. При това при базовото, приемам че учителите от СМГ са от добрите. Защото има и други.
Олимпиадите показват ниво и мотивация на отделни деца. Миналата година двама души от АК влязоха в отбора за МОМ. И се представиха повече от успешно.
Значи ли това, че нивото на ОБУЧЕНИЕТО по математика в АК е сравнимо с това в СМГ? Не разбира се.
Виж целия пост
# 24
Нивото на обучение измервам според:
- качеството на преподаване в час - разбираемо и увлекателно, ефективно използване на времето, обвързване на учебния материал с живота извън класната стая, излизане извън конкретен формат /изпитен, тестови, олимпийски/;
- дисциплина в часовете, за да може заинтересованите ученици да не страдат от шума и от провалени часове.
Крайният резултат трябва да бъдат знания и умения, интерес, евентуално визия за обвързване или не на този предмет с бъдещо образование и професия и, не на последно място, достатъчно свободно време извън часовете. Неприемливо е обучението да е изнесено извън часовете, защото не се преподава добре, не се структурира времето или пък защото няма дисциплина в час.
Виж целия пост
# 25
Имаме еднакво разбиране, Призма. Само не разбрах частта с обучението, изнесено извън часовете. Какво имаш предвид?
Виж целия пост
# 26
От класа на сина ми мисля, че всички ходят на школа по АЕ извън училище /не виня учителката, а системата/. Освен това поне 5-6 деца ходят школа по НЕ /а догодина ще имаме часове по НЕ като втори език/. За всички тези деца обучението по езиците е изнесено извън часовете в училище. А тези часове са много. Тази година така е и с БЕЛ при нас - ако ти пука и не искаш да затънеш, тръгваш на частни уроци. Друг неприятен ефект е, че спира и да ти пука и започваш да неглижираш предмета. Та това е обучение, изнесено извън часовете - хем си обучен, хем това е станало извън часовете в училище, предвидени за това.
Виж целия пост
# 27
Нивото на обучение измервам според:
- качеството на преподаване в час - разбираемо и увлекателно, ефективно използване на времето, обвързване на учебния материал с живота извън класната стая, излизане извън конкретен формат /изпитен, тестови, олимпийски/;
- дисциплина в часовете, за да може заинтересованите ученици да не страдат от шума и от провалени часове.
Крайният резултат трябва да бъдат знания и умения, интерес, евентуално визия за обвързване или не на този предмет с бъдещо образование и професия.
Ще използвам горната структура, за да изразя по-ясно ЛИЧНИТЕ си впечатления (за образованието по предметите физика, химия и биология):
1. Качество на преподаване в час
а) разбираемо и увлекателно - според мен зависи от:
- учителите. Учителите в АК са сравними с ДОБРИТЕ учители в СМГ.
- учебниците. Учебниците в АК са еднозначно по-добри.
- методологията (обвързването с живота извън класната стая и излизането от тесни формати). В АК много се държи не само на теорията, но и на умението същата да се прилага творчески в практиката. Лабораторните упражнения и задачите са много различни като формат. Задача в СМГ ще изглежда така:http://www.regalia6.com/olimpiads/olimpiads_files/chemistry/2011 … varna_9kl_exp.pdf
Задача в АК ще е примерно така: гледа се откъс от филм за замърсяване на околната среда. Кадри в едър и общ план на химически завод, никакъв звук. Задача: С какво и доколко завода замърсява околната среда?
Изглежда достатъчно неопределена задача, но не е така: цвят на пушека, обем (размерите се вземат от обекти с познати такива - примерно вагон), наличие на реки, състояние на растителната покривка и т.н. А и отговора не е точно дефиниран. Никой не те спира да предложиш мерки за справяне с проблема, както и такива за предпазване от ефектите...на базата на знанията по химия естествено.
2. Дисциплина. В СМГ се подържа на база на мотивацията на учениците. В АК на базата на обмислен, систематизиран и твърдо прилаган подход. Достатъчно е да спомена, че в оценката им влиза и тази за дисциплина и участие в клас. Но твърденията, че дисциплината в АК се подържа на базата на драконово-казармени мерки е много, ама много далеч от истината. Напротив, знаейки къде са твърдите граници, имаш далеч по-голяма свобода в граничното пространство. А не "що си с шапка, а сега що си без".
3. Краен резултат
а) знания и умения - паритет на знанията, дължащ се главно на средата и подбора(засега) в СМГ. Умения - осезаем превес на АК
б) визия за обвързване с бъдещо образование или професия. Примерите за хуманитарно насочени деца, избрали да продължат с физика, химия или биология в АК са далеч повече от примерите на ученици в СМГ сменили математиката/информатиката за биология или химия.
Отново - това са систематизирани, но ЛИЧНИ впечатления, а не доказателство от последна инстанция с претенции за научност.
Виж целия пост
# 28
Благодаря на Фран и Ежко за новата тема и че поста ми е преместен на първо място!

Iva_D,
Не се наемам да правя паралел между знания на деца, без дори да знам какво точно е в главата на моето дете, да не говорим за другите. Не съм следила материала, който учи, по ред причини. Затова споделям само факти или изказани от нея мнения. Доволна съм, че учителите в АК съдействат за подготовка за състезания ( сигурно и в другите у-ща го правят), но аз знам как Калпакова се занимаваше индивидуално с детето ми в лабораторията по химия, защото й предстои състезание. Не знам какво точно са правили.
 Знам, че в 11 клас в допълнение се е самоподготвяла за АР изпити по химия и за математика 2. Всяко дете от АК трябва да избере на какъв АР изпит ще се яви и да се самоподготви. Това са Advance Placement изпити на извънучилищен материал.

Но в поста си се опитах да наблегна по-скоро на отличната им подготовка не само по профил.Писах за математиката и комп., сега ще продължа с фукането по биология. След няколко часа с първия си професор по биология той й казал: " Ти ще ми кажеш първото си име, а аз ще позная от къде си" Името й е по-скоро славянско, но той веднага е отсякъл "България!" На изумения й поглед е отговорил, че най-добрите му студенти са били от България.

Не са малко децата в АК, които завършват с Кум лауде, а тя се размина на косъм, заради оценките си по БЕЛ и Англ. Въпреки неприязънта й към хуманитарните предмети и това  че знаеше , че матурите за нея са без значение (беше приета вече безусловно), тя изкара около 5,70-5,80 и на двете матури. На тази по АЕ се беше забавлявала да им поправя грешките.
 А кандидатстудентското й есе беше разплакало една от най-строгите преподавателки по АЕ в колежа.
Последното го пиша, за да разясня нивото на "слабите" предмети на децата
Виж целия пост
# 29
На тази по АЕ се беше забавлявала да им поправя грешките.
Ндам, типичен случай. Илюстриращ един от големите недостатъци на образованието в АК. Излизат леко арогантни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия