Американски колеж - единадесета тема

  • 89 264
  • 763
***
Tema Номер 1   Тема Номер 2  Тема Номер 3   Тема Номер 4   Тема Номер 5   Тема Номер 6   Тема Номер 7  Тема Номер 8   Тема Номер 9
Тема Номер 10
***

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Едно от многото полезни мнения на StefanB. Благодарности! bouquet
Скрит текст:
Mими, назад по единадесетте теми за Колежа има безброй вариации на тема - защо, аджеба, да дам едни пари за това училище, като детето може да се изучи и без пари в друго и спестената сума да плати за бакалореат или магистратура в добър университет.
Може, естествено. Ама си зависи от хиляди неща.
Не е до училище само. Сама Вие казахте, показахте и доказахте, че АК не е инкубатор за благородни девици, и там, като навсякъде се случва това, което виждаме повсеместно по училищата. Известното правило - не оставяй боеца без работа, че върши глупости, познато ни на нас, старите муцуни от родната казарма, макар да работи, безспорно няма как да се приложи като тогава, едно време,  по устав, в училище вече са демократи и няма кой да ти направи "мечка" ако не спазваш правилата. Залага се на подбора (изходно ниво на интелигентност), осигурени възможности за смислено прекарване на времето, разчитане, че стадното у тийновете ще ги накарат да посещават местата, където ПОВЕЧЕТО ходят (по-малкото ходят да пушат или да пият или да се друсат, докато не ги изгонят, като стават на маймуни за да могат да излязат незабелязани и да се върнат, някои се отказват, други упорстват, трети се правят на интересни - тийнейджърска им работа), но в крайна сметка по-голямата част се реализират добре, за щастие или нещастие (според гледната точка) не в България. И това в пълна сила важи за всички уж "елитни" гимназии в София, разликата е, че процентите на ПОВЕЧЕТО(смислено, от наша, на родителите гледна точка, прекарващи времето си и гонещи разумни цели) и по-малката (хаймани) част се сменят, до пълен обрат на преобладаващата част.
Защо се реализират повечето не в България - ясно е на всеки. Дали им е добре - ами аз поне не съм чул да се оплакват, поне нашата щерка си е ОК, идва си всеки месец, работи и от в къщи, пътува по целия свят, взима по-висока от моята заплата дори и през немския стандарт, без бонуса и поне засега е щастлива от избора си. Тази година ще си вземе и българска диплома, така, да си има, макар че по нейните думи - за 2-3 бона няма как се хване да работи, дори и да живее в БГ и да има и дом и кола и всичко останало. Да не говорим за работна обстановка и ниво на колеги, шефове начин на работа и т.н. Работила е тук, може да сравни. Така мисли сега, после ще видим....
Та, реализацията е функция на много, много неща, едно от които е училището.
Отговор на така зададения въпрос - сравнение между продукта, създаван от едно училище и друго училище може да се направи по принцип, макар че често се сравняват круши с ябълки.
Конкретният резултат за един и същи ученик аз не си представям как ще прогнозираш - всеки човек се развива спрямо средата, в която попадне. И няма гаранция, че общото правило, изведено от статистически най-често случилото се като резултат от една гимназия ще важи за един индивид точно така, както би важало за същия през общото правило за друга гимназия. Пенева го каза в горния пост.
Ами че в първата този конкретен индивид
 може да е в средната по хиляди причини, а във втората може да остане в грешката.... Примерно ако гаджето му е там (той не би го срещнал в първата) или пък има фактор, който го кара да страни от останалите, формиращи правилото.
Някак си тези разсъждения ми наподобяват онези философи -схоластици, дето умували колко дявола могат да се качат на върха на една игла в Средновековието....
Колежът е гимназия като другите. С база по-различна от другите, с правилник уж същия ама все пак спазващ се и затова по-различен от другите, с учители по-различни от другите, с такси подобни на другите частни училища и с програма по стандарта. Е , грубо казано, разликата определя цената, тя е фиксирана, ако искаш.... Реализацията на стандартната иначе, министерска учебна програма е, обаче, различна. За някои е полезно да я следват, за други не особено и естествено се бунтуват против методите на реализация. Или ги пречупват да влязат в матрицата, или напускат и влизат в друга матрица, в друго училище. Което готви вероятно най-добрите кадри за определен модел - примерно българския, и то безплатно. Не че от  АК няма да можеш да влезеш в българския модел. И обратно - не че от НЕГ или АГ1-2 или Успанската или ФЕГ, че и от ТОХ вероятно, няма да можеш да се "реализираш" в чужд университе. Пак зависи - за кого и за какво, каква специалност конкретно. И с каква цел....
От АК не ти излиза сметката да завършиш български университет и да станеш държавен чиновник просто. Да оставим посредствеността, която ще те обкръжи, с която,  да речем, ако имаш мотивация,  се свиква.
Защото, нека си го кажем директно, който няма възможности да учи в чужд университет и после да работи навън учи тук и остава да работи тук. За огромно мое и на моето поколение родители съжаление, но такива са реалностие.
А тези реалности ние, съвременниците на прехода (уж) ги реализирахме. Нали сме демокрация и всичко се избирало....
Сега си сърбаме попарата и си говорим с децата по телефона.
Успокоението (за да сме в тон с нивото)  е, че идват следващите - гледайте в първи клас какво става с приема. Е, вярно, няма такава държава, с такива простотии...  

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri
 bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.


Още един много полезен пост на
Ezhko. Благодарности!:
 bouquet:

Скрит текст:
Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778.msg31057028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

Брой кандидати през годините в АК:

За 2008 - около 550 ученици
За 2009 - около 500 ученици
За 2010- 454 ученици
За 2011- 355 ученици
За 2012- 384 ученици
За 2013 - 399 ученици
За 2014 - 457 ученици
За 2015 - 460 ученици
За 2016 - 415 ученици
За 2017 - 492 ученици
За 2018 - 538 ученици
Виж целия пост
# 1
Сега ще ви призная нещо.
Когато дъщеря ми ходеше по състезания и олимпиади по химия, си спомням две неща:
1. Призна си, че децата от НПМГ знаят повече от нея от материала, който даваха(това само я амбицираше)
2. Изумлението й, че те си позволяват да си подсказват дори и по време на състезание

Когато започна висшето си образование, отказа да се запише в курсовете по химия, между които можеха да избират първокурсниците. След спор с професора и решаване на изпит за определяне на нивото, се озова в групи, в които беше единствен първокурсник.
Но не това е толкова важно, а възможността да следваш осъзнат избор. Не помня кога, тя прецени, че иска втора специалност, по-интересна за нея. Учеше биохимия, а искаше и комп. инженерство. Опитаха се да я откажат, с доводите, че са две от най-трудните специалности и няма да успее. Даваха й примери с реално отпаднали деца дори и от традиционно силните азиатци. Адвайзорът й  все пак капитулира. Накрая писа препоръки до деканите и издейства техните подписи. Заради бъдещо развитие в областите, които я интересуват, взимаше и много  математики. Накрая имаше достатъчно кредити и за математика, но нямат право да й пишат трета специалност в дипломата. Завърши с Магна кум лауде.

Естествено, че в момента мед ми капе на сърчицето, като пиша всичко това, но не е със самоцел да се изфукам, а да отдам заслужена благодарност на АК!
 Ако не бяха те, това нямаше как да се случи! Да има такава добра подготовка в множество области, които да и позволяват да взима трудни курсове в галоп.В момента тя се развива с втората си специалност ( надявам се някой ден да ги комбинира) и си мисля, че ако не беше АК, втора специалност нямаше да има.

От близък знам, който е бил олимпиец по физика и математика (втората е спрял поради съвпадения на състезания и подготовки), че съжалява за нивото на знания по други предмети. Не мисля, че са се подобрили нещата в МГ-тата. Вярно в дадена област си топ (друг е въпроса и колко деца са топ), но какво става с другите науки?
Дори при някой деца няма как на 13 да знаят какво искат от живота.
Виж целия пост
# 2
Да се включа и аз Simple Smile. Мисля, че явяването на олимиади и резултатите, не дават ясна картина за нивото на което и да е училище като цяло. Първо се явяват деца с изявени интереси в тази област, предмета е конкретен и не дава представа за останалите науки. Аз лично се ориентирам по резултатите на матурата по БЕЛ в 12 клас, защото тя е за всички задължителна и би следвало във всички учища преподаването и изискванията да са на ниво.
Виж целия пост
# 3
Благодаря за темата!

Общински кръг на олимпиада може да служи за измерване на общата подготовка. Друг е въпросът доколко учениците имат интерес да участват и дали училището информира, организира и насърчава провеждането му. Областният и националният кръг особено изискват силно специализирана подготовка и сериозна индивидуална работа.

Имате ли впечатления от http://fission.acs.bg/fission/? Тази година ще се проведе на 21.04. и 22.04.
Виж целия пост
# 4
Prizma, виж и мнението на Рос, по-нагоре.
Колкото до фижъна - ами струва си да се види на живо.
Йънгс не случайно е легенда в колежа.

В момента препитата демонстрират в колежа изработени от тях образователни игри. (С цел научаване на английски).
Накрая ще ги подаряват на съседните училища в квартала.
Ходиха няколко пъти до тези училища да тестват и шлайфат идеите си.

ПС Обществена тайна е, че матурите за чеп за зеле не стават.
Виж целия пост
# 5
Аз да се запиша в темата Simple Smile
Засега не мога да се похваля за оферти за следване (има няколко отказа, няколко оферти (прием с финансова оферта US и оферта с условия за успех UK), чакаме най-желаните в края на месеца... след това ще споделя)... Няма я още "Ей това искам!", но... Скоро!
Моите вълнения ще съвпаднат с тези на приетите в АК Wink Успех!

ПП: Ежкоооо, матурите стават стават! Поинтересувай се от офертите за учене в UK! Матури и матури да искаш... и то с 6.00
Виж целия пост
# 6
Не казвам, че не трябват понякога, Пенева. А че като индикатори са пълна скръб.
Виж целия пост
# 7
Благодаря и аз за новата тема!

Пенева, много е емоционална кандидат-студентската кампания и за всеки е различна (до степен непредвидима). Стискам палци на финала да е доволно детето!
Виж целия пост
# 8


В момента препитата демонстрират в колежа изработени от тях образователни игри. (С цел научаване на английски).
Накрая ще ги подаряват на съседните училища в квартала.
Ходиха няколко пъти до тези училища да тестват и шлайфат идеите си.


За да се разбере напълно ползата за децата от задачата за изработване на бордова игра е хубаво да се знае целия процес, който децата изминаха от началото до края. Защото в изпълнението се крие много повече от забавното и нестандартно звучене на проекта. И за мен е чудесна илюстрация, защо се твърди, че колежа дава много повече от теоретични знания.

слагам в скрит текст обяснението Simple Smile

Скрит текст:
Проектът започна със запознаване на колежаните с децата към, които ще насочат играта - като се вземе предвид тяхната възраст и специфики като интереси, налични знания по английски език до момента, изобщо снемане на цялостна характеристика на аудиторията към, която се насочват. С една дума анализ.

Измисляне на тема, разработване на идеен проект съобразен с конкретни параметри, като например размер на играта - дали да е джобен формат или да се разгъва на половин маса, цяла маса, за колко играчи и т.н.

Горното би било лесно ако си сам, защото тръгваш със своите идеи, темпо и мерак. Когато си в екип обаче с още 3 (примерно)човека, нещата стават малко по-трудни. Да, несъмнено идеите се развиват по-добре когато няколко глави мислят заедно, но е и по-трудно да се стиковаш с още трима, да поемете еднакво темпо, отношение, отговорност,  изпълнение и най-трудното да убедиш другите, че точно твоята хрумка от  всички най-много си заслужава. Ето това е да се научиш да работиш в екип - да се вземат различни идеи от участниците, да се обмислят, да се разискват - едни да отпаднат, други да се видоизменят и така нататък. И да не забравиш да създадеш книжка с правила и обяснения. Пак напомням - така, че осемгодишни деца да те разберат.
За мен е безценно умение! И то още в "незначителния" осми клас.

И самото изработване на играта.Звучи забавно, но отнема много време, концентрация, постоянно проследяване на процеса за да не се получи нелогична и невъзможна за играене игра. Да я направиш забавна, така, че играещия да не иска да я оставя. А на всичкото отгоре и да е полезна, да научаваш Simple Smile И да не забравяш, че е за осемгодишни деца. Да помислиш за материали, да се провалиш на някои места, да ги направиш отново....

И към всичко това, да помислиш за видео реклама, да заснемеш, редактираш, сглобиш.Преди това да попиташ всички хора, които си представяш, че ще поканиш за видео участие, дали ще се включат в отредената им роля, като нали, ясно е, че трябва да ги плениш за да ти купят  идеята. Значи и за видеото ти трябва сценарий.  А към всичко това да изготвиш и плакат.

Но пък е голяма наслада накрая, като се заливаш от смях играейки своето собствено произведение! Още по-безценно е когато другите се заливат смях! Безценно!

Пенева, стискам палци на младежа!

П.С : Фран, благодаря за новата тема! Flowers Hibiscus




Виж целия пост
# 9
Благодаря за новата тема.
Нашите вълнения си продължават...след всеки ден ми става все по-притеснено, защото моето дете много мечтае за това училище.
Виж целия пост
# 10
П.С : Фран, благодаря за новата тема! Flowers Hibiscus
Благодарностите към Ежко. Grinning

Иначе се опитах да преместя повече мнения от другата тема в тази, поради интересната дискусия, но не ми се получи заради часа/времето на публикациите.

Девет дни до резултатите на седмокласниците! Спокойно да е!
Виж целия пост
# 11
П.С : Фран, благодаря за новата тема! Flowers Hibiscus
Благодарностите към Ежко. Grinning

Иначе се опитах да преместя повече мнения от другата тема в тази, поради интересната дискусия, но не ми се получи заради часа/времето на публикациите.

Девет дни до резултатите на седмокласниците! Спокойно да е!
Размся ме! Smiley

Ежко, благодаря за новата тема Beers

Виж целия пост
# 12
Девет дни до резултатите на седмокласниците! Спокойно да е!
Размся ме! Smiley

И мен! Grinning
"Само" девет дена така:


...още изпитвам afterglow след relief-a Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Ако не друго, от притеснение може да сваля някое друго килце, което ще е супер.
Виж целия пост
# 14
Аз вече гледам към НВО и другите възможности. Не съм голям оптимист за прием в АК. Не и с тръшкането след изпита, че не е доволна от написаното.
Чудничко ще е да ни приемат, но да видим и другите варианти сега...
Иначе ще ми гръмне тенджерата. 😅
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия