Несхватлив бъдещ заместник

  • 9 209
  • 77
# 15
Добре де, да попитам и аз - теб какво те касае това?
Касае ме, защото не мога да мръдна никъде. Няма кой да го поеме. Те си мислят, че като му отделят 30 мин, всичко е точно, ама аз съм с него останалите 7 1/2 часа. Че и в обедната почивка се натиска да излизаме заедно и разпитва за работата и фирмени клюки.
Вариантите ми все пак да се работи са 2. Или го избутвам и аз си работя, докато ми виси на рамото - уж гледа, а само повтаря 'аз не разбрах какво направи'. Или оставям на самотек и идва час по час да пита за мнайсти път същото нещо и накрая е направил каши, които аз после оправям. Всяка сутрин идвам в 8.30, колегата към 9.30. В промеждутъка, докато цъфне, чета бележки какво е останало недовършено от вчера, докато върша текущата работа.
А тази вечер много даже ме касае, защото колежка седна на моето място да обяснява и казах - това трябва да се прати. Накрая излиза, че трима души не сме свършили 2 часа нещо, което отнема 10 мин. Отговорна съм само аз, понеже ми е пряко задължение.
Виж целия пост
# 16
     Човече, не хаби нерви за такива неща ! Като не са те оценили - проблема си е техен. Когато се махнеш от офиса, те ще увиснат щом такава е ситуацията. После може и да дойдат да те молят да се върнеш, че са разбрали грешката си ! 
     Погледни ситуацията зряло - в момента сме във време, където има остра липса на кадри - както изпълнителски така и обучаващи. Това, че знаеш нещо и можеш да го правиш си е твое, един вид и това те продава на пазара на труда. Като неможе парашутиста да се "окопае" и да заеме позиция - ми да му мислят тези които са го спуснали с парашута.Бизнеса си е техен и те са си вкарали автогола. Сега ако трябва да му търсят и на него заместник, че и обучение да има - ще се загубят много пари и време, ама да са мислили!
    От друга страна - не знам какво се вързваш на това да обучаваш ? Да, може да покажеш някой неща от общ характер за работата ти , ама да му вадиш хлаба на този дето идва да те измести - ми няма как ! Да и сяда младежа на Д-то и да бачка и да се учи. Не се хаби излишно, не се нервирай и да не ти пука ! Гледай напред, към нови хоризонти и работа, а това което е след теб не трябва да те дърпа назад. Да не мислиш, че на шефовете им пука за теб - за тях си просто един работник. Ако нещо не беше наред, щяха да те извикат, да говорите, да промените начина на работа и куп други неща. Така че не се ядосвай ами гледай си кефа и да не ти пука ! Свърши си твоята работа и да се спасяват !   
Виж целия пост
# 17
Ами върши си пряката работа, щом е твое задължение и толкова! Който разбрал разбрал. Не ми е ясно, и да те обвинят, че не си го инструктирала добре какво от това? Значи теб те уволняват, щ ото не се справяш с работата, но трябва да обучаваш тоя, който те измества? Много интересно.
Виж целия пост
# 18
Ами върши си пряката работа, щом е твое задължение и толкова!
Опитах. За мен е важно работата да се свърши. Резултатът - препоръчаха ми да го оставя да работи, че трябвало да се научи. Съответно като понеча да стана, колегата настръхва - стой да ми казваш. И аз оставам - трябва да се свърши работата.

Значи теб те уволняват, щ ото не се справяш с работата, но трябва да обучаваш тоя, който те измества? Много интересно.
Ааа, не, официално аз не обучавам, само следя Simple Smile Иначе съм съгласна, че е интересно.
Виж целия пост
# 19
Между другото, в договорите ви като няма клауза за обучение на персонал, какво изобщо се вързвате ? Няма как да искат нещо което го няма в договора.Само на добра воля се прави. А за такива които първо искат да научат клюките, а не естеството на работата изключения и обучения НЕ се правят ! Дръжте се на ниво. Знанията и уменията са капитал, който се продава, а не се подарява. Ама трябва да мине време, докато БГ работодателя го разбере.И то ще го научи по трудния начин. Да, няма незаменими хора, ама едно е да обесняваш на българин и да работиш с него, друго е на пакистанец. Wink 
     Така че съвета ми е спазвай си твоите задължения, бъди изрядна в твоята работа, а за останалото да му мисли началството.
Виж целия пост
# 20
10дни все ще изкараш.И в нашата фирма текучеството е огромно тъкмо заради несъответствието претенции-реално извършена работа.По цял повтарям едно и също на хора,които са при нас над 6месеца и вече даже не се дразня.На тях не им пука,че не стават,на мен ли да ми пука?Като звънне някой за голямо забавяне директно му дават колегата да се разбират кой какво казал и кой какво чул.
Виж целия пост
# 21
Съответно като понеча да стана, колегата настръхва - стой да ми казваш.
Ами да си гледа работата. Нали трябвало да го оставиш да се учи? Какво като не се научи, ще те уволнят още веднъж ли? Много им здраве.
Виж целия пост
# 22
Може да иска, ама не е познал. Казваш му, че трябва да отидеш до тоалета, така че да не се прави на интересен. И се забавяш порядъчно. Да се оправя !  А и ученето не става, като му висиш на главата. Има си глава на раменете, утре като те няма, кой ще му казва кое как е ? Да си води записки като не може да помни ! Баси наглото поведение.
Виж целия пост
# 23
Човек, води си бележки! И после не чете нищо. Симулира интерес и дотам. Чака аз да кажа за абсолютно всичко, през 5 мин, всеки път, цял ден.
Не е наглост. Просто не вдява.
Виж целия пост
# 24
Ами ще му се наложи да влезе в час по един или друг начин. А ти го давай по-спокойно и не се ядосвай Wink
Виж целия пост
# 25
Махат те заради незадоволително качество на работата и ти си седнала да се кахъриш, че тоя нищо не прави? Какво ти пука, ще те уволнят, ако не го свършите ли? Пускай го да пасе, колкото свърши, толкова.
Я си бий камшика, на изпроводяк няма да си променят мнението. Явно са искали да настанят колегата, да му се наслаждават.
Виж целия пост
# 26
Цялата ситуация е много странна. Уволняват служител, който смятат за некачествен, но му дават да обучава новите. Къде е логиката да му имат доверие, че ще ги обучи както трябва, щом са на мнение, че сам не може да си свърши нещата...
Виж целия пост
# 27
Не стига и това,че го уволняват,ами на служителя му е толкова мило за фирмата,че си жертва личното време и нервите,за да обучи някакъв некадърник Laughing
Виж целия пост
# 28
Дилемата ми е дали да говоря с началството, или да ги оставя да се хванат за главите, когато колегата им увисне на вратовете с идиотски въпроси?

Не им прави тази услуга. Както и по-нагоре са те посъветвали, остави ги да се оправят. Не стига, че те гонят, а ти искаш да им правиш услуга, казвайки им, че заместникът е некадърен. На твое място даже бих го похвалила колко добре се справя и как се уцелили 6-ца от тотото с него.

Цялата ситуация е много странна. Уволняват служител, който смятат за некачествен, но му дават да обучава новите. Къде е логиката да му имат доверие, че ще ги обучи както трябва, щом са на мнение, че сам не може да си свърши нещата...

Може просто да не я харесват и това да е бил повод да я махнат. А новият да си е техен човек. Имала съм подобен казус в бившата ми работа, където цял екип бяхме длъжни да търпим протежето на шефа.
Виж целия пост
# 29
    Това е много срещано явление - напускаш и се почва: " Ти сега нали ще обучиш новия човек и ще обясниш кое как го правиш". И понеже ти писва да го слушаш какво и как накрая казваш да.
Защо се прави - ами най-често, като напускаш ако си намерил друга работа ти искат препоръка от бившия работодател ( това по приумица на HR-a). Ако с него се счепкаш в месеца на предизвестие/напускане, в смисъл излезеш в болнични или отпуска, после може да не ти даде адекватна препоръка, или ако му се се обадят по телефона ( което е често срещана практика ) да излее кофите с помия отгоре ти.
    Когато работата е специфична, не се намира току-така човек от вчера за днес и за това шефовете искат да им обучаваш персонала ( не ти влиза в задълженията, ама ... ). Общо взето тарикатлъци на дребно. Да не говорим, че такива изобщо не инвестират в обучение на собствения си персонал, допълнителни курсове а гледат със възможно най-малко да минат пред хората в собствената си фирма. Но в това не пропускат да искат да си много добър в това което правиш. От там идват проблемите.
    Реално погледнато - всеки допуска грешки на работното си място.Хора сме, човешко е да се греши. Шефовете го ползват за да вмъкват свои протежета.
    Това на служителя му е мило за работата - ако си вършиш работата с удоволствие и желание, ако си перфекционист в нещата си, независимо че утре ще те уволнят няма да "осереш" това което правиш в последния момент. Тука става въпрос за реноме и професионална чест. Всеки в своята област знае кой какво може ( в рамките на познатите си ). Да, ако оцапаш всичко после фирмата да се спасява, ама този който идва след теб ако е сериозен и му се чува думата, каже че " абе еди кой си оцапа проекта и всичко се провали ", след това всеки който работи с оцапалия пейзажа ще има едно на ум, защото това може да е и негов проект. Едно е да си задоволиш его-то, друго е да мислиш за реномето си - всеки сам си решава !
    Дръж се на ниво, бъди си професоналист, а каквото има да става - да става. Много често, вместо да ти избодат очите с уволнението, ти изписват веждите ! Simple Smile 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия