Несхватлив бъдещ заместник

  • 9 214
  • 77
# 30
    Това е много срещано явление - напускаш и се почва: " Ти сега нали ще обучиш новия човек и ще обясниш кое как го правиш". И понеже ти писва да го слушаш какво и как накрая казваш да.
Защо се прави - ами най-често, като напускаш ако си намерил друга работа ти искат препоръка от бившия работодател ( това по приумица на HR-a). Ако с него се счепкаш в месеца на предизвестие/напускане, в смисъл излезеш в болнични или отпуска, после може да не ти даде адекватна препоръка, или ако му се се обадят по телефона ( което е често срещана практика ) да излее кофите с помия отгоре ти.

Да, ама тя не напуска - нея я уволняват! Има малка разлика. И аз не разбирам защо се кахъри толкова, нали си е свършила каквото трябва???
По-горе една потребителка даде много адекватен съвет, затова го повтарям - напиши писмени инструкции и му ги прати по мейл, като копираш и шефа. Повече от това няма какво да се направи. А... и спри да се тръшкаш заради тоя, както и да му висиш над главата по цял ден.
Виж целия пост
# 31
Независимо как напускаш, ако си държиш на името работата си я свършваш! Няма как да стане това с инструкцията. Ако се пише за нещо конкретно - евентуално може.Ако има много задачки - "Война и мир" ли трябва да напише ? Апропо - през кое време трябва да пише инструкцията - докато е на работа и има текущи задачи или в свободното си време ?
Виж целия пост
# 32
Ама чакай малко - тя пише, че не може да си върши работата, защото новият постоянно я вика. Последно - да си върши работата или да обучава нов - нещо, което първо едва ли е вписано в длъжностната и характеристика и второ е неадекватно изискване от страна на висшестоящите към човек, когото уволняват, понеже не се справял.
Виж целия пост
# 33
Защо да няма как да стане "Това с инструкцията"? Ти от къде знаеш, нали не си на мястото на авторката? Какво предлагаш да направи, като това няма как да стане?
Става, разбира се, дори и да се наложи да я пише в извънработно време - ако този проблем толкова я тревожи и иска да и е чиста съвестта, може да го направи. Ако ще и "Война и мир" да е, по малко всеки ден и накрая ще има готов материал.
За мен това е най-адекватния подход, за теб ако не е - не е проблем, но не смятам да влизам в лични спорове. Дано нещо в темата да е било от полза за авторката.
Виж целия пост
# 34
Ако авторката има "всякакви други дейности" (или нещо подобно) като част от задълженията си работодателят може да го изисвква. В моята характеристика пише "всякакви други дейности, които имат отношение към определени проекти, над които работи", както и че, ако не съм завършила проект/дейност в работно време се налага да го приключа в лично такова, за което не ми се плаща допълнително.
Предполагам, че въпреки, че напуска, авторката иска по някакъв начин да приключи с добри отношение, вместо да затваря врати, а и очаква да и се плати пълна заплата след като договорът и е прекратен.
Не бих демонстрирала лично отношение към новия заместник, бих се държала неутрално, без да ми пука; ще си изработя качествено оставащото време и ще си потърся нова работа.
Виж целия пост
# 35
Писала съм подробни инструкции при напускането си, когато съм напускала по собствено желание. И по собствено желание съм консултирала, дълго време след като съм напуснала.
Но тук основният момент е, че авторката я уволняват за несправяне с работата. Тоест, ако ти уволняваш, защото не намираш качеството на труда за задоволително, не би следвало да имаш и големи очаквания от този човек. При това положение бих се концентрирала върху това да стоя до главата на новия и да му давам указания кое как да направи от текущите ми задачи. И така за период от 1 месец. Колкото свърши, толкова. С каквото качество, с такова. Има несвършена работа - да, има. Без думичка коментар относно уменията на новия нито пред колегите, нито пред ръководството.
В момент 1 месец+1 ден преставам да отговарям на обажданията и приключвам.
Виж целия пост
# 36
Момиче, гледай се живота!
Виж целия пост
# 37
След като не ти е задължение да обучаваш,а само да наблюдаваш, слагаш го на един стол до теб и си вършиш текущите задачи.
Който разбрал-разбрал.
Виж целия пост
# 38
Не се хаби, колкото и да се стараеш, те вече са те уволнили. И аз съм била в подобна позиция. Работих петорно и пак избраха парашутиста. И да им бях казала, че съм виждала да си подписва докладите ми и да ги предава като собствени, какво от това, заповедта за уволнение пак щеше да е при мен.
Аз го преживях, чак когато си намерих следващата работа. След мен на тази позиция се смениха поне 6-7 човека, никой не се задържа. Парашутистът мисля още е там.
Виж целия пост
# 39
Независимо как напускаш, ако си държиш на името работата си я свършваш! Няма как да стане това с инструкцията. Ако се пише за нещо конкретно - евентуално може.Ако има много задачки - "Война и мир" ли трябва да напише ? Апропо - през кое време трябва да пише инструкцията - докато е на работа и има текущи задачи или в свободното си време ?

Как да няма как да стане?
При нас има 100 програми и възможностти и много често при нещо ново си правим инструкции с принт скринове и обяснения. Новите служители много им се радват. защото не се налага да пишат и да помнят.
Навремето. когато работех в една друга институция. пак  с много и разнообразни дейности шефката като ме обучаваше ми казваше: Не се старай да помниш всичко. има си инструкции. ти само помни къде да търсиш!
Виж целия пост
# 40
      Всичко е според зависи. Ако работата ти е творческа - просто няма как. Човек може да го научиш да чете записките ти, ама да довърши проект или направи нов във твой стил - няма как !
      Всеки си има тертип на работа. Виждал съм хора, които и да четат 100 пъти инструкциите, като нямат "бекграунда" нищо не се получава. Като работиш една работа трябва да имаш концепция, стил, мисъл. Тези неща се учат, усещат и не става за месец, независимо кой те обучава. Трабва желание, време и самото усещане за работа, нейния ритъм. Инструкциите ги има навсякъде. Друг е въпроса колко време ще ти отнеме да намериш нужната инструкция и дали има точно ситуацията която ти трябва. Wink 
Виж целия пост
# 41
Под 'инструкции' нямах идеята да пише примерно User Guide със скрийншотс, в които съответния бутон да е ограден с червено и с текст 'кликни на бутон Х'.

Просто да разпише правилата, например:
Създаване на документ Х
Реквизити (задължителни елементи): 1; 2; 3
Алгоритъм: 1; 2; 3
Изпраща се по имейл на: име, имейл адрес, длъжност, с копие до:.....;
Препоръчителен срок за предаване на документа: 2 часа след получаване на първоначалната информация - или там до колкото време Gal си го създава по принцип, след възникване на задачата.
Краен срок за предаване: например до края на работния ден.

Справки - пак по подобен начин. Ако трябва от програма да се посочват пътеките при някакъв специализиран софтуер, нещо от сорта Main menu -> File -> Open.

Нещо такова.

Да видим после как несхватливия би се оправдавал с Gal, че нещо не му било обяснено или че той не бил разбрал.

Иначе явно при тях няма такива вътрешни процедури към момента, след като има разминаване в алгоритмите, които тя ползва и тези, които неин колега ползва. Но това си е проблем на мениджмънта - да си ги видят, да си ги огледат, каквото не им харесва да си редактират.

Иначе имейлът може да звучи нещо от сорта: В случай, че има останали неясноти относно начина на изпълнение на отделните задачи, прилагам инструкции в прикачения файл.

Иначе и 'гък' да не казва за колегата. Той сам ще се издъни, ако наистина все още MS Office му е мъгла.
Виж целия пост
# 42
Иначе явно при тях няма такива вътрешни процедури към момента, след като има разминаване в алгоритмите, които тя ползва и тези, които неин колега ползва. Но това си е проблем на мениджмънта - да си ги видят, да си ги огледат, каквото не им харесва да си редактират.
Благодаря за отговорите и подкрепата.
Искам да уточня нещо по цитата. Под 'алгоритъм' не се разбира нещо супер творческо, което правя грешно, само защото никой не ми е обяснил правилния начин.
Обяснили са ми и при нужда са дообяснявали.
Работата е там, че всеки във фирмата смята неговото си за приоритет. Аз си знам задачите и, понеже съм достатъчно бърза и организирана (не че се фукам), успявам почти винаги да свърша нещата в срок. Това сега ще се промени и те май започват да го разбират, защото почнаха питания какво се случва с тази или онази задача, която била отпреди 3-4 дни.

Виждал съм хора, които и да четат 100 пъти инструкциите, като нямат "бекграунда" нищо не се получава... Инструкциите ги има навсякъде.
Именно. Човекът няма бекграунда. Иначе още дава вид, че иска да се научи. Може би наистина иска, просто няма на какво да стъпи. Обучението му е още на етап диктовка, а след седмица ще го хвърлят изведнъж в дълбокото. Всеки ден виждам нагледно как никой не му е обяснил от-до основните му задължения. Аз не намирам времето да обясня.
Виж целия пост
# 43
Това за липсата на бекграунд не е твой проблем. Не си го назначавала ти. Ако имаш време - ще му обясниш, ако не - здраве да е.
Виж целия пост
# 44
От всичкото прочетено до тук, не ми стана ясно как работещ човек , който не се справя качествено в работата си, и поради тази причина ще назначат друг ще обучава начинаещ???????????????? Хайде, глупости..........
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия