Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 123 150
  • 2 544
# 1 185
Напълно е прав колегата "Мунчо" - нещо, което аз изпуснах - с износването на накладките постепенно обемът на спирачната течност в цилиндрите се увеличава, понеже феродото намалява, и се компенсира съответно от течността в резервоарчето, то затова там има течност за резерв. Цикълът на живот на предни накладки е около 50.000 км, на задни около 80.000 (ако не са ментета, които могат да се износят и за 20.000) Ако Вашата спирачна система не е профилактирана (както казах, това в БГ почти никой не прави) и течността не е сменяна/доливана 4-5 години, напълно е възможно просто в резултат на износването на накладките нивото в резервоарчето да е намаляло и датчика да подава сигнал. В този случай с доливането ще решите проблема и няма да свети повече.
Но все пак проверете системата и сменете течността, ако не сте го правили.
Виж целия пост
# 1 186
Напълно е прав колегата "Мунчо" - нещо, което аз изпуснах - с износването на накладките постепенно обемът на спирачната течност в цилиндрите се увеличава, понеже феродото намалява, и се компенсира съответно от течността в резервоарчето, то затова там има течност за резерв. Цикълът на живот на предни накладки е около 50.000 км, на задни около 80.000 (ако не са ментета, които могат да се износят и за 20.000) Ако Вашата спирачна система не е профилактирана (както казах, това в БГ почти никой не прави) и течността не е сменяна/доливана 4-5 години, напълно е възможно просто в резултат на износването на накладките нивото в резервоарчето да е намаляло и датчика да подава сигнал. В този случай с доливането ще решите проблема и няма да свети повече.
Но все пак проверете системата и сменете течността, ако не сте го правили.
Четейки обяснението ви се сещам да попитам нещо. Въпросът ми ще се стори доста лаишки, но ще се опитам да обясня. Преди няколко месеца откарах колата в сервиз за смяна на накладки, дискове. Всъщност оплакването ми беше, че спирачката много "пропадаше" надолу и "хващаше" съвсем в крайно долно положение. Монтьорите ми обясниха, че са сменявали дискове, накладки и ..... може би още нещо, но не помня.
След известен период от време установявам, че всъщност аз съвсем нямам спирачки и то добре, че баща ми караше колата, аз се возех, при натискане на спирачката той каза, че само едната задна спирала. Откара я в друг сервиз, доляха спирачна течност и нещата се оправиха.
Аз не съм автомонтьор, но не би ли трябвало, след като са ми направили ремонта да долеят и течност. Явно някъде е изтекла при ремонта и е трябвало да се долее. Пак казвам, че нищо не разбирам от ремонт, но четейки горното оставам с това впечатление.
Виж целия пост
# 1 187
Кретените от първия сервиз не са си свършили работата.... аз все се сърдя на мъжа ми, че сам си оправя нещата по колата, ама колкото пъти сме решили някой друг да го прави, толкова пъти го е дооправял.
Направо си е лотария на какви идиоти ще попаднеш.
Виж целия пост
# 1 188
mILAMIRA, В ПЪРВИЯ сервиз са сменили сигурно каквото са казали - накладки, дискове, а нищо чудно и маркучи ада са сменяли, защото това, което описвате се случва в резултат на необезвъздушена спирачна система.
Спирачната система е затворена система, в която спирачната течност работи под налягане и за да работи трябва да няма въздух. Ако по някаква причина тя се разхерметизира, следва да се обезвъздуши - да се отвиват холендерчетата на всяко колело поотделно и да се натиска спирачката така, че от там да потече течност.
С други думи, те са сменили нещо, нарушили са херметичността на системата, но не са си направили труда да я обезвъздушат добре и поради наличието на въздух в системата  тя не е работила качествено, а е трябвало да се натиска по-силно или помпа педала,.... Да, налели са течност, но не са изгонили въздуха.
Във втория сервиз не само са доляли течност, а и са обезвъздушили системата. Иначе течност може всеки да си долее, една капачка се отвива, но проблема не се решава така просто.

Веси , то и в сервизите е като навсякъде в държавата.
Но няма как да си правиш всичко сам....А особено с по-новите коли, дето всичко е на блокове, не е като преди 10 години...  Наскоро след гумаджия се оказа че от 5 имам 3 болта , при това и те бяха тръгнали. Безхаберието е навсякъде, молиш се да оцелееш....и да не ти се случи точно на теб късата клечка.
Виж целия пост
# 1 189

Веси , то и в сервизите е като навсякъде в държавата.
Но няма как да си правиш всичко сам....А особено с по-новите коли, дето всичко е на блокове, не е като преди 10 години...  Наскоро след гумаджия се оказа че от 5 имам 3 болта , при това и те бяха тръгнали. Безхаберието е навсякъде, молиш се да оцелееш....и да не ти се случи точно на теб късата клечка.
Така е. Разправям му на моя мъж, че трябва някаква по-нова кола да вземем и той ми вика "като и светнат чековете к'во праим" Joy
Смяна гуми, спирачки, масло, филтри...всичко той сменя. Даже и ангренаж ѝ смени преди две години.
Виж целия пост
# 1 190
Хахахаха, едно време и ММ всичко си правеше на пасата. Сега почти нищо не може. И каза, че само се моли да не й стане нещо на дълъг път. Simple Smile

Аз да се оплача, че имам проблем с паркираното. Ако не стане от първия път и като по учебник - край! Почва се едно напред-назад и безкрайно въртене на волана....
Виж целия пост
# 1 191
MilaMira така като чета всичко написано, вие сте си за цялостна профилактика на спирачна система, но дано наистина са сменяли дискове и накладки.  Всеки може да си изпише кое колко мисли, че разбира, но съм чувал, че съществува един вид леприкони, как им се казваше.... Автомонтьори, автомеханици. Та тези хора са учили (повечето) за да станат такива и има причина те да са хората, които знаят и разбират, тук сме форумни феи и повечето не сме учили, а си говорим само. Проблема е, че сте попаднали на такива, които просто са искали да вземат едни пари и не са вложили нищо от себе си, за да се получи завършен продукт/услуга.
За да не ни е яд колко сме прецакани и колко нямаме механици, то може да видите видеота на Scotty Kilmer, където той, американец, говори точно за scam сервизите, автосалоните, практиките. Май "заразата" е глобална.
Виж целия пост
# 1 192

Аз да се оплача, че имам проблем с паркираното. Ако не стане от първия път и като по учебник - край! Почва се едно напред-назад и безкрайно въртене на волана....
В подобна ситуация отиваш в изходна позиция и започваш маневрата отначало, не се опитваш да "оправиш" нещата. Това важи особено за успоредното паркиране.
Виж целия пост
# 1 193
В повечето случаи паркирам перпендикулярно. Успоредно май скоро не ми се е налагало. И пак нещо куца, ако не стане от раз.
Виж целия пост
# 1 194
И аз по-често паркирам перпендикулярно. Но днес паркирах успоредно и се справиха отлично от раз - бях много доволна, даже изпратих снимка на ММ Joy . На мен ми е трудно вкарването на колата в гаража - място няма за маневриране, коли минават иииии на мен ми е притеснено. Мъж ми я вкарва веднага,  ама аз....  рядко.
Виж целия пост
# 1 195
Снощи чух по новините, че трябвало да се пререгистрират колите с газова уредба. Да знаете до кога е срока?
Виж целия пост
# 1 196
Снощи чух по новините, че трябвало да се пререгистрират колите с газова уредба. Да знаете до кога е срока?
Срока е тригодишен, това прочетох в Мрежата.
Виж целия пост
# 1 197
Три години от датата на удостоверението за първоначална проверка. Ако е монтирана преди 2014 само си следете 10 годишния срок на експлоатация на бутилката. Там регистрация не е необходима.
Т.е. ако имате удостоверението няма закъде да бързате с подмяната на талона.
Виж целия пост
# 1 198
Три години от датата на удостоверението за първоначална проверка. Ако е монтирана преди 2014 само си следете 10 годишния срок на експлоатация на бутилката. Там регистрация не е необходима.
Т.е. ако имате удостоверението няма закъде да бързате с подмяната на талона.

Нещо черно на бяло в подкрепа на това твърдение? Аз не можах да открия нищо такова, а също съм силно заинтересован да е истина, защото в момента съм дал почивка на джипката точно по тази причина Simple SmileSimple SmileSimple Smile.
Виж целия пост
# 1 199
Чух и аз за газовите. Моята е "заварено положение". Бутилката видях, че е от 2009-та, т.е., трябва да я сменя. Не ми е проблем, 100 лв. е една, избива се за 2-3 зареждания. Въпросът е кога/докога трябва да я сменя, преди ГТП ли, който ми е началото на май? Иначе ми е ок бутилката, няма ръжди, на мястото на резервната гума е, няма течове, не мирише на газ, но трябва точно да се знае какво да се прави.
Питах предния собственик миналата година на ГТП не са ли му казали да сменя бутилката, той каза "не".
Абе, всичко е прах в очите и български простотии.
Отново неяснотии, паники, няма ясни обяснения, правила, кое, какво, защо. Не е въпросът в поддръжката, тя е ясна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия