unschooling

  • 5 213
  • 135
# 15
Ех...и аз искам така да си обучавам детето...........
Виж целия пост
# 16
Аз пък мисля че ако детето не изисква специални грижи ще се постарая никога да не го лишавам от общуването с други деца. по-скоро ще искам да е в добро училище и сред деца на неговата възраст, отколкото да е в къщи с мен.
  bouquet
Виж целия пост
# 17
Аз пък мисля че ако детето не изисква специални грижи ще се постарая никога да не го лишавам от общуването с други деца. по-скоро ще искам да е в добро училище и сред деца на неговата възраст, отколкото да е в къщи с мен.
  bouquet


Никой никого не иска да лишава от общуване............
Виж целия пост
# 18
Не мисля, че пречи нещо родителят да учи детето си и без да го спира от училище.
Виж целия пост
# 19
Интересно е, все ми се върти обаче в главата, че това отдавна си го има в САЩ, там по интернет се държат разни изпити.
Аз лично, с голямо нежелание ходех на училище, все си четях подбрани от мен неща, които ме вълнуваха тогава. А това с общуването /е сега ще се набутам в шамарите/, ще ме прощавате, ама си е супер индивидуално. Има хора, които може да ги съсипеш от детски градини, училища и университети и пак да им е трудно да общуват, да разговарят свободно на различни теми, просто да кажат ведро и усмихнато едно "Добър ден", "Благодаря" и т.н.

Все пак си живеем в БГ и ще следвам инструкциите, живот и здраве има доста време, поне за мен и моето дете до училищните изпитания. 
Дано да е по-чисто Grinning
Виж целия пост
# 20
Верно го има в САЩ, аз лично съм чела за домашното образование в християнските книги. Оставам с впечатление, че е разпространено в определени среди, които искат да се изолират от някои обществени тенденции. Ако е много разпространено, може и да се осигуряват достатъчно контакти между деца, обучавани на този принцип.  Но аз лично не възприемам идеята да бъда бавачка на детето си до тийнейджърска възраст. Освен че осигурява социални контакти, училището позволява на децата да заемат своето място в това мини-общество и да се реализират в него в зависимост от  характера и способностите си, а и да ги коригират, ако контактите не са успешни. Обучението в конкурентна среда е по-ефективно според мен. И нищо не пречи на родителя да го следи отблизо , да коригира това, което не отговаря на убежденията му, да  стимулира детето да търси и анализира, а не само да учи наготово.
Виж целия пост
# 21
ще ме прощавате, ама си е супер индивидуално. Има хора, които може да ги съсипеш от детски градини, училища и университети и пак да им е трудно да общуват, да разговарят свободно на различни теми

Аз съм от тези деца.......поне в училище бях....всички ми се струваха много тъпи, но не защото съм надута или нещо......просто не ми бяха интересни.......Чак в гимназията , като ме връхлетя пубертета стана интересно
Виж целия пост
# 22
 Не знам, част от съзряването и развитието е оцеляването в определена социална среда, било то и несъвсем удачно изградена, самото научаване да съобразяваш себе си  въпреки изискванията и да оцеляваш добре е доста добър практически опит, от които не бих лишила децата си.
 Мисля, че по-голям тренинг на ума е да откриеш себе си и това, което те интересува,  въпреки факта, че се съобразяваш с изисквания. Тази гъвкавост може да бъде дадена единствено от родителя, без да се налага детето  да не посещава училище....
Виж целия пост
# 23
Възприемам го в случаите, когато става въпрос за свръхспециални и надарени деца, които тотално не могат да се впишат в дори и най-добрата училищна среда. Иначе ... тук много се говори напоследък за това домашно образование. Ръка за ръка върви обаче с религиозното образование и нео-консерватизма. 
Виж целия пост
# 24
Според мен такова обучение би било доста ограничено - детето ще се запознае само с нещата, до които има достъп, т.е. интересните и важните за родителя, който го обучава. А не съм чула за човек, който да се интересува от абсолютно всичко - от математика, литература, биология, химия и всички останали предмети, които се изучават в училище Naughty Може детето да има заложби на физик, но никога да не разбере това и да се занимава с други неща, които не му допадат твърде, просто защото не е учило достатъчно физика, за да усети, че "там е в свои води"! Дори достъпът до Интернет няма да помогне - детето ще търси там това, за което все пак е чувало нещичко от родителя.
И друго нещо - не всеки родител може да бъде и преподавател. Ако беше така, професията учител нямаше да съществува Wink Все пак се изискват умения да обясниш всичко на достъпен за детето език, а тези неща не са вродени, а се учат. (Няма да отварям темата за некадърните учители, във всяка професия си има некадърници ooooh! И учителите тук да не се обиждат - и аз съм учителка Mr. Green)
Разбира се и развиването на социалните контакти е плюс за училището и детската градина  Peace Едно е детето да поиграе час-два на детската площадка с приятелчета, съвсем друго е да бъде половин ден и повече в конкурентна среда Hug
С една дума - не бих искала моите деца да се обучават у дома, въпреки че самата аз съм учителка и мога да им преподавам. Но само в моята област и свързаните с нея. Давам си сметка че не съм компетентна в много други области Sad Смятам, че така бих стеснила кръгозора им вместо да го разширя Naughty
Виж целия пост
# 25
Възприемам го в случаите, когато става въпрос за свръхспециални и надарени деца, които тотално не могат да се впишат в дори и най-добрата училищна среда. Иначе ... тук много се говори напоследък за това домашно образование. Ръка за ръка върви обаче с религиозното образование и нео-консерватизма
Виж целия пост
# 26
Според мен такова обучение би било доста ограничено - детето ще се запознае само с нещата, до които има достъп, т.е. интересните и важните за родителя, който го обучава. А не съм чула за човек, който да се интересува от абсолютно всичко - от математика, литература, биология, химия и всички останали предмети, които се изучават в училище Naughty Може детето да има заложби на физик, но никога да не разбере това и да се занимава с други неща, които не му допадат твърде, просто защото не е учило достатъчно физика, за да усети, че "там е в свои води"! Дори достъпът до Интернет няма да помогне - детето ще търси там това, за което все пак е чувало нещичко от родителя.
И друго нещо - не всеки родител може да бъде и преподавател. Ако беше така, професията учител нямаше да съществува Wink Все пак се изискват умения да обясниш всичко на достъпен за детето език, а тези неща не са вродени, а се учат. (Няма да отварям темата за некадърните учители, във всяка професия си има некадърници ooooh! И учителите тук да не се обиждат - и аз съм учителка Mr. Green)
Разбира се и развиването на социалните контакти е плюс за училището и детската градина  Peace Едно е детето да поиграе час-два на детската площадка с приятелчета, съвсем друго е да бъде половин ден и повече в конкурентна среда Hug
С една дума - не бих искала моите деца да се обучават у дома, въпреки че самата аз съм учителка и мога да им преподавам. Но само в моята област и свързаните с нея. Давам си сметка че не съм компетентна в много други области Sad Смятам, че така бих стеснила кръгозора им вместо да го разширя Naughty
Точно Peace
Учителите освен възрастова психология и педагогика, са учили и методика на обученитето по съответният предмет. Аз по география мога да ги обуча перфектно, обаче с химията какво правим? Thinking

Училището е необходимо не само за обучение. То е нещо различно от семейната среда, но не с по-малко значение за изграждането му като личност. Вярно е, че има някои отрицателни страни, но детето трябва да се запознае и с тях. Ако не ходи на училище ще бъде по-уязвимо, когато започне социалният му живот- университет или работа.
Виж целия пост
# 27
познавам деца, преминали през тази система. не им се отрази добре липсата на активни контакти и конкуренция. не че са нещо сбъркани, но определено вече имат трудности в общуването, а и адаптацията в колежа им беше трудна и продължителна...
Виж целия пост
# 28
И аз мисля, че недостатъка на това обучение е липсата на контакт с други деца. Не мога да си представя моя син в подобна ситуация. Той ходи на училище с удоволствие и то главно заради междучасията  Laughing
Но има деца, които се травматизират от училищната обстановка и в такъв случай за тях това е най-доброто обучение.
Виж целия пост
# 29
познавам деца, преминали през тази система. не им се отрази добре липсата на активни контакти и конкуренция. не че са нещо сбъркани, но определено вече имат трудности в общуването, а и адаптацията в колежа им беше трудна и продължителна...
Ами за такива деца тук вече има специален колеж, Patrick Henry College, супер елитен и престижен при това, който произвежда християнски държавни лидери. Някои от тях вече работят в настоящата държавна администрация. Това е колежът с най-голям процент стажанти на висше административно ниво. Мене обаче мисълта за президент, който не е ходил на училище и не е общувал с връстници, леко ме плаши, може би съм параноичка.   Rolling Eyes
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия