Ранно детско развитие, как го постигате?

  • 7 189
  • 18
Ранно детско развитие- как го постигате?
Виж целия пост
# 1
СамО се постига.
Виж целия пост
# 2
И защо ви е?
Виж целия пост
# 3
За да премине в късно развитие, много ясно.
Виж целия пост
# 4
   Според мене зависи от детето как се развива. Мисля че това не зависи от нас самите.
Виж целия пост
# 5
Темата не е зададена много ясно, но все пак ще отговоря от моя опит. Няма такова нещо като ранно развитие, всяко дете се развива индивидуално и когато е готово за дадено нещо просто го прави. Естествено можете като родители да стимулирате или да видите къде да наблегнете(където детето поддава на моделиране). Преди да е готово детето и с натискане и зор, няма смисъл, само се изнервя, и детето, и майката. Естествено има норми на развитие,  които повечето деца изпълняват, но не на 100%.
Виж целия пост
# 6
винаги са ми били странни подобни амбиции. да се занимаваш с детето си е нещо много различно от това да го натискаш да прави разни неща преди да е готово за тях.
Виж целия пост
# 7
Ъъъ, ранно детско развитие в какво?
Виж целия пост
# 8
Ръст, тегло, говор?
Или английски С2? Mr. Green
Виж целия пост
# 9
Т. нар. ранно детско развитие е начин да намериш занимавка, та детето да се кротне, да си седне на задника и да спре да руши. Ценно е, защото развива концентрация. Но няма да произведеш гений.

Ранно четене и писане особено - няма особена полза.

Децата са любопитни, оставяш ги да скучаят и сами ще си намерят нещо да разглеждат, редят, рисуват. Ако му кръжиш на главата, ще си отгледаш чудовище, хранещо се с внимание, което реално може да няма способности, защото все някой му е помагал и не е свикнало само да изследва света.

Някои от техниките за ранно развитие са половин измама и малко фалшива наука.
Виж целия пост
# 10
Виждам, че темата, която зададох затруднява някои от вас с отговора, затова пояснявам. Ранното детско развитие означава интелектуално, емоционално, социално, креативно развитие на детето. В напредналите държави вече не си задават този въпрос, а действат. Възрастта до 3 години е самата благодат за това. В Сингапур децата започват да свирят на пиано на 2,6г. В Япония едва ли не смятат, че след трите години на детето е късно да го развиваш, защото е изпуснат най-важния период от живота му. Има много доказали се системи за ранно детско развитие. Системата Глен Доман(по която някои родители в България работят) учи децата да разпознават написани думи и цифри  в най крехка възраст и нито едно дете от тези, на които се прилага не се е  увредило, нито е загубило детското в себе си. Монтесори е доста популярна и у нас, прилага се и у дома. В момента в Бълагрия  навлиза най-известната система в Япония- Гаккен с обучаващи книжки  Play Smart books, по която японците обучават най-малките дечица с доказан 35 годишен опит! От няколко месеца живея в Москва и виждам, че книжарниците за заляти с книжки от типа Развиващи тестове за деца от 1 година нагоре. Чудя се има ли още някой я България, който смята, че в най-ранната възраст на детето трябва само да го храним и слагаме да спи и да говори и това е всичко, на което можем да го научим? Интересно ми е да видя мнения на хора с познания и практика по зададения от мен въпрос.
Виж целия пост
# 11
ами ти си запозната с най-новите тенденции, защо просто не ги приложиш? води се по детето си.
или очакваш, че тук сме trend set-ъри?

според една приятелка, учителка по математика и биология, има връзка между музицирането и математическото мислене, затова било важно всяко дете да изучи поне един муз. инструмент.
моето дете има желание само на барабани да свири. още незнам дали ще е силно в уравненията с две неизвестни или в тригонометрията  Joy
Виж целия пост
# 12
Бях чела една статия за обучението на децата в Япония. Натискът върху тях е ужасен. Ако я издиря ще постна.
Виж целия пост
# 13
Чудя се има ли още някой я България, който смята, че в най-ранната възраст на детето трябва само да го храним и слагаме да спи и да говори и това е всичко, на което можем да го научим? Интересно ми е да видя мнения на хора с познания и практика по зададения от мен въпрос.

То като е гладно, само си яде, като му си спи, заспива. Понякога под масата.
Виж целия пост
# 14
А някой опитвал ли е да учи гладно дете да свири на цигулка? Ми много ясно, че първо трябва да го нахраниш и наспиш, а за каквото остане време - е екстра.

Относно азиатците - там ранното учене е донякъде свързано с езика и спецификите на културата. Азиатските езици са сричкови, а числата са едносрични. Тоест, някак са по-близки до автоматичните човешки процеси. И затова отстрани изглеждат толкова способни и бързоразвити - като за тяхното общество обаче.

Ама ние сме на Запад и тук нещата стават по друг начин - не е достатъчно да си нинджа.

Относно музикалното развитие - и на трите деца съм пяла и свирила почти еднакво. Като бях бременна с второто, редовно ходех на уроци, концерти...е това дете има абс. верен слух и тон, и запомня сложни мелодии след едно-две чувания. Сега, дали ще просвири - има време, за пиано са им малки ръцете.

Синът ми не е изпял и Зайченцето Бяло. Обаче тръгна на уроци на 8 и започна да схваща много бързо.

А Япония какво да я хвалим - уж много учат, а после изтрещяват, боядисват си косата розова, четат само манга и вършат глупости. Та така, внимавайте, че е тънка границата между книжки Гаккен и да залитне по хентай:)

Обаче за музикалния инструмент съм съгласна. Яко е. И наистина помага на мисленето. Пази и от Алцхаймер, някой ден. Та не е лошо да се занимават, ама ме съмнява да е полезно за всеки да го натискат по Сузуки системата от три годинки.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия