Частни училища - информативна тема 21

  • 92 022
  • 772
# 330
Хм. 100% са двата модула. Само първи модул, който де факто е външното оценяване не е 100%

Е нали за гимназията се взема резултата от двата модула?
Като гледам какъв е материала ,който децата трябва да покрият като задължителен направо да припаднеш.

Е нали не говорим за състезателния модул, а за ниво на образование и задължителния материал по МОН. Нивото на усвояване на материала се мери в 1 модул. Ще те цитирам, защото очевидно не си наясно за какво говориш.


Резултатите от матурите се измерват в точки/проценти максимума е 100. Тоест ако едно училище има среден резултат 60 т. Тоест възпитаниците покриват 60% от задължителният материал на МОН.


По горните причини статистиката, която обявяват МОН е само за модул 1. Wink
Виж целия пост
# 331
От 2017-та статистиката на МОН е и върху двата модула.
Виж целия пост
# 332
Хм. 100% са двата модула. Само първи модул, който де факто е външното оценяване не е 100%

Е нали за гимназията се взема резултата от двата модула?
Като гледам какъв е материала ,който децата трябва да покрият като задължителен направо да припаднеш.

Е нали не говорим за състезателния модул, а за ниво на образование и задължителния материал по МОН. Нивото на усвояване на материала се мери в 1 модул. Ще те цитирам, защото очевидно не си наясно за какво говориш.


Резултатите от матурите се измерват в точки/проценти максимума е 100. Тоест ако едно училище има среден резултат 60 т. Тоест възпитаниците покриват 60% от задължителният материал на МОН.


По горните причини статистиката, която обявяват МОН е само за модул 1. Wink

Не е вярно за статистиката. Статистиката която аз получих е с резултати и за 2 модула.
Виж целия пост
# 333
От 2017-та статистиката на МОН е и върху двата модула.

https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url= … hid=1533240361279


Официална презентация на МОН за 2017 г. с класация на първите 10 училища по 1 модул. Ако има други данни в интернет пространството , те са получени на база формуляра за достъп до обществена информация, а не защото официално оповестената класация на МОН е на база двата модула. И са дадени, защото МОН не може да откаже, а не защото официално е оповестило статистиката и класирането на база двата модула. Същото важи и за инфото за 2018, което видях тук там. Получено по същия ред.
Хоуп пак не вдяваш разликата 😁 От МОН официално си я получила? Или си я получила на лични във форума и не можеш да я намериш в нито един сайт и вестник.😁

Виж целия пост
# 334
Bliss пак прати темата в 6 глуха. Който схванах,  схванал.
Виж целия пост
# 335
От 2017-та статистиката на МОН е и върху двата модула.

https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url= … hid=1533240361279


Официална презентация на МОН за 2017 г. с класация на първите 10 училища по 1 модул. Ако има други данни в интернет пространството , те са получени на база формуляра за достъп до обществена информация, а не защото официално оповестената класация на МОН е на база двата модула. И са дадени, защото МОН не може да откаже, а не защото официално е оповестило статистиката и класирането на база двата модула. Същото важи и за инфото за 2018, което видях тук там. Получено по същия ред.
Хоуп пак не вдяваш разликата 😁 От МОН официално си я получила? Или си я получила на лични във форума и не можеш да я намериш в нито един сайт и вестник.😁



Да, виждам, че в официалната им презентация за 2017 данните са за първи модул. До 2017 изобщо не изнасяха инфо за резултатите от двата модула, включително по реда на Закона за достъп до обществена информация, а от 2017-та вече има такава. А в същата презентация за 2018 данните вече са за двата модула общо. Не намирам файла /Дидева го беше публикувала, но вече не ми излиза/, но в сайта на Данибон е копирана извадката от презентацията за топ 10 в страната и данните са за двата модула http://www.danybon.com/obrazovanie/top-10-uchilista-bulgaria-maturi-7-class-2018/ . В сайта на МОН има това: https://www.mon.bg/bg/news/3081 Пак коментират точките от двата модула. И е по-правилно да бъде така. И двата модула са върху училищен материал, друг е въпросът колко задълбочено се изучава в различните училища.
Виж целия пост
# 336
Пипи2013. Не не са в самото училище. Тези в самото училище са в 4 клас. Тези след 7 клас са за кандидатстване в гимназия. Въпроса е, че ако детето е в лежерно училище не успява да се класира за читава гимназия. Или ако училището подготвя своите деца за гимназията се случва да няма места , както в Азбуки.
Та се оказва, че за да има едно дете избор за гимназия за това трябва да се мисли още когато детето е на 5 години. Много натоварващо ми се вижда.
В училището на детето са и в 7 клас, само ДЗИ не са. Училището праща на РУО списък с децата и броя на залите (класните стаи), в които ще се провеждат изпитите. От РУО разпределят децата в тези зали. Квесторите са външни навсякъде и съвестни, знаещи процедурите и спазващи правилата, както и недостатъчно информирани, пречещи и допускащи подсказване/преписване могат да се паднат навсякъде.
Виж целия пост
# 337
Мисля че всеки може да направи изводи за себе си. Пак се влиза в полемиката за матурите, които за много от родителите са решаващи, за други изобщо нямат значение, както и качествата на българската образователна система. Билингвалното обучение и чуждите програми са за деца, които обикновено продължават образованието си в чужбина. Преценете сами кое за вас е от значение и се съобразете с детето си.
Виж целия пост
# 338
Здравейте,
Може ли някой да ми даде повече информация или дори някаква за частните училища във Варна?
Писах дори тема , но само се чете, никой не отговаря, а ми е важно.
Мерси
Виж целия пост
# 339
Аз не съм от Варна, но проучвах Прогресивните училища, едно от които се намирс там. Като концепция е страхотно, можете да видите на сайта им, наблягат на реални знания, учат често навън сред природата, развиват децата като личности. Обаче реално доколно се реализират хубавите идеи не знам, много зависи от учителите. За София бях чела отзиви, че децата изостават в академично отношение, тоест лежерното играе лоша шега след 5ти клас например.
Виж целия пост
# 340
Аз не съм от Варна, но проучвах Прогресивните училища, едно от които се намирс там. Като концепция е страхотно, можете да видите на сайта им, наблягат на реални знания, учат често навън сред природата, развиват децата като личности. Обаче реално доколно се реализират хубавите идеи не знам, много зависи от учителите. За София бях чела отзиви, че децата изостават в академично отношение, тоест лежерното играе лоша шега след 5ти клас например.

 Пипи,
Ти кое си проучила и си стигнала до добри отзиви, че не разбрах?

А относно лежерното отношение точно това искам да избегна, за това търся мнения , да не попаднем в такъв тип.
Виж целия пост
# 341
[quote author=Пипи2013 link=topic=1038244.msg36966413#msg36966413 date=1530267990
Напълно съм съгласна. Винаги съм казвала, че не ги деля специално,искам просто добро училище за детето си, по възможност да ни е близо...
...... Грубо казано критериите са- в младост или наоколо, с добра академична подготовка и дисциплина, но и с креативен елемент- да има танци, изкуства, театър, да се търсят талантите на всяко дете, не само математика и езици. Ииии по принцип чужд език на добро ниво също държа, както и спорт. Не ме вълнува храненето например, да не кажете, че съм с твърде високи критерии Simple Smile) И определено българска диплома (това изключи немското към посолството).

Но от всички критерии най-много държа на добрата подготовка, да си учат сериозно, а не да е по-разхлабена дисцилината, защото е частно например, или неконтролирано държавно.


[/quote]

Здравей, Пипи!
Майка съм на дете от БШ. Не съм надничала във форума сигурно от година. Сега се зачетох в последната тема и видях, че си търсила мнения...

Така, както си изредила критериите си, директно си описала БШ. При това, доколкото разбирам, направо живеете до него? Не знам защо реши, че там не се набляга на креативността?

Годишно имат поне един-два креативни проекта, срещу които някои родители даже недоволстват, защото предполагат ангажимент и от наша страна. Има разни инициативи... Има народни танци - два задължителни часа седмично плюс физическото, а също и като свободно избираема дисциплина, има театрална школа, която включва задължително занимания с танци и пеене, има добра школа по творческо писане с доста отличия на децата ( още нямам преки впечатления, понеже сме малки, но ми е в “приоритетите” по-нататък Wink ... за спортната база, басейна и спортовете е излишно да говоря.
Бих те посъветвала непременно да отидеш за среща и да добиеш лични впечатления.

Да, тук БШ не е от училищата, за които се пише (освен периодично да прочетеш нещо негативно - често нереални нападки и то, най-вече заради предишната директорка, която някак разбунваше духовете на един определен контингент родители и чието лоби явно надделя, изненадващо, за да я сменят. ...) Добрата дисциплина и традициите в училището се дължеше/дължаха на нея и на респекта (не страх, подчертавам), който вдъхваше... По личното ми скромно мнение, тя е чешит и негативните коментари за нея бяха силно преувеличени. Мога само да кажа, че децата я обичаха, казваха й “леля Жени” (говорила съм с дъщеря ми)... Както и да е!  Не ме разбирай погрешно, не съм й някакъв защитник, само се опасявам, че при такава генерална промяна някои от много хубавите неща, които правят едно училище силно, могат да се променят... Радвам се да прочета тук добри мнения за новата директорка и дано промените са към по-добро!
На нас навремето (преди 3 години) точно пък това ни хареса, че има индивидуален подход към децата и се оценяват заложбите, които носят, вместо да ги “изрязват” по калъп. (пример: при кандидатстване, оценява се нестандартната логика (като я има) при решаване на входящ тест, вместо да се каже: сгрешено е, понеже е казано, че верният отговор е примерно “а” или “бе”. )

Не е вярно, че има тест, за да продължиш нагоре (ако правилно съм разбрала и прочела (обобщавам по спомен). Имаше някакви тестове в края на годината, които засичат нивото на ученика. А и на учителя. Но това са вътрешни неща, не е стоял въпросът : “ами сега? ... колко от децата продължават или отпадат?!” Повече съм се вълнувала от нивото на детето и как се справя с конкретния материал...

Отношенията в класа са етични и балансирани, в голяма степен заслуга и на класната.
И още две неща: нямам впечатления от ДГ, чувала съм, че не е някакъв връх, но за училището не може да се каже същото.

И второто: съветът ми е, ако се насочите към БШ, кандидатствайте за ПУК, не само заради адаптацията, а и понеже за първи клас почти няма прием през последните две години.
Виж целия пост
# 342
Summmertime, майка съм на дете, учило в БШ 5-7 клас и прието, и учещо сега, в АК. За "леля Жени" всички написани "лоши" неща са верни, лично съм я чувала как крещи по децата, родителите настояха за обща РС  със собственика преди 3 години, за да му разкажат лично фактите. Аз самата съм хващала "леля" Жени в лъжа. Дете, внуче на директорка в друго училище, беше държано от Жени в училището с години, независимо, че удряше съучениците си и не учеше, а го изгониха, едва след като открадна голяма сума пари за учебници по английски. Затова сега се радвам, че най-накрая се намери нов, свестен директор, защото иначе училището е добро.

Що се отнася до приема в АК, смятам,че най-голям принос за него за моя син има школата за подготовка Лого-3. За разлика от Св. София, в БШ подготовката е добра колкото за НВО, да стигне за ЕГ (без СМГ и НЕГ).
Виж целия пост
# 343
Шарки,
помня, че детето ти е учило там. Преди и аз упорито търсех инфо и съм запомнила малцината тук, които са от БШ и ми казаха по нещо.
И аз съм я чувала да повишава тон директорката и да вика като вдигнат децата врява в атриума.
Но случката, която цитираш, ми звучи като доста частен случай. И дума не може да става, че се толерира агресивно, неприятно и конфликтно поведение, това го твърдя. Но, навсякъде има подобни издънки, за жалост. В този ред на мисли, за споменатата от теб СС аз пък имам доста негативно мнение, свързано точно с лъжи, връзкарство, отношение към деца и т.н. Почерпено от личен опит, доста по-скандален от описания казус. (По-старите потребители може и да си спомнят...)

Иначе, лично на мен това фамилиарничене “леля Жени” не ми е по вкуса. Но е факт, че голяма част от децата се отнасяха със симпатия към нея. (Помня едно междуучилищно спортно състезание първата ни година. Тя беше единствената директорка, която дойде, за да си поздрави децата. Е, “тормозените” от нея деца така й се зарадваха и й се хвърлиха на врата. Ами впечатлих се, точно заради “лошите” неща, които бях чувала и чела тук). Както казах, чешит беше тя и забелязах, че поляризира мненията - има хора, които силно я одобряваха и други, които реагираха все едно да покажеш червено на бик (съжалявам за сравнението (peace! Simple Smile
Но така или иначе, тя вече не е в училището, (което между другото точно тя е създала...) Значи най-големият му “недостатък” отпада!
Виж целия пост
# 344
Създал го е собственикът Дончев, а не тя. А случката с крадливия побойник е най-дребното ѝ провинение. Точно аз имам доста по-тежък случай, свързан с дискриминация (т.е. наказуем по НК),  не искам да влизам в подробности публично, тогава Дончев постъпи като истински човек, за разлика от Елмазова.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия