Частни училища - информативна тема 21

  • 93 039
  • 772
# 525
Естествено, че е трудно да се постигне обективност. Доколкото разбрах, Русалка говереше за искреност на мнението.
Виж целия пост
# 526
Аха, точно за искреност говорех, обективност  общо взето няма.. Но и искреността би била полезна, ако я имаше в масовия случай,  понеже може човек да си изгради на база споделеното свое лично мнение. Всеки иначе може да смята, че е обективен, ама надали е, понеже гледа на нещата от неговата си камбанария.
Виж целия пост
# 527
Аз пък мога да кажа, че дори и в най-добрите ЧУ средата не е еднородна. Нито в предното, нито в сегашното ни училище харесвам всички родители и мога да кажа, че процента е 50% на 50%. И не говоря само за родителите на деца от класа ни. Доста от родителите на 15.09 се оказват познати, колеги, бизнес партньори... и можеш много изводи да си направиш само от нещата, които говорят за училището, сравнявайки със собствените си разбирания за действителността. Отделно, че знаеш моралните им ценности и можеш да предположиш как възпитават децата на базата на това.

Та и подбора на средата вече е почти невъзможно да осъществиш. Въпрос на късмет е в какъв клас ще попадне детето. И тук е много важна ролята на класния и училището. Да не толерира определено поведение. 😉
Виж целия пост
# 528
E, средата в ЧУ, поне в които ние сме били, е добра - определено е по-добра от ДУ. Аз пък в предното училище имах впечатление за еднородност на средата - разбира се, всички родители бяха с различни професии и от различни области, но някак си много си приличаха като мислене, ценности и нагласи. Според мен средата в ЧУ е по-скоро еднородна, отколкото разнородна, но все пак моят опит е съвсем малък още и нищо чудно и да греша. След 2-3 години ще знам по-определено.

Аха, точно за искреност говорех, обективност  общо взето няма.. Но и искреността би била полезна, ако я имаше в масовия случай,  понеже може човек да си изгради на база споделеното свое лично мнение. Всеки иначе може да смята, че е обективен, ама надали е, понеже гледа на нещата от неговата си камбанария.

Точно така- и да има искреност, и тя не винаги е от полза. Двама различни родители, дори на деца от един клас, могат да имат две напълно различни мнения, единият много да харесва училището, а другият никак да не го харесва.
Виж целия пост
# 529
Интересно как веднага можете да направите изводи за едно училище на базата на чужди мнения, а грам не се замисляте че 99% от това дали училището е добро или лошо зависят от детето Ви. Ако детето се вписва, ако не изостава, ако го хвалят, ако е щастливо вечер, това не означава ли че сте намерили идеалното училище. Сега си представете другия вариант, едно идеално училище, в което детето не смогва, има затруднения или е по-плахо и некомуникативно, и не може да се впише, това би било най-лошото училище за него и Вас.
И къде отиде обективността на цялата информация?
Виж целия пост
# 530
Последните постове акцентират именно на това, че чуждите мнения не са обективни и дали училището е подходящо за твоето дете, в крайна сметка се разбира чак след като го запишеш в него и поучи там известно време. Ти на кого опонираш и кой "грам не се замисля по този въпрос"? Thinking Кой е казал, че прави изводи за училището на база чуждите мнения? /освен Ежко Joy /
Естествено, че ако детето не се чувства добре в училището, то не е добро за него, независимо за колко хора е добро. И това няма как да се разбере предварително. Никой не твърди обратното. А чуждите мнения, винаги са субективни.
Виж целия пост
# 531
Кой е казал, че прави изводи за училището на база чуждите мнения? /освен Ежко Joy /
Ежко също не е писал такива работи. Виж Санака e писала:
реших, че училището ще е частно. А кое, реших на база мнения на приятели с деца в ЧУ
Виж целия пост
# 532
Ежко, вместо да ми вадиш изречения /дори не пълни/ от контекста на поста, отговори на въпросите, които ти зададох: от къде имаш резултатите на децата върху есето в АК по училища? Кои са училищата с "пропаст" в резултатите? И какво е цифровото й изражение? Човек като каже "А" с такава категоричност, трябва да може да каже и "Б".

Виж целия пост
# 533
Интересно как веднага можете да направите изводи за едно училище на базата на чужди мнения, а грам не се замисляте че 99% от това дали училището е добро или лошо зависят от детето Ви. Ако детето се вписва, ако не изостава, ако го хвалят, ако е щастливо вечер, това не означава ли че сте намерили идеалното училище. Сега си представете другия вариант, едно идеално училище, в което детето не смогва, има затруднения или е по-плахо и некомуникативно, и не може да се впише, това би било най-лошото училище за него и Вас.
И къде отиде обективността на цялата информация?
Всъщност има т.нар. wisdom of crowds.https://towardsdatascience.com/on-the-wisdom-of-crowds-collectiv … tics-302b7ca1c513
Виж целия пост
# 534
Интересно как веднага можете да направите изводи за едно училище на базата на чужди мнения, а грам не се замисляте че 99% от това дали училището е добро или лошо зависят от детето Ви. Ако детето се вписва, ако не изостава, ако го хвалят, ако е щастливо вечер, това не означава ли че сте намерили идеалното училище. Сега си представете другия вариант, едно идеално училище, в което детето не смогва, има затруднения или е по-плахо и некомуникативно, и не може да се впише, това би било най-лошото училище за него и Вас.
И къде отиде обективността на цялата информация?
Всъщност има т.нар. wisdom of crowds.https://towardsdatascience.com/on-the-wisdom-of-crowds-collectiv … tics-302b7ca1c513
Или казано просто, една лъжа повторена сто пъти в бг-мама от група кресливи жени е истина.
Виж целия пост
# 535
"Кресливите" жени са 15. Бг-мама за 100 000+. една лъжа може да бъде повторена 100 пъти от един и същ човек и това няма да я направи истина (пример - Тръмп).

Аз си признавам, че началните (а и гимназиалното) ЧУ ги избирах точно по принципа, описан от Ежко: разговори с родители, които познавах.
Виж целия пост
# 536
Следя темата поне от 4 години. Да кажа често последните 2-3 не носи никаква информация. Повтаря се едно и също, най вече от едни и същи хора. Не се обсъжда нищо конкретно, само се обобщава, че това или онова училище не ставало. Че СС тормозят горките деца, скъсват ги 24/7 от учене, че ПЧМГ е най-хай, че еди кое си децата играели на двора в редичка по две. Че матурите след 7-ми клас не носят никаква информация, но че всичко се сравнява по тях. Че АК или смърт (СМГ). В София има сигурно вече 50 частни училища, почти съм сигурен че в доста от тях се дава добро образование, но никой нито дума. Може би от страх да не го изядат с парцалите. Как никой не разбра, че с конкуренцията идва прогреса. Да може едно училище да е добро, но ако няма поне 4-5, които да му дишат във врата, то няма да се стреми да се развива. Аз лично имам познати къде ли не, но тяхното мнение много трудно би важало за моето дете. Признавам си честно, нямах си и идея за нивото и, а и до ден днешен си нямам. Няма кой да ме убеди, че дете на 7 е велик математик, дали езиците ще и се отдават. Да може изкуствено да я напомпам с материал, но той ще е като да научи стихотворение. И за какъв дявол?!? За какво да си причинявам това на детето.
Да ходи по състезания и школи от предучилищна за мен е абсолютно безумие и плод на болни амбиции. Но за съжаление това е реалността, ако искаш да попаднеш там където не ти е мястото. Това се вижда нагоре, и от там почват и проблемите. Дали ако един ден ми кажат, че детето ми не се справя ще ме заболо, със сигурност, дали няма да опитам да му помогна, със сигурност, но да изпадна до момента, в който ще учи денонощно, това няма да стане. Не всички деца са гении(с изключение на форумните), а и в Харвард ако не търсят художници, в Лондон търсят Wink
Виж целия пост
# 537
И като стигнахме до Харвард и Лондон, да ти кажа от личния си професионален опит - има голяма разлика в знанията и уменията между завършилите Харвард и Оксфорд/Кеймдбридж, не в полза на последните. И започваш да си мислиш, че е по-разумно малко да посръчкаш "чавето" навреме, защото всички деца се пробват да минат "по леката лайсна", за да не се окаже, че когато кандидатства висше, изборът му да е между лошо и по-лошо. А че ще учи денонощно, ще учи, но само когато то само проумее и происка да го прави.
Виж целия пост
# 538
E чак пък голяма разлика да има...неизменно тези трите са в топ 5 на университетите, така че всички знаем, че са от най-елитните университети в света. Няма как да има голяма разлика, иначе нямаше винаги да са в топ 5. Като други унита от Бръшляновата лига са по-назад от Кеймбридж и Оксфорд, та...сега, като детето ти е в АК и като живее едно американче у вас на обменни начала, и ти стана по-американка и от американците:-D Разбира се, че Харвард е топ-елитен университет, ама да се принизяват Кеймбридж и Оксфорд пък е смешно:)
Виж целия пост
# 539
Е, тук има такива величия и капацитети, каквито никой не предполага
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия