СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 91 401
  • 1 318
# 585
Аз им писах, при това с доста остър тон, дано го вземат предвид
Vald, и аз им писах. Ето част от моята обосновка:
“Наричат ги” означава, че това е някакъв общоприет в скиорските среди жаргон, а не цитат напр. на Райнхолд Меснер. Официално видът лавина няма как да се нарече “скиорска”. Т.е. думата “скиорска” е използвана в преносен смисъл или като жаргонен израз. Можеш да кажеш “ скиорска шапка, скиорски очила, скиорско яке”, но “скиорска лавина” -НЕ. А т.нар. козирки стават на лавини и когато пешеходец мине отгоре им и ги събори, демек някой друг пък може да я нарече “туристическа лавина”. Звучи също толкова абсурдно.
Но основният въпрос е:
Кой точно се цитира с този цитат?
Виж целия пост
# 586
Какво ли ще е по математика на матурата ????????????? Отново МОН не са на ниво. Много жалко, сриват ентусиазма и самочувствието на децата.
Виж целия пост
# 587
Skiorche  Peace Peace Peace Peace Peace
Виж целия пост
# 588
А ето и още един 100% сгрешен въпрос, за който ми обърна внимание мъжът ми.
Другият обсъждан въпрос 4.
“От какъв сняг НЕ може да се направи снежна топка?”
Има само един верен отговор и той не е СУХ, а ДИВ.
Ако при сухия сняг трудно може да се направи топка ( както е посочено), то при дивия, който пада при още по- ниски температури и се определя като “ въздушен” е изключено, тъй като напрактика е невъзможно да бъде “споен” в топка.
Виж целия пост
# 589
Проблемът е в това, че децата са решавали тези тестове като част от подготовката и взимат отговорите от предните години за валидни. Но на следващата година това вече се оказва невалидно и попадат под потенциалната заплаха да не бъдат точкувани.
С една дума - насила ги правят неграмотни. Не може всяка година да учат едно и също нещо по различен начин.

Това, което смятам като учител и като човек изработвал и давал десетки тестове, е че тестът умишлено е направен ...лесен. Това е НВО, не забравяйте. Т.е. от него се вади статистика, че населението е грамотно след завършването на основното образование.
Аз затова съм казвала, че изпитите за гимназии трябва да са съвсем други и по друго време.
А за тези, които са се готвили като за 120 точки - много съжалявам. Ние не сме.
Не смятам, че тестът в този вид ще покаже колко грамотни са децата. По-скоро колко от тях могат да откриват подвеждащи въпроси и насила измислени правила. Затова и отказах да вкарам детето си във въртележката, изкара си една обикновена учебна година, спокойна и свободна. Не е ходила на курсове умишлено. За гимназиите, които е харесала така или иначе не е нужен висок бал. А най-важното за мен е, че е грамотна
Иначе според дъщеря ми тестът е бил много лесен, но за нея всичко винаги е много, много лесно. Само че не личи от резултатите Grin

А ето и още един 100% сгрешен въпрос, за който ми обърна внимание мъжът ми.
Другият обсъждан въпрос 4.
“От какъв сняг НЕ може да се направи снежна топка?”
Има само един верен отговор и той не е СУХ, а ДИВ.
Ако при сухия сняг трудно може да се направи топка ( както е посочено), то при дивия, който пада при още по- ниски температури и се определя като “ въздушен” е изключено, тъй като напрактика е невъзможно да бъде “споен” в топка.
Само че във въпроса има уточнение - според информацията от текста.
А в текста никъде не е дадено обяснение за дивия.
Виж целия пост
# 590
Точно според текста от сухия сняг трудно може да се направи снежна топка, а не невъзможно ooooh!.
Виж целия пост
# 591
Дадено е обяснение и характеристики на дивия сняг точно в изречението преди това за “сухия сняг”. (ох, тези кавички). Или можем да го обърнем въпроса така: Ако от сухия сняг трудно може да се направи топка, то като имате предвид информацията от текста определете дали от див сняг може да се направи или не?Simple Smile

За протокола - моят младеж е написал СУХ сняг като отговор.
Виж целия пост
# 592
Да и аз така мисля, макар, че " НЕ може"  и  "трудно е" ( тук е цитат Simple Smile са две различни неща. Дъщеря ми е дава отг. както в в ключа , но и според нея , не е коректно условието.
Виж целия пост
# 593
Би следвало самите преподаватели по БЕЛ да подадат сигнал, не само за 13-въпрос, а за подробен разбор и ревизия на ключа, ако уважават учениците си и собствения си труд.
Възмутителна е и забележката: "Когато в ключа към задачата няма детайлизиране на точките, те са 0 т. или 1 т.; 0 т. или 2 т." Това означава, че ако на 16-ти въпрос детето е посочило само "запетаята отделя подчинено изречение", ще получи нула точки, вместо 1, ако приемем отговора за непълен...

От вчера, като пиша кавички, се изприщвам.

По въпроса с подчиненото изречение:

БЕЛ през 2016 г.

Прочетете изречението от текста и изпълнете задачи от 10. до 14. включително.

Във връзка с това се е съхранила традицията, според която домашно изпеченият хляб се разчупва, а не се реже.

Каква е функцията на първата запетая в изречението?

Отговор (ключ) на МОН: Напр. отделя подчинено определително изречение/отделя подчинено изречение/отделя главно от подчинено изречение


БЕЛ 2018 г.
Прочетете подчертаното изречение в текста и изпълнете задачите от 14. до 16. включително.

Когато наклонът е по-малък от 20%, снегът трудно би нарушил своята стабилност.

Каква е функцията на първата запетая в изречението?

Отговор (ключ) на МОН: Възможни отговори: отделя главно от подчинено изречение/отделя подчинено от главно изречение/ отделя главно и подчинено изречение/отделя подчинено и главно/отделя подчинено обстоятелствено от главно изречение


Както виждате във версията от 2018 г. липсва възможен отговор "отделя подчинено изречение", каквато има през 2016 г. Защо?

Проблемът е в това, че децата са решавали тези тестове като част от подготовката и взимат отговорите от предните години за валидни. Но на следващата година това вече се оказва невалидно и попадат под потенциалната заплаха да не бъдат точкувани.

Това абсолютно не е ок.

Здравейте!
Абсолютно съм съгласна с Вас. Направиха децата на маймуни!
Моят син беше на първия пробен в Регалия и ми каза, че точно там са му дали напътствия относно запетаята. Той е написал така: отделя подчиненото изречение.
По така даденият ключ, нямя да му дадат точки!
Трябва да се алармира  за всяка една грешка, която са допуска от МОН.
Виж целия пост
# 594
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.
Виж целия пост
# 595
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.

Извинявам се за тъпия въпрос..
Код за достъп откъде се получава? Предполагам входящият номер е от служебата бележка.
Виж целия пост
# 596
Активна е, пробвах. 10 цифрено буквен е кодът долу на сл. бележка.
Виж целия пост
# 597
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.
Работи
Виж целия пост
# 598
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.

Извинявам се за тъпия въпрос..
Код за достъп откъде се получава? Предполагам входящият номер е от служебата бележка.
Пак от сл.бележка.
Виж целия пост
# 599
Активна е, пробвах. 10 цифрено буквен е кодът долу на сл. бележка.


Благодаря! Бележката не е пред мен. Ще пробваме довечера.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия