Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 464
  • 800
# 720
Боже, тези беща много сложни ми се струват. Дъщеря ми едва ли ще се справи с такова нещо. Те даже още не пишат думи, а отделни звуци.
Нединка, много сложна ми се струва програмата в Белгия, не знам в БГ какво се покрива в първи клас, но с това, което казваш  направо ме втрещи.

Попи, хич не е белгийската система. Това е Hodder Cambridge Primary English Stage 2 (6-7 години). Но съм много доволна от резултатите - днес ми донесе междинните оценки: 71/100 по английски и 91/100 по френски и сума ти хвалби за напредъка му. По математика му куца умножението - не му е ясно много. Ще трябва да се поупражняваме малко. Поведението обаче очаквано е ... критика след критика.

Rosij, не мога на телефона да видя снимката добре, но от думите ти изглежда интересно и най-важно полезно. В училище синът ми също използва две ръце за двуцифрените - не ми е много ясна системата му, но смята без грешка. Да ти кажа, май ще пробвам менталната математика.
Виж целия пост
# 721
https://
Боже, тези беща много сложни ми се струват. Дъщеря ми едва ли ще се справи с такова нещо. Те даже още не пишат думи, а отделни звуци.
Нединка, много сложна ми се струва програмата в Белгия, не знам в БГ какво се покрива в първи клас, но с това, което казваш  направо ме втрещи.
В бг след първи клас знаят азбуката , четат, имат разбиране за прочетеното като могат да дават отговори по въпроси върху текста, отделно правят морфологичен анализ на думата - звуци букви срички. Това само по български.
Виж целия пост
# 722
И ние сме в Белгия, но няма при нас такива трудни неща за учене. Даже ми се струва елементарарно понякога. Синът ми е в 6 клас и само математиката е като при нас навремето, всичко друго е като за 5 годишни, само къртинки.Аз в 6 клас се скъсвах да уча по физични и химични явления, история..... едни учебници имахме. 
Аз съм в нидерландската част, ако има значение.
Виж целия пост
# 723
Здравейте, имам момченце на 2г и 5м, което доста изостава с говоренето. Тази седмица дори го водих на консултация с логопед и тя самата каза, че според нея изостава, НО не е непоправимо. Като заначало каза изобщо да изключим ТВ в негово присъствие. Даде ми и някакви насоки как да работим с него, за да се подобрят нещата. Лошото е, че той изобщо не се и напъва да каже нещо правилно. Дал си е някакви думи за разни неща и по 1000 пъти да повтарям правилното - файда няма. Предложи ни ако в следващите 3 месеца няма подобрение да започнем регулярни срещи с логопед. Честно казано доста се притесних, особено и като прочетох в темата как се изолират такива деца в детската градина. Интересен “феномен” за мен е, че покрай Нова Година бяхме с друго детенце и то имаше някакъв набор от думи и моя веднага прихвана 2-3, но от мен неиска да учи. Някой ако има някакъв съвет ще се радвам да го прочета Simple Smile
Виж целия пост
# 724
benny505, аз мисля, че много грешиш с това, че държиш детето да изговаря думите правилно. Все пак е на 2 години. Важното е да има дума за нещо, всеки път да използва същата дума, постепенно ще я изчисти. А ти не го поправяй. Той вече не иска да учи от теб, защото го е страх, че не може да каже думата правилно.
Ако е решил например, че вода е "тралала", няма никакъв проблем. Като иска "тралала", ти му я подай с думите "жаден ли си, мамо, ето ВОДА". Но в никакъв случай не го карай да повтаря, докато си поиска вода.
Виж целия пост
# 725
И аз съм на мнението на Кети В.
Поне моят личен опит е такъв. Поправянето и повтарянето много навреди, но баба му беше убедена, че това е подхода. Аз лично никога не съм го поправяла. Щом за него прахосмукачката е "стоначка", а грейпфрута е "метку", така да бъде. И аз също казвах " Да, това е грейпфрут, искаш ли?", примерно. С времето думите ги изглажда сам. Но баба му, на която се налага да разчитам в определени периоди прави едни малоумни неща, говори му бавно и влачещо, повтаря едно нещо по 1 000 000 пъти и него това ужасно много го дразни. Плюс това попива нейния влачещ говор, който тя прилага спрямо него и ме изкарва извън кожата ми. Правя забележка, но все си е тая. Ако имах друг вариант, не бих ѝ го оставяла...
Виж целия пост
# 726
Да, достатъчно е родителят правилно да изговаря думата. При моите деца натискът винаги има обратен ефект.
Виж целия пост
# 727
Съветът на логопеда на сина ми също винаги е бил - родителят казва правилно думата, за да може детето да е наясно, че някъде е допуснало грешка, но в никакъв случай не кара детето да повтаря, нито пък се фокусира върху грешката.
Виж целия пост
# 728
Здравейте.  😊 Мисля да опитам метода по протокола Немечек.  Моля ако някой вече има наблюдения да сподели опит.
Виж целия пост
# 729
Здравейте група Wink
Реших да споделя и с вас че ще отлагаме синко с 1 година за училище,просто не го чувствам готов,държи се все по хиперактивен и детински ( според свекито той е готов защото знаел буквите ,числата)...а вече в групата не иска да пише въобще,бяга от учебниците и тетрадките,не знам на какво се дължи това.Но и вкъщи се опитва да бяга. Разпитваме го,но не казва какво става в градината,.освен че приятелчето му въобще не сяда да оветява или пише, а си играе. Дали го имитира не знам...но вчера докато писахме числата ми каза...Мамо,госпожата ми хвърли тетрадката в коша....
Защото не искал да пише...Щях да припадна,до вчера проблема беше че не говори,а сега проблема че е хиперактивен и с госпожите  прави каквото си иска. Иначе с ресурсно няма проблем,работи с тях в групата за 30 минути...но учителките в градината ги побърква...Реве ми се че не знам от къде идва проблема. То не бе наказания,след това поощряване с награди...но пак не се получват нещата. Дайте съвет какво да правя Simple Smile
Виж целия пост
# 730
Според мен отиваш в детската и искаш обяснение за тетрадката. Каквото и да е направило няма основание да му се хвърля тетрадката. Възможно е, детето да е хиперактивно, нервно точно заради отношение на госпожите. А ти искаш да го отлагаш.
Навремето аз също бях мека с детската, та миналата година в училище големи проблеми с детето. Нашите не бяха свързани с поведение. В детската моето го бяха изолирали на столче, като нищо неумеещо и то милото там не смееше да мръдне. Голяма грешка от моя страна.
Та ти, ходи и питай какво и защо се случва там?
А възможно е, да му идва в повече натоварване и у вас, и в детската
Виж целия пост
# 731
И аз щях да искам обяснения за тетрадката задължително. На нас изрично с ни казали да изискваме от детето да участва и да полага усилия при рбота и да я хвлим, когато го прави, а не само когато резултатът е добър. Децата иначе отказват да работят.
Виж целия пост
# 732
Момичета, някой знае ли упражнения за развитие на оралната моторика?
Виж целия пост
# 733
Реших да споделя и с вас че ще отлагаме синко с 1 година за училище,просто не го чувствам готов,държи се все по хиперактивен и детински ( според свекито той е готов защото знаел буквите ,числата)...а вече в групата не иска да пише въобще,бяга от учебниците и тетрадките,не знам на какво се дължи това.Но и вкъщи се опитва да бяга.

Отлагането ми се вижда доста крайно решение. При нас отлагането става единствено с лекарска комисия и се прилага основно за деца, родени между септември и декември, които реално тръгват на пет години. Аз имах идеи да отложа сина ми, но реших, че е по-добре да върви с набора си. А и резултатите и поведението му в предучилищната не предполагаха сегашните проблеми. Освен това детето е високо и дори сега стърчи над съучениците си въпреки че е най-малкият в класа.

А мислиш ли, че след година нещата ще са по-различни? Аз, след 6 месеца ходене на училище, писане на домашни и занимания у дома, определено не смятам, че нещата са се променили. Вчера седна да пише думи - написа една дума наполовина и стана да се разхожда. Може би пък на детето ти да му е скучно и затова да не й иска да работи в градината. Синът ми предпочита да чете и пише изречения, отколкото традиционните изречения.

Хвърлянето на тетрадката е не само непрофесионално отношение, ами и педагогическо неприемливо. Така детето се научава, че тетрадката може да бъде хвърляна. После ще дойдат учебниците, моливите,... Естествено, че на тази възраст няма да иска да пише. На него му се играе. Но нали затова са учителките - да поставят границите - кога ще се играе, кога ще се работи, кога ще се занимават с друго. Синът ми все още има проблеми с това кое кога се прави - кога се играе, кога се работи, кога трябва да побърза, защото закъснява за училище. А е на училищен режим от 6-месечен, когато тръгна на ясла. Той никога не е бил гледан у дома.

Попи, имам един въпрос за сензорната възглавница. Би ли ми обяснила (ако искаш на лични) каква й е идеята. Гледах разни в Амазон, но не разбрах каква е ползата от нея. Отзивите за повечето не бяха никак добри - счупят се бързо, батериите се изхабяват и прочие оплаквания. Вашата от медицински магазин ли е купувана или от интернет? Би ли ме насочила към марка. Мерси предварително! Ние от следващата седмица започваме тестовете.
Виж целия пост
# 734
Аз пък съм ЗА отлагането,  определено за една година много се променят нещата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия