Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 660
  • 800
# 60
Може, мен същата досега, нито ме е обучавала, нито ми е дала насоки за работа вкъщи. За дъщеря ми, работата там й е достатъчно, но ние ходим 2 дни седмично. Тя основно има проблеми с праксис, не толкова сензорика.
Виж целия пост
# 61
Мен ме обучавахa-първо логопедите, после в училище ресурснaтa и клaснaтa нa синa ми.
Виж целия пост
# 62
Аз поне не работя нищо за училище у нас. Ресурсната и учителката се срещнаха с логопедите и на база на препоръките на клиничната психоложка изготвиха програма. Детето работи 4 пъти седмицата по 40 минути с ресурсен, освен това имат асистент в час, който помага на госпожата  и винаги е на линия ако й трябва помощ. Отделно работи с логопед. Вече няколко пъти питам госпожата какво да правим у дома, отговът е: "Абсолютно нищо не се налага да правите." За разлика от здравната система, която е пълен бъркоч, образователната е добре смазана и работи и между другото още 4 деца са на ресурсно обучение в нейния клас, а ресурсните учители в училището са 37 на брой. Поне е компенсация за това, че поне в началото не получихме абсолютно никаква помощ.
Виж целия пост
# 63
В Карин дом искаха да съм с тях по време на сесиите за да прилагам ползваното. В момента основно работя аз и то вкъщи въз основа на наученото от там. Моят син дръпна с речта, но имаме още много работа.
Виж целия пост
# 64
Уау, тук сигурно са толкова за целия град
Виж целия пост
# 65
Уау, тук сигурно са толкова за целия град

Да, но тук и учителите са обучени да разпознават проблемите при децата и учителят като каже, че детето има проблем, пише едно официално писмо и родителят е длъжен да заведе детето на обследване, защото социалните ще му почукат на вратата иначе. Масово има деца с дислекция, диспраксия, дефицит на вниманието и Аспегер, които се диагностицират в началното училище. Та си мисля колко ли такива дечица се борят с учебната система в България и проблемите им остават недиагностицирани... Общо взето и психиката на родителя е друга, в бг ако детето е на ресурсно обучение, за много родители това е голяма драма, едва ли не защо е различно от другите, докато тук просто така гарантираш, че детето ти ще получи помощта, от която има нужда. Факт, е че много деца си израстват проблемите докато стигнат в гимназията и изненадват с потенциала си по-нататък.
Виж целия пост
# 66
А кой диагностицира СИД? Питам защото и моето дете според невроложката е с ХАДВ. Пък в същото време в училище я определят като кротко, тихо и послушно дете, което има огромен проблем само с концентрация и внимание. В същото време силния шум я стресира, меко казано. Обича да слуша музика, но на разните празненства около първи юни и подобни, кино, концерти на открито, където има много хора и музика се слуша от мощни уредби изпада в истерия.
Йоко, моето дете миналата година за първи клас беше 15 кг при вашия ръст. Купих раница тип кутия, от твърдите. Доволна съм много, те са по-тежки, 0,900кг.  Но пък тя е много импулсивна, бързата и няма време в меката раница да прибира. Всичко ще смачка.  А в тази е удобно да си подрежда учебниците.
Виж целия пост
# 67
Laurentin, тук клиничната психоложка като прави тест, направи и стандартизиран тест за внимание с едни чукчета. След това окюпейшънал тетапист оценява нивата на активност на детето. Тук има две диагнози, едната е ADHD /хиперактивност с дефицит на внимание/ и ADD/ дефицит на внимание, т.е. няма високи нива на физическа активност/. Обикновено децата с ADD, са кротички, не се движат и все пак имат проблеми с концентрацията и вниманието, те най-често са хиперсенситивни, пак имат сензорни проблеми, но това разбира се трябва да го заключи OT. Най-ясно дефицитът на внимание при деца около 5-6-7 годишна възраст личи при изпълнение на 3-степенни и 4-степенни команди, има специални тестове за определяне каква е слуховата памет и преработка, още логопедката я хвана с такъв тест моята госпожица, че има проблем с концентрацията. Примерно ако й кажеш от 4-5 картинки да вземе голямата червена жаба и да я сложи под зеленото столче, тя запомня голяма и червена и забравя останалата част от изречението. След това пита за пояснения. Като цяло е важно това да се знае от учителя, за да може детето да получава инструкции под форма на кратки изречения. Не че е болка за умиралка, но значително подобрява учебния процес, иначе е вечно неразбрала.
Освен това сега започнаха да работят на стратегии за помнене и концентриране. Примерно я карат да брои на пръстчета колко неща има да запомни, правим една игра с пазаруване, при която трябва да сложи четири продукта в кошница за пазаруване и първо ги назовавам, тя слуша и брои и после целта е да ги сложи в кошницата без да ми поиска пояснение. Постепено увеличаваме броя на предметите.
Виж целия пост
# 68

Кой диагностицира СИД, предполагам ОТ, но трябва да знаеш, че дете с проблем в развитието и говора, 99% има СИД.
Виж целия пост
# 69
Благодаря много за разясненията. Ще трябва да потърся специалист за консултация. В нашия град няма, но дайте идея за София. Като за начало ще я заведа на клиничен психолог. Водила съм я преди време и отговорът е бил, разстройството на експресивна реч ви е проблемът. Да, но тя вече говори много добре.
Виж целия пост
# 70
Благодаря много за разясненията. Ще трябва да потърся специалист за консултация. В нашия град няма, но дайте идея за София. Като за начало ще я заведа на клиничен психолог. Водила съм я преди време и отговорът е бил, разстройството на експресивна реч ви е проблемът. Да, но тя вече говори много добре.

Аз говорих с Логопедичен център Милеа в София, ivankaka ми беше пуснала координати.
И само да добавя, че тестът е Stanford Binet Intelligence Scales и частта за вниманието е Working Memory. Би трябвало клиничен психолог да може да оцени работната памет с някакъв тест, дори да не е точно същия като нашия.
Виж целия пост
# 71
И пак благодаря!
Виж целия пост
# 72


Аз съм в чуденка каква раница да купя? Детето ми е вейка- 18 кг. с мокри гащи и около 112-114 см. Не ми се иска да изкривява под тежестта на раницата.

Моята дъщеря беше 19 кг първи клас. Купихме на колелца. С нея беше 1-2 клас.



Poppy-fairy дава невероятно добро обяснение на дефицита на внимание. Моята щерка е в с ADHD и дислекция. В онези времена нямаше никаква методология всичко се правеше по интуиция. То въобще такива деца се смятаха по-скоро за прекалено буйни и невъзпитани. Хиперактивността снижавахме с много физическа активност. А като няма толкова енергия беше по-концентрирана. Така или иначе дву и тристепенно планиране беше максимума й. Сега като студентка вечер като е по, - уморена си прави график, който следва. Абе това са неща които те следват цял живот. Начин по който работи мозъка ти. Съответно разви ваш живота си в посока на силните страни. Инжинер, икономист, архитект - точните седящи професии не са нашия вариант.
Виж целия пост
# 73
И аз мисля така, мозъкът им щрака по различен начин на такива деца. С времето ще се научи да го компенсира, овладява, да се организира, но винаги ще си е такава. Психоложката казва, че при нея визуалната памет е изключително развита и по този начин мозъкът си е намерил начин да компенсира това, което не достига до него чрез слухова преработка.
Виж целия пост
# 74
Като има brain fog ще има и дефицит на внимание и липса на фокус и концентрация. Представете се вие някъде в планината на 6000 м без кислород дълго време, как ще разсъждавате? И вие почвате да ставате същите....трябва мозъка да диша, да се храни иначе положението не е розово. Концентрацията, липсата на хиперактивност и добрият сън са половината от цялата работа, ако те фигурират нещата ще се случват, ако ли не....едно лутане, лутане и пак лутане. Помислете си как вие работите по проект в тази планина без кислородна бутилка на емнайсе хиляди метра височина едвам поемайки въздух? Същото е.....детето не следва да се чувства така за да функционира нормално.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия