Математиката те тормози, тука във завидни дози ще намериш помагачи за по-трудните задачи

  • 70 370
  • 803
# 405
Домашното на децата беше по българския текст. Там си пише цена, на която се е продавало след намалението. Решението (след възникналия спор) е написано от дете на дъската и е прието за вярно от учителката.
Това е: 1855,64*1,00+0,08*2017*х=0,98*2017
х=0,75 $
0,75/2,50=0,30
Както и да е, много време ѝ обърнахме на тази задача. Здраве да е.
Виж целия пост
# 406
Да, най-вероятно оригиналът на задачата е бил написан на друг език (различен от английски език) и неправилно преведен, но със сигурност детето вярно е разбрало задачата на български език.Здраве да е.
Виж целия пост
# 407
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?
Виж целия пост
# 408
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид
Виж целия пост
# 409
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид
Все едно да попитам каква част от метъра са 5 метра...или са сложили една нула  повече.
Виж целия пост
# 410
Ала-Бала, най-вероятно е грешка. Иначе изразяването с дроб би могло да бъде 5/1.
Виж целия пост
# 411
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?

1/1.... Може би това имат предвид
Все едно да попитам каква част от метъра са 5 метра...или са сложили една нула  повече.

1/1 е неправилна дроб и точно тях заедно с правилните дроби учат в момента в 5-ти клас.
Възможно е да целят именно такова записване на дробта, като в случая акцентът е, че детето трябва да се досети да уеднакви мерните единици и тогава да търси едното каква част е от другото. Възможно е и самото условие да е сгрешено...
Виж целия пост
# 412
hellsun, какво общо има дробта 1/1 в случая? Дори и да няма грешка и да се търси отговор във вид на неправилна дроб, то тя не е 1/1 , а 5/1, понеже се пита каква част от един метър са 5000мм=500см=5м?
Виж целия пост
# 413
hellsun, какво общо има дробта 1/1 в случая? Дори и да няма грешка и да се търси отговор във вид на неправилна дроб, то тя не е 1/1 , а 5/1, понеже се пита каква част от един метър са 5000мм=500см=5м?

Да, признавам грешката си е в "моя телевизор"... Прочела съм условието "на диагонал" - "каква част са 5000 мм. от 5 м.". Извинете... Simple Smile
Виж целия пост
# 414
Извинения за какво? На кого не се е случвало да не дочете условието? Simple Smile  На мен често ми се случва.

Скрит текст:
Но последните страници ме карат да се замисля за все повечето грешки по помагала, учебници, преводи по състезания.. Върхът на следоледа беше  нещо от днес, за което нямам логично обяснение. Познато детенце в 8 клас ме пита днес за една задача от вектори. Нямах представа къд е разположена в учебната му тетрадка/помагалото или там каквото е, защото ми прати просто снимка. Задачата изискваше познаване на теоремата за медицентър, за да се пресметне 2/3 от един вектор. Написах на детето решението, а то след малко ми пише и ме пита какво е въобще това медицентър в условието. Нахоках го, че не  е внимавало какво взимат в час. Ами внимавало е, снима ми хронологично няколко страници. Съвсем логично уроците за медицентър са малко по-нататък, след вектори. Добре де, децата как да си решат конкретната задача от домашното?
Виж целия пост
# 415
Задача за 5-ти клас
"Напишете с обикновена дроб каква част от метъра са 5000 мм"

Как, като 5000мм са 5 метра?
Виж целия пост
# 416




Извадки от примерни контролни работи за шести клас от книга за учителя на две различни издателства. Мога да дам пример и с други класове и други издателства.
Виж целия пост
# 417

Моля те, сподели кои са издателството. Не е злепоставяне - те самите са го публикували на хартиен носител, не си го ти сложила там... бих искала да знам какво да избягвам догодина.
Благодаря!
Виж целия пост
# 418
Кати, ти може да ги избегнеш, но това са извадки от примерни контролни работи. Има учители, които директно печатат, дават и после проверяват с готовите отговори от книгата. Да, детето може да зададе въпрос по условието на първата задача, но когато не получи нито един от отговорите на втората, по-скоро ще си помисли, че проблемът е в него. Толкова бързаха да отпечатат учебници и помагала по новата програма, че едва ли някой даже ги е разлистил, какво остава да реши задачите.
Виж целия пост
# 419

Опасявам се, че по всяка вероятност тук си абсолютно права. Тъжно, много, много тъжно...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия