Математиката те тормози, тука във завидни дози ще намериш помагачи за по-трудните задачи

  • 70 280
  • 803
# 630
Много благодаря .Тя е 4 кл., но май са назад с материала първо, второ задачата е от сборник, трето класната я праща на олимпиадата, понеже била най- добре.Е нямаме подготовката ясно е, че задачите ще са сложни.Сега и давам решението и да зацепва.Много благодаря.
Виж целия пост
# 631
Може ли решение на тази задача за 5клас:
Ани и Вики купили 12 еднакви играчки за коледната елха, като Ани заплатила за 7 от тях, а Вики
за останалите 5. Към тях се присъединила Ния, като им дала 8 лв. за да празнува с тях. Колко лева
трябва да получи Ани от тези 8 лева така, че всяка от трите да е с равностойно участие в разходите
Виж целия пост
# 632
За да е справедливо, всяка от тях трябва да е платила 12:3=4 играчки
Тогава 4 играчки струват 8 лева.
Ани е платила 7 играчки, т. е. 3 играчки повече. 3х2=6 лева трябва да получи Ани.
Виж целия пост
# 633
може ли помощ за тези две задачи от ИС 5 клас
Виж целия пост
# 634
зад.13
Щом имат един и същ остатък, то цялата част от делението се сели и на 5 и на 6. (5n=6m)
За да се дели на 6 значи числото е четно, а сумата на цифрите му се дели на 3. Делящите се на 5 завършват на 5 или на нула. От двете услови остават само завършващите на 0 делящи се и на 3... значи 30, 60, 90. (3броя)
Възможните остатъци от делене са 0, 1, 2, 3, 4 т.е. 5 броя.
Общ брой 5*3=15
Виж целия пост
# 635
С по 1 копче можем да различим 2 разбойника, с по  2 копчета - 4, с по 3 - 8...с по 5- 32 разбойника, с по 6 - 64 разбойника.Най-малко 6 копчета са необходими според мен.
Виж целия пост
# 636
Здравейте, може ли решение като за шести клас:

Цената на стока е намалена с 20%, а след това е увеличена с 20% . Какво става с цената:
а) намалява се с 4%
б)намалява с 10%
в)не се променя
д)повишава се с 2%
Виж целия пост
# 637
Ако имаш 1 лев, 20% от него са 20 стотинки, демек след намаляването му остават 80ст. 20% от 80 ст, са 16ст, съответно става 96ст. От първоначалната цена 1 лв остават 4 ст, като 1%=1ст , съответно отговора е подточка а)
Виж целия пост
# 638
Здравейте, може ли решение като за шести клас:

Цената на стока е намалена с 20%, а след това е увеличена с 20% . Какво става с цената:
а) намалява се с 4%
б)намалява с 10%
в)не се променя
д)повишава се с 2%
Шести клас вече трябва да могат да се справят с изразяването на процентите с дроби и смисълът им:
Цената е Х. После става 0,8.Х и след това става 1,2.(0,8.Х)=0,96.Х
Т.е. новата цена е с 4% по-ниска.
Виж целия пост
# 639
Здравейте, това е задача за 3.клас. Как ще се реши, помогнете.?
Виж целия пост
# 640
Здравейте, това е задача за 3.клас. Как ще се реши, помогнете.?

Сборът е 396 (попълненият ред)
396-103-135=158 горе вдясно
396-132-235=129 горе вляво
И т.н.
Виж целия пост
# 641
Здравейте, това е задача за 3.клас. Как ще се реши, помогнете.?

Сборът е 396 (попълненият ред)
396-103-135=158 горе вдясно
396-132-235=129 горе вляво
И т.н.
225 откъде се получи?
Виж целия пост
# 642
Скрит текст:
Здравейте, това е задача за 3.клас. Как ще се реши, помогнете.?

Сборът е 396 (попълненият ред)
396-103-135=158 горе вдясно
396-132-235=129 горе вляво
И т.н.
225 откъде се получи?
Грешка при въвеждането. Очевидно е, че отговорът се получава със 135.
Виж целия пост
# 643
Как се решава такава задача? (11-ти клас)
"Да се намерят стойностите на p, така че уравнението х^2 + 2*(p-3)+9=0 има два различни корена в интервала (-6;1)"

Намерих интервалите за p за два различи корена, но как се смята да са в диапазона (-6;1) ?

Edit: Разбрах как. Прави се система
D>0
f(-6)>0
f(1)>0
-6<Vx<1
Виж целия пост
# 644
Здравейте,
Можете ли да ми помогнете със следната задача: Какви са числата в първата редица?
а) 7, 2, 3, 8, 1, 9, 6, 25;
б) 12, 16, 20, 11, 10,15.

Наистина не знам какъв отговор се очаква.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия