ЛОНДОН - 10

Едно прессъобщение на МВнР:

"Очаквани протести в Лондон

В периода 06-20 октомври, т.г., в Лондон се очаква провеждането на протести, апелиращи за противодействие на климатичните промени, от поредицата на т.нар. „Extinction Rebellions“. Очаква се в английската столица да има поне 10 точки, които протестиращите трайно ще заемат в посочения период, като протестите вероятно ще доведат до сериозни нарушения и забавяния в лондонския трафик, вкл. градския транспорт. Въпреки че протестите се очаква да бъдат мирни, има индикации, че те ще излязат извън разрешеното от страна на властите.

Съветваме българските граждани, които ще пребивават в Лондон в посочения период, да планират придвижването си внимателно, оставяйки си сериозен времеви толеранс, особено когато планират придвижването си от и до гари и летища. Макар че липсват индикации за конкретен риск, препоръчване на българските граждани да избягват протестите и винаги да спазват указанията на британските правоохранителни органи по места. Не на последно място, препоръчваме на гражданите да проявяват бдителност и често да преглеждат сайтовете на Министерството на външните работи, посолството на България в Лондон и на медиите за актуална информация относно евентуални рискове, свързани с протестите.

При нужда от съдействие, българските граждани могат да се обръщат към посолството на България в Лондон на следните номера: +44 20 7581 3144; +44 0 20 7584 9400, вкл. и в извънработно време. "
Имам въпроси относно автобусите National express от Станстед.....
Влязох в темата, точно за да предупредя други, непътували като мен до и от Станстед преди, защото имах кошмарно пътуване и до голяма степен благодарение на National Express.

При пристигането ( по обед, петък) самолетът ни имаше половин час закъснение, но бързо се ориентирахме и понеже бях взела билети за автобуса с час след планираното кацане, успяхме да стигнем навреме на мястото за тръгване на автобуса. Там обаче имаше доста голяма опашка и като дойде автобусът, не успяха да качат всички. С десетина души пред нас останахме за следващия автобус. Още тогава установих, че изобщо не гледат дали билетите са с предварителна резервация, или са купени на място.

После за връщането - пътувахме следващата събота, бях предвидила да пътуваме с автобус, който пристига 2 часа и половина преди полета (в билета пише да се предвидят 3 часа преди часа за излитане). Взехме автобуса от Paddington Station, но той, първо, закъсня с десетина минути и тръгна с 20 по-късно, после - може би защото беше събота обедно време, попаднахме на страхотни задръствания - и така пристигнахме с час и 15 минути по-късно от записания час за пристигане на билетите ни. Опашките за проверка за сигурност на летището бяха умопомрачителни и там чакахме 40-50 минути, та после тичахме през витиеватата пътека между магазините към гейтовете (може и ние в притеснението си да сме пропуснали някой short cut), ама гейта за София е най-накрая. На самолета се качихме 10 минути преди да започне да рулира. Реално съм благодарна на Райнеър, че не бяха затворили гейта в часа, посочен в билета и ни изчакаха (след нас имаше още трима така закъснели).

Та, съветът ми към хората без опит с National Express и Станстед - предвидете повече време за пътуване от Лондон до летището и повече време за проверките на летището. Досега все на Хийтроу съм кацала и такова чудо като Станстед не бях преживявала Scream
Здравейте, моля за мнение за хотела. Намира се в близост до Виктория Стейшън. Търся в този район основно защото пристигането ни от Лутън е след 22 часа.
 Ще пътуваме края на ноември и не знам дали да буквам от сега или има шанс и друго да изкочи.

https://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g186338-d563884-Revie … land.html?m=19905

В този район освен хостели има и други бюджетни хотели, но коментарите и оценките са потресаващи .. бълхи, мръсотия.
Благодаря предварително Simple Smile
Това лято бяхме в Airways Hotel Victoria -- не беше никак лошо хотелчето. Бюджетно е, но чисто и стаята беше с нормален размер. До всяко легло имаше универсален контакт, което си беше голямо удобство. Закуската - континентална, на бюфет. Следващото ми ходене в Лондон бих отседнала отново там Simple Smile
Ние обикновено отсядаме в някой хотел на Premier Inn или Travelodge. Не съм чела там да има бълхи или дървеници.
Аз също първо гледам за Travelodge. В района на Виктория обаче нямат хотел...
Premier Inn имат хотел на Виктория, но като цена не знам дали ще ви е ок - London Victoria hotel
Транспорта в Лондон е уреден добре и през нощта. Може да видите и по-далечни хотели.
Travelodge бяха препоръчани и по - назад в темата. Наистина бюджетни и хубави.
За хотелите с бълхите ... хубаво е, че никой от тук не му се е случвало, но при рейтинг 1.5 - 2 и в букинг и трипадвайзор значи е сериозно положението 😀
Районът на Виктория ми е най - удачен въпреки уредения транспорт, а и бюджета ни за нощувки е максимум 1200 - 1300  лв за 5  нощувки, та ще се примиря и с рейтинг 3-4 явно Simple Smile

От седмица чета темите назад и успях да направя програма.  Бих била много благодарна ако ми съдействате и коригирате Simple Smile Само да вметна, че сме от ранобудните 8 часа сме тръгнали, не Си падаме по музеи, но бихме влезли в някой Само ако имаме време - Бритиш и Tate Modern. Живот и здраве с малкия ще се върнем за зоогическа, аквариум и други.
Програмата ще търпи корекции особено ноември когато буквам всичко, но тогава ще имам доста работа и се опитам от сега да си помогна в организацията, а всичко е изненада за ММ и съвсем ми кипи главата от липсата на помощ от него 😀
Програмата за сега:

Хотел в района на Виктория

26-30.11
Ден 1 - 26.11 - Кацане Лутън - трансфер до Лондон; пристигане късно вечерта/ 22:30 часа.

27.11 Ден 2
- Разходка до Westminster Abbey; Big Ben, и стигане до -
- London eye вход 10:00 или 11-00 часа
- Trafalgar Square
- Covent garden - коледна украса - обяд
- Над Covent Garden - Бритиш  музей - безплатен вход/ако имаме Време или вали/ 6 минути пеша

Следобед 14-15 часа:
С метрото от Бритиш Музей до:
- катедралата St. Paul Cathedral - вход - чудя се още
- Скай Гардън - Късен следобед - по залез; на 2 min от
- Leadenhall  market - сцени от Хари Потър
- Tower of London - вход - още не съм решила ако ще влизаме ще е друг ден.
- Тауър Бридж; без вход разходка по моста
- City hall - кметството отвън
- Tate moder - ако има време и ММ иска

- вечерта - Пикадили циркус, ресторант- коледна украса; Regent Street; Oxford street;

28.11 Ден 3 - Хари Потър ден ❤
7:30 -   С транспорт до Уорнър брос студио - край 12:30; връщане 14:00 часа с техен автобус до Виктория
- Бъкингам отвън

- Royal Albert hall без вход
- Стамфорд Бридж - 15:00 мач до 17 часа
- вечеря - Coppa club 20:00 часа

01.12 Ден 5 - тръгване за Бг -  21:40 излитане от Лутън.
17:00-17:30 тръгване за летището
- 9:00 Мадам  Тюсо вход
- Нотинг Хил - разходка
- Обратно в хотела и тръгване

някой ден до Кингс Крос искам да отидем, не само заради Хари Потър Wink
Ще се радвам на предложения и благодаря на всички, изчели дългия ми пост!
Anyk, втория ден е много амбициозен - смятам дори, че е невъзможен за изпълнение... От хотела до London eye ще ти отидат 3-4 часа минимум, особено ако минете покрай Бъкингамския дворец и през Сейнт Джеймс парк.
И според мен втори ден е абсурд. Това "6 минути пеша" не знам откъде го гледаш, аз ползвах гугъл мапс (както в много градове в чужбина), е тук определено времето за придвижване пеша, което дава приложението не беше вярно.
Разстоянията са много големи, има страшно много туристи, ама наистина много. Пробвайте да влезете в Британския музей и да видите за какво става дума.

Относно музеите мога да ти препоръчам Националната галерия, намира се на Трафалгар, има много световно известни картини, добре организирано пространство. Тейт модърн например за мен беше много голямо разочарование, казва го човек почитател на модерното изкуство. Ужасно разхвърляно подреден, не можеш да намериш кое къде е, служителите не са много в час, не си заслужава въобще.

Сейнт Пол ако обичаш да разглеждаш такива забележителности е страхотна катедрала. За мен лично, по-красива от Сан Пиетро във Ватикана.

От Виктория стейшън до Westminster ми го дава 30 минути пеша - гледам Гугъл мапс и iMoovit,  като няма да минаваме през парка, но определено ще предвидя повече Време до Окото после.
А имаш ли билети за студиото на Хари Потър или е само план?
Не съм купила още, вчера гледах за билети за 28 и 29 има за ранните часове. Ще
Ги букна и тях. Просто ми е по - важно за сега да купя за мача.
Тейт модерн ММ никак не го хареса,а очаквах ,че поне той ще му допадне.При следващо ходене съм си казала,че ще отделя един ден за музея на Виктория и Албърт,ама да видим кога ще го накарам пак да идем.
Аnyk, също си мисля, че плановете ти за някои от дните са амбициозни.
Аз също тръгнах с "голямата кошница" какво ще посетя, но истината е, че за всичко трябва много време и здрави крака.
Ние бяхме в района на Уестминстър, т.е. на пъпа на Лондон и въпреки това не успях да отида на много от предвидените места.
Какво успях да видя по дни
1. ден - Биг Бен, Уестминъстър, Парламента, Лондонското око, Аквариума, Трафалгар скуеър, вечерта - близо до Хард Рок Кафе - там нямаше места
2. ден Националната галерия с предварителен списък със зали, които искам да видя - около 1,5 часа
Моите момчета през това време бяха на смяна на караула и посещение в Gard Museum
След това през Сейнт Джеймс Парк до Бъкингамския дворец
През Грийн парк с метрото до Tower of London - чакахме да видим Crown Jewels, Tower Bridge, по път видяхме кораба на Франсис Дрейк - Златната кошута минава се през Borough Market
Вечерта - в Camden Town
3. ден - Гринуич по Темза - Къти Сарк, Обсерваторията, Морският музей 5-6 часа общо

Ден 4. Отпътувахме за Ливърпул - главната цел на нашето пътуване - стадионът на ФК Ливърпул Анфийлд

За Ливърпул мога много да разказвам, но в друга тема - място, където ми остана сърцето с невероятната атмосфера на града на Бийтълс.