Барселона - тема 9

Привет! В събота тръгваме и все още е каша в главата ми, но вярвам ще си прекараме много добре! Въпрос за три дни сме, да купим карта Т10 или Барселона карт, има също Експрес за 2 дни 18 евро. Барселона карт не разбрах за един човек, ли е? За съжаление парк Гюел е затворен, не разбрах коя част за реконструкция. Също фуникуляра на Монжуик също е затворен до 28.02. За съжаление и фонтаните са затворени, а така ми се искаше и тях да видим. Иска ни се да усетим духа на града. Няма да ходим по музеи. Отседнали сме на 5 ми. Пеша от парк Цитадела. Искаме да гледаме паркове, на Монжуик и Тибидабо, също испанското село, Ла рамбла и Букерия е много близо пеша.
И ние пристигаме във вторник. Мислим да си купим карти Т10 , те са за повече от един човек. Финкуляра и фонтаните и аз разбрах , че не работят , но Парка ще го разгледаме, въпреки затворената част.
С Т10 изкарах 4 дни, но зависи колко ходите. Ние бяхме много далеч от центъра и се налагаше да пътуваме 40-60 мин. и минимум 2 транспорта. Но стигнехме ли центъра само пеша. Първия ден ходихме пеша от саграда до плажа, втория от гюел до плажа. Да знаете че разтоянията в Барселона са огромни, но и транспорта им е много добре развит. Функуляра за мунджуик не голяма загуба (освен ако нещо не съм изпуснала високо в хълма),  от площад Испания е 10-20 мин. пеша. На гюел ние не успяхме да влезем (трябваше да чакаме 2:20 часа за следващото пускане на хора и се отказахме), но и безплатната зона е уникална.

И да допълня едни подробности които не прочетох никъде: рейсовете спират на спирка след махане(като нашите маршрутки). На слизане е същата работа. Единия ден си изпуснахме спирката, а вечерта се объркахме при броенето наспирките понеже пропусна 2.
Вратите на метро, влакове и трамваи се отварят от пасажерите (за всички ни беше малко шок в началото)
Първи ден!!! Отседнали сме  в Hostel Nuevo Colon, много лесно стигнахме до него. Следвах инструкциите от първа страница как да стигна до влака и да купим Т 10. Точно до вендинг машините за билети те посреща много мил човек и ти помага с маршрут, закупуване на подходяща карта. Качихме се на влака и с една смяна стигнахме до нашият хостел, който се оказа точно срещу гарата. Тук ни посрещнаха много мило, оставихме багажа без да ни таксуват и понеже беше много рано за стаята тръгнахме на разходка. Към парк Cuitadela, много приятен, моят мъж е ландшафтен архитект и парковете са приоритет! От там към триумфалната арка и към Саграда Фамилия. Вървяхме през различни улички, красиви сгради. След Саграда Фамилия до  Каса Батйо, но беше в ремонт, площат Каталуния,  по La Rambla до Букерията. La Rambla не ме впечатли, улица, много народ, нищо особено. Хапнахме на пазара. Почнахме си на Барсолета и се прибрахме да починем. Точно до хостела има страхотно място, не скъпо за кафе, ние обичаме лече лече, тук му казват бонбон, кроасан и тапаси! Очакват ни още приключения!
Ден втори: Закусихме кроасан с лече лече и тортия, точно под нашият Хостел Nuevo Colon. Много приятно място и не скъпо! Взехме автобус D20 до площад Испания, там се качихме на Arenas de Barcelona, вход 1 евро с гледка 360 градуса. След това на автобус 150 към Монжуик. Слязохме на замъка, 5 евро е за възрастни над 30 г, за по-младичките е 3.5. Решихме да не влизаме, раходихме се наоколо и седнахме да хапнем с оглед към морето. Сутринта си взехме от магазина под хостела хамон и кашкавал, и една топла франзела всичко за 2.60 евро. Направихме си сандвичи и беше супер. Има страхотни гледки към Барсалонета. От там пак 150 надолу към Ботаническата градина. Слизате на олимпийският стадион и минвате от лявата му страна повърявате около 500 м и от лявата страна на пътя е Ботаническата градина. На нас и специално на моя мъж много му хареса! Но той както бях споменала е ландшафтен архитект. Отне ни около 1.5 ч. От там на обратно пеша до спирката на 150 и към Испанското село. Беше интересно. Много магазини бяха затворени, ходихме в неделя. Има безплатен аудио тур на английски с депозит 20 евро, после ти ги връщат. В една от уличките имаше шоколадово магазинче пихме страхотен горещ шоколад за 4 евро. Около 1 ч бяхме тук. После пак на 150 и на площад Испания, за съжаление фонтаните не работят до края на февруари. Понеже е неделя искахме да посетим католическа служба за това от площад Испания взехме автобус Н16 до площад Каталуния и от там пеша до Катедрала на Барселона. Отвън има пазачи забраняващи посещението, но ако кажете, че сте за службата ще ви пуснат. Така и влязохме. Беше приятно! В неделя букерията е затворена. Хапнахме в готическия квартал в едно много приятно местенце. Потанцувахме пред катедралата, беше много приятно! Времето е топло, но без слънце студено! На букерията внимавайте, когато поръчате паеля има цена обявена 14.5 евро и пише за минимум двама души. Не е обяснено коректно, всъщност таксуват две по 14.50евро. За една паеля. Уморени в очакване на утрешният ден! Много приятно изненадана от хостела, чистят всеки ден и оправят леглото и хавлиите! Топло е!
Здравейте!
Планираме екскурзия до Барселона в средата на Април (13ти до 20ти), което се пада точно седмицата преди католическият Великден.  Посещавали ли сте Барселона в този период (непосредствено преди Великден)? Притеснява ме дали забележителностите ще работят със стандартни работни часове и като цяло всичко в града дали ще си работи нормално или ще има много затворени обекти. Моля за съвет.

Благодаря!
И ние ще ходим в средата на април. От няколко седмици когато мога чета тази и предходната тема. Много полезни неща се научават. Почти всеки обект има сайт с цени, работно време, почивни дни. Може да проверите тези, които ви интересуват. Не видях някъде да пише, че няма да работят.
Здравейте! Предстои ни пътуване през  юни. Кацаме вечерта в 21:30 на Ел-прат и искам да ви попитам за възможностите за транспорт от там до Каллела.

До Калея се стига с влак на Ренфе, R1 - светло синьо, можете да го вземете от площад Каталуния.
На първа страница има карта на всички линии на влаковете.
Здравейте, летим за Барселона след 10 дни, още не съм купила билети за Саграда Фамилия и парк Гюел, като за парка знам, че частично е в ремонт. Моля, някой от скоро ходилите да сподели заслужава ли си да купувам билети за парка заради ремонта или да разглеждаме само свободната зона. А за Саграда не мога да реша дали да купувам билет за кулите или само основния. Иначе благодарение на темата научих много, имам план за транспорта, за разходките и благодаря на пишещите.
За парка бих купила, въпреки ремонта, за кулите - не .
Платената част на Парка Гюел е мястото,  без което не си представям Барселона. Това за мен беше най-голямото удоволствие.
 Не е голямо, но може да се разгледа една от къщичките отвътре, има и кафене, на което можеш да седнеш и да се полюбуваш на причудливите форми на сградите. Аз не бих го пропуснала за нищо на света:)
Здравейте! Опитвам се да закупя 2 билета за Саграда за 26.03. за родителите ми, но ми дава часове от 15ч.-18ч., а по работно време е от 9-19ч. Мислите ли, че преди обед билетите са свършили или има друг проблем
Възможно е. Ние като ходихме (бях решила на място да си купя билети, ако ни остане време), всичко беше разпродадено за всичките дни на престоя ни там.
За всички дати е така, някъде бях чела, че от тази година ще продават онлайн само от 15.00 до 18.00, незнам дали на място продават и за други часове.
Дано не Ви заблуждавам.Ако искате да купите билет без гид, без кулите, т. е. от най-евтините, часовете са само след обяд. Прочетете в сайта все пак.