НПМГ - 3

  • 65 494
  • 735
# 210
За мен е безспорно по-добрия вариант, ако профилът не е чуждоезиков с език, изучаван от нулата.
Виж целия пост
# 211
zazu1, идвайки от СМГ, веднага ще се усети фрапиращата разлика във всяко отношение. Елитно училище, в което всяка година остават толкова много ученици на поправителни изпити или не е елитно, или нещо не се прави както трябва.
Ако бях във вашата ситуация, бих избрала ПЧМГ. А ако иска по-конкретна насоченост в ИТ сферата - ТУЕС.

На сила никой, никого, нищо не кара.
За мен не е елитно, а просто най-доброто, за природните науки.  Peace

Има и добри математици, но не чак толкова много състезатели, както в СМГ. Слънчевата е писала за СХН, моите впечатления съвпадат с нейните, макар и малко отстрани.
Има школи по всичко, няма децата могат да ходят навсякъде, стига да успяват. Не съм чула да са върнали някого, защото няма достатъчна подготовка. Май по латински децата бяха повече от очакваното, но направиха повече групи.

Условия за развитие и учене има, но всичко си зависи от детето. Може да вземе много, но може и просто да си избута гимназията. Но това е в сила за повечето училища. Чувала съм го и от родители с деца в СМГ и ТУЕС, НЕГ и АЕГ ...  Peace
Виж целия пост
# 212
За химия и биология предполагам, че е най-доброто. Но конкретно в случая с дете, идващо от СМГ, не ми се вижда най-добрия вариант.
По отношение на езиковата година аз също съм ЗА разширено изучаване. Профилираната подготовка трябва да е приоритет, а за езиците има достатъчно добри школи.
Виж целия пост
# 213
Ако искате децата да се състезават с математика - СМГ. Ако искате просто да се развиват с математика, което не значи непременно да са състезатели, изключвам традиционните олимпиади, кенгура и каквото беше там, на които всички ходят. Познавам деца преместили се от СМГ точно, защото не искат да се състезават и това ги напряга. Е, в НПМГ никой няма да ги кара на сила да ходят на състезания, ако не искат, което не означава, че учат по-леко математика или на по-слабо ниво. Това е разликата за математиката. За природните науки е ясно, че е най-доброто училище.
Виж целия пост
# 214
pandora, имам деца и в двете училища и мога да правя някакви сравнения, но само по отношение на среда и ангажираност на учителите. Въобще не говоря за състезания, защото те са до към 8-ми клас. После у всички рязко пада интересът. И като ударя чертата, плюсовете са доста повече за СМГ.
Децата ми са коренно различни и не мога да направя съпоставка 1:1, но наблюденията ми са на база организация, навременно информиране на родителите при проблеми, ангажираност на учителите към дисциплината и успехите на учениците. Сега с електронния дневник може да се подобрят нещата, но едва ли ще стане отведнъж и чак толкова много.
Затова ми се струва, че ПЧМГ трябва да бъде поставена на по-предна позиция в желанията.
Виж целия пост
# 215
Аз не разбирам - питаш, а сама си отговаряш. Хем имаш деца и в двете училища, направила си извода, че СМГ ти харесва повече. После пък, казваш, че децата са различни - ами точно така е, затова и всеки има различна гледна точка. И аз имам близки впечатления от двете училища и казах какво мисля. Не знам какво искаш да чуеш...
Виж целия пост
# 216
Не питам, а изказвам мнение на база лични наблюдения и впечатления. Друг пита Simple Smile
Виж целия пост
# 217
Аз питам и съм много благодарна за споделените впечатления, много са ми полезни!
Виж целия пост
# 218
Не питам, а изказвам мнение на база лични наблюдения и впечатления. Друг пита Simple Smile
Ох, извинявай! Flushed
Виж целия пост
# 219
Това с оставащите на поправителен не е непременно лошо нещо. Аз чух мнение на родител с дете в ТУЕС ( и там има оставащи), че точно така трябва да бъде, който не е покрил минимума да се яви на поправка.
Виж целия пост
# 220
Зависи и защо е детето на поправка, т.е. дали не знае или по друга причина....
Като цяло са доста взискателни учителите
Виж целия пост
# 221
ТУЕС е училище на съвсем друго ниво и не го смятам за подходящ пример.
Това, че има оставащи на изпит за мен е някаква индикация за нивото на средата, в която попадат децата. А практиката показва, че по-скоро малкото калпазани повличат болшинството надолу, а не обратно.
Виж целия пост
# 222
Миши, не съм съгласна, че калпазаните повличат останалите!
Навсякъде има деца, които карат тежък пубертет, никой не е застрахован. Има такива деца и в НЕГ, СМГ, НПМГ, АК...
Повличат се деца, но не е масата. Във възпитанието ма децата участва и семейството, не само училището!
Виж целия пост
# 223
Не винаги.
Когато цял клас е влязъл със ср. оценка около 5 (че и 5+) от НВО по математика, а входното им ниво е оценено на до 3,4 средно, пък дори и математиката да не е причината, за да са в това училище, нещата не са само зависещи от децата.
Надявам се да избутат тази година и догодина да успеят да открият отново математиката.
А децата определено не са калпазани.
Виж целия пост
# 224
Миши-Тети, погледни го и обратното - аз го чух това за поправителните в ТУЕС по повод на това, че в нашето училище пък има много "калпазани" и нито един не е на поправителен. Учителите ги пускат.А в други училища не е така.

А пък за отделните паралелки в НПМГ чувам противоположни мнения. Аз мисля писах тук, как приятелско дете ни посъветва да не си избираме физика, а една от преподавателките в НПМГ, която ни е съседка ми сподели, че настоящите 9 - токласници с физика са й любимци. Толкова били нестандартни. Най - голямо удоволствие било да е в този клас. Та... мнения всякакви.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия