От гледна точка на домашните и самостоятелността на децата са някак... И двете учителки са помолили да бъдем активно ангажирани с работата на децата и да проверяваме и ние какво са правили и как са се справили и т.н. Тази на занималнята на мен ми е странна, че не знае, защото тя е само на нашия клас. Миналата година в подготвителния клас в същото училище пак имаше занималня, имахме и много амбициозна класна, която беше закупила 10 различни допълнителни помагала по БЕЛ и математика и много домашни даваше. Ами госпожата на занималнята знаеше във всеки един момент кое дете докъде е стигнало във всяко едно от помагалата. Нямаше и дете с ненаписано домашно, въпреки че бяха по-малки, по-лесно разсейващи се... Всички ходеха на поне едно извънкласно занимание и пак успяваха да напишат - това го казвам, защото според нашата учителка на занималнята извънкласните занимания са виновни и заради тях децата не написват. Явно съм се разглезила миналата година и съм с очакването, че щом един човек може, значи и друг трябва да може. Но сте прави, че децата трябва сами да носят отговорност, но при нас е... как да кажа. Знам, че има едни деца в класа, които казват "Аз това няма да го пиша, не искам, не ме интересува". И нещата остават така, учителката от занималнята не успява да ги накара да работят и твърди, че и родителите не ѝ съдействат. Класната пък в нейните си часове е доста ангажирана, но аз лично не съм забелязала тя да проверява на следващия ден домашните - специално съм гледала, нищо няма отбелязано никъде, няма ги печатите, с които оценява. Може би затова много от родителите лично се ангажират - и аз в това число, макар и не съвсем усърдно и ежедневно, моята щерка е добросъвестна в това отношение и рядко се опитва да скатае - защото го има усещането, че ако ние не участваме активно в това да контролираме какво има за домашно и дали е написано, никой няма да го прави, нещата ще излязат извън контрол, децата ще изостанат и ще дойде момент, в който много повече усилия ще трябва да се вложат, за да се навакса.