Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 925
  • 746
# 540
А аз, като бивша шивачка в ученическа възраст и внучка на професионална шивачка, трябваше да седна да обяснявам на детето си в пети клас частите на шевната машина и коя за какво служи. Един от примерите само. Понеже децата нито са виждали такава в часовете по ТиП /а може би и извън тях/, нито тези части им говорят нещо. Ама като папагали зубрят и повтарят един такъв продиктуван им урок. Въобще образованието ни е едно нескончаемо и безплодно зубрене на излишна информация, която, като няма връзка с практиката, е като да се учи урок на китайски, без да се знае китайски.
Омерзена съм от образованието ни отдавна. С радост бих изпратила и малкото си дете да учи в някоя нормална държава. В която не се зубри по дебели учебници, а се съчетават теория и практика и се учи онова, което дете на съответната възраст би разбрало и възприело като приложимо.
Виж целия пост
# 541
Е на мене не ми достигна капацитет да се справя с шевните машини. Т'ва вече беше направо висш пилотаж, извинете.
Виж целия пост
# 542
Rolling Eyes Леле...Довечера ще погледна учебника по ЧП.При нас не съ чула за изискване да научват  подобни формули.Ще взема да попитам дали  просто си ги спестява мойта щерка или наистина учителката ги е пропуснала като задание
Като цяло се плаша от начина на   преподаване, цялостна концепция за обучение и учене.Всичко е ден да мине, друг да дойде.И не е само при моето  уж съвестно и изпълнително дете.НЯкак  не се получва натрупване на знания и реалното им осмисляне.Аз дообяснявам че това е основи на физика, химия и т.н.... ОПитвам се чисто практически  да насоча вниманието  закъде аджеба  ще е нужно...Начинът на поднасяне на цялата информация е  по безумно сух  и отблъскващ начин.Щом и  момчетата не се вълнуват от физичните задачи.....А за ТП- там ми е любимо.Задание в стил разрез на болт, тетрадка по техническо чертане и всякакви  подобни  щуротии, гарнирани с безумни изисквания за помощни материали.А в същото време по математека никой не хване да покажа и изиска  един прост чертеж на геометрична фигура за онагледяване на задача.ДА им светна на тия деца че само гледайки  чертежа дори, могат да намерят част от търсените отговори.......
Виж целия пост
# 543
Е на мене не ми достигна капацитет да се справя с шевните машини. Т'ва вече беше направо висш пилотаж, извинете.

А, то пък като ги обясних, бек мислиш че "детиту" ги схвана... Просто му беше една идея по-леко да назубри. Поне поредността на операциите и кой от отделните детайли за какво е поразбра. Пък имам вкъщи шевна машина, та имам горе-долу и какво да покажа. Без нея и това нямаше да схване. После се освободи от безполезната му информация веднага.
Като помня аз на неговата възраст вместо да зубря простотии, нас ни учеха по Трудово обучение да шием на тия същите шевни машини. И изпитът ми беше да си ушия пола. После си я носех даже. 
По чертане ни учеха пак така - на практика да чертаем зададен детайл, вкл. с разрез. Учителката имаше много и най-различни, с различна степен на сложност. Това много ми помогна после в техникума, където чертането ми бе сред любимите предмети.
По готварство направо си пишехме рецепти и правехме супи, сладки, салати. Имаше обучение по сервиране на място. Работехме с фурна. Но имахме чудесни обзаведени лаборатории по ТО.
Ама се учеше нещо, дето е наистина полезно и приложимо и то по начин, по който децата го схващахме, ако не 100% от нас, то поне 80%.
Сега, като си помисля за училището им на децата, ме разтърсва такава вълна от негодувание, че направо като цунами ми залива и емоциите и когнициите.
Виж целия пост
# 544
Скрит текст:
Такова изписване и мен ме обърква. С изписаните формули си мисля, че би било по-ясно и разбираемо.
Ще взема и аз да отворя учебника по ЧП, макар да се опасявам после от кошмари.
Виж целия пост
# 545
Учебникът по ТП бие всички останали по неадекватност на информацията и според мен. Но там не е толкова драматично при нас положението.
По ЧП госпожата успя да я отблъсне от физиката с ужасните изисквания за зазубряне (например при решаване на задача за скорост, път, време, ако напишеш s=v.t и после заместиш известните път и скорост, за да намериш времето се счита за грешка и за задачата ти дава 0,5т от възможни 2; трябва да започнеш задачата с v=s/t. Подобно беше и с плътностите. И така при решени всички верни задачи имаш 5.). Сега това зубрене на думи, които не знае какво означават също ми е безумно и виждам, че и от химията ще се отблъсне, а хич не ми се иска. Дано скоро има РС, та да разбера какво й е виждането на жената относно предмета.
Виж целия пост
# 546
Скрит текст:
Такова изписване и мен ме обърква. С изписаните формули си мисля, че би било по-ясно и разбираемо.
Ще взема и аз да отворя учебника по ЧП, макар да се опасявам после от кошмари.

Те въобще не са взимали обозначенията на химичните елементи, какво остава за формулите.
Обаче трябвало да ги учат наизуст в класа на детето на Мария! Shocked

Учебникът по ТП бие всички останали по неадекватност на информацията и според мен. Но там не е толкова драматично при нас положението.
Затова пък съкратеното заглавие тъй му отива...
Виж целия пост
# 547
Унинален е този предмет в 6 клас, а въвеждането на 3 предмета в годината на НВО съвсем.
Аз си спомнях как обяснявах работата на звънчевия трансформатор.... С Химията не е имал проблем, но ползвахме учебник на Педагог6
Виж целия пост
# 548
При нас няма особен проблем с ТП.
Изтрепаха се от готвене миналата година, и понеже нали това е модерно, с голям кеф ги чакаха тези часове.
После пък дъщеря ми се запали по бродиране, пак заради въпросния предмет (не съм убедена, че и момчетата са реагирали с аналогичен ентусиазъм, де).
Лека драма настава само когато им кажат да попълнят ЕН на брой уроци в УТ. Ама не мога да се разсърдя на учителката; явно трябва да си покрие някакъв норматив.

По ЧиП също някак не прекаляват.

В общи линии сме попаднали на учители, които с разум успяват отчасти да компенсират лудостта в учебниците.
Виж целия пост
# 549
В случая на Мария мисля, че не учебникът е основният проблем...
Затова и намирам техническата грешка за по-извинителна от другата.
Виж целия пост
# 550
Определено
Моят син няма високи оценки по предмета, но не е и питал нещо, но от преди от щерката знам, че учителката ползва тази година доста да ги стяга и после в 7 клас повече надгражда и им е по-лесно. Затова не съм запозната с материала, но имам доверие в учителя. При нас примерно по география традиционно е кофти учителят, ама..няма пълно щастие. Колкото толкова. И то на всичкото има супер учителка по география, ама синът й е в нашия клас и тя не ще да му преподава иииииии сме с другата, която е...всичко анти, което може да се сети човек за учител. Но както  и да е....
Виж целия пост
# 551
Мислех си , че само аз не съм наред, като се изумявам на учебниците по ТП и ЧП. Явно не съм сама. Наложи се да вадя бормашината на баща ми, да обяснявам за свредели и други пробивни елементи. Не че нещо запомни. Сега , ако я попитам, едва ли че ми ги каже. По ЧП съм безпомощна с химията. Почти всичко съм забравила. Но учебникът не ми помага особено в припомнянето. И учебникът по история ми е "любим". Пълно с фактология и сложни наименования. Въобще за какво е училището. Да ги изпитват какво са научили в къщи.
Виж целия пост
# 552
Довечера ще погледна , защото при нас всички учебници са на различни издателства.
Така поднесена информацията в учебника едва ли ще предизвика интерес у децата, а и не знам колко от тях ще запомнят информацията за повече от седмица. Поне на този етап. Химията би могла да бъде невероятно интересна, но поднесена по подходящ начин и съобразена с възрастта на децата.

Аз не съм на принципа:" За лудо работи, за лудо не стой", но виждам , че в училище точно това се случва. Прави се нещо, отчита се дейност и накрая вземат та обвинят децата , че са неграмотни. Ами , да ги ограмотят!  Нали това е целта на образованието?! Но как да ограмотиш някой, ако ти самия имаш нужда от ограмотяване....


Виж целия пост
# 553
Oще в началото на годината ни предупредиха, че ще учат физика, химия и биология, и че химията ще е с написани с думи формули..
Защо е ди, три им е обяснила, намерила е начин на основните елементи да им каже означенията, но за валентности не е говорено.
Мария, а аз точно го уча да изписва формулата както я знае, да замести в нея и после да върти уравнението по неизвестното. Стигна до 4-ка заради безславния му опит да върти наум формулите първо.. Т
Обяснявам му, че формулата в даден вид я е наизустил и да си изпише и след това да я преобразува.. Но явно не е според изискванията по ЧП, чудя се аз защо не му е призната задачата S=V.t и заместил
Виж целия пост
# 554
Ми да ви кажа не издържах и отворих електронните учебници току що – на Просвета, че е най-лесно, но явно всички издателства имат обща директива.

Динатриев сулфат и железен трихлорид?!?

Пълен абсурд! Кой идиот измисли подобно преставяне на нещата? Химия не се учи така.
Звучи като същинско Джаберуоки.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия