Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 917
  • 746
# 570
Е не знам.
В последните години съм постигнала пълна хармония, като живея невярвайки на нищо.
Та в този смисъл и в АК не бих се заклела.
Преди време постнаха реклама за семинар ли беше, книга ли беше, на техен възпитаник. На тема нещо като астрология, представете си. Simple Smile
Виж целия пост
# 571
За мен е плюс, че в АК има деца с различни интереси. Моята вятърничава дъщеря е зодия Близнаци и всеки ден различно нещо й харесва. Основно чете книги и живее в паралелен свят на мечти. Та мисля, че точно това училище идеално би й паснало на характера. Има много клубове и може да пробва от всичко, докато намери това, което наистина ще я грабне.
Виж целия пост
# 572
https://teacher.bg/%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B8-%D0%B8%D … 1%88%D0%BD%D0%BE/

С риск да бъда наръфана пак от знаещите по темата, но да питам
1.Как ще се доказва хорариум по физика или биология ако те не са профилиращи предмети. Вярно, че БГ вузовете не се интересуват,  но в чужбина се интересуват, И дори и по профилиращите предмети хорариумът самоот 11 и 12 не е достатъчен
2.НВО-то в 10 клас го възприемам като това в 4клас - нищо не зависи от него, или греша ?
Виж целия пост
# 573
Прегледай седмокласната тема от последните няколко дни. Обсъждали сме въпроса там.
В тази връзка със си запазила един мой цитат за подобни въпроси. Simple Smile
Цитат
Ето това се опитваме да изясним вече втора година с част от деветкласните и осмокласните майки. В дипломата за средно образование ще присъстват оценките само от втори гимназиален етап, съответно и окончателните оценки ще са изчислени на тази база. Там ще са вписани и резултатите от ДЗИ, но:
Чл. 31. Общият успех в дипломата за средно образование се формира като средноаритметична оценка с точност до 0,01 от средноаритметичните оценки, вписани като окончателни оценки по учебните предмети, изучавани в задължителните часове, и от средноаритметичните оценки, вписани като окончателни оценки по учебните предмети, изучавани в избираемите часове.

Изниква въпросът какво правим, ако ученикът иска да кандидатства специалност, за която в балообразуването участва оценка по биология от дипломата за средно образование, но той няма такава оценка в дипломата, защото биологията не му е била профилиращ предмет. 
Вариант едно - университетите ще признават оценка от ДЗИ по предмет, от който нямаш оценка от ООП или ИУЧ във втори гимназиален етап. Събираш сили и се явяваш на ДЗИ по желание ( може да го направиш по два предмета). Да, но ДЗИ по биология ще бъдат два вида - ако предметът ти е бил профилиращ, явяваш се на материала от профилираната подготовка, ако не е бил профилиращ - явяваш се върху ООП. Ето ти нова разлика....А учениците от професионалните гимназии въобще нямат профилиращи предмети.
Вариант две - признават се оценките от първи гимназиален етап по такива предмети. Прословутото удостоверение за първи гимназиален етап ще съдържа - серия и номер; снимка; форма на обучение; резултати от обучението; съответно ниво от НКР и от ЕКР; резултати от НВО, вкл. ниво от ОЕЕР и ниво от Европейската референтна рамка за дигиталните компетентности (ЕРРДК). Резултати от обучението са: оценки по учебните предмети, изучавани по училищния учебен план/индивидуална учебна програма, хорариум учебни часове и общ успех (ако е приложимо). Предвидена е фабрична номерация и хартия с воден знак.
На мен ми се вижда достатъчно представителен документ, въпросът е какво мислят университетите по този въпрос.
Мисля, че нашите висши училища ще намерят решение на въпроса в полза на кандидатстващите. Въпросът е какво се случва с чуждестранните университети.
Виж целия пост
# 574
Страшна каша. 🙄
Виж целия пост
# 575
Дидева, благодаря! -
Залагам повече на вариант 2,  защото вариантът с ДЗИ тотално отхвърля възможността 20г след завършването  да можеш да запишеш виШУ по друга специалност. А и хората искат не само оценка, а и хорариум.
Скоро слушах Наков, че не трябвало да има ИТ специалности в Копривщица, защото там нямало ИТ бизнес. Това надявам се не означава, че като завършиш ПГ по туризъм, защото няма друга в Копривщица, не може да запишеш ИТ в СУ
Виж целия пост
# 576
Като ви чета се отчайвам все повече и повече, и повече.....
Виж целия пост
# 577
Искам си моите учебници от едно време. Повече от 30 години са минали от как бях в прогимназията, а толкова много страници детайлно си спомням от тях, хем повече от час за учене не съм отделяла дневно. То не че сега синчето учи по-дълго.
Така като ви чета май сме извадили късмет с учителите. Въпреки че детето все някакви кусури им намира (цар е в това), като цяло е доволен как обясняват и не изискват зубрене. За учителките си по разказвателните се изказва доста ласкателно.
По ТП никога не съм го виждала да учи. Има 5 за срока там. Виждам, че добре се е ориентирал кое трябва да се учи по-сериозно, кое можеш да подминаваш и да не си даваш зор. В крайна сметка и това си е полезно умение, да изкарваш максимум резултат с минимум усилие.
Държа да научи и запомни основните положения по всички предмети (не важи за БЕЛ и математика, там трябва да е бетон) най-малкото за да може да установи сам за себе си какво го привлича най-много и къде би искал да задълбае повече. Обяснила съм му, че в училище се учи само една много малка частичка от всички дисциплини. Все се сещам колко много харесвах органичната химия в гимназията и наистина муслвх, че я разбирам. Две-три години по-късно имах един семестър органична химия в университета и разбрах, че освен азбуката, образно казано, нищо друго не съм учила в училище.
Виж целия пост
# 578
Точно за химията си мислех и аз вчера да споделя, докато учихме за тест. Контролно на половината материал по химия правиха преди ваканцията. Сега на втория час след ваканцията им даде на целия материал. Много въпроси, едва им стигнало времето. И да, озадачи ме това зубрене на формули в този им вид. Без никакви обяснения, както сте посочили по-нагоре. Уроците по история също са... интересни. По ТП поне нямаме проблеми. Учебникът стои в училище. Носи някакви неща от време на време.
Виж целия пост
# 579
С риск да ме линчувате, но бих искала да ви кажа, че в темата прелива напоследък от негативизъм. Дайте малко по - ведро, момичета. И да си пишем в темата още 2 живота колко е зле образованието в България, то няма да се промени от нашите постове тук. Това е положението, трябва да сме гъфкави, ако не сме, мъката ще се усеща двойно повече. Безсмислено е да се сравнява какво е било преди 10, 20 и повече години, това време няма да се върне.
Виж целия пост
# 580
Човек по принцип е склонен да живее с романтична представа за миналото си.
По темата "нашето образование навремето" много ясно си спомням колко безумни неща имаше. Нещата бяха твърде далеч от съвършенството.
Но никога не е било по-лесно, отколкото сега в 21 век, големи групи от хора да се самосугестират. Изобщо тая тревожност, която ни тресе, си я създаваме самите ние.
Виж целия пост
# 581
Извинявам се за директността на поста си, но тук не става дума за никаква романтичност, а за откровен проблем - щом родител на дете в 6 клас пише гъФкав и не вижда проблем в това, считам, че при образованието едно време, това беше недопустимо. И ако повече хора се тревожиха за образованието, то сега щеше да е ценност.
Виж целия пост
# 582
щом родител на дете в 6 клас пише гъФкав и не вижда проблем в това ........ И ако повече хора се тревожиха за образованието, то сега щеше да е ценност.

Това не е проблем на образованието, а на родителите, хората, обществото!
Виж целия пост
# 583
Никога не съм обръщала гръб на хубавото! Ама там, дето го няма, как, за Бога, да почувствам, да помисля или да кажа нещо добро?
А що се касае до миналото - никога не съм намирала и миналата ни система за нещо кой знае какво. Само че в сравнение с настоящата беше доста по-качествена и подсигуряваше що-годе дисциплина и някакво овладяване на основно ниво от масата, без тя да се юрка целокупно по уроци и курсове, както се прави днес.
Съжалявам, на черното бяло не мога да кажа.

Цитат
И да си пишем в темата още 2 живота колко е зле образованието в България, то няма да се промени от нашите постове тук. Това е положението, трябва да сме гъфкави, ако не сме, мъката ще се усеща двойно повече.
Достатъчно съм гъвкава. Толкова, че вече си изнесох едното дете в нормална система и то е за първи път доволно от това, което учи и от начина, по който го учи.
Та наполовина мъката ми по това, което трябва да бъде, но не е, е намаляла.
/Не ми е мъчно за миналото ни грам. Мъчно ми е за настоящето. Че и за бъдещето тъжа, като гледам посоката./
Виж целия пост
# 584
Не е негативизъм, а реализъм. ПРи  реално съществуващи проблеми, не искам да си затварям очите и да се правя , че всичко е наред. И не, не съм съгласна , че нищо няма да се промени с това, че пишем за проблемите тук. За справка- миналогодишната тема и офанзивата с НВО.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия