Протестите против цените на горивата и ниските заплати

  • 13 705
  • 344
# 45
Така е - сега гледах в новините - пълно е с гневни тийнове по протестите Simple Smile
Виж целия пост
# 46
Даже искам да определям как да се харчи всяка стотинка, която давам на държавата - това са мои пари, искам да се използват по начин, който аз одобрявам.

Подчертаното всеки го иска. Много хора не бива одобрили държавата да дава техните стотинки за личните коли на този или онзи. Държавата трябва да инвестира в обществен транспорт, а не в личен. Общественият транспорт е за всички, а частният за този, който може да си го позволи.
Виж целия пост
# 47
За съжаление, за сега такова насочване на парите за данъци, не е възможно.
А ако сега се проведе един референдум за колите, резултатът ще е ясен. При демокрацията мнозинството решава, всичко друго е диктатура.
Виж целия пост
# 48
За съжаление, за сега такова насочване на парите за данъци, не е възможно.
А ако сега се проведе един референдум за колите, резултатът ще е ясен. При демокрацията мнозинството решава, всичко друго е диктатура.

Ти иначе си интелигентен потребител на форума, не очаквах да разсъждаваш така егоистично. Шофьорите сте като пушачите - вредите на себе си и околните, застрашавате всички, но не желаете да плащате за кефа си и да се съобразявате. Освен безумната идея държавата да купува коли на желаещите, което вярвам осъзнаваш колко е абсурдно, имаш ли други идеи как да се ограничи прекомерният трафик и замърсяването на въздуха? Имаш ли представа колко са строги изискванията към автомобилите в Германия, и колко автомобили не получават разрешително за експлоатация при текущ технически преглед? После същите тези негодни вече коли идват у нас, да тровят всички в България. Това не те ли тревожи, мръсния въздух, миризливите газове, прахоляка, шума? И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.
Виж целия пост
# 49
За бонус-малуса си права. Тъпо е предмет да носи отговорност. Отговорността е на шофьора.
Аз даже съм от онези лудите, който смятат, че гражданската отговорност трябва да е персонално на шофьора, а не на автомобила.
Разбира се, ако го казвам прекалено често на глас, рискувам да бъда пребита с камъни в стил "арабска грешница". Grin

п.с. Пак за Бургас. Член съм на бургаски ФБ групи за шофьори. Масово реват, че са глобени, защото нямали аптечка, пожарогасител, винетка или превишили скоростта само с някакви 10-20км. И масово се споделя къде има екип на пътна полиция, за да могат нарушителите да го избягват.
И тези днес се бият в гърдите, крещят "За Левски, за Ботев! Революция!"

п.п.с. Да, в България е пълно с проблеми. Не го отричам. Боря се по мои начини, винаги когато мога.
Виж целия пост
# 50
Мечтайте си... Аз не виждам начин да се намалят колите. И аз лично няма да се откажа от моята. Нито от колата, нито от мотора. Няма да вървя пеш, няма да карам колело, няма да ползвам ГТ. И ще протестирам за тъпите начини, по които се определя размера на ГО. Както и върховната простотия ГО да е на кола, а не на човек.
Виж целия пост
# 51
А моторите най-много ги мразя! Като запърпорят и загърмят тия мотори по улицата ми иде да откъсна главата на този, който ги кара. Като ядрена ракета шумят. Отвратително е. Трябва да бъдат забранени в градска среда.
Виж целия пост
# 52
Моралке, ако наминеш лятото към Варна, свирни, ще те повозя и ще те обърна в правата вяра 😁

А иначе от протестите понякога има и полза. Преди 2-3 години моторджиите протестираха и се прие, че можем да си сключваме ГО само за активния сезон, за шест месеца. През останалото време, ако моторът е зазимен и не се кара може да няма сключена застраховка и не се сваля от регистрация. Нагледен пример, че понякога се постига това, което се иска. Мен лично ме устройва чудесно. Както и това, че за мотор винетка не се изисква и не плащаме синя зона. Така че моторите ще стават повече. Аз и сега като гледам номерата им, хич не са малко.
Виж целия пост
# 53
В интерес на истината освен за високите цени на горивата,протестират и срещу ниското качество на живот.Ние рядко използваме нашата кола понеже всичко ни е на пешеходно разстояние.Факт е,че с повишаване на горивата,поскъпват всички други стоки.Не ме интересува какви са протестиращите:прости,умни,грозни,платени или наивници мечтатели.Правителството заслужава тези протести.Ще видим и сметките за парно,особено ако е много студена зимата.Нефелно и страхливо ми е изказването на един герберист,че всеки имал право да протестира.К'во ли си мисли:само да не ни свалят от голямата лапачка,а недай Боже да ни осъдят после. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 54
Ако има начин да се мине изцяло на еко коли, това ще е чудесно. Само че напоследък започна кампания, според която електрическите коли замърсявали дори повече от обикновените. Според мен, това е конспирация, но това е отделна тема.
Не си представям как в Плевен, който е малък град (и все пак не чак толкова малък), всички работещи ще вървят десетина километра до работното си място всяка сутрин. Аз живея близо до работата ми, но това не се отнася за повечето хора. Няма добри условия за велосипедисти, а се съмнявам, че ще е възможно всички пътуващи да се натъпчат в тролеите и маршрутките и да пристигнат навреме. И това е само едно от усложненията. А в големите градове ще е много по-сложно.
Това решение, което правителството ни е измислило, е лошо. Първо трябва да има готов план и след това да се вземат мерки срещу колите.
Предполагам, че ако колите изведнъж станат изключително трудни за поддържане, много хора ще поискат да се откажат от тях - къде ще отидат всички стари коли? Съмнявам се всички шофьори мирно и тихо да ги предоставят на автоморгите? А и така да е - кой ще спечели най-много - пак мафията и свързаните с нея политически ангажирани лица?
Виж целия пост
# 55
Освен това - с цените на безина. Кой да го намали този бензин - на световните борси на падне ли, бат Бойко с декрет да го намали ли, Лукойл ли да намали цените - кой да го намали този бензин?
Изобщо чисто практически, този протест изобщо не ми е ясен против кого е и как да стане това с исканията.



Чисто практически може да се осъществи като се намали акциза. Постижимо е. Ако в бюджета има заложени Х лева приход от акциз в/у горивата, може лесно да се сметне с колко трябва да се намали въпросния акциз, така щото да се постигне същия приход (нали всички разбираме, че става дума за процент - т.е. същия процент при по-висока начална цена означава по-голям приход за ДБ и по-голяма данъчна тежест на гражданите. Ако акцизът бъде намален, може лесно да се постигне същия приход и сходна данъчна тежест. Е, няма да се преизпълни приходната част на ДБ и. съответно, няма да има премии за държавната администрация в края на годината... Доколко това е важно - всеки сам може да си прецени.
За протокола, не участвам в протестите, отдавна съм се отказала да спасявам било Света, било китовете.  Mr. Green
Виж целия пост
# 56
Ако хората можеха да не напускат по-малките градове заради по-високите заплати (и работата изобщо), които се предлагат в по-големите градове, вероятно щеше да намалее и трафикът, и мръсотията и шумът. В БГ са останали 4-5 града, всичко друго опустява.
Виж целия пост
# 57
KatiABV, а после логичната стъпка е да се реши от кое перо ще се отрежат пари, за да може да се покрие дефицита от намаления акциз, нали така?!?
Примерно образование, здравеопазване, социално подпомагане... Ти кое предлагаш?
Виж целия пост
# 58
Предлагам дъртите партийни номенклатури Боко, Цвъклю и Курнела да си отрежат от партийната субсидия и да намалят акциза на горивата за да не се срине икономиката.
Да видим обаче дали мухльовците в парламента ще го направят...

А изказването по телевизията на оная дъртачка от герп, че държавата уж нямала лостове и механизми да влияе върху цените на горивата беше една тлъста лъжа, за успиване на балъците.  
Виж целия пост
# 59
KatiABV, а после логичната стъпка е да се реши от кое перо ще се отрежат пари, за да може да се покрие дефицита от намаления акциз, нали така?!?
Примерно образование, здравеопазване, социално подпомагане... Ти кое предлагаш?


Не.
Не е сложно да се пресметне така, че да не намалее абсолютния приход, а просто да не се увеличи - да остане предвидения.
Щото акцизът, както споменахме, е процент. Същият процент в/у по-висока начална цена означава по-голям приход (в случая за ДБ). Ако се намали акцизът с толкова, че приходната част да се изпълни, ще се облекчи ефективната данъчна тежест в/у гражданите, без при това да пострада приходната част на бюджета.
Не е невъзможно - но липсва воля за това.
Понеже ако не се намали, ще има преизпълнение на приходната част (и всякакви потенциално съществуващи липси от несъбрани данъци ще бъдат покрити и скрити).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия