Протестите против цените на горивата и ниските заплати

  • 13 689
  • 344
# 60
И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.
Хубаво е българинът да слезе от автомобила и да се качи на градския транспорт или още по-добре на колело. До като беше хубаво времето и аз се придвижвах с колело до работата си.
Но ..... за да се случи това нали се сещаш, че трябва да имаме градски транспорт, който освен, че е редовен трябва и автобусите да са в що годе прилично състояние, а не да бълват повече черен дим и от колите, а вътре пътниците да се сваряват от жегата (или да мръзнат в студа). А за транспорта до селата да не говорим - ако въобще има такъв то той е веднъж или два пъти на ден. Например, ако аз искам да живея на село и да пътувам за работа няма как да стане, защото буса, който свързва двете населени места е в 10:30 часа. Кой работодател ще се съгласи служителя му да идва по това време?
Нещата са комплексни. И държавата, ако иска да свали народа от колите трябва да инвестира в градския и извънградския транспорт; в изграждането на велоалеи и достъпна градска среда, а не в увеличаване цената на горивото и на гражданската отговорност.
Виж целия пост
# 61
Не смятам, че са странни протестите. Горивата и ГО са само последната капка, която вече преля чашата. Протестира се срещу качеството на живот и срещу вече неописуемата наглост на управляващите. Понеже си бил отишъл комунизмът, как така се нарежда на полицията да записва номерата на колите на протестиращите и да издава стари фишове? И това е само част от цялостния механизъм за репресии и лишаване на хората от правото им дори да недоволстват. Как се гради икономика и държава с всякакви пречки и номера за смазване на малкия и среден бизнес, и единствено с дране до кръв на все повече пари от народа? Средна заплата 700-800, някъде и по-малка, и застраховка 1000 и отгоре!? Кой математически гений го измъдри това - от нула или по-малко да извадиш изобщо нещо или по-голямо?
Виж целия пост
# 62
KatiABV, а после логичната стъпка е да се реши от кое перо ще се отрежат пари, за да може да се покрие дефицита от намаления акциз, нали така?!?
Примерно образование, здравеопазване, социално подпомагане... Ти кое предлагаш?


Не.
Не е сложно да се пресметне така, че да не намалее абсолютния приход, а просто да не се увеличи - да остане предвидения.
Щото акцизът, както споменахме, е процент. Същият процент в/у по-висока начална цена означава по-голям приход (в случая за ДБ). Ако се намали акцизът с толкова, че приходната част да се изпълни, ще се облекчи ефективната данъчна тежест в/у гражданите, без при това да пострада приходната част на бюджета.
Не е невъзможно - но липсва воля за това.
Понеже ако не се намали, ще има преизпълнение на приходната част (и всякакви потенциално съществуващи липси от несъбрани данъци ще бъдат покрити и скрити).

Съвсем бакалски сметнах, че преизпълнението е около 6 процента за миналата година, т.е. 136 млн. някъде е евентуалния буфер. Всичко това при хипотеза, че цените не се променят, нали така? 😀 Щото те и бабите казват Ние каква я мислихме, тя каква стана...!
Та в този случай, ако акциза е бил 860 на 1000 литра, сега би бил около 808 на 1000 литла. Т.е. говорим ца около 5 стотинки  ЕВЕНТУАЛНО по-евтино гориво...
Еми честно казано, смешно е! Като гражданин предпочитам тези пали да отидат за нещо по-смислено!

Допълвам: сметката горе е на база на цялото преизпълнение, което се дължи на по- високите цени, но също така и на по-голям обем гориво, по-добра събираемост и т.н. Т.е. ако вземем само частта идваща от по-високите цени, резултатът ще е пренебрежимо малък.
Та така... надявам се след време да успеем да развием някакво критично мислене, за да не скачаме като ужилени за малозначителни теми, а в същато време си правим оглушки за къде-къде по-важните за решаване проблеми.
Виж целия пост
# 63
Протестите не са всъщност само срещу горивата и срещу гражданската. Последното е от малоумно по-малоумно. Неодушевена вещ да носела отговоност, майко мила, коя тиква го предложи това!
Протестите са срущу ниското качество на живот. Скочат ли цените на горивата, скача всичко останало - стоки и услуги и хората изнемогват.
От градски транспорт се качвам само на метрото, а където не ходи метро, просто не ходя и аз. О колата няма да се откажа, защото ми пести много време, а и поради здравословен проблем, няма как да ползвам останалият ГТ.
 
Не смятам, че са странни протестите. Горивата и ГО са само последната капка, която вече преля чашата. Протестира се срещу качеството на живот и срещу вече неописуемата наглост на управляващите. Понеже си бил отишъл комунизмът, как така се нарежда на полицията да записва номерата на колите на протестиращите и да издава стари фишове? И това е само част от цялостния механизъм за репресии и лишаване на хората от правото им дори да недоволстват. Как се гради икономика и държава с всякакви пречки и номера за смазване на малкия и среден бизнес, и единствено с дране до кръв на все повече пари от народа? Средна заплата 700-800, някъде и по-малка, и застраховка 1000 и отгоре!? Кой математически гений го измъдри това - от нула или по-малко да извадиш изобщо нещо или по-голямо?
Много точно казано  Peace
Виж целия пост
# 64
Само че протести има не само в София, където има проблем с градски транспорт.
В Бургас градският транспорт е хубав - редовен, бърз и с нови коли. Там защо протестират?
Виж целия пост
# 65
Пак за същото протестират - вдигнат ли се цените на горивата или на тока - вдигат се цените на всички стоки и услуги, а заплатите са си същите и хората не смогват. Протестират и срещу наглостта и гьонсурата на правителството.
Сега, че се спекулира с цените, има го и това.
Виж целия пост
# 66
Само че протести има не само в София, където има проблем с градски транспорт.
В Бургас градският транспорт е хубав - редовен, бърз и с нови коли. Там защо протестират?
Права си, такъв е. В зависимост от линията са на от 5 до 30 мин. Няма блъсканица. Чисто е. Може да се плаща в брой, със специална карта и с месечни абонаментни карти.

За Бургас ми е тъжно, че няма никакъв интерес (платен и безплатен) за протести срещу замърсяването от 2 завода.
Опитаха се да направят някаква глупост от сорта на "Да затворим Лукойл Joy и Кроношпан" , което е ясно, че никога няма да стане. Но никой не "въстава" с искане за строг контрол на пречиствателните системи на заводите. Вечер след 01:00ч не се живее в града.
Виж целия пост
# 67
В Бургас повечето протестиращи бяха от определена ФБ група, за каквото им каже "гурото" за това ще протестират.
На всички ни идва в повече това управление, но не съм сигурна, че точно така трябваше да се протестира.
Виж целия пост
# 68
Скрит текст:
И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.
Хубаво е българинът да слезе от автомобила и да се качи на градския транспорт или още по-добре на колело. До като беше хубаво времето и аз се придвижвах с колело до работата си.
Но ..... за да се случи това нали се сещаш, че трябва да имаме градски транспорт, който освен, че е редовен трябва и автобусите да са в що годе прилично състояние, а не да бълват повече черен дим и от колите, а вътре пътниците да се сваряват от жегата (или да мръзнат в студа). А за транспорта до селата да не говорим - ако въобще има такъв то той е веднъж или два пъти на ден. Например, ако аз искам да живея на село и да пътувам за работа няма как да стане, защото буса, който свързва двете населени места е в 10:30 часа. Кой работодател ще се съгласи служителя му да идва по това време?
Нещата са комплексни. И държавата, ако иска да свали народа от колите трябва да инвестира в градския и извънградския транспорт; в изграждането на велоалеи и достъпна градска среда, а не в увеличаване цената на горивото и на гражданската отговорност.
цените на горивата и ГО не ги увеличава Държавата. има начин, с който може да ги намали, но това е в малък % и за нейна сметка.  а градски транспорт е мираж за 3/4 от населените места в страната. всички разчитат на собствен и евтин.
Виж целия пост
# 69
И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.


Ама ти сериозно ли!?
Ние сме има-няма 6 милиона с все пеленачетата и старците, ние ли точно ще се пънем да сме начело в спасяването на планетата!? В момент, в който в САЩ, примерно, акциз в/у горивата няма и никога не е имало, нито пък някакви изисквания за екологичност на автомобилите - ако може да се движи, можеш да го караш, общо взето... Да не споменаваме за Индия, Бразилия... ние ли точно, дето сме шепа народ, колкото и коли да караме, ще изчистваме атмосферата!? За собствена сметка!? Хайде не, мерси.
Виж целия пост
# 70
И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.


Ама ти сериозно ли!?
Ние сме има-няма 6 милиона с все пеленачетата и старците, ние ли точно ще се пънем да сме начело в спасяването на планетата!? В момент, в който в САЩ, примерно, акциз в/у горивата няма и никога не е имало, нито пък някакви изисквания за екологичност на автомобилите - ако може да се движи, можеш да го караш, общо взето... Да не споменаваме за Индия, Бразилия... ние ли точно, дето сме шепа народ, колкото и коли да караме, ще изчистваме атмосферата!? За собствена сметка!? Хайде не, мерси.


Не света и атмосферата, а собствената си държава и градове. Въздухът в София е отвратителен и не се диша. Всеки бръмчи с някаква таратайка и обгазява града. Смрад, прах и газове. Да спасим себе си,  не света!
Виж целия пост
# 71
Съвсем бакалски сметнах, че преизпълнението е около 6 процента за миналата година, т.е. 136 млн. някъде е евентуалния буфер. Всичко това при хипотеза, че цените не се променят, нали така? 😀 Щото те и бабите казват Ние каква я мислихме, тя каква стана...!
Та в този случай, ако акциза е бил 860 на 1000 литра, сега би бил около 808 на 1000 литла. Т.е. говорим ца около 5 стотинки  ЕВЕНТУАЛНО по-евтино гориво...
Еми честно казано, смешно е! Като гражданин предпочитам тези пали да отидат за нещо по-смислено!

Допълвам: сметката горе е на база на цялото преизпълнение, което се дължи на по- високите цени, но също така и на по-голям обем гориво, по-добра събираемост и т.н. Т.е. ако вземем само частта идваща от по-високите цени, резултатът ще е пренебрежимо малък.
Та така... надявам се след време да успеем да развием някакво критично мислене, за да не скачаме като ужилени за малозначителни теми, а в същато време си правим оглушки за къде-къде по-важните за решаване проблеми.

Не, сметката ти просто не е правилна.
Начинът, чисто математически, е следния:
Заложени X лв. приход, който е се получава при (примено) 10% от $100 (примерно) за барел.

10% * 100 = X (причината да е X е, че не знам какво е реално заложеното потребление и не ми се описва и то)
(10-x)% * $120 (примерно) долара за барел = X

0.01* 120 - x*120 = 0.01*100

Това е елементарния начин, по който да се изчисли намалението на акциза, което е нужно да се направи.
И то няма никакво отношение нито към разходната част на бюджета, нито към събираемостта на данъците. Т.е. повишаването на международната цена на петрола едва ли е описана като заложена в прихдоната част на бюджета.  Mr. Green И, съответно, сметката би следвало да излезе и без допълнителния приход за бюджета, който тя генерира.
Което, впрочем, би намалило, ефективно, цената на живота - не само на бензина за колите, но и на всички стоки, произвеждани, пакетирани, транспортирани и продавани у нас (с/о сегашното положение, не с/о заложеното без повишаването на цените на петрола - тогава би следвало да е точно предвиденото).


Само че протести има не само в София, където има проблем с градски транспорт.
В Бургас градският транспорт е хубав - редовен, бърз и с нови коли. Там защо протестират?

Качеството на ГТ няма никакво отношение към протестите. Когато се повиши цената на горивата, това автоматично води до повишаване на всички останали цени. Практически няма такава стока или услуга, която да не включва по никакъв начин горива като част в ценообразуването. Да ти кажа, дори и фризьорски салон да имаш, зимата трябва да си платиш отоплението - и да заложиш и това в цената - щото иначе кьорав клиент няма да видиш. Просто е нещото, което влиза в абсолютно всяка ниша.
О, и да не забравяме, че ДДС се начислява... след акциза!  Mr. Green


Не света и атмосферата, а собствената си държава и градове. Въздухът в София е отвратителен и не се диша. Всеки бръмчи с някаква таратайка и обгазява града. Смрад, прах и газове. Да спасим себе си,  не света!




Въздухът е пре-кра-сен.
Виж целия пост
# 72
И защо - защото българинът без кола видиш ли не можел. Ами да кара колело, да се вози на рейс, да вземе такси, да ходи пеша. По цял свят го могат, само у нас не могат.


Ама ти сериозно ли!?
Ние сме има-няма 6 милиона с все пеленачетата и старците, ние ли точно ще се пънем да сме начело в спасяването на планетата!? В момент, в който в САЩ, примерно, акциз в/у горивата няма и никога не е имало, нито пък някакви изисквания за екологичност на автомобилите - ако може да се движи, можеш да го караш, общо взето... Да не споменаваме за Индия, Бразилия... ние ли точно, дето сме шепа народ, колкото и коли да караме, ще изчистваме атмосферата!? За собствена сметка!? Хайде не, мерси.


Не света и атмосферата, а собствената си държава и градове. Въздухът в София е отвратителен и не се диша. Всеки бръмчи с някаква таратайка и обгазява града. Смрад, прах и газове. Да спасим себе си,  не света!



Аха. Вие ми пречите с мръсните си брички, но да се изнасям аз. Това ли искаш да кажеш? Ходете си вие на село и си карайте там, какво ми показваш картинки?
Виж целия пост
# 73
Аха. Вие ми пречите с мръсните си брички, но да се изнасям аз.
Сега да се използват протестите, всеки да каже какво го сърби и му пречи може да е освобождаващо, ама и на мен ми пречи простотията, ама надали ще е толкоз лесно.
Виж целия пост
# 74

Чистият въздух никога не е бил сред предимствата на живота в града. Поне от средновековието насам - за преди това не ми е известно да има данни, но най-вероятно ситуацията е била сходна. Човек се примирява - или с предимствата и недостатъците на живота в града, или с предимствата и недостатъците на живота на село. Няма как да имаш и двете - и чистия въздух, и урбанизирания живот. Избираш едното и продължаваш, съобразявайки се с избора си, а не изисквайки от всички останали да се съобразяват с претенциите ти. Някак не върви да очакваш да обърнем града на село (или обратното).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия