Детската градина - Тема 22

  • 32 154
  • 647
# 435
Въпрос към майките на деца посещаващи/ли ясла.
Синът ми тръгна на ясла на 11 ноември,  ходи 6 дни и се разболя. Днес му беше първи ден след боледуането.  Бил е спокоен и решиха да го опитат да остане да спи. Не е спал, защото искал някоя от лелките постоянно при него. Така заспива вкъщи,  с присъствие на мама до кошарата или в нея. Дали ще свикне според вас? Защото не са го насилвали и в някакъв момент е станал и си е играл. Вкъщи задължително спи, нсеки ден, поне по час и половина, понякога и по 2.5ч.
Виж целия пост
# 436
Ще свикне.
Важното е, че не е плакал, а е бил спокоен.
В един момент ще започне и да спи там.
Виж целия пост
# 437
Моите свикнаха, а вкъщи и двамата заспиваха с мен - не можеха сами.
Виж целия пост
# 438
Благодаря  Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 439
Моя свикна,а в къщи без мен не заспиваше.
Виж целия пост
# 440
Искам да си сверя часовника.

В предучилищна група (втората) учат ли децата да пишат буквички или поне да ги разпознават ?

Питам, защото засега при нас пишат само чертички и ченгелчета. Като питам малкия дали учат буквички и ми отговаря, че не.

Не ме притеснява особено, защото няма да остане ненаучен, а и той засега е голям ентусиаст и ги разпознава всичките и даже се опитва да чете и пише думички.

Но вече сме средата на учебната година, а да не им показват изобщо буквичките в градината ми се струва малко странно.
Виж целия пост
# 441
Да учат буквички, има учебен план, който да се следва през месеците с педагогически ситуации. Вчера в нашата ДГ са взели буквичката П, преди това бяха Р, Н, всички гласни знаят, образуват срички с конкретна съгласна и всички гласни - например на, но, не, ни и така нататък. В учебните тетрадки имат упражнения за съответната буквичка, която са взимали по урока, има и упражнение как се пише буквичката. Отделно, учителките на групата следва да имат график за консултации - определен ден от седмица, в който да дават подробна информация за това как детето се справя с материала, къде среща затруднения и на какво има нужда да се наблегне. Нашите учителки никога не са отказали консултация и обсъждане по какъвто и да е въпрос, дори извън дните за консултация.
Виж целия пост
# 442
Благодаря за отговора.

И аз така си мислех, че буква по буква вече трябва да започват да ги разглеждат.
Но като споменах на госпожата, тя ми каза, че за сега пишат само ченгелчета Thinking
Виж целия пост
# 443
и при нас само ченгели и черти пишат засега.
Виж целия пост
# 444
А децата не работят ли в учебни тетрадки ? В тях има по няколко различни упражнения със съответната буквичка, които децата следва да изпълнят, едно от които е изписването й.
Виж целия пост
# 445
Учебните тетрадки си стоят в градината. От време на време носи по някой откъснат лист с някаква ситуация, но досега не е връщал лист с упражнения за буквички.

Имат си отделно тетрадка с редове  - да се упражняват да пишат ченгелчета, но и тя е само за градината.

От буквички няма и следа засега, а ми се струва късно. След някой и друг месец ще раздават (буквално) удостоверения за училищна готовност и се питам какво точно се удостоверява в случая, ако не са ги учили поне да разпознават буквичките.
Виж целия пост
# 446
Вижте в Наредба 5 на МОН. Има и таблици, какво трябва да учат децата в групите. Няма писане на букви. Има разпознаването им и начални графични умения, което са въпросните ченгелчета. Има и по другите предмети таблици.
Виж целия пост
# 447
Учебните тетрадки си стоят в градината. От време на време носи по някой откъснат лист с някаква ситуация, но досега не е връщал лист с упражнения за буквички.

Имат си отделно тетрадка с редове  - да се упражняват да пишат ченгелчета, но и тя е само за градината.

От буквички няма и следа засега, а ми се струва късно. След някой и друг месец ще раздават (буквално) удостоверения за училищна готовност и се питам какво точно се удостоверява в случая, ако не са ги учили поне да разпознават буквичките.
Същата история е и при нас. Само А още септември, и някоя и друга цифра. Не знам дали трябва да ги учат, но не го правят. Знае ги от работа вкъщи.  Само че и ченгелчета не пишат.
При нас има друг казус, госпожата постоянно коментира родители по време на обедният "сън" на децата, но те на 6г не спят и чуват всичко. Имах един сблъсък с въпросната госпожа преди Коледа,
Скрит текст:
На Коледното тържесто всички деца бяха пред родителите, само моето и още едно бяха сложени настрани на един диван, нито се виждаха, нито нищо. Главната госпожа се снимаше с другите деца, и не можах да се видя с нея тогава, но казах на другата, че не ми е приятно, и другият път ако ще е наказана на дивана, да не включват детето изобщо в никакви тържества.
още ме одумва все още, и на детето не му е приятно. Не съм се разправяла, но ми писна вече и не знам какво да предприема.
Виж целия пост
# 448
Нашите в градината учиха само някои буквички и то печатни,и числата до 10.Ченгелчета не пишеха.Ама те и в 1 клас не пишат ченгелчета много време,а само 15 дни и след това започват буквите и то ръкописно.
Виж целия пост
# 449
Искам да си сверя часовника, май не съм много за тук, но питам:
Има ли право работодателят да ми откаже неплатен отпуск, при положение,  че детето ми посещава СДЯ? защото в наредбата не е споменато (аз не намерих, дали този отпуск важи, когато детето посещава СДЯ)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия