Детето не иска да учи

  • 29 371
  • 410
# 15
Трябва някой да прави големи машини и да ги поправя, иначе програмистите и офис планктона ще умрат от глад в буквалния смисъл.
Виж целия пост
# 16
Проблема в училище за мен основно е това че се учат абсолютни глупости по някои предмети.
Отделно учителите ( не говоря за всички) не им поднасят интересно уроците, гледат часът да мине и така. Имам 2 деца, едното е 12 другото е 5 клас. Малкото не мога да го оставя само, пробвала съм , получа се само по някои предмети, по другите е ужас, аз не разбирам какво е домашното ,какво остава за него. Дават се за мен безумни домашни и като че ли целта е не децата да разберат и научат, а да им покажем че нищо не разбират.
Виж целия пост
# 17
От 5 до 7 клас е големият ужас! Нови учители, нов материал, който е огромен, някои са и в нови класове. Резултатът е, че в 7 клас се зарязва почти всичко и се учи за НВО.
Виж целия пост
# 18
Само ще дам пример с домашно по Бг:
Скрит текст:
Учебник на Просвета, за мен това е безумие, аз лично не разбрах какво се иска, не мисля че родителите трябва да четат уроците ,за да помагат в домашните, пратих го без домашно, да му обясни госпожата какво е искал да каже автора.
Виж целия пост
# 19
Само ще дам пример с домашно по Бг:
Скрит текст:
Учебник на Просвета, за мен това е безумие, аз лично не разбрах какво се иска, не мисля че родителите трябва да четат уроците ,за да помагат в домашните, пратих го без домашно, да му обясни госпожата какво е искал да каже автора.

Онова ВАЖНО! от снимката е отличен пример за ПРОТИВОРЕЧИЕ между 1-то и 2-то изречения!

МАЛОУМНИЦИ!

От кой клас и заглавие на изданието е тая снимка?
Направо си е за медийно оповеставане на тоя абсурд!
Виж целия пост
# 20
5 клас Просветата
Виж целия пост
# 21
.. Никой родител не мечтае детето му да е земеделец или дърводелец, водопроводчик или монтьор, но това може да е силата на детето и то да е щастливо и реализирано именно в такава бачкаторска професия.

Майка ми още разказва със смях как като се родил брат ми и баба ми започнала да си мечтае един ден той да стане хладилен техник. Искала да стой на столче пред къщата и да го вижда как се прибира от работа с чантата с инструменти в ръка...Баба ми беше шивачка и явно за нея това е било върха в професионално отношение по онова време. Майтапът е, че брат ми е толкова скаран с техниката и с две леви ръце, че буквално не може дори крушката на лампата да смени. Представям си ако вместо в езикова гимназия го бяха записали в някое техническо училище какъв ужас щеше да е Wink. Та понякога и тези мечти не са в полза на децата Wink
Виж целия пост
# 22
Малката ми дъщеря е четвърти клас.
Учи, но с нежелание.
За мен проблемът се крие в претоварването с домашна работа. На практика децата почти нямат свободно време. Не ходим на извънкласни занимания именно поради тази причина. Не знам как успяват да се справят тези, които ходят....

И не е само изгубването на мотивация.
Повечето домашни не постигат целта си да осигурят по-добра подготовка. Ако са дадени няколко задачи по математика, детето ще има достатъчно време да седне да ги обмисли и да си ги направи. На практика при нас се получава, че доста често аз трябва да подсказвам и едва ли не да диктувам решения, защото в противен случай няма да ни стигне времето да направим двете страници по математика и да се подготвим по другите предмети.
Виж целия пост
# 23
И аз искам при вас, бях се отчаяла съвсем, но явно не съм сама...
Моята бъбривка е 2-ри клас, приказливо и интуитивно дете, обаче за училище амбиция 0, казва си, че била най-слабата ученичка в класа, че не може да чете бързо и другите деца й се подиграват и също казва, че и е все тая какви оценки има :/ аз обяснявам, че е важното да разбира материала, не какви оценки има, че не е важно да чете бързо, а да е изразително и най-вече да разбира смисъла, но ми се откачи езика...
Всяка вечер седим поне до 21ч. да помагам обяснявам и т.н., но вече изнемогвам Sad
Виж целия пост
# 24

Всяка вечер седим поне до 21ч. да помагам обяснявам и т.н., но вече изнемогвам Sad

Чакам ваканцията, за да си почина и аз от всичките домашни!
Вечер учим по един предмет. През деня, докато съм на работа ми се звъни 100 пъти, пращат ми се снимки, решаваме задачи по телефона...

Но не виждам какво може да се направи.
Миналата година пусках специална тема за многото домашни.
Реших да поставя въпроса и на класната. Отговори ми се да не й се бъркам в работата. Моето дете било по-бавно и затова не му стигало времето. Айде миналата година - трети клас, наистина тепърва се учеше сама да се организира и може и да е била малко по-бавна. Не вярвам и другите да са били особено бързи. Но тази година вече е напълно самостоятелна, сама си чете уроците, каквото може сама си го прави. Проблемът е, че времето не стига, защото домашните са наистина много. Две страници по математика си отнемат време. А има и по български писане, по английски и един разказвателен предмет на ден.
Виж целия пост
# 25
Осем години мъки, лутане, викане и истерии,  детето започна да се самонаранява - да се хапе и бие като резултат от нереалистичните очаквания от учителите, количеството домашни и тестове. 😢Разви висока тревожност и се отчужди. Артистично, мечтателно и добричко дете на което просто му се играе, защото му е времето да си играе.
Последната година изчетохме доста литература по въпроса, събрахме две и две и казахме ‘баста’. Без тази институция/конвейр за нас. Избрахме  self-directed education. Втора седмица дъщеря ни си е вкъщи, промяната е видима - по-спокойна, търпелива и сговорчива. Тепърва ще си намира пътя/интересите, ще гради увереност, тепърва и ние ще си ‘deschool’-ваме мисленето като родители.
Ако ви е интересно, защо училището не ‘работи’
мога да постна линкове към литература.
Виж целия пост
# 26
Моето дете е в шести клас.На занималня не е ходил,учим от първи клас заедно вкъщи.Заедно пишем и домашните. Единствено по Човекът и природата учи сам, защото му харесва и му върви.С баба си учат по математика,аз до четвърти клас я разбирах, сега не мога да решавам задачите,трудно ми е.И на курс ходи по математика.
Когато съм на работа и се върна,картинката е следната: Или не е сядал да учи,или само по математика са написали с баба си.И започваме да учим заедно.По английски нищо не разбира и не учи думи.Отказва,дори речника си не пише,аз му го пиша,че му отнема часове да препише думите от урока.И домашните аз пиша,онзи ден получих 6 на домашните.А той носи 3.5-4 на тестовете по английски.Направо ми се реве понякога,аз бях пълна отличничка.
Виж целия пост
# 27
И аз искам при вас, бях се отчаяла съвсем, но явно не съм сама...
Моята бъбривка е 2-ри клас, приказливо и интуитивно дете, обаче за училище амбиция 0, казва си, че била най-слабата ученичка в класа, че не може да чете бързо и другите деца й се подиграват и също казва, че и е все тая какви оценки има :/ аз обяснявам, че е важното да разбира материала, не какви оценки има, че не е важно да чете бързо, а да е изразително и най-вече да разбира смисъла, но ми се откачи езика...
Всяка вечер седим поне до 21ч. да помагам обяснявам и т.н., но вече изнемогвам Sad
Бих взела книга, която искам аз да прочета, но "нямам" време и да помоля детето да ми чете на глас за да ми помага докато аз готвя. Хем ще му дам повод да се гордее, че ми помага - и то не с какво да е, а с четене, защото е много добро в това, хем ще задобрява в четенето.
Не искайте от тях да осмислят процеса на учене, така както един възрастен. За децата в малка възраст е толкова непонятно и абстарктно това положение с "трябва ти добра основа и да не пропускаш, труди се сега за да ти е лесно утре"...........моля ви се....все едно да кажете на едно бебе, трябва да се научиш на гърне, защото утре ще ти е по-приятно със сухо дупе.....Стимулирайте ги вие, давайте им краткосрочни цели за да виждат по-бързо резултатите си , да се почустват горди, да им се услади похвалата  и тогава сами ще драпат - целта няма да е невидима като "учи за да имаш добра работа", а ще е ясна и видимо постижима.
Избягвайте паразитните реплики - учи, старай се повече, напиши си домашното. Вместо това "почети ми малко на глас, много приятно се чуствам като ти чувам гласчето", "бяс ловя, че това ще го направиш по-бързо от мен, при това ще е по-хубаво от мен", какво каза, че имаш по математика, ха, я да засечем, с колко ще биеш рекорда си от вчера по бързо смятане"...
Моите като бяха малки, само веднъж направих забележка на голямата, че е много бавна и не се старае. Съжалих стохиляди по стохиляди пъти за това, когато видях, че при ченгелчетата беше нарисувала кончета............Играело и се е, рисувало и се е..... а аз патицата - изисквам да довърши нещо скучно вместо да я мотивирам. Слава Богу се усетих насред ситуацията и си обещах никога повече да не и го причинявам.
Наистина добрият резултат се видя, когато след едногодишна практика да купувам шоколад на всяка двойка, детето не се страхуваше нито от мен нито от домашни, нито от учители. Та в общуването си с другарчета, те не можеха да повярват как така родителите не се карат, ами и с ухилена физиономия бързо ми звънеше да ми каже, че има двойка по бит и техника например, или пък математика някакво си незнам какво конторлно - само питах шоколада с лешници или без ще го изберем. Детето започна да осъзнава, че е в някаква много яка среда и разбирателство с техните (т.е. ние родителите) та от самосебе си започна да драпа за да ни радва още повече.
Релутата на почти финала вече  се очертава доста радващ и за гордост. И да - кончетата от ченгелчета се изразиха в художествена гимназия. Не просто не съжалявам, гордея се с детето си по всички параграфи!
П.С шоколада продължи като традиция, ама се изхитриха и понякога го сменяме с нещо по тяхно желание.
П.П.С резултатът от тази практика се изразява в успех винаги над 5,50(да не изреждам по години)
Виж целия пост
# 28
Нещо не разбрах как така за 2-ка шоколад?
Виж целия пост
# 29
Нещо не разбрах как така за 2-ка шоколад?
Ами така! Смени гледната точка! Смени "надзирател" с "вдъхновител", "караница" с "няма страшно" и ще разбереш!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия