Детето не иска да учи

  • 29 554
  • 410
# 180
Аз откачах от въпроса "Какво и искал да каже авторът?" Triumph

Да дам отчет за менталната аритметика, издържа 1 месец, каза, че нямало да ходи вече защото не й е интересно Rage
Виж целия пост
# 181
По случая " какво е искал да каже автора" , учителката на щераката им разправяла как преди 100 и повече години на Вазов племенника имал да пише подобно нещо за произведение на чичо си. на детето му било трудно и отишъло при него. Вазов си написал какво е искал да каже, детето предало домашното и получило 2- ка. Като връщала г- жата домашните , ѝ казало че димашното го е писал автора на произведението. На другия ден г- жата казала че напуска училище.
До колко е истина не знам ,но това е най- глупавото нещо да пишеш какво е искал да каже друг човек.
Виж целия пост
# 182
Всъщност не е глупаво да се опиташ да тълкуваш и да интерпретираш. Литературата е точно това - интерпретация на чуждо произведение. Това е и общуването по принцип - интерпретация на нечия реч, поведение, мисли и т. н.
Глупаво е когато друг оценява твоята работа в зависимост от това, дали твоята интерпретация съвпада с наложената като задължителна такава към даден момент или с неговата лична /на оценяващия/ такава.
Би следвало, у нас още не сме стигнали до подобна мисъл, обективност и широта на съзнанието, да се оценява постройката на изложението, неговата яснота и последователност, правопис и пунктуация, мотивировка, а не доколко то преповтаря възприетата като "правилна" трактовка.
Виж целия пост
# 183
Именно учителя си има свое виждане и съответно от това зависи оценката на ученика. В нашите училища много не се толерира мислене извън рамката,и децата излизат после и им е трудно .
Виж целия пост
# 184
Това е именно проблемът тук - наложеният модел на учене у нас - възпроизвеждане на информация възможно най-близко до даден източник и нетолериране на свободното мислене, ако и да е добре мотивирано.
Да, на децата после им е трудно наистина поради тази голяма слабост на образованието ни.
Виж целия пост
# 185
Още един пример ,дребния е фен на логически игри, има такива в книжарниците, да се сглобява нещо или да се разплита и т.н. Последният път си купи една  игра , за която аз гледах и за 10мин нищо не можах да измисля, тий я реши за 2 минути, кака му и тя мисли ,мисли и накрая се отказа, той като и даде решението и тя за малко да се разреве. Вика ето, до тука ме докара училището, мисля само в рамката и не мога да реша елементарна логическа задача.
Виж целия пост
# 186
 Така е било винаги с нашата система. И аз съм го изпитала на гърба си. Обожавах да чета ,да пиша и да решавам логически задачи, но в един период при конкретни учители не се радвах на големи успехи. Обаче като по чудо, точно по най-наболелите предмети се смениха учителите и направо открих, че го мога.Не знам дали може да се разчупи този модел, особено сега, когато учителите се избират и се екпсплоатират също в някакви рамки и административни норми.Системата не го поощрява, обаче има родени Учители, които го правят.
Виж целия пост
# 187
Още един пример ,дребния е фен на логически игри, има такива в книжарниците, да се сглобява нещо или да се разплита и т.н. Последният път си купи една  игра , за която аз гледах и за 10мин нищо не можах да измисля, тий я реши за 2 минути, кака му и тя мисли ,мисли и накрая се отказа, той като и даде решението и тя за малко да се разреве. Вика ето, до тука ме докара училището, мисля само в рамката и не мога да реша елементарна логическа задача.

Аз имам същия проблем със задачите по математика на сина ми (1 клас). Понякога изобщо не мога да реша задачата - обикновено когато е направено някакво сортиране на числа/цифри и трябва да се открие критерият. В повечето случаи не мога да разбера как със знанията, които има към момента, могат да бъдат решени исканите задачи. Добре че в учебника е обяснено точно с 2 изречения - обяснението е елементарно, но аз не мога да стигна до него, а тръгвам да нося от девет кладенеца вода.
Виж целия пост
# 188
Да дават, Джуди, ама не дават. Как после ще преценят дали детето мисли "правилно".
За това "какво искал да каже авторът", пак ще дам пример с домашно на дъщеря ми по Немили-недраги. Имаха да разсъждават върху кръчмата на Странджата, обстановката, картините, мъглата вън и светещото прозорче, което било ниско досами земята. Та за прозорчето, дъщеря ми видя три значения:
1. Отразява блещукащата, макар и слаба надежда на хъшовете да се завърнат в родината си;
2. Отразява непримиримостта им за свобода;
3. Нищо не значи - просто прозорче ниско до земята, защото кръчмата е била в сутерен/мазе.
За да не се окаже, че е избрала грешното, обобщи 1 и 2.
Ако авторът иска/е искал съвсем точно да знаем какво е искал да каже, книгите щяха да започват или свършват с мнението му по въпроса - с това искам да кажа... Приятно четене/Благодаря, че прочетохте...
Виж целия пост
# 189
Според мен, е казал точно това, което е искал и нито дума повече или по-малко. Обаче ние нали трябва да сме стадо, дай на коневръза...
Виж целия пост
# 190
За ваканцията имаха да направят преразказ на пета глава от Немили-недраги от името на Бръчков. На 03.01 госпожата им събрала тетрадките, а в понеделник им ги върнала с обвинението, че всички били преписвали от интернет, защото преразказите започвали еднакво. Е, как да започва, като е едно и също нещо за всички????????? 

Може и да е една и съща задачата, малко вероятно е да започват децата с едно и също изречение, ако е плод на собствените им усилия.Ако изреченията са едно към едно еднакви, очевидно, не е собствен труд.

Иначе, да, недоразумения в училище има и то много.
Сега, с писането на "тези" за седми клас, доста зор виждаме.Не че е трудно, но учителката по БЕЛ в училище ни каза, че се търсят точно определени ключови думи и ако ги няма, колкото и добре да звучи тезата, ще се отнемат точки.Това вече е нередно.

Виж целия пост
# 191
Светкавица, какви са тези ключови думи? Нищо не им е казвала учителката. А преразказът няма как да започва различно, защото беше от името на Бръчков в минало време. Главата започва с "Две недели се минаха. Македонски изчезна нанякъде..." Как да започва различно преразказът.
Виж целия пост
# 192
Възможно е да са близки или еднакви особенно началните изречения точно защото масово децата предписват първите изречения на текста... И аз правех така
Спомням си как в 6ти клас по география имах да направя реферат за Хърватска, това ми беше любим предмет и нямах по ниска от 6ца. Обаче за Хърватска знам само това което пише в учебника, енциклопедията и в интернет. Написах аз  два листа голям формат и ги предавам. Следващия час ми го връщат с 2 😯😯😯 Според учителя съм преписвала това което пише в учебника. Ем...  Кога съм ходила в Хърватска че да мога да напиша без помагало..
В чужбина съм, ходя на езиков курс, задава ни задача госпожата да преразкажем едно текстче (7-8 изречения) за Германия и да съпоставим с родината си...  Това беше най голямата ми мъка откакто съм почнала да уча езика. Написах го но ми отне доста време и едва свързвах изреченията в текст....
Виж целия пост
# 193
Светкавица, какви са тези ключови думи? Нищо не им е казвала учителката. А преразказът няма как да започва различно, защото беше от името на Бръчков в минало време. Главата започва с "Две недели се минаха. Македонски изчезна нанякъде..." Как да започва различно преразказът.

Тея, виж в сайта на МОН тестове по БЕЛ от предходни НВО и критерии за оценка /ключовете/. Там си има теза и ключови думи, за които проверяващите следят дали са използвани в тезата на ученика. Не знам какво правим, ако той е ползвал не точно ключовите думи, а синоними или е обяснил нещо, вместо да ползва конкретния термин. И това е големият минус при проверката на тезите. 

Човек може и да почне по друг начин, ако предварително е бил уведомен, че определен тип начало няма да се приеме добре от проверяващия. Но чак пък толкоз!
Да им дават преразказ на непознат текст или да пишат есета, като толкоз държат децата да са оригинални и да не преписват. Ама пусти и зор - да не вземат да свършат нещо наистина полезно или да им се наложи да почетат нещо и да помислят над него без шаблон.
Виж целия пост
# 194
Аз си спомням, че учителката по литература обсъждаше с нас първо и после ни го даваше като домашна да повторим горе долу нейните разсъждения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия