Детето не иска да учи

  • 29 442
  • 410
# 255
Как да се справим с разсеяността?
Примерно сяда да решава задачи или нещо друго да учи/чете. След 2 мин. като че ли губи интерес и почва да прави разни други неща, като да ровичка по чекмеджета, да си драска нещо, да реже с ножица и т.н.
Принципно го оставям сам на бюрото да си върши нещата, уж да стане по-самостоятелен...
Виж целия пост
# 256
Как да се справим с разсеяността?
Примерно сяда да решава задачи или нещо друго да учи/чете. След 2 мин. като че ли губи интерес и почва да прави разни други неща, като да ровичка по чекмеджета, да си драска нещо, да реже с ножица и т.н.
Принципно го оставям сам на бюрото да си върши нещата, уж да стане по-самостоятелен...

Детето търси да върши някакъв труд с ръцете, Натали! Осигури му някакви дребни задачи, които да са лесни, ясни и повторяеми. Ако желаеш, ще ти дам примери. Ще видиш как ще си оправи набързо концентрацията.
Виж целия пост
# 257
На малкия ми син, който има дефицит на внимание, наистина много му помага фината работа с пръсти. Има интерес за работа с 3D модели на превозни средства. Напр. на Ревел - изрязва, сглобява, оцветява и лепи части. Работата е пипкава, но тренира много концентрацията и вниманието.
Готвене, дори правене на салата, дейност, която изисква внимание и създаване на връзка очи-ръце-пръсти-мислене.
Също така когато учи и пише го научи да не пипа нищо, да няма нищо около него - много деца играят с гума, с химикал, с пръстите си даже. Това разконцентрира.
И по-малко гледане на клипове и игра в нета. Там са къси, бързо сменящи се картини, кратки текстове, повърхностни мисли, изречения, поведение, които убиват мисленето и вниманието.
Полезно е редуванено на съвсем различни по вид дейности - писане на съчинение, готвене, решаване на задачи, физическа тренировка, конструиране, четене. Заниманието с еднотипни дейности омръзва и води до закърняване  на важни и полезни умения, ако човек не развива последните.
Виж целия пост
# 258
Ако видя, че вниманието й е заето с нещо странично, прекратяваме ученето. Аз рядко уча с нея, но се случва понякога. Гледам преди това да е яла, играла и т.н, че да няма за какво да се разсейва. Помагам й за по-сложните неща, като се старая да обяснявам по забавен начин. В момента, в който загуби интерес, прекратяваме за малко.
Виж целия пост
# 259
Много е важно подхода да е спрямо конкретното дете и натоварването което може да издържи. Всички са с различна психична структура. За мен например  след като се видя, че няма да е някой талант математик да е здрав психически. Ето и аз съм пример не бях ученолюбиво дете. Разучих се на 30 г с малко дете. И сега 10г по късно имам вече две образования и доход който постигат хора с най - елитните професии. Само че тези престижни професии си имат своята солена цена, докато при моята е много по леко.
Виж целия пост
# 260
Вече няколко пъти съм помагала на позакъсали дечица по математика .В 5-ти и 6-ти кл. материала е повечко .
Прави ми впечатление ,че като започна да обяснявам всяко тръгва да записва...и се случва да изгуби нишката.
За това казвам докато обяснявам само да гледат и слушат , защото го има записано в учебника.
Забелязвам ,че по този метод дори деца с етикет '' несправящи се'' ,се справят наравно с напредналите.
Според мен ако нещо не разберат още в обяснението и после губят интерес защото и задачите са неясни, а така  казват че е лесно и не ми се налага да помагам за задачите после. Даже твърдят че им е интересно и приятно да решават задачи за време час и половина два (астрономически).
С всяка успешно решена задача стават по- уверени и имат желание да се докажат отново  със следващата.
Виж целия пост
# 261
Много е важно подхода да е спрямо конкретното дете и натоварването което може да издържи. Всички са с различна психична структура. За мен например  след като се видя, че няма да е някой талант математик да е здрав психически. Ето и аз съм пример не бях ученолюбиво дете. Разучих се на 30 г с малко дете. И сега 10г по късно имам вече две образования и доход който постигат хора с най - елитните професии. Само че тези престижни професии си имат своята солена цена, докато при моята е много по леко.

И коя е тази професия, която хем е с висок доход, хем човек не трябва да си дава много зор, хем за десет години се постига високо ниво? От любопитство питам, стара съм да си сменям професията.
Виж целия пост
# 262
На мен пък ми е любопитно как без солидна основа и то 12 години по-късно, когато много неща са забравени, се завършват 2 висши.
Виж целия пост
# 263
С учене предполагам!
Свекърва ми също е с 2 висши. Завършила е, почнала да работи, омъжила се на 20, на 21 е родила мм на 24 девера и релшила орез второто майчинство да запише. На 30 записала 2ро. 😉 С желание всичко е възможно.
Аз живея в чужбина, в момента карам езиков курс, след него ще запиша и С1 за да мога следващата година да запиша висше тук.
Виж целия пост
# 264
Дамата каза, че не е била ученолюбива като дете. Което предполага слаба подготовка, която не виждам как ще се навакса в институт. Изключвам изкуствата.
Виж целия пост
# 265
Дамата каза, че не е била ученолюбива като дете. Което предполага слаба подготовка, която не виждам как ще се навакса в институт. Изключвам изкуствата.

В момента /и е така от не по-малко от едно 20 години/ нивото на висшето образование в България е такова, че може и шестокласник да завърши.
Нищо сложно няма в това.
Изобщо дори нямам предвид изкуствата.
Виж целия пост
# 266
Е, завърши медицина, архитектура и някакво инженерство с шестокласни познания. Не зная, доста отдавна съм завършила тогавашното ИСИ. Влизаше се с тежък изпит по математика и физика и оценки от 5 нагоре. За момичетата.
Виж целия пост
# 267
Точно инженерство, точно в този момент, в едни "ВУЗ"-ове наши е никакъв проблем да се завърши.
Винаги давам за пример Тракийски университет, не за друго, а защото той дава реални данни от бала на приети студенти /другите университети почти винаги крият информацията и нямат данни от класиранията си, което за мен никак не е случайно/- ми надникни - има с четворки от изпитите, с минимален бал за "Медицина". Достатъчно познати студенти имам в тази специалност, не само в този университет. Щом имат време и да работят, докато учат, и то нещо различно от специалността и щом си седят по къщите по 3-4 дни в седмицата /учат в други населени места, по принцип/ - съжалявам, нищо читаво тук в тази специалност не виждам.
Учила съм в университет преди 25 години, учила съм и след това, преподавала съм в университет - в момента е точно така, и малкият ми син ще завърши такъв, стига да го пуснат. В момента масово не се ходи на лекции, дават се по изпити локуми да се пишат или смешни тестчета и се преписва на воля от тетрадки, учебници и нет, да не говоря за редовното преписване от интернет статии дори при зададени курсови работи. Участвала съм в помощ на студент да си вземе изпит онлайн - Божке, то така и аз ще се дипломирам, без ред да прочета.
За такова нещо в един нормален университет в чужбина изхвърчаш на мига. Тук заданието е да се дипломират всички, щото на студент в България се пада по специалност във ВУЗ, образно казано /може и да не е само образно/ и трябва да се кътат студентите. Студенти сега са хора, които преди 30 години нямаше да имат диплома за средно с тези си знания. Ама нали парите следват т.н. - куцо и сакато, неграмотно и немислещо завършва.
Та нищо сложно няма да завърши дори неграмотен човек, който е с шестокласна математика.
Виж целия пост
# 268
Явно не съм в час. Жалко.
Виж целия пост
# 269
Да, много е жалко, наистина.
Не две, пет "висши" образования човек може да завърши, без да се зори много-много у нас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия