Детето ми не иска да говори,не иска да повтаря

  • 14 408
  • 46
# 45
Здр моя син е на 5 годинки и не говори с диагноза умствено изоставане с лека умерена степен ходиме на психолог
Виж целия пост
# 46
Спрете телевизори, таблети, телефони на 100%. Детето да общува с други деца, а не с устройства.

Моето дете /момче на 2г. и 6м./ гледа телевизия, вечер по около час, но се е случвало и повече. Говори чудесно, със сложни изречение от типа - "Тате много си мил донесеш топката от колата." На български брои до 20, на английски до 10. Пак от английски песнички и филмчета е научил доста думи, както и цялата английска азбука. А че оплита понякога езиците е друго /примерно Мамо аз отивам да jump/. Това не ме притеснява. То и в неговата група има 3 деца, които говорят само на английски, та и да не исках, все от тях щеше да почне да попива думи.

Сега, за телевизията не казвам, че е особено полезна, но пък как се отразява гледането е и до конкретно дете. Логопед ми е казвал, че ако ще гледа филмчета, то е най-добре да са от тези с по-бавните кадри, като на Дисни.  Да са само на български и до половин час на ден, ако има трудности с проговарянето. Също да се четат книжки като Житената питка, Дядо вади ряпа и прочие, които са в стихотворна форма и с много повторяемост.

За яслата /градината/ - моето дете говореше като тръгна, постоянно казват, че е най-голямото плямпало там. Ама те ги учат и на много други неща все пак, които смятам са важни. Най-малкото на ред и самостоятелност.

Иначе то зависи и до колко детето се чувства добре на градина/ясла. Ако ходи с удоволствие вероятно ще усвоява много повече неща. Разбира се е важно и общуването с други деца, но доколкото съм чела, по-важно става след 2г. и 6м., че дори и 3, защото дотогава е развито споделеното внимание за двама души - т.е. мога да общувам само с един човек едновременно, а не с двама и повече.  Иначе ходенето на градина е важно и за да могат децата да учат да отстояват собствените си битки и граници, пък и да търпят поражения и да си ги изживяват, без винаги мама да е наоколо. И да са в среда на равнопоставени от към авторитет /деца/, и същевременно да има и външни авторитети - учителите, защото все пак ние като родители не сме външни авторитети. Пък и динамиката в групата е различна от играта на две деца на площадката. За съжаление моето дете боледува ужасно много след като тръгна на градина, декември не е ходил и един ден, януари общо 8 дни му се събират. Дано става по-добре.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия