Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 39 437
  • 855
# 135
...
Не разбирам, затова питам, да ми се изясни.
Детето учи 3 часа повече седмично, което е около половин час и малко отгоре на ден повече или другояче казано, ако има 3-4 предмета на ден, то е увеличил ученето на предмет с 10 мин и това е довело до отлични резултати?
Наистина съм далече от АК и не са ми ясни изискванията им.
Не са точно по равно разпределени по дни Simple Smile. Но като намали излизанията през седмицата - останаха му само петък вечер и събота - и промяната е 50 стотни нагоре на средния успех. Go figure. Даже и за стипендия ще се класира Simple Smile.

П.С. И спря да мрънка.
Виж целия пост
# 136
Можеш ли да намериш публична информация, колко средства са отпуснати от бюджета за стипендии в АК?
Би следвало да има такава. Като посочиш - ще можем да коментираме детайлите, ако въобще има смисъл.
Скрит текст:

Клик с десния бутон за отваряне в нов прозорец, където изображението може да се увеличи.
Виж целия пост
# 137
Браво на СМГ-ейците, приети в Оксфорд!

Стиснати палци и за кандидатстващите в Кеймбридж деца от АК!
Виж целия пост
# 138
8500 за всички eligible на месец. При 21 лв стипендия - 404 деца ще са eligible(правоимащи?). 50%. Не е много.
Виж целия пост
# 139
Мецане, възможни причини:
- да, липса на терминологичен апарат на бг;
- по-напред в материала - разминаването бе не с по 1-2 урока, а с по 1-2 раздела;
- различни учебници (за МГ са специализирани, имат и някакви сборници, не съм си играла да търся разликите, но това имам предвид като реферирам дълбочината, срещу широчината)
- начинът на оценяване. В АК винаги има Х задачи и 1-2 бонус задачи, обикновено по-трудни. Ако не направиш бонус задачите, но не сбъркаш другите - това си е 6. Ако направиш бонуса, но сбъркаш 1-2 други - пак е 6. В СМГ можеш да решиш трудната и да сбъркаш лесна, оценката ти пада. Конкретно да взема една химия: 10 задачи, от които 2 грешни - СМГ - 5, АК, от тези 10 поне 1 щеше да е бонус => 2 грешни + решен бонус щяха да са ти средна, или ниска шестица, в зависимост от грешките, т.е. 92-95%.
- по-голямо самочувствие, че "и тук мога като там", т.е. без учебници, само със слушане в час;

Шарки, 404 са си малко под 50% от учащите. Няма как да има толкова с успех над 5.5. Още повече че на 8-окласниците бройката на стипендианти е много малка. Да не ги мислим тези неща. АК си управляват добре парите. Ако са намерили законова врътка за прехвърляне от фонд стипендии по друго перо, нищо няма да кажа. Точно защото парите там не потъват, а си се използват адекватно - лаборатории, сграден фонд, поддръжка и т.н. Тук аз съм "за"
 
Виж целия пост
# 140
- различни учебници (за МГ са специализирани, имат и някакви сборници, не съм си играла да търся разликите, но това имам предвид като реферирам дълбочината, срещу широчината)

По кои предмети са различни учебниците за МГ?
Виж целия пост
# 141
Лелееее, а аз си мислих, че няма да се пише в такава тема! Фран, посипвам си главата с пепел. И в осмокласната по време на резултати и класирания не се пише толкова много. Joy

Пенева, кой му преподава по биология на младежа във 2АЕГ? Ирина Костадинова преподаваше изцяло на английски /със собствени презентации, лекциии - страхотна е жената/ и изпитваше само на английски. В резултат, дъщеря ми имаше после проблем с терминологията на български /напр. digestive system превеждаше като "хранителна система" Joy /. Учебници по биология на английски има отдавна, толкова отдавна, че ги търсих в антикварните книжарници. Вероятно сега най-накрая са преиздадени. Или са нови издания, но и преди имаше и не бяха лоши.
Виж целия пост
# 142
Нали са по нов учебен план... с преподредено съдържание по класове... и съответно една преведена "притурка", която не е целия урок, а части... (излязоха от печат някъде през септември, притурките средата-края на октомври. Средата на октомври синковеца имаше среден успех 3 по биология... на 6то място в класа, на 20то във випуска... учеха по бг учебник и презентации, които не се връзват много с учебника)
 Доста гадно за учене така - да си прочетеш в учебника със схеми и картинки с примери, че нещичко да разбереш, да вземеш великата притурка и на страничка да намериш кое точно от урока е преведено и на кое съответства, че да си съпоставиш термините... после да вземеш изпратения план и евентуално да си структурираш в главата... Кой тийн точно ще го направи в този ред!?!
Учителката е същата, учебния план е друг и бозата от МОН е друга... Английски учат супер малко часове, защото са изместени в 11-12клас. Не ми се коментира, че се "агресирам" (по терминология на малкия тийн Wink)
Виж целия пост
# 143

- начинът на оценяване. В АК винаги има Х задачи и 1-2 бонус задачи, обикновено по-трудни. Ако не направиш бонус задачите, но не сбъркаш другите - това си е 6. Ако направиш бонуса, но сбъркаш 1-2 други - пак е 6. В СМГ можеш да решиш трудната и да сбъркаш лесна, оценката ти пада. Конкретно да взема една химия: 10 задачи, от които 2 грешни - СМГ - 5, АК, от тези 10 поне 1 щеше да е бонус => 2 грешни + решен бонус щяха да са ти средна, или ниска шестица, в зависимост от грешките, т.е. 92-95%.
- по-голямо самочувствие, че "и тук мога като там", т.е. без учебници, само със слушане в час;


Адмирации за АК, за бонус задачите.
Винаги ме болеше, когато за 9/10 получаваш 5-ца и съм се молила за випуските след нас да го променят!
Начинът , по който се учи и преподава в АК, предимно с практическиприложения и визуализации, действително помага голяма част да бъде запомнена на място. Знанията също са и трайни, което не е маловажно. Важна ти е само теорията, която е реално приложима, затова и остава като трайно знание.
Не знам какво и колко учат по химия в СМГ, но знам, че с наученото по химия в АК дъщеря ми си спести няколко курса при студенстването. Още преди първия семестър влезе в спор с професор, че би желала да запише по-висок курс, за който и казваха, че първокурсници нямат право да записват. Е, надлежно покри тест, изпрати им подробно какво е учила и я записаха на по-горното ниво( първи семестър още. Учила е химия основно с Калпакова . Благодаря от сърце, Г-жо Калпакова! Тази преподавателка все още води в колежа на голяма част от децата. Аз повече не бих могла да искам!
Виж целия пост
# 144
А стипендии само на учениците в гимназиите ли се полагат?
Виж целия пост
# 145
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 328 на МС от 21.12.2017 г. за условията и
реда за получаване на стипендии от учениците след завършено
основно образование
Обн. - ДВ, бр. 103 от 28.12.2017 г., в сила от 28.12.2017 г.
Виж целия пост
# 146
"след завършено основно образование", ама аз питам преди завършено такова дали имат право на стипендии.
Виж целия пост
# 147
Нямат.
Виж целия пост
# 148
Лелееее, а аз си мислих, че няма да се пише в такава тема! Фран, посипвам си главата с пепел. И в осмокласната по време на резултати и класирания не се пише толкова много. Joy
Е, предполагам, че ще се изкажем и изчерпим в един момент, ама да видим.
Виж целия пост
# 149
Пенева, пропуснала съм, че е по новия учебен план. 9-ти клас ли е? Мислех, че е по-голям. Това обяснява нещата. Бозата на МОН и на мен не ми се коментира. Frowning1

Всъщност, учебните часове по езика в 9-ти клас са толкова, колкото бяха и по стария учебен план - 144. В 10-ти вече са по-малко - 72. Това от ЗП, но в 11-ти и 12-ти клас ще имат повече избираеми учебни часове по езика.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия