Математиката-царица на науките.Помощ не разбирам науката!Ние ще помогнем в решението на всяка задача

  • 46 628
  • 751
# 300
lorenca, благодаря за идеята
Виж целия пост
# 301
Моля за помощ за задача за пети клас.
„Колко процента от стойността е намалението на стока , ако старата й цена е 140 лв., а новата- 119 лв.”
(140-119)/140 = 15%

Благодаря!
Виж целия пост
# 302
(21*100)/140
Или
(140-119)*100/140
Виж целия пост
# 303
Здравейте мами. Моля за помощ за 5 клас задача. Лихвеният процент на банка е 2.5 процента.колко лева са внесени ако е изплатена лихва от 31.25 лв. Благодаря.
Виж целия пост
# 304
Здравейте мами. Моля за помощ за 5 клас задача. Лихвеният процент на банка е 2.5 процента.колко лева са внесени ако е изплатена лихва от 31.25 лв. Благодаря.

Няма да се впускаме в лихви с натрупване и за колко време.
Х*2.5/100=31.25
Х=1250
Виж целия пост
# 305
Здравейте мами. Моля за помощ за 5 клас задача. Лихвеният процент на банка е 2.5 процента.колко лева са внесени ако е изплатена лихва от 31.25 лв. Благодаря.

Няма да се впускаме в лихви с натрупване и за колко време.
Х*2.5/100=31.25
Х=1250
link=topic=1085954.msg38369913#msg38369913 date=1552406348]
Здравейте мами. Моля за помощ за 5 клас задача. Лихвеният процент на банка е 2.5 процента.колко лева са внесени ако е изплатена лихва от 31.25 лв. Благодаря.

Няма да се впускаме в лихви с натрупване и за колко време.
Х*2.5/100=31.25
Х=1250
[/quote] МНОГО БЛАГОДАРЯ
Виж целия пост
# 306
Здравейте, може ли помощ за следната задача (от пробния за СМГ тази неделя):

20. Имам странен калкулатор. На диспллея му в началото е изписана 0. Калкулаторът има само два бутона А и Б. Като натиснем бутон А се прибавя 3. Когато натиснем бутон В се прибавя 7. Кое е най-голямото число, коео не може да получим като ползваме само тези бутони?
Виж целия пост
# 307
Здравейте, може ли помощ за следната задача (от пробния за СМГ тази неделя):

20. Имам странен калкулатор. На диспллея му в началото е изписана 0. Калкулаторът има само два бутона А и Б. Като натиснем бутон А се прибавя 3. Когато натиснем бутон В се рибавя 7. Кое е най-голямото число, коео не може да получим като ползваме само тези бутони?

Разглеждаме остатъците при делене на 3.
Ако едно число се дели на 3 с краен брой  натискания на А ще се получи.
Ако дава остатък 1 и е по-голямо от 6, то В + краен брой А ще се получи. Ако е по-малко от 7 не може да се получи(1 и 4)
Ако дава остатък 2 и е по-голямо от 13, то В+В + краен брой А. Ако е по-малко от 14 не може да се получи с 0 или 1 седмица и  колкото си искаме тройки. Т.е. не може да получим (2, 5, 8, 11).
Най голямото число, което не може да се получи е 11.
Виж целия пост
# 308
Боже, чета, чета и изобщо не мога да вдяна това обяснение.
Виж целия пост
# 309
За 20 задача ли? И аз не мога.
Simple Smile
не че е успокояващо, де.
Виж целия пост
# 310
Радвам се, че не съм сама. Свалих теста и го изпратих на наборката с молба да погледне задачата. Да видя какво ще измъдри.
Виж целия пост
# 311
Най-простичкото е да пробват. Очевидно 4, 5 и 8 не могат да станат. Пробва с 9, да, може 3+3+3; пробва с 10, да може: 3+7; пробва с 11, не не може, пробва с 12, може: 3+3+3+3; 13=7+3+3; 14=7+7; 15=5.3, 16=13+3, а 13 вече го е направило; 17=10+7 и детето интуативно вижда, че нататък може всичко.
Аз съм любител на бабешките решения за толкова малки деца.
Виж целия пост
# 312
Моля да помогнете за две задачи от учебника по математика за 8 клас , на Архимед.
зад. 6, стр. 127: В окръжност к(О; 3 см) АВ е диаметър. Хордата СD е 3 см. Ако точките М и N са среди съответно на дъгите DА и ВС, намерете ъглите на триъгълник MON.

зад. 6, стр. 125: В окръжност с център О са построени две взаимноперпендикулярни хорди AB и CD, които се пресичат в точка М. Да се докаже, че 2ОМ = ОА + ОB + OC + OD. (OA, OB, OC, OD, OM  са вектори).
Виж целия пост
# 313
Здравейте, може ли помощ за следната задача (от пробния за СМГ тази неделя):

20. Имам странен калкулатор. На диспллея му в началото е изписана 0. Калкулаторът има само два бутона А и Б. Като натиснем бутон А се прибавя 3. Когато натиснем бутон В се прибавя 7. Кое е най-голямото число, коео не може да получим като ползваме само тези бутони?
Леле, вече ползване на теоремата на Фробениус в 4-ти клас?!?!
По детски обяснено формулата е, ако две числа са взаимно прости (ма те май не знаят какво е това?), то най-голямото такова число се намира по формулата А*Б - (А + Б).
Виж целия пост
# 314
Моля да помогнете за две задачи от учебника по математика за 8 клас , на Архимед.
зад. 6, стр. 127: В окръжност к(О; 3 см) АВ е диаметър. Хордата СD е 3 см. Ако точките М и N са среди съответно на дъгите DА и ВС, намерете ъглите на триъгълник MON.

зад. 6, стр. 125: В окръжност с център О са построени две взаимноперпендикулярни хорди AB и CD, които се пресичат в точка М. Да се докаже, че 2ОМ = ОА + ОB + OC + OD. (OA, OB, OC, OD, OM  са вектори).



P.S: Вижте в следващият пост на следващата страница. За първата задача може да се получи и 120 градсуа за <MON
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия