107 ОУ.Въпроси за учебната 2019/2020

  • 8 700
  • 45
Здравейте!
Имам няколко въпроса и ще съм много благодарна,ако някой има информация Simple Smile
Дъщеря ми ще бъде 1ви клас тази година и сме се насочили към 107 ОУ,тъй като всички в квартала(Лозенец)твърдят,че то е най-доброто(ако някой има друго мнение,моля да сподели)
1)Кои ще са началните учителки за тази учебна година или как аз мога да науча имената им?     
2)Отскоро има нов директор(добър ли е той?),има ли промени в училището поради този факт,напуснали учители,други сътресения?
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 1
Проучете учителите, които ще поемат 1 клас. За първи клас училището се избира според учителя. Моя колежка си отписа детето след 2-ри клас от 107-мо, защото беше изключително недоволна. Всичко е много относително. Иначе съм съгласна, че е много търсено училище. 120-то също е много добро училище в Лозенец.
Виж целия пост
# 2
Кой е новият директор на 107?
Виж целия пост
# 3
120-то и 107-мо не с ли водят към различни райони? Попълват ли се местата от 1 група или се стига до 3 група при класирането?
Виж целия пост
# 4
Здравейте!
Имам няколко въпроса и ще съм много благодарна,ако някой има информация Simple Smile
Дъщеря ми ще бъде 1ви клас тази година и сме се насочили към 107 ОУ,тъй като всички в квартала(Лозенец)твърдят,че то е най-доброто(ако някой има друго мнение,моля да сподели)
1)Кои ще са началните учителки за тази учебна година или как аз мога да науча имената им?     
2)Отскоро има нов директор(добър ли е той?),има ли промени в училището поради този факт,напуснали учители,други сътресения?
Благодаря предварително!
Всички училища в Лозенец имат определени с наредба на СО райони за прием в 1 клас (непокриващи се) и трябва да видите вашият адрес към кое училище е. Децата е делят на 4 групи, като до 3 група всички са с адрес в района, но с различна продължителност на живеене там. Ето ви района на 107-мо:
http://files.107files.webnode.com/200000218-b666db75d5/prilrajon225.pdf
Ако не попадате в него, значи, сте в 4-та група и нямате шанс за него. М.г стигнаха (по спомен) до 3-та група, където имаше жребий за децата, до 4-та изобщо не се стигна. Нищо не пречи да опитвате, разбира се, не е забранено, просто за 107-мо по емпичрини данни нямате шанс, ако не сте в района му.
120 също си има прилежащ район и можете да го видите на сайта на училището. 
120-то и 107-мо не с ли водят към различни райони? Попълват ли се местата от 1 група или се стига до 3 група при класирането?
3-та група също са деца с адрес в района на училището, само че е регистриран преди по-малко от година от датата на заявлението. 4-та група са децата с адрес извън района, в 107-мо дори деца от района м.г. не са били класирани. 
За 120 също мисля, че м.г. не стигнаха до 4-та група.
Виж целия пост
# 5
Явно много родители се регистрират между 1 и 3 години,защото няма толков амного деца в тези райони.Може би има много такива с баби и дядовци там.
Виж целия пост
# 6
Г-н Калапиш е новия директор.От есента на 2017г.
Колкото до районите,да.Ние покриваме единия с по-дългосрочна регистрация и другия с кратковременна
Виж целия пост
# 7
Така.... да се включа и аз с малко информация, дано да ви е полезна.
Миналата година в 107мо се стигна до трета група, като по спомени 24 деца се бореха за 13 места, т.е. около 50% шанс. Нямаше случаи деца с по-големи братя и сестри да не бъдат приети в първи клас, намериха се вратички, направиха се компромиси...
Като лоша новина за тазгодишните кандидатстващи ще отбележа, че според слухове в квартала, тая година 107мо ще направи три паралелки за първи клас, поради липса на стаи...
Ако трябва да сме точни, г-н Калапиш е титуляр директор от юни месец юли 2018 г., иначе е директор от края на 2017 г. Тази промяна - на г-жа Маринова, дългогодишната директорка, с г-н Калапиш, в едно със затягане на режима от страна на СО да се приемат деца от квартала, а не да се дават точки за баби и стринки, учили в училището през 1968 г., формираха трайна, но за съжаление необратима тенденция към понижаване на нивото.... Като изключим прехвалената математика, 107мо си е обикновено квартално училище.  През годините си е изградило традиция да провежда 7-8 математически състезания годишно, на които да се явяват деца.
 Не си мислете, че самите учители в начален етап усилено преподават математика, всичко зависи от това колко родители/баби/дядовци и кой с каквото разполага, ще се занимават вкъщи индивидуално с детето.
Още в първи клас в края на годината се отсяват генийчета, около 15 на брой, при които вече говорим за по-сериозна подготовка. Те посещават допълно часове по математика, платени обаче, по време на които се подготвят за състезания и в крайна сметка целта е кандидатстването след 4ти клас в СМГ. Целта за родителите, разбира се.
Много интересна е следната тенденция: на първото състезание в първи клас се явява почти целия випуск. С всяко следващо желаещите намаляват, докато нещата си дойдат на място, все пак не от всеки става Айнщайн. Например явилите се от първи клас са 60 деца от випуск 90, докато от седми за едва 15 деца - толкова са горе-долу децата, които се занимават с математика активно.


Виж целия пост
# 8
sztuka,много благодаря! А, след 4 клас не се ли създава математическа паралелка или греша?
Какво е нивото там?Ходят ли на курсове за матурата след 7 клас? За съжаление навсякъде е така за 1 - 4 клас.Бабите и дядовците преподават вкъщи.
Виж целия пост
# 9
Синът ми е пети клас и е в математическата паралелка след 4 клас, след изпита на 107 “Еврика”. За сега натрупаните впечатления са силно положителни, но какво е нивото по математика и дали има нужда от допълнителни уроци по математика в следващите две години все още не мога да споделя.
Виж целия пост
# 10
sztuka, от това което пишете, предполагам детето ви е в училището, но има нещо, което не знаете, а то е какво е "обикновенно кварталното училище". Определено няма нищо общо с това, а и едва ли някой очаква всички деца да са състезатели. Опитват състезание, не им харесва и до там. Единственото мат.състезание по учебен материал е Олимпиадата, а тя е от 4 клас.
В обикновенното квартално училище с математическа паралелка е в реда на нещата да има 1 дете от випуск класирало се веднъж на обл. кръг по математика или да имат шестици по математика, създадено грешно впечатление у родителите и НВО да ги прави в 3ти елалон училища.

Malinkap, може би са малко са тези, които не ходят, но пък и резултатите са повече от добри. От другата тема за 107 стана ясно, че всички бившите 7класници от мат.паралелка са приети в т.нар. първи ешалон. От тях знам за едно дете нехидило курс.
Не е само прехвалената математика, децата се изявяват и по други предмети, някои са видими на сайта на училището други на РУО.
Виж целия пост
# 11
Аз неведнъж съм споделяла впечатления от 107. ОУ. Без отново надълго да обяснявам какъв точно ми е случая, ще се опитам да откроя същественото.
1. Очевидно политиката на национално ниво е училищата да са по райони. Преди 8 години се извиваха опашки пред 107.ОУ по цяла нощ. Сега има точки, класиране, знаете как е. Като цяло за 1-4 клас е важно: добър учител, близост до дома, защитена среда. Нямам впечатления от училището в начален етап, но определено е малко и всички се познават. Има хубава растителност и не е съвсем близо до натоварени булеварди (като 32 СУ, например).

2. Математическата паралелка след 4.клас няма нищо общо с 1-4 клас на 107 ОУ. Тя е съставена ИЗЦЯЛО от нови деца, приети след Еврика+рейтинг. Създава се екип от деца, които са на сходно ниво като способности и това ниво е над средното. Това са будни деца, с които се работи добре по всички предмети. Взаимно се дърпат напред. Математиката е на доста добро ниво. Дали детето няма да посещава школа зависи от конкретния случай. Моето беше на школа по БЕЛ и по математика. Целта ни беше балът да е близък до максималния и точно така се получи. Необходимо е узряване и обиграване. Дали това може да стане само с часовете в училище, всеки родител решава сам.

В заключение: много съм слушала как в 5-7 клас в повечето училища нещата тръгват надолу. В този етап дъщеря ми беше на прекрасно място заедно с добри деца. Имаше чудесни учители и нормално добра среда. Имаше екскурзии, празници в училище. Високо ниво на преподаване, смея да твърдя по-добро от тази година в новата гимназия. Ако новият директор съумее да запази учителския състав в 5-7 клас, ще е направил най-доброто за това училище.
Виж целия пост
# 12
Като допълнение, към думите на Yana, бих казала само, че в периода 5-7 клас, не се е налагало да се преподава материал вкъщи. Дори не знаех какво учат, честно! Преподавателите в това училище са най-добрият им актив!
Виж целия пост
# 13
Като лоша новина за тазгодишните кандидатстващи ще отбележа, че според слухове в квартала, тая година 107мо ще направи три паралелки за първи клас, поради липса на стаи...

Това не са слухове - от години са така разпределени паралелките. Всяка четвърта година се приемат 3 паралелки за 1ви клас, в останалите 3 години - приемът е за 4 паралелки.
И да, пада се сега точно за бъдещите първокласници 2019/2020 г.
Malinkap, не зная как преценихте, че няма толкова деца в Лозенец. Тук от години има проблем с приема и в детските градини, стига се до жребий и неприети деца от квартала.
Виж целия пост
# 14
Здравейте! Следя темата, тъй като ще имаме първолаче тази година и 107-о ни е фаворит. Знаете ли кои учителки ще поемат децата в първи клас? Насочихме се към руската паралелка. Имате ли информация за там? А за учителите в занималнята?

Благодаря ви!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия