Зимни гуми

  • 1 681
  • 13
здравейте имам 2 питанки.

докога за задължителни зимните гуми.

може ли да се мине сега преглед с летни.

питам понеже не съм карал колата зимата и не съм ги сменял

Мерси
Виж целия пост
# 1
1. Докога са задължителни зимните гуми: до 1-ви март
2. Може ли да се мине на преглед с летни: не, а и със сигурност ще има глоба

Не бих карала с летни гуми в настоящите зимни условия - риск е както за шофьора и спътниците му, така и за всички останали участници в движението и пешеходците.

"Какво се гледа при годишен технически преглед

При ГТП се гледа цялостното състояние на автомобила, отбелязвано в следните точки:

-    Идентификация на ППС (табели с рег. номер, документация, VIN и др.);
-    Оборудване на спирачната уредба (функциониране, състояние, ръчна спирачка, ABS и др.);
-    Кормилно управление (механично състояние, хлабини, серво и др.);
-    Видимост (поле на видимост, състояние на стъклата, огледала за обратно виждане, чистачки и др.);
-    Светлини, светлоотражатели и електрическо оборудване (функциониране на фарове, габарити, стопове, мигачи, аварийни светлини, акумулатор и др.)
-    Оси, колела, гуми и окачване (оси, състояние на джанти, гуми и окачване)
-    Шаси и оборудване свързано с шасито (състояние на рама, каросерия и др.)
-    Друго оборудване (колани, пожарогасител, аптечка, клаксон, скоростомер и др.)
-    Вредно въздействие (шум, емисии от отработили газове, течове)"
От тук
Виж целия пост
# 2
докога за задължителни зимните гуми.

може ли да се мине сега преглед с летни
По закон няма ограничение и дефиниция за зимни или летни гуми. Следователно няма и задължително условие за използване.
Можете да минете преглед по всяко време. Достатъчно е гумите ви до отговарят на техническите спецификации на производителя на автомобила ви
Виж целия пост
# 3
"С какви гуми може да карат шофьорите  в периода 15 ноември –  1 март?

Съгласно промените в Закона за движение по пътищата, които влязоха в сила на 21 януари 2017 г., в периода 15 ноември – 1 март автомобилите трябва да са оборудвани с гуми, предназначени  за зимни условия, или с гуми с минимум 4 мм дълбочина на протектора. Което ще рече следното:  при гуми, предназначени за зимни условия, няма изискване дълбочината на протектора да е поне 4 мм. Гумите, предназначени за зимни условия, са маркирани със съответната маркировка от производителя –  може да са само зимни, може да са гуми за сняг и кал. Ако обаче гумите не са  предназначени за зимни условия (това са летните гуми), те трябва да са с дълбочина на протектора минимум 4 мм."

Източник: СБА
Виж целия пост
# 4
Съжалявам, че отново ще ви играя контра, но СБА не е законодател. В ЗДвП няма ограничаващо условие или дефиниция като "предназначени за зимни условия", но в правилника за прилагането му има член в който законодателят е определил нееднозначно кое превозно средство е технически неизправно и като такова няма право да се движи по пътищата. Според него технически неизправно ППС е това което е с гуми с протектор не по малък от 1.5 милиметра. Моля сме извините ако бъркам числото но е някъде в този порядък
Скрит текст:
Тежкотоварните камиони нямат предназначени за зимни условия гуми, но се движат безпрепятствено по пътищата. Достатъчно е само гумите им да не са станали сликове. Иначе може да отнесат глоба от 50 лв.
Цялата заигравка със зимните гуми е част от скама наречен "Безопасност по пътищата"
Виж целия пост
# 5
О, аз далеч не претендирам, че съм компетентна по въпроса, така че не ме притеснява "контрата". Посочих информация от източници, които считам за меродавни, но както е ясно има включително и законодателни актове, които са противоречиви.
Това противоречие обаче въобще не означава, че в КАТ няма да се "хванат" за това и съответно да не допуснат минаване на преглед и да наложат съответно глоба заради това.
Виж целия пост
# 6
О, аз далеч не претендирам, че съм компетентна по въпроса, така че не ме притеснява "контрата". Посочих информация от източници, които считам за меродавни, но както е ясно има включително и законодателни актове, които са противоречиви.
Това противоречие обаче въобще не означава, че в КАТ няма да се "хванат" за това и съответно да не допуснат минаване на преглед и да наложат съответно глоба заради това.
в кат да, но аз питам за годишен технически преглед в някои от фирмите - може би и там е така
Виж целия пост
# 7
в сила на 21 януари 2017 г., в периода 15 ноември – 1 март автомобилите трябва да са оборудвани с гуми, предназначени  за зимни условия, или с гуми с минимум 4 мм дълбочина на протектора.
Демек ако не са зимни трябва да са с 4 мм грайфер. Това е към момента, от следващата зима вече ще е друго.
Виж целия пост
# 8
Демек ако не са зимни трябва да са с 4 мм грайфер. Това е към момента, от следващата зима вече ще е друго.
А това е посочено в кой законодателен документ? Предварително благодаря за отговора!
Виж целия пост
# 9
ЗДвП
Виж целия пост
# 10
Моля да ме извините ако не съм бил достатъчно ясен. Не става въпрос за това какво е написано в 139 а за липсата на законова или нормативна дефиниция на понятието "предназначени за зимни условия"
А като няма такава всяка гума може да е предназначена за това.
Въпросът който се обсъжда е дали може да се мине преглед. Отговорът ще е да. Техническата изправност на автомобила не се дефинира в посоченият от Вас член т.к. дефиницията дадена от законодателя е 1.5 мм рисунък на протектора и лицето което установява изправността няма никакво законово основание да откаже издаването на документа.
Виж целия пост
# 11
Щом няма дефиниция за зимна гума, всяка една гума  е незимна и изискването е 4 мм.
Така е заложено в цитирания член от ЗДвП, а не от правилника за прилагането му.
Не ми се спори за глупости.
Виж целия пост
# 12
Прав сте! Глупаво е
Но току що задължихте всички превозни средства да се движат с гуми с проектор над 4 мм в периода определен от чл. 139
Виж целия пост
# 13
Изказах противоположно мнение, тълкувайки закона по вашата логика.
В случая е важно проверяващият как го тълкува и в какво настроение е.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия