Частни училища - информативна тема 24

  • 46 524
  • 795
# 315
Не, няма необходимост от засягане. По никакъв начин не е упрек или нещо подобно. И даже мисля, че е ненужно и нежелателно дете преди първи клас да чете цели текстове, както около мен някои родители натискат децата си. Но, ако детето има интерес, трябва да му се поддържа. Всяко нещо с времето си. В първи клас започват с бастунчета, а не с писане на съчинения.
Всяко дете със силите и слабостите си - малкият ми син знае буквите до Ч, тъкмо стана на 4години, но пък още не знае наименованията на цветовете, пр.: на зелено казва "като тревата" и после синьо, жълто или каквото му скимне.
Виж целия пост
# 316
О, Боже! Какво слабо място? Това са деца на по 5 години.
В края на 3-та група не си изисква познаване на букви и определянето им. Изисква се разграничаване на звукове. При това отделни.
Това, че някое дете познава буквите, съвсем не значи, че е нормално, задължително и елементарно. А пренебрежителното отношение тук пък е унизително и недостойно. Засрамете се! Започнахте да се доказвате колко сте велики и на гърба на 5 - годишни.
Виж целия пост
# 317
Именно! Едно училище с адекватна процедура за прием не изпитва децата на букви или на четене. На звуков анализ да, но то е друго - например на кой звук завършва дадена дума, или в коя от няколко думи не се среща примерно звукът "А" или звукът "О". Нормално е на тази възраст едно дете да може да каже примерно, че в думата КОЛЕЛО не се среща звукът "А". Или че "прозорец" започва с "П". Това да, но другото показва неадекватен подход, а ако още при приема имаме неадекватен подход, огромна е вероятността той да бъде такъв и по-нататък.
Виж целия пост
# 318
А пренебрежителното отношение тук пък е унизително и недостойно. Засрамете се! Започнахте да се доказвате колко сте велики и на гърба на 5 - годишни.


Няма нужда от негативни емоции. Съмнява ме, че някой е искал да изкаже пренебрежение или пък да се прави на велик на гърба на 5 годишните Simple Smile . Всеки изказва мнението си, никой никого не нагрубява.
Тука съм на 100% съгласна с Татко Мецан.
Виж целия пост
# 319
Все си мислех, че за ПУК навсякъде са по-скоро психологически тестове, т.е. да видят дали може да мисли детето, а не дали чете/пише, познава букви...
Виж целия пост
# 320
Извинявайте, но синът ми, който е на 5 години може да чете и да пише, дъщеря ми, която е на 3 вече познава буквите.
Не ми се струва неестествено да не познават буквите на тази възраст, това е доста базово нещо, така че мисля, че дори да не се учи в градини, трябва родители да се погрижат...

Само ще цитирам това мнение. И не, няма негативни емоции. Има искрено възмущение.

Нито е базово това умение на 5 г., нито е задължение на родителите.

Виж целия пост
# 321
Аз пък не мога да разбера казаното: "Не ми се струва неестествено да не познават буквите на тази възраст" ...ThinkingThinkingThinking
Виж целия пост
# 322
Третото "не" трябва да отпадне.
Виж целия пост
# 323
Да не взимаме много присърце всяко изказване. Всички сме тук, защото имаме общ интерес - децата ни и тяхното образование. Нека извличаме положителните информации.
Виж целия пост
# 324
Аз нищо положително не виждам в конкретния случай. Именно в контекста интереса на децата. Нито виждам полезна информация.
Виж целия пост
# 325
lexche, така е - всички мислим доброто на децата, но ако така вървят нещата с изискванията те да имат безброй умения от малка възраст, след някоя и друга година нищо чудно да видим теория на вероятностите и елементи от комбинаториката в опростен вид на изпита за ПУК (каквато има в състезанията по математика за 1 клас!) или нещо друго, което да тества тяхната гениалност, таланти или по-скоро да провери умението на родителите да преподадат колкото се може повече.
Виж целия пост
# 326
По спомен преди 4 години в нашата ДГ (държавана) учеха буквите в 3-та група (5-6 години). Не да ги пишат или още по-малко да четат, но да ги разпознават. Оцветяваха букви и гледаха картинки на животни/предмети, които започват с тази буква. Даже когато е боледувала ни даваха книжката да си дооцветяваме Simple Smile.
Виж целия пост
# 327
lexche, така е - всички мислим доброто на децата, но ако така вървят нещата с изискванията те да имат безброй умения от малка възраст, след някоя и друга година нищо чудно да видим теория на вероятностите и елементи от комбинаториката в опростен вид на изпита за ПУК (каквато има в състезанията по математика за 1 клас!) или нещо друго, което да тества тяхната гениалност, таланти или по-скоро да провери умението на родителите да преподадат колкото се може повече.
Предлагането, Аш, следва търсенето. Колкото и безумно да е последното...
Чакам "с нетъпение" резултатите да вържат и цъфнат в цялата си прелест.
Виж целия пост
# 328
Аз пък не мога да разбера казаното: "Не ми се струва неестествено да не познават буквите на тази възраст" ...ThinkingThinkingThinking

Grinning Grinning Grinning
Т.е. това означава, че е естествено да не познават.

"Не ми се струва неестествено да..." е еквивалентно на "струва ми се естествено да..."
Отрицание на отрицанието дава положително твърдение:) както в математиката - минус по минус дава плюс.

Много е странно да се каже така, съгласен съм:) А тя е искала да каже точно обратното.
И в стремежа си към сложен израз, да покаже колко е интелигентна, зер детето ѝ чете от 4- годишно, всъщност казва точно обратното на това, което всъщност е искала да каже.

Знам, че гаднея (този израз го плагиатствам от Блис Simple Smile ) обаче вижда се, както има един лаф, че и най-умният си е малко прост.
Виж целия пост
# 329
Bliss нямах предвид положителното в конкретния случай, а общо от темата. Както и да, да не задълбаваме излишно.

Аш, до колкото разбрах, това не е било изискване към кандидатите, се е оказало като допълнение... ако мога така да го нарека, иначе би било тотално абсурдно това да им е основния критерий.


 "Ezhko: Предлагането, Аш, следва търсенето. Колкото и безумно да е последното..." -   точно, точно
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия