Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 402
  • 776
# 45
Имам нужда от помощ 🙄🤔
Блокирахме с щерката на тази задача:

Виж целия пост
# 46
Ако х са точките, отбелязани във втория мач, то
х+10х=99
11х=99
х=9 точки
10х=90 точки

Има и друг начин. Детето трябва да съобрази, че всяко число, умножено по 10 е равно на число с 0 единици. Следователно точките от втория мач ще са число с 9 единици. Оттам бързо се съобразява, че числата са 9 и 90.
Виж целия пост
# 47
Ако х са точките, отбелязани във втория мач, то
х+10х=99
11х=99
х=9 точки
10х=90 точки

Има и друг начин. Детето трябва да съобрази, че всяко число, умножено по 10 е равно на число с 0 единици. Следователно точките от втория мач ще са число с 9 единици. Оттам бързо се съобразява, че числата са 9 и 90.

Задачата не е трудна, но проблемът е, че те са решавали задачи с умножение до 10 и с едно неизвестно само. Няма как по този начин да бъде решена тази задача от второкласник  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 48
Като за втори клас, може би, ако използва разлагане 99= 10.9 + 9
Виж целия пост
# 49
Като за втори клас, може би, ако използва разлагане 99= 10.9 + 9
Да, това е решението, но за мен е глупаво написана самата задача. Ако не беше към упражненията за урок Умножение с 10, трябва едва ли не с налучкване да стигнеш до решението.
Виж целия пост
# 50
Решението е по пътя на логиката, да. За съжаление и други задачи съм искала госпожата да ми го реши със знанието на 2 клас, и решенията са логически.
О.10+О=99
О -празно квадратче.
За мен е абсурдно!
Виж целия пост
# 51
И мен ме затрудни, като за решение за втори клас.

Класът ни ще ходи на екскурзия за ден до Русе. Ще посетят два музея и кое мислите още- Джъмбо. Тук че нямаме Джъмбо, нямаме, ама можеше поне още един обект да посетят, не магазин.
За капак, госпожата ще води дъщеря си на екскурзията, като отговорник за проблемното дете в класа ни.
Виж целия пост
# 52
В Джъмбо с цял клас деца? Тя тази Госпожа е куражлия Grinning
Представям си гледката
Аз с 2 броя деца и баща фен на покупките не мога да се оправя, тя с 25 деца
Виж целия пост
# 53
Освен нашия и друг клас, заедно ще са, с две бусчета. Тя нашата госпожа сподели че има опит там. Преди години по камера са я намерили като ръководител ката на търновската група, която пукала балони на паркинга. Само здрави да се приберат.
Виж целия пост
# 54
Предварително кажете на детето да не си харчи всичките джобни в Джъмбо.
Ние ще пращаме децата на 2 екскурзии. Дано се затопли времето .
Виж целия пост
# 55
Аз да довърша относно задачата - днес госпожата е казала, че и според нея задачата не е много за втори клас. Интересно защо тогава я е дала в домашните, ама карай...
Виж целия пост
# 56
Аз понякога звъня на една учителка по математика, когато закъсаме на някоя задача, обикновено когато се готви за състезания. Аз я решавам, но не знам как да я обясня на детето. Досега всеки път ми казва, че на тази възраст тези задачи се решават с налучкване.
Виж целия пост
# 57
Аз понякога звъня на една учителка по математика, когато закъсаме на някоя задача, обикновено когато се готви за състезания. Аз я решавам, но не знам как да я обясня на детето. Досега всеки път ми казва, че на тази възраст тези задачи се решават с налучкване.
Не е задължително да е с налучкване. При нас много се тренират задачи от типа празни квадратчета и да се сложат съответните действия за да се получи равенство. Или празни квадратчета, дадени действия и част от числата, да се намерят останалите числа. Всичко е въпрос на размърдване на мозъчетата им. Математиката не е само 9 +9! Аз съм много за, за такива по-логически задачи. Ако им се представи като приключение, да намерят верния отговор, за децата тези задачи са много по- интересни от тривиалните.
Виж целия пост
# 58
Аз говорех за такъв тип задачи като горната. Аз не знам как да я обясня на детето, освен да налучква. Или от типа колко зайци и колко кокошки имат ен на брой крака.
Виж целия пост
# 59
Аз още в първи клас се възмущавах от такива модерни в момента "логически" задачи. Тогава имаха задачи с едно неизвестно, прокарани под идеята за празно квадратче.... В началния курс според мен трябва, да автоматизират събиране, изваждане, умножение, деление, разбиране и правилен запис на текстова задача, съобразена с материала, основни геометрични фигури, а не да се надпреварват колко са "гениални" без да са овладяли всички необходими знания. В първи клас някои още не можеха да четат, а "престижните" състезания бяха пълни с текстови задачи. Лудост просто, за комплексиране на децата в тази ранни възраст че са глупави. Истински добрите математици ще изпъкнат по-късно, когато вече имат здрава основа, но ми се струва че някои деца ще загубят вяра в себе си преди това точно заради тези безумици. Те затова МОН доколкото знам организират олимпиади от 4 клас, а сега са някакви напъни на частни инициативи и то платени. В учебниците обикновено задачите са нормални, има по-малко от тези с налучкване. Но ако детето не успее на някое частно състезание, не му слагайте етикет  предварително, тези състезания се базират именно на предлагане на материал, който в по-късна възраст децата ще решават с лекота. Все едно да дадеш сложно Лего със схема на дете на 2 години, всяко нещо с времето си...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия