Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 497
  • 755
# 180
Привет, дами! Скоро попаднах на темата Ви и ми се стори полезно четиво. Исках да се включа с благодарност към момичетата, които споделиха, че математиката в проблемна сфера и за техните деца. Леко си отдъхнах, въпреки че това не променя ситуацията вкъщи. До скоро всичко вървеше добре, отлични резултати до 4-ти клас и пълен набор от точки на външното оценяване. От началото на този срок оценките й тотално се сринаха, желанието й да навакса и да се поправи клони към нула, а вчера й помогнах с едно уравнение, припомних й позабравени правила, но тя отново не успя да го реши самостоятелно. Изчерпаха ми се идеите как да подходя като дори прости правила за рационални числа ‘забравя’ как да приложи. Иначе се били постоянни и системни през годините, първия срок се справяше почти отлично и ... сякаш нещо се счупи. Много ми е свито и притеснено и исках да споделя и благодаря, стимулирате ме и ми давате надежда 🤗
Виж целия пост
# 181
Любимата мантра на моя е "това защо ми е, онова за какво ми е". Ужас е някакъв като вземе да спори и философства на тая тема. Хем никога вкъщи не е чул от нас, че учат ненужни неща или глупости. Винаги сме му обяснявали защо са му необходими тези знания. Явно обаче и един друг се навиват в училище
Последно спорихме за английския. Според него бил излишен, трябвало да учат примерно китайски, защото населението на Китай бил над милиард. А като не разбере нещо в игрите си, ме вика да му превеждам.
До голяма степен той спори за спорта. Просто обожава да спори, още от малък. И няма голямо значение какво е истинското му мнение, защото той винаги заема противоположната позиция. Интересно ми е било винаги да го наблюдавам, когато говори с брат си или с някой приятел и започва убедено да използва моите доводи, които иначе в разговор с мен, яростно отхвърля.
Определено се опитва да ми скъсява живота, пуберът му с пубер. Не знам ще доживея ли деня, да не е непрекъснато контра.

Виж целия пост
# 182
Laughing Ston, що не му намериш някакъв самоучител по китайски и да му кажеш "айде да те видим".
Виж целия пост
# 183
Laughing Ston, що не му намериш някакъв самоучител по китайски и да му кажеш "айде да те видим".
Именно. Simple Smile
Дал е пример с китайски, щото шансът да го запишете на такъв вероятно клони към нула.
Тийнейджърски скатавки.
При нас са в различна, понякога малко по-подмолна форма... Но вече ѝ хващам цаката на мойта дъщеря. Не че успявам особено да влияя, де.
Виж целия пост
# 184
В уча.се има уроци по китайски. Моята много се забавлява с тях. Нищо не е научила, но си ги слуша с кеф, ей така за кеф.
Виж целия пост
# 185
Вместо музика, значи. Мислех, че езикът е интересен само за художниците Simple Smile.
Имаше една шега, че китайският език бил най-лесен ... защото е с картинки.
Виж целия пост
# 186
.... До скоро всичко вървеше добре, отлични резултати до 4-ти клас и пълен набор от точки на външното оценяване. От началото на този срок оценките й тотално се сринаха, желанието й да навакса и да се поправи клони към нула, а вчера й помогнах с едно уравнение, припомних й позабравени правила, но тя отново не успя да го реши самостоятелно. Изчерпаха ми се идеите как да подходя като дори прости правила за рационални числа ‘забравя’ как да приложи. Иначе се били постоянни и системни през годините, първия срок се справяше почти отлично и ... сякаш нещо се счупи. Много ми е свито и притеснено и исках да споделя и благодаря, стимулирате ме и ми давате надежда
Ей-затова винаги съм смятала не само за излишно, а и за вредно оценяването и НВО до 4-ти клас, включително. Защото това е начално ограмотяване и често пъти няма много общо с пътя след това, с истинското образование /което у нас няма много почва/ и науката.
От притеснения смисълът е никакъв. Вредят и те. Просто започнете упорита и последователна работа. Друг начин няма.  Peace
Все това говоря и на моите - това, че се притесняват за нещо, е заобикаляне на проблема. Да спрат да се притесняват и да запратят ръкави е по-добре. Като заработят забравят да се притесняват.  Laughing
...
Скрит текст:
Има деца, които биват наказвани вкъщи за по-слаби оценки. Знам, че в тема никой няма да го сподели, но аз го знам от моя син, че и от други места. И те не са малко.
Просто недоумявам какъв е този "подход". То, детето, едно че не вдява по предмета, ами като го и накажеш, съвсем ще го отвратиш. Вместо да се седне с калема и учебника и да се види какво и как, се прилага най-лесното, но и най-грешното - товари се детето, без то да има вина, че не разбира. Ми това не е зубрашки предмет - да сяда и да чете. По другите предмети поне у нас е лесно - набиваш го, наказваш го, то сяда и назубря уроците и изкарва тъй мечтаното от "мама си" шест. Но тук не е така!
И се стига до преписвания, защото детето просто няма изход - трябва и тук да има висока оценка. Понеже мама му така иска. Ама няма основа. И какво друго му остава? Ми да препише. Едно моме си намерило програма за телефон, която решава задачи, примери решава на готово. На контролно ги решила така нейните, но понеже до тогава е показала твърда липса на знания я изкарала госпожата да пореши на дъската - ми там, логично, пълно нищо.
Хубава работа, ама българска. Децата масово преписват и нищо не знаят, а оценките им - съчинени, като фантастична приказка. И кой има полза от това?
Виж целия пост
# 187
Добре , че с математиката е ОК, че иначе щях да се гръмна.По БЕЛ вече много не му търся кусури, откакто учител ми сподели, че и той има затруднения как точно да го преподава това в 5-7клас, след като изобщо не е за тяхната възраст и учебниците са пълен боклук

Математиката става само с решаване,  на седмица събира около 50-60 задачи общо. Сега със степените малко съм го поотпуснала, защото ги разбира, но с геометрията бая решаване падна, просто там не се ли тренира окото да вижда в чертежа решението - мисията е изгубена

Разсеян и философтващ кандидат пубер е,  дано наистина се вразуми в 7 клас. Тази година дали ще върже 5,50 не знам
Виж целия пост
# 188
До голяма степен той спори за спорта. Просто обожава да спори, още от малък. И няма голямо значение какво е истинското му мнение, защото той винаги заема противоположната позиция. Интересно ми е било винаги да го наблюдавам, когато говори с брат си или с някой приятел и започва убедено да използва моите доводи, които иначе в разговор с мен, яростно отхвърля.
Определено се опитва да ми скъсява живота, пуберът му с пубер. Не знам ще доживея ли деня, да не е непрекъснато контра.
Ей, ма все едно за моя син си писала! Едно към едно същото! Откакто е проговорил, а той проговори ужасно рано, все спори. По всяка тема има мнение. Не се води по чужд акъл, по ничий, нито на нас родителите и прародителите, нито учителите, но пък не и по акъл на съученици, та поне едно хубаво нещо да има Simple Smile
Виж целия пост
# 189
Изцяло съм съгласна с Judy.

Аз пък изобщо не съм съгласна. И то не в частта, че само тук не става с гола памет, а не съм съгласна, че е въпрос на количество решени задачи. Първия пример съм аз. Колкото съм учила по математика от 5ти клас нататъка, не съм учила по всички предмети взети заедно, с помощ, с учители, с курсове, сама, всякак. Хора, просто не го разбирам, не го вдявам, не ми е по силите. Да бейсик ниво, ок, но включително и сега има задачи за 6ти клас, които не мога да ги реша, пращам я при мъжа ми. Чета урока, ровя и не мога. Държа да отбележа, че грам не съм тъпа, просто не мога, нямам мислене за тази наука.
Сега и щерката, решава от Архимед, решава от Просвета, ходи на курсове, миналата година на уроци. Геометрията беше ок, сега обаче като пате в кълчища се оплита в алгебрата и й е много трудно. 
Виж целия пост
# 190
Изцяло съм съгласна с Judy.

Аз пък изобщо не съм съгласна. И то не в частта, че само тук не става с гола памет, а не съм съгласна, че е въпрос на количество решени задачи. Първия пример съм аз. Колкото съм учила по математика от 5ти клас нататъка, не съм учила по всички предмети взети заедно, с помощ, с учители, с курсове, сама, всякак. Хора, просто не го разбирам, не го вдявам, не ми е по силите. Да бейсик ниво, ок, но включително и сега има задачи за 6ти клас, които не мога да ги реша, пращам я при мъжа ми. Чета урока, ровя и не мога. Държа да отбележа, че грам не съм тъпа, просто не мога, нямам мислене за тази наука.
Сега и щерката, решава от Архимед, решава от Просвета, ходи на курсове, миналата година на уроци. Геометрията беше ок, сега обаче като пате в кълчища се оплита в алгебрата и й е много трудно. 

Че кой пише че е "въпрос на количество решени задачи"?
Поне аз друго съм писала.   Sunglasses
Зависи кой и как ти е обяснявал. Приказката "Залудо работи..." не съм я споделяла никога. Зависи от това, дали е изпускан материал. Последователност и постоянство не е същото, като "количество решени задачи", макар че без решаване математиката няма да се случи. Дори при гениалните математици.
Учебните задачи са си леки. И, смея да кажа, понеже аз се занимавам с това у нас и децата ми по курсове не ходят, познавам добре и учебниците им, обясненията в уроците не са лоши. Ние по тях караме - дадени са си ясните правила, подкрепено е с примери, задачите към тях са си добре. Минусът е, че са много малко. И са от най-простите. На НВО не са точно такива. Без сборник няма как да стане. Но учителите нямат време да дават допълнително, да обясняват персонално и да проверяват. Програмата не го предвижда. Тук-там в учебника са предвидени упражнителни часове, но са крайно недостатъчни.
Ако и в класа няма дисциплина и чуваемост, то работата се прехвърля изцяло в дома.
Виж целия пост
# 191
Тази година и при нас математиката е шок и ужас. Смениха 7 учителя и изобщо не мога да хвана диря дали, и какво има изпуснато. Баща ѝ и помага, но с тази смяна на учители децата се съсипаха. Рационалните числа я объркват и нещо не са много ясни, харесваше и ѝ беше лесна геометрията. За мен това е странно, аз бях точно обратното. Лошото е, че тя самата не може да обясни какво точно не разбира. Вече се изморих да следя. Началото на май се връща тяхната учителка и ще видим кое как.
Виж целия пост
# 192
Ох, тази математика...Никой у дома не е математически ориентиран и не можем да помагаме на децата в това отношение поне от 5-6ти клас нагоре по материала.
Но пък ако децата попаднат на добър учител, има надежда...С голямата щерка така се случи, в 6ти и 7ми клас ходи на школа по математика, която не й помогна. Записах я допълнително на частен учител, и резултатите се подобриха значително.
До степен, че прояви истински интерес към математиката, и сега в новото училище продължава да показва висок успех, пак благодарение на учителя (и на собствените си усилия, разбира се)...Е, на математичско състезание не би отишла, но за училищен материал се справя отлично.

Сега малката и тя се мъчи с математиката, уж сме включили веднъж седмично уроци при един учител, но догодина ще подходим още по-сериозно. И аз съм заредила сборника на Архимед, и давам задачи, когато има време...
Виж целия пост
# 193
... Лошото е, че тя самата не може да обясни какво точно не разбира. Вече се изморих да следя. Началото на май се връща тяхната учителка и ще видим кое как.
Едно дете на тази възраст не може да го прецени само. Самоосъзнаване тук се формира на доста по-голяма възраст, в гимназия и в университета.
Това може да се хване от учител или друг възрастен, който се занимава с детето, само при съвместна работа по предмета.
Пак давам съвсем практически пример, тъй като, както вече писах, с децата у нас работя аз. Просто споделям какво работи. Който иска - да ползва споделения опит. Който не иска - не е задължително.
Когато моите си решат задачите, аз не проверявах/м/ само дали са стигнали до отговора. Че той може да е преписан директно. Проверявам решението на задачата, има ли последователност, всяко нещо следва ли от горния ред, самите сметки на ръка ли са правени или с елката... Абе иска си работа.
То и аз не съм "математически ориентирана" /вече не мисля че има такова понятие/, обаче като се налага се преориентирах.  Laughing Понеже нямаме избор. Други желаещи да се занимават няма. Останах аз, като по-заинтересована. Без големи амбиции разбира се. То по нашата система да покрием задължителния учебен материал пак е предизвикателство с работещи родители.
Цитат
Записах я допълнително на частен учител, и резултатите се подобриха значително.
По този предмет и аз съм за индивидуалните занимания. Ако родител не може, няма време, търпение, желание и/или познания - по-добре е това да направи.
Виж целия пост
# 194
Happy, гледаме една порода патета (установявам го за пореден път Simple Smile).
Добавям и английския при математиката.

Историята води обратната класация. Там е тотал щета положението. Отказва я напълно и никакви приказки за общата култура и прочие не помагат.
solnichka, моят беше по същия начин. Математиката винаги му е била любима и с лекота си се справяше, а по История имаше малшанса още от началото да попада на лоши преподаватели, да не говорим, че в 3ти клас стигнаха само до 22ри урок, и като цяло изпусна страшно много материал. Страшно много не харесваше този предмет, докато почнах да го натискам да гледа уроците в уча.се. Явно там се представени достатъчно добре. Сега му е един от любимите предмети Simple Smile Не казвам, че само уча.се помага, и ние много говорим вкъщи. Но фактът е, че наистина помогна!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия