Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 485
  • 755
# 195
Тоя уча.се не работи при нас или не знам...а учебниците са потрес.
Виж целия пост
# 196
Judy, два са сборниците, по които решава, както писах единият е на Архимед - на курсовете, другия е на Просвета - на индивидуалните занимания. Не е изпускала материал, да чукам на дърво не боледува, от миналата година ходи на уроци, сега лятото смятам веднъж седмично пак да ходи, за да мине отново материала. И пак повече от 5 на контролно не успява да стигне, 6ци изкарва на изпитване, когато има да реши някоя задача, да напише формула и т.н. Много й е трудно и просто не успява да "види" алгоритъма и решението.
Виж целия пост
# 197
...
solnichka, моят беше по същия начин. Математиката винаги му е била любима и с лекота си се справяше, а по История имаше малшанса още от началото да попада на лоши преподаватели, да не говорим, че в 3ти клас стигнаха само до 22ри урок, и като цяло изпусна страшно много материал. Страшно много не харесваше този предмет, докато почнах да го натискам да гледа уроците в уча.се. Явно там се представени достатъчно добре. Сега му е един от любимите предмети Simple Smile Не казвам, че само уча.се помага, и ние много говорим вкъщи. Но фактът е, че наистина помогна!

Не му допадна уча.се, че им говорили като на малоумни.....
Че не стават учебниците и програмите, не стават, че не развиха взаимни симпатии с учителката и това е обяснимо (то аз му се дразня на отношението, какво остава за чуждия човек), ама и той като е заявил, че това било отдавна и не го интересувало...няма оправия Simple Smile)
Виж целия пост
# 198
Ох и при нас я има драмата с това, че тази година нито те харесват учителката, нито учителката харесва тях. Миналогодишната много им е на сърце и тя много ги обича и като им я смениха много страдаха. Дано им я върнат догодина.
Виж целия пост
# 199
Judy, два са сборниците, по които решава, както писах единият е на Архимед - на курсовете, другия е на Просвета - на индивидуалните занимания. Не е изпускала материал, да чукам на дърво не боледува, от миналата година ходи на уроци, сега лятото смятам веднъж седмично пак да ходи, за да мине отново материала. И пак повече от 5 на контролно не успява да стигне, 6ци изкарва на изпитване, когато има да реши някоя задача, да напише формула и т.н. Много й е трудно и просто не успява да "види" алгоритъма и решението.

То детето може да не боледува, но това не му пречи да изтърве материал - това означава да не го е разбрало. Децата в часовете по математика доста масово само присъстват. Въобще не ги виня. А често не виня и учителите. Учителката си изписва по дъската урока, кой разбрал - разбрал, кой - не. Няма време за повече. Както писах - основна е работата вкъщи. И ако няма кой да обясни на достъпен език, материалът си остава изтърван.
И какъв учител ще се падне е въпрос на късмет. На това не мога да разчитам аз.
Не е тайна, че нито уроците, нито курсовете също гарантират разбиране. Важно е да се попадне на точния човек, който ще обясни на детето и от когото то наистина ще разбере. Вероятно трябва да потърсите вашия човек. Пак е добре, щом сте около петицата, имате шансове да успеете и още по-добре да се подготвите, но потърсете и сами си и контролирайте положението. Аз вяра нямам, като ми кажат "Ми той е добре.". Де да знам добре ли е и колко е добре. Че то и в училище, и на курс учителят може просто номер да отбива. В училище контролните са лесни /за мен/ и пак само две деца са на шестици, значи другите наистина не разбират, щом на прости задачи се правят и то по няколко грешки. Ми на сложните? За мен моят, въпреки че не е закъсал в училище, не е добър. И не защото съм максималист. Просто много неща има за изглаждане.
Виждам как всяка седмица улавям лично по някоя грешка. Въпреки, че е обяснявано и правено, някои работи се позабравят или просто детето се поразсеяло и не се сетило да приложи някое правило. Затова работим редовно. Понеже няма как друго яче.
Лятото съм планувала да си минем преговорно целият 6-то класен материал от началото. Ако остане време ще дам и формулите за 7-ми клас по алгебра, както и триъгълник, защото за НВО няма да имаме време да затвърждаваме. Че то НВО-то е преди края на учебната година. Знам, че така практикуват доста по курсове и частни уроци. На много места го правят за НВО в седми клас. Аз само копирам.
Пак споделям - смятам, че е полезно за който се интересува.
Виж целия пост
# 200
В къщи няма кой да помага по математика и да следи , дали правилно са разписани задачите. Когато аз бях ученичка с геометрията се справях, но с алгебрата бяха мъки неописуеми. Родителите ми бяха с професии свързани с математиката- инженер и проектант. И са решавали с мен задачи, и са ми обяснявали като на Бонго- нъцки. По алгебра не вдявах нищо. Накрая учителката ми по математика обяви , че аз съм опровержение на теорията за гените:)
От четвърти клас детето ходи на уроци по математика. Мъка. Един урок разбрала, два - не. Този година тъкмо си намерихме нашата учителка и тръгнаха добре нещата, то взе че се случи нещастие в семейството на жената и приключихме с уроците.
Започвам да търся учител за лятото и за догодина. Ще има и работа вкъщи. Пък , каквото стане.
Благодаря за споделената опит и съвети. Ще се възползвам от тях .
Виж целия пост
# 201
Аз стоя до моя син, когато решава допълнителни задачи или съм някъде наблизо и хвърлям по един поглед. От една страна, той иска да му правя компания, на изпитите имало квестори. От друга страна, на мен ми е приятно, а и успявам да го проконтролирам как точно подхожда, как разписва и да се намесвам при нужда.
Много ми е тегаво да проверявам задачи. Мога да решавам, да обяснявам, но да проверявам мразя.
"Уча се" така и не беше одобрен от младежа, нито уроците, нито упражненията.
Малкият го ползваше в трети клас. Тази година, в четвърти, и той спря да гледа уроците. Прави само упражненията и винаги ме моли да не настоявам да гледа урока. За догодина ще си помисля дали въобще да правя абонамент.
Виж целия пост
# 202
Judy, два са сборниците, по които решава, както писах единият е на Архимед - на курсовете, другия е на Просвета - на индивидуалните занимания. Не е изпускала материал, да чукам на дърво не боледува, от миналата година ходи на уроци, сега лятото смятам веднъж седмично пак да ходи, за да мине отново материала. И пак повече от 5 на контролно не успява да стигне, 6ци изкарва на изпитване, когато има да реши някоя задача, да напише формула и т.н. Много й е трудно и просто не успява да "види" алгоритъма и решението.

Точно днес сина ми се прибра с четворка по математика. Взема частни уроци. Все нещо не му достига за 6, а днес и 4.
Най - неприятното е, че не усещам старание, цари пълна демотивация и не знам как ще се развият нещата догодина с изпитите.
За помощ от моя страна не иска и да чуе, защото съм изискваща и не приемам повърхностно четене. Изобщо водещ при нас се оказа мързела. Sad
Виж целия пост
# 203
Ох, болна тема е тази с мързела и математиката. Ужасно му е трудно на моя младеж и това го демотивира допълнително. Ходи на уроци веднъж седмично по час и половина с надеждата да овладее поне училищното ниво. С БЕЛ е по- добро положението, но пак не е отлично. Единственото, с което се справя отлично е английският (който не учи в училище). Тази непрекъсната борба да седне да учи ме е уморила отсега, не знам какво ще правим догодина. Това, за което не го мързи са танците, на които ходи 6 пъти в седмицата. Опитах да пробутам идеята догодина да намалим посещенията- дума не дава да се издума. Вероятно ще спрем английския, че иначе ще има масово изтрещяване.
Виж целия пост
# 204
milasara, аз свивам броя тренировки, когато вземе да затъва, това му действа стимулиращо и се организира .. и така 2-3 седмици, после пак Simple Smile
Ако ги свия за цяла година, ще настане бойкот.Бяхме го наказали за месец, ами точно се демобилизира и ни бойкотира. Една седмица без тренировки или с намален брой върши по-добра работа при нас
Виж целия пост
# 205
Подхванали сте любимата ми тема - математика. Доста се оплаквах тук от нея. Първо го записах на курс в Регалия - не беше доволен, пак се оплакваше, че нищо не разбира и го спрях. Почна с частен учител и вече има резултат. Той много си я харесва, всичко разбирах и на контролното за рационалните числа само той и още едно дете имаха шестица. Сега са на степени и твърди, че ги разбира - ще видим. Но геометрията първия срок беше майка плаче. Ще видим догодина.
Виж целия пост
# 206
Вчера бях на родителска среща. Усетих безсилие и нежелание за работа в някои учители. Всички повтаряха , че има проблем с дисциплината, но не предложиха решение . Чудя се как е възможно педагози с голям опит зад гърба си, да говорят като новобранци...
Виж целия пост
# 207
Така е по-лесно - "Нищо не зависи от мен. Нищо не мога да направя.".
Те работят в тази институция, не някой друг. Отговорността на тяхна и на ръководството й. Другото са елементарни оправдания.

Подхванали сте любимата ми тема - математика. Доста се оплаквах тук от нея. Първо го записах на курс в Регалия - не беше доволен, пак се оплакваше, че нищо не разбира и го спрях. Почна с частен учител и вече има резултат. Той много си я харесва, всичко разбирах и на контролното за рационалните числа само той и още едно дете имаха шестица. Сега са на степени и твърди, че ги разбира - ще видим. Но геометрията първия срок беше майка плаче. Ще видим догодина.

Вероятно този раздел сте го карали на общите курсове и затова. Преговорете го лятото с частната учителка, щом от нейните обяснения разбира - ще трябва на децата.
Виж целия пост
# 208
Ние имаме РС следващата седмица.
Проблем с дисциплината има навсякъде. За мен, основната причина е семейството. Има една голяма група родители, които изпращат детето си на училище и нямат никакво отношение към това какво се случва там. В случай, че има проблем с неговото дете, то никога не е виновно, крещят, заплашват и обиждат учителите пред децата. Видяла съм подобно поведение у родители на не 1 и 2 деца от класа. Учителите нямат работещ механизъм, с който могат да повлияят върху възпитанието и отношението на децата. Учителите са отговорни за децата, докато са в училище и ако изгонят ученик (което не съм сигурна дали могат да направят), и детето изчезне, не бих искала да съм на мястото на учителя. Когато и самото дете вижда липса на елементарно уважение и възпитано поведение от страна на родителя към учителя, как неговото поведение (на детето) може да е по-различно? Знае, че тати/мама ще дойде да държи сметка на учителя защо е направил забележка, независимо дали тя е била основателна.
Началото на годината, родители бяха ходили при нашата директорка да се оплакват, че учител по заместване по математика е взискателен и не търпи лошо поведение в час. Директорката, защото е подлога и си гледа мястото, възприе поведение на неподкрепа и учителката просто напусна. От тогава няма нормален учител, но всеки си трае. От 4 класа, вкл. 2 класа седмокласници, ходихме 3ма родители от 6ти клас (един клас) да питаме какво става и как ще се процедира. Че ни замазаха очите, замазаха ги, но поне имат идея, че има някой, на който му пука. За мен, положението с дисциплината е ужасяващо, но не са виновни основно децата и учителите, а родителите. И тук не говорим за това да нямаме изисквания спрямо учителите, а те да бъдат реалистични и обективни, да приемем, че и ние сме част от това, а не единствено учителите са отговорни за това, което се случва в училище. Когато се каже, че има проблем с поведението на детето, не може да кажеш "То е в училище и това е Ваш проблем. Вкъщи то е ангел небесен." Съмнявам се да има учител, който би казал, че дете се държи по определен начин и това да не е така.
Виж целия пост
# 209
Моето дете няма забележки за лошо поведение, никога не са ме викали в училище, не са ми се обаждали, не са ми се оплаквали от него. Аз не нося отговорност за други деца. Въпреки това дисциплината в клас е безобразна. При конкретни учители. При други е поносима. При трети - чудесна.
Това са деца. Както ги подхванеш - така работят. И ако има невъзпитани и редовно и сериозно нарушаващи дисциплината, то законът има механизми за противодействие от страна на този, в когото са правомощията - а това е училищното ръководство на институцията, в която се намират децата. Извиненията на някои учители и директори, че нямали били какво да направят са просто едни плоски оправдания. В закона има разписани механизми, но тях ги мързи или по друга причина им е неудобно да ги приложат. Е, аз не съм крива за това. Не са криви и останалите родители и деца.
Като не искат да им държат сметка - също си има начин - не се допускат родители в училище, освен за приемен ден и родителска среща, а личният контакт не е задължителен. Има и полиция за по-нахалните. Никой не е длъжен да се съобразява с нечии прищевки. Но е по-лесно да го играе мека Мария и да се оправдава. Че нещо може и да намаже даже в тази роля...
В крайна сметка училището по закон е и образователна, и възпитателна институция. Да вземат и да си свършат работата и там, както аз си върша моята, че и тяхната.
Пример - в нашето училище, оплаквала съм се, директорът спи, спят и заместниците. Имахме пет парчета от миналата година - невъзможни. Но освен забележки, никакви други наказания не им се налагаха. А такива, да напомня, по закон има. Учителката по математика и няколко други просто почнаха да им пишат двойки - постоянно. Защото очевидно бяха възпрепятствани да наложат други наказания. Не от мен. Нито от друг родител. Те и не знаят за повече, тия деца. Това доведе като последица до там, че три от кифлите се изнесоха в друго училище, в което поне тройка ще вържат. Сега се работи горе-долу по-добре. Та - има си механизми и подходи. Просто желание е нужно. И прилагане на закона от адресатите му - учителите и ръководството. Защото техни са правомощията, на никой друг.
Обаче другото училище ще си ги търпи. Понеже и там си гледат бройките и парите и не им пука за това, дали атмосферата е работна или не.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия